Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Látni & látszani!

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
8729 replies to this topic

#1361
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

A Lumicycle már a legújabb XM-L2 LED-ekkel ellátott lámpákat gyárt, ezek a LED-ek ugyanakkora áramerősség mellett nagyobb fényerőt bocsátanak ki. Az új lámpák elméleti teljesítménye 3500 lumen. A LED paneleket a gyártó felkínálta nekem jutányos összegért, így a jelenlegi lámpáim ugyanazt a fényerőt fogják produkálni. Az akkumulátor idők azonosak maradnak. Miután részletesebb leírást kaptam a LED-ekről, az XM-L2 Cool White (5000-8300K) LED-eket használják (Data Sheet, PDF-ben tölthető le). Eszerint a Neutral White T5 LED fényereje kb. 13%-al kisebb, ellenben 3700-5000K között van a színhőmérséklete. Felvetettem és felkínálták, hogy valószínűleg kapok egy ilyen panelt ajándékba. Ha valóban csak ennyit veszítek a fényerőből, viszont jobban lehet vele látni, lehet hogy végeredményben jobb leszek és kérek még belőle a másik lámpába is.

 

Egyébként a gyártó nagyon bőségesen kifejtve válaszol minden kérdésemre és nagyon figyelnek a véleményemre. Nagyon elégedett vagyok a lámpákkal, az akkukkal, a kiszolgálással, eddig úgy néz ki megérte. Felkínáltam nekik, hogy szívesen tesztelnék, lehet, hogy még szorosabb együttműködés is lesz a dologból.

 

Összehasonlításképpen a keskenyebb lencséjű fejlámpa (2700 lumen) olyan fényfoltot csinál az úttestre, hogy az autóm H7-es tompítottjánál (az autó mindkét első lámpája együttvéve) jobban látok vele. A fényfolt szélessége ugyanaz (ezzel is látom az út mindkét peremét és még azon kívül is), a fényfolt távolsága nagyobb és mintha még fényesebb is lenne. Ha a szélesebb és a keskenyebb lámpa együtt megy (5400 lumen), olyan érzés mintha az autóval fél távolsági fényszóróval mennék. Természetesen ez olyan távolságra közel sem tud elvilágítani (bár a táblák 1-2 km-ről is virítanak mint a karáncsonyfa), de ameddig elvilágít addig nagyon jól látni vele. Lehet, hogy megőrültem, de szeretnék egy harmadikat is, kettőt keskeny lencsével a kormányra és egyet a sisakra.


Edited by freddyke, 2013. December 22. - 05:30.


#1362
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

De hiszen én is kb. ezt írtam.  :)

 

Ezeket elvileg töltötten kell tárolni, de nem kell feltétlenül teljesen tele lennie a tároláshoz..


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1363
DöG

DöG

    vendég

  • fórumtag
  • 229 posts

LiIon tényleg kevéssé érzékeny a tárolási feszültségre, de úgy tudom fél feszültségre sütve, ~3,8V, +5°C-on tárolva öregszik leglassabban! ;) Félévente azért érdemes rámérni, ha kell utántölteni...



#1364
energy

energy

    vendég

  • fórumtag
  • 100 posts

Nem kell használni, pihenhet töltötten sokáig. Időnként (ritkán) meg kell nézni, mennyire merült le.

Ok, köszi szépen, akkor majd jól elteszem a használton kívülieket.  Néha lemérem.



#1365
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Nem kell használni, pihenhet töltötten sokáig. Időnként (ritkán) meg kell nézni, mennyire merült le.


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1366
energy

energy

    vendég

  • fórumtag
  • 100 posts

Ezeket elvileg töltötten kell tárolni, de nem kell feltétlenül teljesen tele lennie a tároláshoz. A lényeg, hogy ne merüljön le 2.7Volt alá mert akkor károsodik. A teljesen töltött állapot az 4.2V-os....

 

 

Ez a vitaminos doboz nagyon jó ötlet, köszi, nekem is van olyan, de nem jutott eszembe, hogy abban kéne tárolni. Pedig gondolkodtam rajta. :)  Ezután abban fogom. Fém kazettám az sajna nincs.

Igen, azt tudom, hogy nem szabad nagyon lemeríteni, de vajon szükséges-e néha használni ezeket a cellákat, vagy nyugodtan pihenhetnek megfelelő feszültéséggel használaton kívül?



#1367
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Ezeket elvileg töltötten kell tárolni, de nem kell feltétlenül teljesen tele lennie a tároláshoz. A lényeg, hogy ne merüljön le 2.7Volt alá mert akkor károsodik. A teljesen töltött állapot az 4.2V-os.

 

Amikor teljesen feltöltött állapotban tárolod és netán valami rövidzárlatot okoz, akkor nem kell mondanom, hogy mivel járna. Nekem is van néhány ilyen bontott cellám és ami nincs biztonságosan bekötve, szigetelve és rövidzár védelemmel ellátva, azokat a tároló műanyag dobozzal együtt egy jól záró fém kazettában tartom, ha véletlenül bármi adódna, akkor se okozhasson nagyobb gondot.

 

Amit meg bekötöttem már, arra akkor oda figyeltem, hogy ne okozhasson bajt.

 

Az egyedi biztonságos cellákat, csavaros tetejű műanyag vitaminos dobozban tartom,

amiben nem tud össze érne és zárlatot okozni. Abba három cella fér el egymás mellé.

 

 

Szóval a celláknak nem illik túlságosan lemerülni tárolás közben sem, mert akkor károsodnak.


Edited by Balu1, 2013. December 07. - 00:41.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1368
energy

energy

    vendég

  • fórumtag
  • 100 posts

Sziasztok!

 

Köszönöm mindenkinek a korábbi hasznos infókat, most újabb dologban kérnék segítséget:

 

Van sok 18650-as akkum egy fejlámpához (notebook akkuból bontott), amibe 2 db. tehető.

Fontos-e hogy valamennyi akkut használjam néha?

 

Hogyan csináljam:

A fejlámpában lévőt akkukat mindig cserélgessem és a lemerülteket töltsem fel?

Ezáltal minden akku használatban lesz néha.

 

Vagy elég csak mindig ugyanazt a kettőt használni, és azokat felölteni, míg a többi akkut feltöltötten tárolnám?

Ez utóbbi azért lenne kényelmes, mert nem kéne cserélgetni, és a fordított polaritású betétel esélye nem lenne.

 

Köszönöm szépen előre is.

 



#1369
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

kormány betekerő szalag, és én a felső csőre tettem, ahol a kormány neki ütődhetett

 

most viszont keskenyebb kormányt használok, alacsonyabb vázat és levettem a szarvat is, ezért már nem ér bele

Már létezik olyan kormánycsapágy ami nem engedi befordulni teljesen a kormányt!



#1370
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Nekem csak belekaristolások vannak, semmi horpadás. A statisztikám szerint kevesebb mint évente volt esésem, erre bevállalom a kárt, cserébe, hogy nem lesz szarv továbbra sem. Mi az a bandázs és hova tetted?

kormány betekerő szalag, és én a felső csőre tettem, ahol a kormány neki ütődhetett

 

most viszont keskenyebb kormányt használok, alacsonyabb vázat és levettem a szarvat is, ezért már nem ér bele



#1371
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

beforduló kormánnyal nekem is sikerült behorpasztani a felső csövet, de ha raksz rá szavát ez fokozottabban fenn áll, én tettem oda egy darab bandázst. Amúgy én már jártam úgy, hogy a szarv alatt a kormány volt elrepedve.

 

Nekem csak belekaristolások vannak, semmi horpadás. A statisztikám szerint kevesebb mint évente volt esésem, erre bevállalom a kárt, cserébe, hogy nem lesz szarv továbbra sem. Mi az a bandázs és hova tetted?



#1372
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

OFF A hardtailon 660mm-es a kormány és teljesen a szélét fogom (inkább szélesebbet tennék rá) - nem tudom hogy állna rajta a szarv. A gond, hogy néha így is centizgetek a kormánnyal. A fullyn 710mm, kizárt hogy megvágom - erre nem való szarv. Okos dolog esés ellen, 4.5 év alatt háromszor estem nagyot és egy kicsit beleértve a két héttel ezelőttit és csak most sérült jobban (a gyűrűbe enyhén belemart, de nem vészes) a markolat széle. Az előző esések egyike minimálisan belekaristolt a kilométer órába (bőven használható tőle) illetve a korábbi fékemen a fékkar végébe (már eladtam). A nagyobb kínom, hogy a felsőcsövön a kifordult kormány miatt a fékkar szép karistolásokat húzott, de ez már ilyen marad. ON
 
Jut eszembe, az alkonyat irányába mentem többször is, a visszaverődő fényhez képest egyáltalán nem barátságtalan a lámpa fénye, sőt melegebb. Azt gondolom kicsit eltúloztam a korábbi kritikát. Bár a Bikeray fénye barátságosabb volt.

beforduló kormánnyal nekem is sikerült behorpasztani a felső csövet, de ha raksz rá szavát ez fokozottabban fenn áll, én tettem oda egy darab bandázst. Amúgy én már jártam úgy, hogy a szarv alatt a kormány volt elrepedve.

#1373
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

OFF A hardtailon 660mm-es a kormány és teljesen a szélét fogom (inkább szélesebbet tennék rá) - nem tudom hogy állna rajta a szarv. A gond, hogy néha így is centizgetek a kormánnyal. A fullyn 710mm, kizárt hogy megvágom - erre nem való szarv. Okos dolog esés ellen, 4.5 év alatt háromszor estem nagyot és egy kicsit beleértve a két héttel ezelőttit és csak most sérült jobban (a gyűrűbe enyhén belemart, de nem vészes) a markolat széle. Az előző esések egyike minimálisan belekaristolt a kilométer órába (bőven használható tőle) illetve a korábbi fékemen a fékkar végébe (már eladtam). A nagyobb kínom, hogy a felsőcsövön a kifordult kormány miatt a fékkar szép karistolásokat húzott, de ez már ilyen marad. ON

 

Jut eszembe, az alkonyat irányába mentem többször is, a visszaverődő fényhez képest egyáltalán nem barátságtalan a lámpa fénye, sőt melegebb. Azt gondolom kicsit eltúloztam a korábbi kritikát. Bár a Bikeray fénye barátságosabb volt.



#1374
montimi

montimi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,086 posts

Lehet csak azért nem mert szolidabb stílusban nyomom?

Ez tényleg egyéni dolog, kinek mi jön be. Nekem a szarv, habár eleinte én sem tudtam, elképzelni mire jó.  Aztán kialakult  :)

 

Volt már évekkel ezelőtt nekem is jókora esésem. A szarv is meghajlott kicsit. Tompított is valamennyit közben.

Végül én hanyatt repültem és a bringának az egyik szarva hajlott meg kicsit.

Ha nincs szarv, akkor a lámpa és a km óra bánta volna, de így nem tötént baja.

Talán azért mondom annyira, hogy milyen jó erre a célra. Sokszor teszek a kormányra erősített gömbcsuklós tartóra kamerát.

Az is nagyobb biztonságban van így.

 

Ez teljesen egyéni dolog, hogy kinek jön be.

Jó vicc. Kinek mi a durva lejtőzés.:) de lefelé úgysem azt fogod :) én már kettőt törtem a szarvakból. na meg egyszer a bukót is. Szóval felfelé jó, síkon jó. tudod változtatni a fogást a kormányon.Persze nem teljesen vízszintesen . Kb úgy 30-35 fok a vízszinteshez képest de még nem mértem le.Bár én a kormány szélességéből is vágtam le mert lehet hozzászoktam az outis szélességhez és így jobb. De vannak akik még kisebb kormánnyal mennek.De lemértem. Pár centivel szélesebb mint az outim.



#1375
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

A szarv nem akadályoz durvább kivitelű lejtőzésnél? Én valahogy nem tudom elképzelni a bringámon. .

Lehet csak azért nem mert szolidabb stílusban nyomom?

Ez tényleg egyéni dolog, kinek mi jön be. Nekem a szarv, habár eleinte én sem tudtam, elképzelni mire jó.  Aztán kialakult  :)

 

Volt már évekkel ezelőtt nekem is jókora esésem. A szarv is meghajlott kicsit. Tompított is valamennyit közben.

Végül én hanyatt repültem és a bringának az egyik szarva hajlott meg kicsit.

Ha nincs szarv, akkor a lámpa és a km óra bánta volna, de így nem tötént baja.

Talán azért mondom annyira, hogy milyen jó erre a célra. Sokszor teszek a kormányra erősített gömbcsuklós tartóra kamerát.

Az is nagyobb biztonságban van így.

 

Ez teljesen egyéni dolog, hogy kinek jön be.


Edited by Balu1, 2013. December 01. - 23:23.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1376
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

nincs semmiféle baj a "kínai szutyokkal".

Attól függ, hogy melyikről beszélünk. Van lámpa ami tényleg jó és van ami csak nagyon jól néz ki és valami különösen jóra következtetünk belőle ha látjuk.

(Az olyan mint egy dekoratív nő, mindig csak az jut az ember eszébe róla de nem lehet két normális szót váltani vele.)

 

Itt nem kimondottan bringa lámpára gondoltam, hanem kézi, elég kicsi  ledes elemlámpáról írtam, amiben a leírt megoldást találtam.

Egyébként ahhoz képest meglepően jól világít, de a díszes bordának nincs szerepe. Pontosabban csak annyi, hogy mutatós legyen.

 

Azok a lámpák amire Te gondolsz, azok tényleg használhatók és elég brutálisak.


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1377
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Igen, valószínüleg csak azért tették rá, dizájnból.

Még az is lehet, hogy nézegették a neten miket látnak máshol fejlesztéseket és akár innen is vehették a példát de nem gondolták végig. Nekik tényleg csak annyi kell,. hogy  eladható legyen. Náluk a többi nem számít.

 

Sok jó hűtőbordás felülettel ellátott lámpát láttam már kínaiban. Egy a baj, hogy a ledet nem mindig hozták normálisan kapcsolatba a külső burkolattal, pontosabban egyik zoomosnál csak annyira, hogy néhány mm2-es felületen egy laza meneten keresztül éppen csak hozzá ér kicsit. Szóval a dizájn a kiváló de a hűtés hatásfoka az csak jelképes. ott annyit lehetett tenni, hogy egy kis zsírral bekentem a menetes kapcsolatot, hogy az legalább vezeti valamennyire a hőt. Kb 3 Watton megy az a led (XP-E) és ahhoz képest még egészen jó fénye is van. azt 1.400,-Ft körül árulták.  Ilyenek a kínaiak, piacra dolgoznak.

 

Majd alakunak a tesztjeid is tavaszra, nyár elejére. :)

 

Esés hatásaitól védendő megoldásként, igen, azt ajánlottam volna.

Ha felkerülne egy kamera vagy netán valami GPS a kormányra,  akkor már valami védelem tényleg kellene oda.

Egyébként azért is használok szarvat a kormánycső végére, mert annak támaszkodik a kezem és extrémebb helyzetben se csúszik le róla.

Persze ez egyéni.

 

A szarv nem akadályoz durvább kivitelű lejtőzésnél? Én valahogy nem tudom elképzelni a bringámon. A GPS-t meg a stucnira tenném, mert ott van a legvédettebb helyen, csak akkor érhet le ha fejére fordul a bringa. Egyébként álmomban nem gondoltam, hogy a lámpa leérhet. Úgy csúszott ki alólam a bicikli (bal oldalára dőlve), hogy átfordult a kormány a felsőcsövön és a jobb oldali markolat gyűrűje ért le. Az új XT fékek szerencsére megúszták. A felsőcsőbe mart bele a fékkar..



#1378
montimi

montimi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,086 posts

Igen, valószínüleg csak azért tették rá, dizájnból.

Még az is lehet, hogy nézegették a neten miket látnak máshol fejlesztéseket és akár innen is vehették a példát de nem gondolták végig. Nekik tényleg csak annyi kell,. hogy  eladható legyen. Náluk a többi nem számít.

 

Sok jó hűtőbordás felülettel ellátott lámpát láttam már kínaiban. Egy a baj, hogy a ledet nem mindig hozták normálisan kapcsolatba a külső burkolattal, pontosabban egyik zoomosnál csak annyira, hogy néhány mm2-es felületen egy laza meneten keresztül éppen csak hozzá ér kicsit. Szóval a dizájn a kiváló de a hűtés hatásfoka az csak jelképes. ott annyit lehetett tenni, hogy egy kis zsírral bekentem a menetes kapcsolatot, hogy az legalább vezeti valamennyire a hőt. Kb 3 Watton megy az a led (XP-E) és ahhoz képest még egészen jó fénye is van. azt 1.400,-Ft körül árulták.  Ilyenek a kínaiak, piacra dolgoznak.

 

Majd alakunak a tesztjeid is tavaszra, nyár elejére. :)

 

Esés hatásaitól védendő megoldásként, igen, azt ajánlottam volna.

Ha felkerülne egy kamera vagy netán valami GPS a kormányra,  akkor már valami védelem tényleg kellene oda.

Egyébként azért is használok szarvat a kormánycső végére, mert annak támaszkodik a kezem és extrémebb helyzetben se csúszik le róla.

Persze ez egyéni.

Bizony. A szarv esésnél védi a kormányon levő eszközöket is.Ha csak nem fejreállsz.nem csúszik le a kéz és emelkedőn azt megmarkolva sokkal jobban rálehet feküdni a tekerésre. De nem kell félméteres gatyaszárítót venni. Az jó a pancsereknek városba.elrettentő beállításokat láttam ilyen "gatyaszárítókból".Sokan a kerékpár túl kicsi méretét kompenzálják vele és égnek áll.Mindenképpen ajánlom a szarvat.



#1379
montimi

montimi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,086 posts

nincs semmiféle baj a "kínai szutyokkal". nekem hasonló van csak nem tripla. teljesen jó a fénye is.nálam már egy teljes szezont lehúzott. bírta a hideget és a nedvesebb időt is.általában 1 feltöltéssel 2 edzést tudok vele megcsinálni.nem a teljes fényerőn. azt ritkán használom mert akkor tényleg hamar lemerülne.hiába a teljesítményhez táp is kell.a kisebbik fényerőt használom.kiválóan látok vele (a kissebb fényerővel) és az autók is több száz méterről leveszik a refit.gondolkodtam rajta hogy vegyek hozzá egy pót akkut de olyen jó árban van a teljes szett, hogy vettem még egyet. 6000 ft körül beszerezhető.Itthon is árulják kb. dupla árért .1 éve tettem is fel több képet a készülékről és a világításáról is.Idén már láttam több ridernél is itt a környékemen.Szerintem magasan bestbuy vétel.Ehhez a tripláshoz (de van ötös is )már baromi sok akku kellene. Sok értelme nincs de ha rövid ideig kell a városba villogni a többi rider előtt arra kiválóan alkalmas. Ha valakinek kell egy jó lámpa és biztosra akar menni akkor vegyen két akkuval vagy két szettet belőle.

http://www.ebay.com/...984.m1497.l2649

 

Egyébként igen csak melegszik.Ha bicózom akkor nincs gond mert hűti a menetszél. Azért van ilyen barázdás felépítésük. Kíváncsi lennék, hogy az a simi ami a videón van az elején mennyire melegedik mert nem tudom mi hűti.Szóval nem kell évekig azon pöcsörészni , hogy milyen kelvin meg terítés meg egyébb. Már sok-sok van ezekből a "szutyok kínaiból" használva az országban.

De ha nagyon akarod akkor felteszem a tavalyi képeket újra vagy keress videót.De aki tud ennél jobbat hasonló árban az nyugodtan tegye meg. nekem bevált.

a 99% kínai szutyok gyárakban készül. Legfeljebb márkás gyártó névvel veszed meg dupla vagy tripla áron.Kicsi extra van hozzá. Ez ha elfogy a szufla akkor kikapcsol. Az axtrásabb meg jelzi neked hogy x perc múlva fog kikapcsolni. Majdnem mindegy. Ha otthontól 20 kilcsire vagy akkor az az x perc semmit nem fog jelenteni. na ezért ruháztam bele még egy példányba.



#1380
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Igen, valószínüleg csak azért tették rá, dizájnból.

Még az is lehet, hogy nézegették a neten miket látnak máshol fejlesztéseket és akár innen is vehették a példát de nem gondolták végig. Nekik tényleg csak annyi kell,. hogy  eladható legyen. Náluk a többi nem számít.

 

Sok jó hűtőbordás felülettel ellátott lámpát láttam már kínaiban. Egy a baj, hogy a ledet nem mindig hozták normálisan kapcsolatba a külső burkolattal, pontosabban egyik zoomosnál csak annyira, hogy néhány mm2-es felületen egy laza meneten keresztül éppen csak hozzá ér kicsit. Szóval a dizájn a kiváló de a hűtés hatásfoka az csak jelképes. ott annyit lehetett tenni, hogy egy kis zsírral bekentem a menetes kapcsolatot, hogy az legalább vezeti valamennyire a hőt. Kb 3 Watton megy az a led (XP-E) és ahhoz képest még egészen jó fénye is van. azt 1.400,-Ft körül árulták.  Ilyenek a kínaiak, piacra dolgoznak.

 

Majd alakunak a tesztjeid is tavaszra, nyár elejére. :)

 

Esés hatásaitól védendő megoldásként, igen, azt ajánlottam volna.

Ha felkerülne egy kamera vagy netán valami GPS a kormányra,  akkor már valami védelem tényleg kellene oda.

Egyébként azért is használok szarvat a kormánycső végére, mert annak támaszkodik a kezem és extrémebb helyzetben se csúszik le róla.

Persze ez egyéni.


Edited by Balu1, 2013. December 01. - 22:21.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..