Igen igen, vele. Már rájöttem ahogy mondod.
Kössz.
Igen igen, vele. Már rájöttem ahogy mondod.
Kössz.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Thommey-val kevered szerintem, de az is rég volt.
T
Apropó, ugye Te dolgozol itt a budakalászi bringa boltban?
Bikertigger módosította - 2014. január 16. - 10:29
Sziasztok!
OFF topikban írnám, de azért mégsem idegen téma.
Egy robogó meglévő lámpatestébe (ikerizzós Yamaha NEOS) szeretnék LED fényt applikálni. A lényeg, hogy ne vakítson és egy viszonylag instabil, 6-14V feszültségtartományról kellene mennie az eszköznek. Mivel két foglalat van a lámpában, az egyik KRESZ szerint működhetne tovább (35/35W), a másik fényforrással pedig világítani is lehetne...
Szakmai támogatást kérnék, tudnátok-e belinkelni olyan oldalakat, ahol szerelési praktikák vannak leírva?
DX-ről vennék meghajtó elektronikát és egyéb komponenseket, de a technológiai lépéseket nem ismerem.
Szereltem már nyomtatott áramköröket, processzor hűtőket, pákászni tudok, de jó lenne, ha nem a saját káromon tanulnám meg a fortélyokat.
Köszönöm a segítséget.
Üdv:
Manac
ON
Tudom, mert sok mindent kipróbáltam és végül én is hasonló lencsét választottam magamnak.
Korábban egy nagyobb lencsével kísérleteztem, aminek még jóval rövidebb gyújtó távja volt.
Az amikor kivetítette a négyzetalakú chip képét, akkor éppen csak egy kevés ment el a lencse mellett.
Az kb 50 métere kivetített kb 1 méteres erős fényű négyzetet. Valahol fent is volt itt a fórumban a képe de már nem találom
itthon sem azt a fotót. Nagyon jól és hatékonyan fókuszba vetített, pedig még elég régi led volt akkor mögötte.
Az csak kb 200 lm fénnyel világított.
Apropó, ugye Te dolgozol itt a budakalászi bringa boltban?
Balu1 módosította - 2014. január 15. - 01:35
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Amikor írod, hogy "az optikája nagyon szép egyenletes fénykört csinál, aminek a méretét lehet szabályozni. És a fénykörnek nincs udvara, tehát nem is szór nagyon minden irányban, ezért a kormányon forgalomban is jól használható, mert nem vakít (ha jól be van állítva)"
Akkor már lejött belőle, hogy ez csak domború lencsés vetítésű lehet. Ezek tényleg jól vetítenek és ez a rendszerű tényleg nem vakít.
Viszont a zommos kisebb fénykörnél nem vetíti ki az összes fényt, habár több jön ki belőle olyankor, de a fény egy része a lencse mellett a tokon belül szóródik és ott el is vész, mert olyankor a lencse messze kerül a ledtől és nem tudja a ledből kilépő összes fényt befogni. Különben még jóval erősebb lenne a kicsi fókuszolt fényű négyzet, a led chip felületének a kivetített képe.
Igen ez tény, és még az optika is levesz kicsit a fényerőből, de gyakorlatilag még így is bőven elég
És igen amikor az optika a legtávolabb van a ledtől, akkor nagyon szépen látszik a led felépítése
Amikor írod, hogy "az optikája nagyon szép egyenletes fénykört csinál, aminek a méretét lehet szabályozni. És a fénykörnek nincs udvara, tehát nem is szór nagyon minden irányban, ezért a kormányon forgalomban is jól használható, mert nem vakít (ha jól be van állítva)"
Akkor már lejött belőle, hogy ez csak domború lencsés vetítésű lehet. Ezek tényleg jól vetítenek és ez a rendszerű tényleg nem vakít.
Viszont a zommos kisebb fénykörnél nem vetíti ki az összes fényt, habár több jön ki belőle olyankor, de a fény egy része a lencse mellett a tokon belül szóródik és ott el is vész, mert olyankor a lencse messze kerül a ledtől és nem tudja a ledből kilépő összes fényt befogni. Különben még jóval erősebb lenne a kicsi fókuszolt fényű négyzet, a led chip felületének a kivetített képe.
Balu1 módosította - 2014. január 14. - 23:27
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
A lényeg, hogy zoomolható, és az optikája nagyon szép egyenletes fénykört csinál, aminek a méretét lehet szabályozni. És a fénykörnek nincs udvara, tehát nem is szór nagyon minden irányban, ezért a kormányon forgalomban is jól használható, mert nem vakít (ha jól be van állítva).
Próbáltam pár hasonló zoomolható zseblámpát is, azok is nagyon jók, főleg hogy az egész rendszer kompaktabb. Nincs külön akkupakk, meg kábelek. Csak azoknak a zoomját nehezebb menet közben állítani, ennek a lámpának meg nagyon finoman jár.
Ez kicsit kompaktabb, könnyebb, és finomabban forog a zoom.
Ezt meg lehet AAA-s akkukkal is használni, meg adnak hozzá kormányra szerelhető tartót is.
Ezekhez nem adnak akksit! Szóval ha nincs hasonló kínai lámpád, akkor érdemes olyan csomagot venni amiben van akku is, meg töltő is.
Lassan majd csinálok fényképes tesztet is
Márkás akkuk pl.: http://vape42.hu/kat...tar_toltok.html
18650 akkutartó: http://www.hestore.h...d_10031427.html
RelakS módosította - 2014. január 09. - 20:20
Normális 18650 akksit keresek ill. 2db-hoz tokot bringalámpához előre is köszi a linkeket.
Márkás akkuk pl.: http://vape42.hu/kat...tar_toltok.html
18650 akkutartó: http://www.hestore.h...d_10031427.html
LiPo (Líthium-polymer) cellára tippelek, kb. LiIon feszültségei igazak rá is:
~3,7V cella középfeszültség; 4,1-4,2V töltési végfeszültség; ~3,2-3,5V-ig süthető ki (terhelhetően); 2,5...2,7V cella minimum feszültség (alatta maradandóan csökken a kapacitás, károsodik).
4,35V fölé töltve, mechanikus sérülés, túlmelegedés (rövidzár) esetén láncreakció indul be (lánggal ég)
DöG módosította - 2014. január 09. - 16:08
Normális 18650 akksit keresek ill. 2db-hoz tokot bringalámpához előre is köszi a linkeket.
Szerintem nézd meg a http://www.gp.hu/ boltban.Cím a linken található.
Egyébként a lehel piaccal szemben van majdnem, két tízemeletes ház között egy alacsony egy szintes lapos épületben megtalálod..
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Ilyeneket szoktak beépíteni Li-ion laptop akku pakkokba. Az is így néz ki. Persze ez nem garancia semmire. Így ránézésre nehéz megmondani, hogy tényleg az van-e benne. meg kellene tudni, hogy milyen felirat volt az akku pakk burkolatán, amiből kibontották a cellákat.
A feszültsége alapján lehet akár lemerült li-ion cella. A Li-Fe akku szerintem más kinézetű.
Ha tényleg Li-ion cella, akkor a legfontosabb jellemzője, hogy
nem töltheted feszültségben 4.2V fölé még tizedekkel sem, mert az lassan károstja.
Jóval fölötte viszont megszakad de akár jelentősen forrósodhat is közben.
A másik kényes dolog, nem ilik 2.7V alá meríteni.
Van nekem is hasonlóm:
ilyen csomagban volt:
Kettő-kettő cella van párhuzamosítva. A komplett pakk 2.6 Ah-ás
Vagyis egy cella 1300 mAh kapacitású abból amit feltöltöttem.
A tiéd is hasonló lehet.
A cellát érdemes jól szigetelten kezelni, mert ha zárlatba kerül akkor felforrósodhat és akár ki is gyulladhat.
A burkolatára ráhúznék olyan zsugorcsövet, ami jól rá tud húzódni felmelegítés után és a szélei körbe kell, hogy öleljék a ház (negatív) burkolatát, hogy a pozitív középső elektróda éppen csak forrasztható maradjon. és ne érhessen még véletlenül sem a burkolatához. A lítium akkut csak nagyon gyorsan szabad forrasztani elég meleg pákával. Különben a hőtől károsodhat. Ezeket ponthegesztéssel rögzítik hivatalosan, mert az gyorsan rögzíti a kötést és nem melegíti túl az akkut.
Nekem még nem volt ilyen gondom vele, mert gyorsan szoktam forrasztani, eléggé felfűtöm a pákát, hogy gyorsan végig fusson először a cin a felületeken és miután ez meg van akkor rövid idő alatt végbe menjen az előre ónozott vezeték és az akku végének az ösdszefolyása. A negatív oldalon az akku sarkát érdemes forrasztani "melengetni", mert ott kevesebb hőt von el. A rá ponthegesztett szalagból érdemes kicsit rajta hagyni, mert ha arra forrasztasz akkor nem melegszik át az egész akku. Vannak már ilyen tapasztalatok.
A cin ráfutás segítéséhez folyasztó szerként a megkapirgált felületen gyantát lehet használni, de jobb híján a méhviasz vagy a parafin gyertya is megteszi, csak ezek gyorsabban elpárolognak.
A folyasztó szer arra jó, hogy a felületet megvédi egy ideig a levegő oxigénjétől és nem oxidálódik a felület, ami lehetetlenné tenné a forrasztó ón szétfolyását a fém felületen...
Beforrasztás után mégegy zsugorcső mehet rá, ami a forrasztás kötési pontját is védi.
Ha párhuzamosan kötöd, (a töltés miatt célszerű, mert különben elmásznak balansz áramkör nélkül), akkor mindegyik akku cellának a pozitívjánál érdemes beépíteni egy multifuse biztosítékot, ami kicsivel fölötte kell legyen annak az áramnak amit ki akarsz venni majd belőle cellánként. Azt is külön kicsi zsugorfóliába csomagolva és a kivezetéseit szintén jól szigetelve kell szerelni. A lítium akku csak így biztonságos, vagy egy gyári akku védő körrel kell felszerelni. Azzal is jó.
Szóval nagyon figyelmesen és biztonságosan és korrekten kell szerelni, ami azt jelenti, hogy minden zárlat veszélyt ki kell zárni.
Közben a töltés módját és a használati feszültség igényt is figyelembe kell venni...
Ez sajnos nem olyan, hogy csak sorosan kötjük és töltődik. Pontosabban ahhoz kell a balansz áramkör. Anélkül féloldalassá válhat több töltés után és egy idő után az egyik nem töltődik fel teljesen amíg a másik túltöltődik és tönkre megy.
A töltési feszültségre nagyon kell ügyelni, hogy párhuzamos cella csoportonként ne lépje túl a 4.2V-ot.
Mit mondjak még...
Nagyjából ennyi a lényeg..
Majd írj ha valami kérdés adódik.
A zsugorcső és a multifuse, vagyis huzal lábas öngyógyuló biztosíték a megfelelő áramra a lomexben vásárolható meg.
http://lomex.hu/hu/w...unt,0/instock,0
.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Normális 18650 akksit keresek ill. 2db-hoz tokot bringalámpához előre is köszi a linkeket.
Sziasztok!
Ez a fajta cella nem ismerős valakinek?
Technológia, feszültség, kapacitás?
kaptam, és nem tudok róla semmit.
Elvileg talán laptop akksi volt.
4 ilyenem van, 2 db 2.66V-os, 2 db 3.2V-os jelenleg.
Lámpa akksinak gondoltam megcsinálni.
http:// A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Minél korszerűbb a led, annál jobb a hatásfoka. Azt a tizenvalahány százalékot még talán meg is érheti "elveszteni" a kedvezőbb színhőmérséklet érdekében.
Már én is hasonlítottam össze a fényem a normafa és a j.hegyi kilátó közötti úton a világítás nélküli részen autóéval.
A sárgás halogén reflektor elbújhatott mellette. Igaz lehet, hogy koszos is volt a kocsi lámpa búrája és talán azért is.
Töltött fel Pinyó képeket a teleholdas túrájukról. Úgy látszik nem fagytak rá a bringára.
A hozzá tartozó szöveg így hangzik:
Az autóm már nem új, de a lámpa teljesen tiszta és újszerű, jó teszt alany. Csak elméletben hasonlítottam össze, nem világítottam egymás mellé. Sokat autózom sötét országúton tompítottal és a biciklis lámpa után határozottan úgy érzem, hogy az autóban rosszabbul látok. Úgy értve nem a biciklivel a biciklihez vagy az autóval az autóhoz képest, hanem direktben összehasonlítva. Írhattam volna úgy is, hogy a biciklis lámpákkal az autóban jobban látnék. Egyébként a szemüvegem alapból 20%-ot sötétít. Nem gond a lámpának. Jó ötletet adtál, meg fogom csinálni az ígért képeket, de most már inkább úgy, hogy az autó lámpáit hasonlítom ehhez (a 200 lumenesnek semmi értelme). Találok egy optimális beállítást, ahol a lámpa fénye pont ideálisan látszik és így lefotozom az autót, majd fordítva. A gépen minden beállítást manuálisra tudok tenni: záridő, blende, színhőmérsékletet, tehát teljesen azonos és összehasonlítható képek lehetnek.
Ezt már csak jövőre, amikor megjönnek az új LED panel-ek. Akkor egyben a 25˘-os lencsét 19˘-osra cserélem. A 25˘-os túl széles, rövid fényfoltot csinál és még széles erdei úton (autónak) is közvetlen közelről szélesen bevilágítja a peremet, ösvényen pedig belátok az erdőbe. Kb. 40%-ot elvesztek a fényintenzitásból és ez pontosan így érezhető.
Nikon D7000 ? Az tenyleg nem mobil szintü fotokat csinal.
Bär most csinältunk lämpäs tekeresen nehäny fotot haver Samsung S3-as mobiljäval es szerintem tök jok lettek.
Minél korszerűbb a led, annál jobb a hatásfoka. Azt a tizenvalahány százalékot még talán meg is érheti "elveszteni" a kedvezőbb színhőmérséklet érdekében.
Már én is hasonlítottam össze a fényem a normafa és a j.hegyi kilátó közötti úton a világítás nélküli részen autóéval.
A sárgás halogén reflektor elbújhatott mellette. Igaz lehet, hogy koszos is volt a kocsi lámpa búrája és talán azért is.
Töltött fel Pinyó képeket a teleholdas túrájukról. Úgy látszik nem fagytak rá a bringára.
A hozzá tartozó szöveg így hangzik:
Látszik a képeken, hogy nem mobillal lett fényképezve.Azok itt lószerszámot sem értek volna.
Minél korszerűbb a led, annál jobb a hatásfoka. Azt a tizenvalahány százalékot még talán meg is érheti "elveszteni" a kedvezőbb színhőmérséklet érdekében.
Már én is hasonlítottam össze a fényem a normafa és a j.hegyi kilátó közötti úton a világítás nélküli részen autóéval.
A sárgás halogén reflektor elbújhatott mellette. Igaz lehet, hogy koszos is volt a kocsi lámpa búrája és talán azért is.
Töltött fel Pinyó képeket a teleholdas túrájukról. Úgy látszik nem fagytak rá a bringára.
A hozzá tartozó szöveg így hangzik:
Teleholdas képek, ködlámpa kellett volna
https://plus.google....476944846904529
Balu1 módosította - 2013. december 22. - 06:00
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..