Igen, látszani az mindenképp jó ez a lámpa, sőt még a hazai erdőkből is kitalálhat vele a biciklis ha rá sötétedik,
még ha csak tolva is de lát annyit vele, mert bármerre is indulunk, mindenhol elég hamar kijutunk az erdőből valamelyik lakott településre.
Igaz, onnan tovább már nem nagyon, mert ha kimerült benne az akku én nincs semmi más lámpa, akkor annyi volt az aznapi tekerésnek, főleg vidéken, mert két falu között is nagyon sötét van az országúton, még ha fényvisszaverőnk van is a biciklin és jó esélyünk van rá, hogy nem ütnek el, akkor se látunk semmit lámpa nélkül az ilyen utakon ha lemerül benne a kicsi akku. Hoppá!
Ez viszont elég nagy baj, mert még elemet sem lehet benne cserélni.
Az megint kicsit macerás de megoldás lehet, hogy leszerelni a bicajról és összekötni egy powerbankkal, hogy feltöltődjön, addig belülni egy kajáldába vagy egy parkban a padra... Szóval akármennyire is korszerű és viszonylag jól világít amíg le nem merül, elég hiányos képességű ez a lámpa ebből a szempontból, azzal együtt, hogy nekem is megtetszett a fénye és a kicsi mérete, amikor egyszer megláttam az éjszakában egy bringásnál.
Esetleg kettő flea és amíg az egyik a váztáskában powerbankról töltődik, addig a másik világíthat.
..de ez inkább áprilisban tűnhet jó ötletnek, főleg elsején.
Persze ha kijutottunk vele egy erdőből és még maradt benne annyi energia, akkor villogó üzemmódban meg lehet próbálni átmenni a sötét szakaszokon hazáig, de attól megbolondul az ember, hogy ott villog és csak addig lát az ember szakaszosan ameddig világít szaggatva, aztán csak emlékezetből vezet, hogy ott talán nem volt gödör, ha addig nem kap sokkot a villogással megvilágított koromsötét út felülettől. Már ha maradt még annyi energia, hogy legalább villogva működjön addig.
Szóval mindenki döntse el, hogy nem akar többet menni mint amit a lámpa akkuja bír,
mielőtt ilyent választana.
Ezért sem érdemes egyetlen lámpával elindulni az éjszakába, mert bármi történhet vele út közben.
Legalább egy-egy fehér és vörös kis szilikon villogó kellene legyen még vészvilágításnak mindenkinél.
Az elfér bárhol a vázon és nem lehet útban mert kicsi. Amíg nincs rá szükség addig csak ott van, de ha egyszer szükség lesz rá, akkor kincset ér !
Talán én egy kicsit magasabb mérce szerint ítélem meg ezeket, mert a legjobbnak egy olyan univerzálisan, a célnak megfelelően beállítható fényerejű és széttartású, állítható fény magasságú lámpát tartok jónak, ami nem vakít de mindent megvilágít magasabban is amikor szükséges és mindig a célnak megfelelően állítható és elég akku/elem kapacitással rendelkezik több órás, közvilágítás nélküli sötétségre is felkészülten. Bármilyen körülmények között át tudjuk állítani az adott helyzetnek megfelelően.
-
Általában...
Nálam az számít jól használható lámpának, amivel egy kerékpáros
korlátok nélkül tud haladni este is, akár a sötét erdőben,
akár terepen is ugyanolyan sebességgel mint nappali fényben.
Olyan, ami mellett nem a látás minősége a korlát a haladásban.
Ezt nyilván, általában nem lehet átfogni egyetlen lámpával, ezért érdemes a tervezett út körülményeihez lámpát választani.
Aszfalt csíkon, kerékpár úton tól-ig pontok között használható lámpákat érdemes külön tárgyalni a..
Hosszabb outis túrákra való elég erős de nem vakító és időben hosszasan jól világító lámpáktól.
Külön kategória lehet az erdei túrákra való brutális reflektor is, ahol a "látni".a leginkább létfontosságú szempont.
-
Erdei, közúti forgalmi szituációkon kívül egészen más lámpákat is bátran használhatunk, amíg a közúti forgalomban figyelembe kell venni a közlekedés biztonsági szempontokat is.
Visszatérve a Flea-ra, az leginkább rövidebb utakra és inkább városi környezetre való csinos kis lámpácska, ami adott körülmények között rövidebb távon jól használható, főleg meglévő környezeti megvilágítás mellett, ahol ismerjük, hogy elég ideig fog működni, a választott fokozatban a tervezett út alatt.
Edited by Balu1, 2015. December 31. - 17:30.