jaaaaa
úgymár más
majd kérünk leírást, képet, mindent
ez ilyen gyári cucc lesz, vagy házi tákolmány?
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Látni & látszani!
Started by
YOci
, 2002. March 19. 18:02
#7721
Posted 2005. July 18. - 10:06

#7722
Posted 2005. July 18. - 03:36

en aztat nemtom, hoyg akktiv-e
de pont a lampak korul remlik nekem egy balu nevu szemely
(bar lehet, hogy csak oregszem)
@conor akkor a teljesitmenye, mint a mostani akksinak hiszen csak egy 3.6V-os cella.
de pont a lampak korul remlik nekem egy balu nevu szemely
(bar lehet, hogy csak oregszem)
@conor akkor a teljesitmenye, mint a mostani akksinak hiszen csak egy 3.6V-os cella.
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#7723
Posted 2005. July 18. - 02:52

Az a másik Balu aktív, vagyis szokott írni?ottan fenn az udvozlunk balu1 alatt jobb felul
van egy masik balu is te az vagy oder nem tudom...
Azért kérdezem mert régebben próbáltam ide regisztrálni de valamiért nem jött akkor össze.
Esetleg összejött csak nem találtam magamra? :scratchhe
Talán abból maradt a név, vagy itt írogató személy?
Egyébként itt most léptem be sikeresen pár napja.
#7724
Posted 2005. July 17. - 22:12

#7725
Posted 2005. July 17. - 21:31

#7726
Posted 2005. July 17. - 18:37

ottan fenn az udvozlunk balu1 alatt jobb felul
van egy masik balu is te az vagy oder nem tudom
lesz hid-em
10W 13°-os tukorrel meg 20Ah-s liion cellam.
:-)
40rugo igy kabera minimum
de nah...
van egy masik balu is te az vagy oder nem tudom
lesz hid-em
10W 13°-os tukorrel meg 20Ah-s liion cellam.
:-)
40rugo igy kabera minimum
de nah...
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#7727
Posted 2005. July 17. - 15:16

#7728
Posted 2005. July 17. - 11:33

#7729
Posted 2005. July 17. - 01:54

Aha, kicsit pongyolán fogalmaztam, persze lehet, hogy érted csak tréfának szántad de pontosítom. Azt jelenti, hogy 10 fokos szögben világít, vagyis ennyi a fénysugár széttartási szöge. Jó messzire elmegy a fény és csak viszonylag keveset halványul. Közelre viszont kicsi erõs kört világít.
#7730
Posted 2005. July 16. - 23:02

Idézet a leírásból: "Ezzel a LED-es kerékpárlámpával már látni is lehet, nem csak látszani.
Az utat nagy fényerõvel világítja meg 10-15 m távolságig."
Ha jól tudom, 10 fokban világít.
Bakker miaz, hogy 10 fokban világít ?!!! Nyár van 30 fok

#7731
Posted 2005. July 16. - 04:09

Helló, mostantól idõnként elõfordulok én is.
Elõre bocsi a hosszú szövegért de tudom, hogy csak így sikerül leírni amit ötlet szinten javasolok a korábban itt olvasottakkal kapcsolatosan.
Szerintem az újabb nagyfényü ledekkel szerelt lámpák a legtakarékosabbak. Persze az ára az nem feltétlen olcsó.
Ha valakit érdekel akkor érdemes benézni a következõ címre:
http://www.luxeon.hu..._elemlampa.html
Itt van bringára szerelhetõ is és fejlámpa is. (ezzel kapcsolatban is többször volt kérdés)
Fent bemásoltam a címet ahol meg lehet nézni. Egy kis ízelítõ:
(Nagyon erõs a fénye de csak keskeny szögben világít viszont messzire visz)
Idézet a leírásból: "Ezzel a LED-es kerékpárlámpával már látni is lehet, nem csak látszani.
Az utat nagy fényerõvel világítja meg 10-15 m távolságig."
Ha jól tudom, 10 fokban világít.
A cím: Global-Akku Budapest,
Tátra u. 12/A (A Margit híd pesti hídfõjénél).
Telefon 329-3396
Félreértés ne essék, itt nem a boltot akarom reklámozni hanem elég sok kérdés merült fel a "világítást de milyent és honnan?" témában. Ezt a lehetõséget ismerem amivel itt a fórumon még nem találkoztam és talán ezzel is hozzájárulok a megoldáshoz.
Persze meg is lehet építeni hasonlót házi eszközökkel de ahhoz elektronikai gyakorlat szükséges, különben hamar tönkre megy a drága alkatrész. Ezért is írtam elsõnek a kész lámpáról. Ha valaki építeni akar valami hasonlót arra is van ötletem. Ledekkel foglalkozom már évek óta kimondottan bicikli világítási célzattal (csak úgy hobbiból).
Piros hátsó villogót viszont kint a piacon árulnak olcsón. Az tényleg olcsó mert 850,-Ft volt még múltkor. Az egy 7 ledes lámpa ami olyan extrákkal is fel van szerelve amit nem feltétlen kell használni mint a féklámpa, de van rajta olyan teljesen felesleges funkció is mint az irányjelzõ, szintén pirosban. Ezt kapásból kikötöttem és a szabadon lévõ két-két ledet rákötöttem a középsõ három villogóra és most mind a 7 villog menet közben. Milyen piacon kapható azt most írom..
A Keletipu.-tól elindulunk a Stadion metró megálló felé, a stadion körépítménye mellett megyünk el. Azzal szemben lévõ területen van egy hétvégi (szombat-vasárnap) nagy kipakolós piac. Ott a stadion metró felöli végén van egy bringa alkatrészes. Ott lehet kapni 850-ért ezt:
(ami rajta fityeg az a hosszú vezetéken lógó távkapcsoló és fék kapcsoló)

A kormányra lehet szerelni a kapcsolót és a fékbowdenre a fék érzékelõt(ha valaki felteszi).
A kapcsoló funkciókat persze érdemes átbarkácsolni mindenkinek saját ízlése szerint. Pl én fényerõt és ki-be módot kapcsolok vele.
A Li-ion és egyéb lítiumos aksikkal kapcsolatban töltésnél arra kell vigyázni, hogy ne melkedjen a feszültsége cellánként 4,1-4,2Volt fölé (katalógusban meg kell nézni arra a darabra melyik érvényes), ezen kívül ha nagy árammal töltöd akkor túlmelegedhet.
Kisütésnél viszont (egy cellára számolva) nem szabad 3-3,2 Volt alá lemeríteni mert azt sem szereti.
Viszont bármikor rátölthetsz, arra nem kényes. A rövidzár sem tesz jót neki de annyira nem, hogy akár fel is robbanhat tõle. A Li-polimer erre fokozottan érzékeny. Érdemes valamilyen biztosítékot beépíteni zárlatvédelemnek.
Ha valaki szeret barkácsolni akkor ajánlom a http://forum.termina...er=asc&start=50 címen található topikot.
Ezt Csak erõs idegzetüeknek ajánlom mert igencsak elszálltunk az elektronika taglalása közben hosszasan mindenre kiterjedõen.
Ott vannak képek is pl arról a billenthetõ ledsor lámpáról amit magamnak építettem de sok másról is. Az a topik egy kerékpárra szerelhetõ generátor ötletével indult de mivel az a hajtástól venné el az energiát ezért feldobtam egy célszerübb nézõpontot bringavilágítás ügyben, az energiatakarékos és mégis erõs világítást a legújabb erõs fényü ledekkel. Sõt, ilyen ledekre a régi cateye ledjeit is ki lehet cserélni és szinte újjá éled. Lensvernek átépítettem egy 3 ledes cateyét 9 ledre átkapcsolhatóan. Itt látható:
Az a szakáállszerü a ledek hûtése akar lenni.

A piros és zöld led a szinegyensúly miatt kellett bele mert egyébként nagyon lilás volt a fénye. Azt is meg tudom mutatni a régi és új között mi a különbség.
itt alul látható:

Már tényleg búcsúzom mert túl sok lesz belõlem.
Elõre bocsi a hosszú szövegért de tudom, hogy csak így sikerül leírni amit ötlet szinten javasolok a korábban itt olvasottakkal kapcsolatosan.
Szerintem az újabb nagyfényü ledekkel szerelt lámpák a legtakarékosabbak. Persze az ára az nem feltétlen olcsó.
Ha valakit érdekel akkor érdemes benézni a következõ címre:
http://www.luxeon.hu..._elemlampa.html
Itt van bringára szerelhetõ is és fejlámpa is. (ezzel kapcsolatban is többször volt kérdés)
Fent bemásoltam a címet ahol meg lehet nézni. Egy kis ízelítõ:

(Nagyon erõs a fénye de csak keskeny szögben világít viszont messzire visz)
Idézet a leírásból: "Ezzel a LED-es kerékpárlámpával már látni is lehet, nem csak látszani.
Az utat nagy fényerõvel világítja meg 10-15 m távolságig."
Ha jól tudom, 10 fokban világít.
A cím: Global-Akku Budapest,
Tátra u. 12/A (A Margit híd pesti hídfõjénél).
Telefon 329-3396
Félreértés ne essék, itt nem a boltot akarom reklámozni hanem elég sok kérdés merült fel a "világítást de milyent és honnan?" témában. Ezt a lehetõséget ismerem amivel itt a fórumon még nem találkoztam és talán ezzel is hozzájárulok a megoldáshoz.
Persze meg is lehet építeni hasonlót házi eszközökkel de ahhoz elektronikai gyakorlat szükséges, különben hamar tönkre megy a drága alkatrész. Ezért is írtam elsõnek a kész lámpáról. Ha valaki építeni akar valami hasonlót arra is van ötletem. Ledekkel foglalkozom már évek óta kimondottan bicikli világítási célzattal (csak úgy hobbiból).
Piros hátsó villogót viszont kint a piacon árulnak olcsón. Az tényleg olcsó mert 850,-Ft volt még múltkor. Az egy 7 ledes lámpa ami olyan extrákkal is fel van szerelve amit nem feltétlen kell használni mint a féklámpa, de van rajta olyan teljesen felesleges funkció is mint az irányjelzõ, szintén pirosban. Ezt kapásból kikötöttem és a szabadon lévõ két-két ledet rákötöttem a középsõ három villogóra és most mind a 7 villog menet közben. Milyen piacon kapható azt most írom..
A Keletipu.-tól elindulunk a Stadion metró megálló felé, a stadion körépítménye mellett megyünk el. Azzal szemben lévõ területen van egy hétvégi (szombat-vasárnap) nagy kipakolós piac. Ott a stadion metró felöli végén van egy bringa alkatrészes. Ott lehet kapni 850-ért ezt:
(ami rajta fityeg az a hosszú vezetéken lógó távkapcsoló és fék kapcsoló)

A kormányra lehet szerelni a kapcsolót és a fékbowdenre a fék érzékelõt(ha valaki felteszi).
A kapcsoló funkciókat persze érdemes átbarkácsolni mindenkinek saját ízlése szerint. Pl én fényerõt és ki-be módot kapcsolok vele.
A Li-ion és egyéb lítiumos aksikkal kapcsolatban töltésnél arra kell vigyázni, hogy ne melkedjen a feszültsége cellánként 4,1-4,2Volt fölé (katalógusban meg kell nézni arra a darabra melyik érvényes), ezen kívül ha nagy árammal töltöd akkor túlmelegedhet.
Kisütésnél viszont (egy cellára számolva) nem szabad 3-3,2 Volt alá lemeríteni mert azt sem szereti.
Viszont bármikor rátölthetsz, arra nem kényes. A rövidzár sem tesz jót neki de annyira nem, hogy akár fel is robbanhat tõle. A Li-polimer erre fokozottan érzékeny. Érdemes valamilyen biztosítékot beépíteni zárlatvédelemnek.
Ha valaki szeret barkácsolni akkor ajánlom a http://forum.termina...er=asc&start=50 címen található topikot.
Ezt Csak erõs idegzetüeknek ajánlom mert igencsak elszálltunk az elektronika taglalása közben hosszasan mindenre kiterjedõen.
Ott vannak képek is pl arról a billenthetõ ledsor lámpáról amit magamnak építettem de sok másról is. Az a topik egy kerékpárra szerelhetõ generátor ötletével indult de mivel az a hajtástól venné el az energiát ezért feldobtam egy célszerübb nézõpontot bringavilágítás ügyben, az energiatakarékos és mégis erõs világítást a legújabb erõs fényü ledekkel. Sõt, ilyen ledekre a régi cateye ledjeit is ki lehet cserélni és szinte újjá éled. Lensvernek átépítettem egy 3 ledes cateyét 9 ledre átkapcsolhatóan. Itt látható:
Az a szakáállszerü a ledek hûtése akar lenni.

A piros és zöld led a szinegyensúly miatt kellett bele mert egyébként nagyon lilás volt a fénye. Azt is meg tudom mutatni a régi és új között mi a különbség.
itt alul látható:

Már tényleg búcsúzom mert túl sok lesz belõlem.
#7732
Posted 2005. July 12. - 21:47

3.6v trafo kapcsolo uzemu tap es barmi is kijohet
most kerdezem az okosakat mennyire feljek a lipotol vagy liiontol a nekem megfelelo uzemeltetes kozben.
most kerdezem az okosakat mennyire feljek a lipotol vagy liiontol a nekem megfelelo uzemeltetes kozben.
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#7733
Posted 2005. July 12. - 00:27

lor:
most nemrég beszéltem egy helikopterezõs haverral ,s õ mondta, hogy tényleg nagyon kell figyelni a lion és a lipo töltésére is, mert könnyen gallyravághatsz egy baromi drága akkucsomagot.
Neki van két lipo akkuja,mindkét 11.1Vos és az egyik valamivel nagyobb teljesítményû ,mint a másik(~1500mah),ezeknek darabja volt mindennel egyyütt 11000(vezeték, csomag)+ még kellet neki egy spéci automata töltõ, ami 25000 frointjába került, s még rápakolt a cumóra egy töltéskiegyenlítõt is, ami még 5000 volt,s elméletileh ez is nagyon jó hatással van a cellák élettartamára(az nagyon gán, hogy egy lipo csomagon belül az egyes cellák feszültsége különbözõ,egyébiránt erre a nimh is hajlamos, csak az nem ilyen érzékeny a dolgokra)
most nemrég beszéltem egy helikopterezõs haverral ,s õ mondta, hogy tényleg nagyon kell figyelni a lion és a lipo töltésére is, mert könnyen gallyravághatsz egy baromi drága akkucsomagot.
Neki van két lipo akkuja,mindkét 11.1Vos és az egyik valamivel nagyobb teljesítményû ,mint a másik(~1500mah),ezeknek darabja volt mindennel egyyütt 11000(vezeték, csomag)+ még kellet neki egy spéci automata töltõ, ami 25000 frointjába került, s még rápakolt a cumóra egy töltéskiegyenlítõt is, ami még 5000 volt,s elméletileh ez is nagyon jó hatással van a cellák élettartamára(az nagyon gán, hogy egy lipo csomagon belül az egyes cellák feszültsége különbözõ,egyébiránt erre a nimh is hajlamos, csak az nem ilyen érzékeny a dolgokra)
fanatiX mtbc
#7734
Posted 2005. July 11. - 23:38

...jah az elozo oldalon mar emlitett liion akksikrol van arlista
a 20Ah-s ~20eft
a 60Ah-s pedig ~40eft
A 3.7 v 60 Ah-ás aksit, hogyan gondolod bekötni?
a 20Ah-s ~20eft
a 60Ah-s pedig ~40eft
A 3.7 v 60 Ah-ás aksit, hogyan gondolod bekötni?
#7735
Posted 2005. July 11. - 21:28

ha a tolto bonyolult akkor
eloszor vmi halozati atalakitoval kezdenek
ha ez csak egy tapegyseg akkor keresnek masikat ami 220-rol megy es adja ezt a kimenetet.
es ha nagyon meno lennek csak akkor kezdenek a trafo attekercselesebe.
jah az elozo oldalon mar emlitett liion akksikrol van arlista
a 20Ah-s ~20eft
a 60Ah-s pedig ~40eft
igy nez ki

femhazban
(inkabb ezt ajanlom, mint a lipo-t)
eloszor vmi halozati atalakitoval kezdenek
ha ez csak egy tapegyseg akkor keresnek masikat ami 220-rol megy es adja ezt a kimenetet.
es ha nagyon meno lennek csak akkor kezdenek a trafo attekercselesebe.
jah az elozo oldalon mar emlitett liion akksikrol van arlista
a 20Ah-s ~20eft
a 60Ah-s pedig ~40eft
igy nez ki

femhazban
(inkabb ezt ajanlom, mint a lipo-t)
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#7736
vendég_moo875_*
Posted 2005. July 11. - 21:07

Kaptam amcsiból egy lámpát, de azt nem nézték, hogy 110v-os a töltõje.
Néztem hogy lehet itthon kapni 110/220 konektoros fesz. átalakítót. Nem egyszerûbb levágni a gyári fali trafót és egy másikat forrasztani helyette? Nem megy ettõl tönkre? Régen volt fizika óra és nem vagyok biztos...:chin:
Az volt ráírva:
input AC120V 60Hz 20w
output DC12V 1000mA
köszi elõre is!
Néztem hogy lehet itthon kapni 110/220 konektoros fesz. átalakítót. Nem egyszerûbb levágni a gyári fali trafót és egy másikat forrasztani helyette? Nem megy ettõl tönkre? Régen volt fizika óra és nem vagyok biztos...:chin:
Az volt ráírva:
input AC120V 60Hz 20w
output DC12V 1000mA
köszi elõre is!

#7737
Posted 2005. July 09. - 22:45

Ma este tekertem egy jót a János hegyen. Találkoztam az erdõben rókával
és ami jóbb nem találkoztam kutyával :-)
és ami jóbb nem találkoztam kutyával :-)
#7738
Posted 2005. July 07. - 20:11

#7739
Posted 2005. July 07. - 19:58

és mi péz ez az akku és mennyit bír?
nekem se folytonos a ragasztás de ez akkor is fura. na mindegy fényerõben perze nincs különbség párás és párátlan között:D
nekem se folytonos a ragasztás de ez akkor is fura. na mindegy fényerõben perze nincs különbség párás és párátlan között:D
#7740
Posted 2005. July 07. - 18:21

nekem a ragasztas sem mindenhol folytonos
nekem is csinalta amikor belefujtam
azota leszoktam rola.
kicsit lassu
de hatha erdekel vkit mit tudnak ~ a liion es lipo akksik
www.gbp-battery.com
ha minden igaz enis innen fogok vmit beszervalni
nekem is csinalta amikor belefujtam
azota leszoktam rola.
kicsit lassu
de hatha erdekel vkit mit tudnak ~ a liion es lipo akksik
www.gbp-battery.com
ha minden igaz enis innen fogok vmit beszervalni
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...