Jelentkezz be Regisztrálj
Látni & látszani!
#7281
Posted 2005. November 02. - 15:12
Esküszön mem személyeskedni akartam, de azt hiszem akkor tényleg te voltál ott velünk.
#7282
Posted 2005. November 02. - 00:37
Haver ledes lámpái kissebbek de ekkorába már egy erõteljes reflektornak felelhetnek meg. Már írtam, neki telefonos apró leddel van megépítve.
Más; nekem 221-tõl 230-ig jöttek be a postok, így köze nem volt hozzá.
Ride everywhere.
.
#7283
Posted 2005. November 02. - 00:32
4 ev mulva akarmi is lesz
ugy fogom kivagni a pics@ba
hiaba van x oras eves...
elettartama
ezert nem vennek halogen helyett led-et
egy halogen 300-500ft
egy led 250ft-
ha pl kell 10led ahoz, hoyg lenyomjon egy halogent
akkor mar 2eft kulonbseg van
de 10 ledbol nehezen jon ki egy 10w-os halogen fenye.
(bar most nem szamolok)
majd ha aranyos is lesz a led ara a tudasaval akkor emgeri ezzel foglalkozni
100led arabol van a hid
melyiket venned?
1 led arabol egy halogen
melyiket venned?
tudom rendkivul sokan vannak akik
tobb tizezer orakat tekernek ejszaka.
biztos...
egy atlag juzer helyeben azt a 2eft-t pl egy jo kulso megvetelere koltenem
vagy egy jo fekre.
hoyg ha mar kimentem ejszaka bringazni akkor vissza is erjek.
most alszom majd vmikor meg irok vmit ha kihagytam von vmit.
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#7284
Posted 2005. November 02. - 00:15
....... Na ez komolyan elgondolkodtató.
A hid tényleg nagyon világít, de a túrán nem merte kikapcsolni a srác mert "az nem tesz jót neki mert az élettartam.."
..persze ha megy attól is öregszik, ráadásul az aksi is merül.
......
Ez a nem MERTE kikapcsolni megfogalmazás talán egy kicsit ERÕS, bár azt hiszem nem rugaszkodom messze a valóság talajától, ha azt állítom, hogy nem szokatlan Baluól.
Itt és most kijelentem ország és világ elött :Ki merem kapcsolni a lámpámat. Söt vissza is. Már többször meg is tettem, erre tanúim is vannak.
Azt persze rögtön elismerem, hogy nem szívesen kapcsolom ki, ha utána két perc múlva vissza is kell kapcsolni.
A halogénnek, az otthoni energia takarékos izzónak is befolyásolja az élettartamát a ki-be kapcsolgatások száma, nem kivétel a HÍD sem. És mivel ez momentán qrva drága volt és a lámpa csere se kifejezetten olcsó ezért feleslegesen nem kapcsolgatom. (Bízva abban, hogy a két perc alatt nem öregszik annyit,mint a ki-be kapcsolástól)
Különben meg az egész élettaram dolog nem komoly ügy. Akit ismerek és ilyen lámpája van, 4 éve használja, nálam jóval nagyobb intenzitással és még bírja neki.
Amúgy sem vagyok xenonbuzi, ha addigra a ledek legyorsulják a HID-et és ez bekrepál akkor ledes lámpám lesz nekem is. (Persze most is van ledes lámpám, igaz egyszerû gyári. Városban azt használom, oda tökéletes)
#7286
Posted 2005. November 01. - 21:22
Durung forever!
#7287
Posted 2005. November 01. - 12:55
Bocsánat, már látom, hogy másképp jön be itthon és másképp a munkahelyen.Ezt a linket lehetne úgy, hogy meg is találjam rendesen, mondjuk melyik post, ilyesmi. Ezzel nekem csak a topic eleje jön be.
Ezek a hozzászólás sorszámai ami a narancs színü csík jobb szélén olvasható.
#1211, #1216
Az egyik a fejlámpa a másik az elsõ ledsor képét tartalmazó hozzászólás száma.
Így már könnyebben oda találsz.
#7288
Posted 2005. November 01. - 12:42
Drága ..mint a xenon. Igaz a HID fénye majdnem kétszer akkora de az élettartama kevesebb.a leddel az a baj, hogy draga
ha vki probalkozni akar akkor okes
de amugy draga
..ami rövidebb élettartamu de közel kétszer annyi fénnyel világít, habár már a ledek is egyre erõsebbek lesznek. Az újak már 50%-al fényesebbek azonos fogyasztás mellett az egy évvel ezelõtt kaphatóknál.pl 100 led 25eft
abbol kb ki is jon a hid
itt a tavalyi led .. ez viszont az új
. .....
Azért nagyobb a különbség láthatóan mint a 1,5-szerese mert az régi 20°-os
az új viszont 10°-os ami már ebbõl eredõen is 4-szeres fényerõ növekedést okoz.
Így összesen 6-szoros a fényerõ többlet de csak negyed akkora területen oszlik meg.
Na ez komolyan elgondolkodtató.akkor melyiket valasszam?
A hid tényleg nagyon világít, de a túrán nem merte kikapcsolni a srác mert "az nem tesz jót neki mert az élettartam.."
..persze ha megy attól is öregszik, ráadásul az aksi is merül.
Itt tényleg mérlegelni kell, kinek mi az elfogadható.
Ez azért igen pontatlan megállapítás. A halogén hatásfoka 12%...a kicsit tulhajtott leddel ~ egyszinten van a halogen
Az új led már a duplája környékén jár.
Pl össz 10W teljesítmény felvétel mellett a legújabb ledek már kétszer olyan erõs fénnyel világítanak mint a 10W halogén de annál is többet mint a HID egyenérték fele.
#7289
Posted 2005. November 01. - 09:38
#7290
Posted 2005. November 01. - 07:23
Ezt a linket lehetne úgy, hogy meg is találjam rendesen, mondjuk melyik post, ilyesmi. Ezzel nekem csak a topic eleje jön be.A fejlámpa képe itt szerepel és az elsõ lesor alatta, kicsit lejjebb:
http://forum.bikemag...3&page=23&pp=10
Ride everywhere.
.
#7291
Posted 2005. November 01. - 04:50
ha vki probalkozni akar akkor okes
de amugy draga
pl 100 led 25eft
abbol kb ki is jon a hid
akkor melyiket valasszam?
a kicsit tulhajtott leddel ~ egyszinten van a halogen
ha nem hajtom tul a ledet akkor elvileg jobb a led, mint a halogen csak sokkal dragabb.
nekem kolbaszolonak van berakva 12 led
ez kb 3eft
de ezt a fenyt amit en kihozok belole majdnem kihozna egy 100ft-os halogen is.
(lehetne jobb a hatasfok ha bedobalnek meg par ilyen ledet es gyurnek nyakra, kevesbe terhelnem tul a ledeket)
/de nem akarodzik/
szal kb ezt kell eldonteni.
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#7292
Posted 2005. November 01. - 01:47
Abban igazat adok savanyugabinak, hogy a gyári "sokszáz" candelás néhány ledes lámpákat el lehet vetni mert
igaz, hogy a ledek hatásfoka 20% de az a 3-5db szûken fókuszált led (de még a 20db is) nagyon kevés, hogy jól láss mellette.
Ahhoz, hogy ne menjen tönkre rövid idõ alatt a led, speciális felépítést kíván a lámpa, egyébként hamarosan lecsökken a fénye.
Egyébként egy felefelé közben is meg tud sülni a led hûtés nélkül túlhajtva.
Egyszer régebben megtapasztaltam. Kevés volt a hûtõfelület és jobban meghajtottam. Felfelé világított mint a reflektor de lefelé már alig volt fénye. /tanulópénz volt/ Azóta építettem jobbat. Igaz, árban a led húzósabb a halogén kellékeinél de a korszerü led kevesebb energiáról is qurv@jól világít.
Most is leddel világítok de azzal bárhol jól látok teljes sötétben is és alig melegszik.
Nem is csoda mert 60db led van elõl a bringán és 42 a fejlámpában hûtõbordára szerelve.
Na de ez nem gyári hanem egyedileg tervezett darab.
A fejlámpa képe itt szerepel és az elsõ lesor alatta, kicsit lejjebb:
http://forum.bikemag...3&page=23&pp=10
Szóval a jól összerakott ledes lámpát azért lehet használni, csak a bolti gyenge.
A halogént úgyszintén el lehet vetni biciklis üzemben mert az még kevesebbet tud fényben azonos teljesítmény felvétel esetén mint az újabb ledek. (Nem a cateye ledre gondolok mert az talán annyit mint egy azonos fogyasztásu halogén.)
A halogén energia hasznosítása csak 12%, a legújabb ledek 18-25%-ával szemben. Viszont a gyári lámpákban nem a legfrissebb hatékony példányok vannak.
A legjobb a xenon vagy ahogy még nevezik a HID, mert annak a hatásfoka 36% környékén mozog, viszont az sem örökéletü és nem olcsó.
Egy bukóra való kmolyabb példány 100,-e fölött kapható. Viszont lor-ék valahonnan be tudtak szerezni olcsóbban ilyent. Ha fényt akarsz akkor kérdezõsködj ezután.
A Cateye 500-as ledes sorozatában láttam 1 lámpát, ami már már megfelelõ fényt adott. Nem vagyok olyan "igényes", mint Ti
20-50-60 ledes megoldás engem annyira nem mozgat [most még..], mint 2-3 kisebb applikáció.
Xenon égõ az amin még gondolkoztam....de ezek szerint itt sem a végleteket keresgélem.
#7293
Posted 2005. October 31. - 23:38
Abban igazat adok savanyugabinak, hogy a gyári "sokszáz" candelás néhány ledes lámpákat el lehet vetni mertHa visszaolvasol, pálcát törhetsz a ledes, illetve a halogén verziók mellett, ami a fórumot illeti.
Aki használ esti komolyabb tekerészéshez lámpát, az leginkább elveti a ledes megoldásokat.
igaz, hogy a ledek hatásfoka 20% de az a 3-5db szûken fókuszált led (de még a 20db is) nagyon kevés, hogy jól láss mellette.
Ahhoz, hogy ne menjen tönkre rövid idõ alatt a led, speciális felépítést kíván a lámpa, egyébként hamarosan lecsökken a fénye.
Egyébként egy felefelé közben is meg tud sülni a led hûtés nélkül túlhajtva.
Egyszer régebben megtapasztaltam. Kevés volt a hûtõfelület és jobban meghajtottam. Felfelé világított mint a reflektor de lefelé már alig volt fénye. /tanulópénz volt/ Azóta építettem jobbat. Igaz, árban a led húzósabb a halogén kellékeinél de a korszerü led kevesebb energiáról is qurv@jól világít.
Most is leddel világítok de azzal bárhol jól látok teljes sötétben is és alig melegszik.
Nem is csoda mert 60db led van elõl a bringán és 42 a fejlámpában hûtõbordára szerelve.
Na de ez nem gyári hanem egyedileg tervezett darab.
A fejlámpa képe itt szerepel és az elsõ lesor alatta, kicsit lejjebb:
http://forum.bikemag...3&page=23&pp=10
Szóval a jól összerakott ledes lámpát azért lehet használni, csak a bolti gyenge.
A halogént úgyszintén el lehet vetni biciklis üzemben mert az még kevesebbet tud fényben azonos teljesítmény felvétel esetén mint az újabb ledek. (Nem a cateye ledre gondolok mert az talán annyit mint egy azonos fogyasztásu halogén.)
A halogén energia hasznosítása csak 12%, a legújabb ledek 18-25%-ával szemben. Viszont a gyári lámpákban nem a legfrissebb hatékony példányok vannak.
A legjobb a xenon vagy ahogy még nevezik a HID, mert annak a hatásfoka 36% környékén mozog, viszont az sem örökéletü és nem olcsó.
Egy bukóra való kmolyabb példány 100,-e fölött kapható. Viszont lor-ék valahonnan be tudtak szerezni olcsóbban ilyent. Ha fényt akarsz akkor kérdezõsködj ezután.
#7294
Posted 2005. October 30. - 22:24
Aki használ esti komolyabb tekerészéshez lámpát, az leginkább elveti a ledes megoldásokat.
Nekem jelenleg egy "lor- féle" lámpám van, ami egy 7.2Ah-s zselés akku, egy mikrokapcsoló ill, egy bármely boltban kapható halogén izzó 12V,10W
ennyi.
Nem rossz, án ált. aszfalton használom, de erdõben is el volnék vele.
A gyári építésû lámpák némelyike biztos lövi ennek teljesítményét/súlyát/használat idejét... x szeres összegért.
Nekem :
akksi 4500Ft
mikrokapcs.:200Ft
dugalj 200Ft
izzó 500Ft
OBI-s elemlámpa /széttrancsíozva,izzót beletenni, rögzítésnek/ 200Ft
ja, meg a pöcsörészés vele.
#7295
Posted 2005. October 30. - 21:24
Új vagyok még itt. Kb 2-3 hete voltam elõször esti tekerésen, s annyira megtetszett, hogy lemondtam a váz-teló cserérõl, s most lámpát akaok venni. Illetve...
Van egy cateye hl-el 200-asom. 5500 volt tavaly szeptemberben, amikor vettem. Most sem sokkal drágább. Akkor úgy tûnt ez elég az esti városban való futkosáshoz. Ez igaz is.
Ez a lámpa 3 ledes 110 candellát tud, jól szórja a fényt semmi bajom vele.
Az esti tekerés alkalmával azonban megtapasztaltam, hogy ez maximum zseblámpának használható ilyen tekeréseknél.
Két napja a Hervisben kikaptam egy Kilimanjaro FL-HL 1005 típusú fejlámpát 2500-ért.
Infot nem nagyon találtam róla a neten eddig.
6 led van benne+1 xenon égõ. Ma este kipróbáltam, hogy mégis mit tud.
Namost a Cateye lampám 110 candellás, akkor ez kb 70-80 candella lehet. Kiegészítõnek jó volt, de nem sokkal láttam többet, mint a sima lámpámmal.
Kérdésem. Ismeri-e valaki esetleg ezt a fejlámpa típust, illetve ha a ledeknél maradok, hogyan tudom tunningolni [lehet-e egyáltalán] a lámpát [akár a fejlámpát, akár a Cateye-t]?
Hol szerezhetõk be erõsebb ledek?
ELõre is köszi a válaszokat.
#7296
Posted 2005. October 30. - 20:26
Durung forever!
#7297
Posted 2005. October 27. - 02:18
mindegy, hozom anyámtól multit, meg minden sz@rt má, ideje fullra átcuccolni, minidg az kell, ami ott van.
Megtaláltam középisk. füzetben egy akksitöltõ rajzát. nem is nagy waszisztdasz. kéne építeni egyet ehhez a kis Ah-s akksihoz. Amit venni akartam töltõt hozzá -autósbolt- min 10-15Ah-s hoz ajánlották.
De ha kitapasztalom, mennyi idõ a töltés, erre OK.
no go sláfen.
#7298
Posted 2005. October 27. - 01:55
de olyan 2A-el van hoyg pofozza
mert eleg gyorsan feltolti ha nem fiygelek oda
amugy illene kb 13,5-14V kozott tartani a feszt amivel tolt
na ez nekem hip-hop felcsuszik ~16-17-re
es olyankor mar azert adja neki rendesen
de nemsoka itt az uj akksi
most foliazzak pesten
aztan azt akar fel ora alatt is tolthetem ha akarom nimh-k birjak
de a kis toltom ami amolyan uti bigyo az max 1,8-al adja
az itthoni okos nicd/nimh 5A-el is kepes
az allat modellezo versenyzok van, hoyg 20-30A-al toltenek
de nekik nem szamit
egy akksipakk kb egy versenyre van csak
100eft-os toltojuk meg birja kezelni ilyen hajtasnal is az akksikat
(tultoltesnel el tud olvadni az akksi, havernak mar olvadt ra az asztalra, mert ott hagyta)
inkabb vmi diodas vedelem kene
vagy ledes ellenorzo bigyo.
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#7299
Posted 2005. October 27. - 01:03
hanem alapesetben csak a másik irányba indult el a TT mozdonyom. :-)
Lehet, az lesz, rákötök valami fixre polarizált szerkezetet / 1000ft-os ébresztõóra/ s azzal lecsekkolom a + / - mibenlétet.
A te nagy trafód mekkora A-el tölti az akksit?
#7300
Posted 2005. October 27. - 00:45
csak toltesnel van gebasz ha nem stimmel.
de altalaban a jobb toltoknel van vedelem erre
es figyelmeztet is
en vajak temam
akksi csatlakozasa
mar a lampa felol
ez pedig a bukon levo kis csatlakozo, hogy ne kelljen mindig levenni a buksit
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...