Jelentkezz be Regisztrálj
Látni & látszani!
#6881
Írta 2006. július 27. - 11:21
Nekem minden említett cuccból van (kivéve sityak, de ez már tészta)! A kényelmetlenség meg onnantól fogva igaz, miután a szuper 6ezer forintos ledes Barbieri elsõ pislákolóm tartója szanaszét törött, így vagy a pofámban tartom a világító testet, vagy pedig nem veszek újat. Ez a két lehetõség maradt. Másfelõl nem volt kellemes mindig mindent félóránként lekapni a géprõl, miközben címekre mentem ki. Az említett autó-bicó talákák meg szinte mindennaposak a futárok körében.. Tudom mirõl beszélek. Terepre meg nyilván nem elég a kis ledes szutyok.. Szóval elõbb értsétek meg , hogy miért így közelítettem meg, aztán lehet csipogni! :]
#6882
Írta 2006. július 27. - 10:52
Akkor vettem észre az elöl kivilágítatlan bringást magammal szemben amikor majdnem összecsatantunk.
Még az utolsó pillanatban félre kaptam a kormányt és sikerült elkerülni az ütközést.
Egészen addig csak a mellettem szembe száguldó erõs fényeket láttam, aztán
hirtelen egy gyorsan közeledõ árny rajzolódott ki közvetlen elõttem.
Nem szoktam gyakran káromkodni de akkor felsoroltam a családfáját (amibõl szerintem már semmit nem hallott).
Ha akkor nem sietek akkor legszivesebben utána mentem volna elmagyarázni,
ekkora ökör nemigaz, hogy nincs annyi pénze, hogy legalább valami gagyi villogót tegyen fel elõre és hátra (is).
...de éppen akkor vártak a Batyin asszem Pinyóék,Wolfheart, KAMA3 .. egy lámpás tekergésre és (ettõl függetlenül) majdnem egy órát késtem.
Amikor valaki ennyire felelõtlen az engem is nagyon felbõszít.
.
#6883
Írta 2006. július 27. - 10:08
.
.
.
.
.Pinyo, teljesen igazad van! Na meg raycoon, neked is!
... Úgy életveszélyes közlekedni.
#6884
Írta 2006. július 27. - 10:04
...legalábbis részedrõl úgy tûnik mert eddig szerencséd volt.A keresztezõdésekben (fõleg pirosnál :]) okos elhúzódzkodásokkal és a folyamatos körbenézegetéssel (hátra is!) sokminden kivédhetõ...
Lehet, hogy olyan szinten nem lát meg az autós, hogy egyszerüen rád húzza a kormányt és azért áll meg mert valami csörömpölt oldalt. Kivilágítatlan bringás olyan az éjszakában mint egy szellem. Idõnként feltûnik egy-egy pillanatra a villódzó fények között mint egy árny, hogy aztán ismét egybe olvadjon a környezettel.
Kényelmetlennek nem mondanám de nem is mindegyik olcsó, viszont lehet kapni már néhányszáz forintért is és a kormányon, nyeregcsövön elfér.Nem használok elsõ lámpát, így könnyen el tudom képzelni, hogy mások is drága, kényelmetlen megoldásnak tartják.
Egy biztonsági berendezés ára mindíg attól függ, az ember saját élete önmagának mennyit ér.
Valamennyit minden lámpa zavar (az autóké is). ennyit el kell vislnünk nekünk bingásoknak és az autósoknak is egymástól. Viszont világítás nélkül egy éjszaka alatt roncshalmaz lenne a város a félvakon csattanó járgányoktól.Ráadásul azok a szerkentyûk, amik oldalirányba (és fölfele) is világítanak, zavaróak.
..helyette? ..mellette!..helyette a minimum egy fényvisszaverõ szalag használata, ami a váz elejét átkulcsolva elég nagy szögben biztosíthat egy kis reflexfényt.
ha az említett kényszer találka létre jött kivilágítatlanul azt csak abból veszi észre az autós, hogy csattant vagy épp átment valamin. Azután már belátod, hogy kellett volna lámpa mindkét helyre de lehet, hogy akkor már késõ lenne.Az alapos körültekintést úgyis csak egy kiadós autó-bicaj taláka nyomán sajátítod el kényszerûen..
#6885
Írta 2006. július 27. - 09:58
Éppen tegnap este 11-kor a Szépvölgyi-Margithíd közötti csikicsukis kerékpárút részen ütköztem kis híján frontálisan egy hasonlóan gondolkozó egyeddel. Ha még csak magát veszélyeztetné, de semmi kedvem kórházba kerülni miatta!
#6886
Írta 2006. július 27. - 09:40
A másik, hogy itt nem csak az autósokról van szó. Egy picit is kanyargó, esetleg a kanyarban fával "takart" bicikliúton sötétben szembe mész valakivel, akinek akár lehet is lámpája, semmit nem fog belõled látni, akármennyi fényvisszaverõ szar van a váz elején.
"drága, zavaró"
Hmm, mennyibe került a bringád? Mennyi egy lámpa? Mennyit ér az életed? Bár ez itt off topic, de a bukóra is pont ugyanezeket szokták mondani..
#6887
Írta 2006. július 27. - 09:38
Ha nincs lámpa akkor a fényvisszaverõ szalag a minimum.
Egyébként egyre kevesebb bringás jár kivilágítatlanul, pontosabban erõsen fogyatkozik a lámpa nélküli biciklisek száma.
Az ilyen irányban történõ változásról az autósok is gondoskodnak mert könnyebben ritkítják a lámpa nélkülieket.
Na de hát ilyen az evolúicó. Az életképesebbnek vannak jobb túlélési esélyei.
Viszont ha nem forgalomban mész hanem egy sötét erdõben kicsit borús ég alatt...
Azért ki lehet tapogatni ott is az utat.
A végén egy kicsit poénosan fogalmaztam de szerintem komolyan, a hátsó lámpa nagyon fontos de valami jó elsõ lámpa is kell azért...
#6888
Írta 2006. július 27. - 07:55
#6889
Írta 2006. július 27. - 07:01
Ezek után állítom, a legjobb és a legegyszerûbb a már bevetett megoldás: noname hátsó villogó nyeregcsõre pillanatragasztott gumibelsõszeletbe feszítve. Olcsó, nem kell félteni, valóban nem hagyod el a fénygépet, illetve menet közben is bármikor letépheted a villogót, mondjuk leszállás elõtt nem sokkal. A 'tartószerkezet' strapabíró marad, a dõlésszögön pedig lehet variálni különbözõ alátétekkel (fikászsepitõl kezdve a további odaragasztott gumirétegekig). Esti körülmények közt mégiscsak jobb érzés úgy a kocsik közt zúzni, hogy nem érzed a hátadba fúródó terepjáró-lökhárítót egy-egy közvilágítást nélkülözõ szakaszon..
#6890
Írta 2006. július 25. - 22:12
.
.
A (több mint) háromszoros fogyasztás meglátszik, itt a halogén fogyasztására gondoltam.
..mintha a fényerõ is több lenne.. a ledeknél (a jóval kisebb fogyasztás ellenére).
#6891
Írta 2006. július 25. - 13:54
Igaz, itt nem a korábban említett tipusról van szó de mivel halogén
és 2,4 Wattos ezért nagy különbség nem lehet, legfeljebb a tükör más.
Viszont mondják, szoarra kehetünk pomádét, attól még az marad.
Az itt átalakított halogén lámpa is 2,4Wattos és ilyen a fénye:

Átalakítás után viszont csak 0,7Watt a fogyasztása és így világít:

A (több mint) háromszoros fogyasztás meglátszik, de mintha a fényerõ is több lenne..
Nem is elgondolkodtató hanem egyértelmü..
Az általad említett lámpáról is találtam adatot a lenti címen:
http://www.bicycle.h...ent/view/15/32/
Egy másik lapon azt írják róla, hogy 3 óra az üzemidõ, szóval rettentõ kevés.
A semminél persze bármi jobb.. akár egy bányászlámpa is.
#6892
Írta 2006. július 22. - 20:28
Ez már önmagában véleményezi. A halogén hatásfoka csak 10-12%. Ez azt jelenti, hogy sokat fogyaszt.
A led amibõl mi építkezünk 30% fölött hasznosítja az energiát fény formájában.
A halogénnal azonos fogyasztás mellett a korszerü, itthon már beszerezhetõ 'egyes fajta' ledek kb. háromszor olyan erõsen világítanak. Illetve ha azonos fénnyel világít akkor 1/3 energiát fogyaszt.
Gyáriban nem tudom lehet-e már kapni igazán jó hatásfoku leddel szerelt lámpát (az sem mindegy milyen), viszont mi már ilyenekkel építkezünk saját részünkre. Ha van kedved barkácsolni akkor megadom egy társ fórum topic címét ahol éppen "valaki" leírta miképp alakított át egy halogén bringalámpát ledesre, sokkal jobb paraméterekkel .
Onnan is járnak át ide emberek fórumozni.
... Balu: igazad van, elvben többszörös javulás várható.
Csináltam egy gyári Cateye modolást én is egyébként. A Micro Halogen-es tipusban (EL-500 azt hiszem) cseréltem ki az izzót 10 db Jeled-re. Egész jó fénye van, és nem vesz fel akkora áramot mint a 2,4 W-os halogén.
Több infót itt tudsz errõl kérdezni:A ledes megoldás egyenletesebb fényt ad, a halogénnél még mindig megvan az az elöny, hogy a megvilágitott területen élesen látszódnak a tárgyak. Sajnos a helyszükösség miatt nem tudtam beletenni 10 lednél többet, de szerintem igy is jól világit. Ja, és persze a ledes világítás után a halogén elég sárgás fényünek tünik.
http://forum.terminal.hu/viewtopic.php?p=689175#689175
.
#6893
Írta 2006. július 21. - 17:25
#6894
Írta 2006. június 23. - 12:48
#6895
Írta 2006. június 23. - 12:45
Hmm, van valahol valami "összefoglaló" irodalom a ledekrõl? Csak mert elhangzott itt egy pár fogalom.. Most pl a powerled, korábban smd led chip és ezek szerint elég terjedelmes a téma..Látom, közben sikerült választ kapni.
Pinyo elég sokat foglalkozott powerledekkel, így hát most nincs is mit írnom..
#6896
Írta 2006. június 23. - 12:41
#6897
Írta 2006. június 23. - 12:37
Pinyo elég sokat foglalkozott powerledekkel, így hát most nincs is mit írnom..
#6898
Írta 2006. június 23. - 12:27
A Cree és Luxeon fényerõ adatok is csak tájékoztató értékek, 30-40%-os szórás lehetséges, attól függõen, milyen "jól" sikerült a led.
#6899
Írta 2006. június 23. - 12:15
A Cree XLamp 52 lm, a Luxeon Star 45 lm (ha tényleg ez van benne). Ekkora a különbség? Ez nem lineáris? (Bocs, de ez nem igazán a szakterületem..)
#6900
Írta 2006. június 23. - 11:28
Miután ellenállásokkal állítják be az áramot, ha nagyobb fény kell, cserébe a kisebb üzemidõért, lehet variálni azokkal is.

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére





