Jelentkezz be Regisztrálj

Látni & látszani!
#6761
Írta 2006. augusztus 26. - 15:26

mechanikai vedelem meg folosleges.
nem kell azt vedeni semmitol vigyaz magara
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#6762
Írta 2006. augusztus 26. - 15:16

Elkészült a végleges fejegység (a fekete):
http://pix.bikemag.h...ry.php?cat=2731
Kicsit könnyebb lett mint a ledes elemes fejlámpám és nem sokkal nagyobb, bár feljebb ül a bukómon így nem árt vigyázni a lehajló ágakkal.
Szép darab. Valami mechanikai védelmet nem fog kapni? Vagy azt már nagyon macerás lenne megcsinálni?
#6763
Írta 2006. augusztus 26. - 14:26

http://pix.bikemag.h...ry.php?cat=2731
Kicsit könnyebb lett mint a ledes elemes fejlámpám és nem sokkal nagyobb, bár feljebb ül a bukómon így nem árt vigyázni a lehajló ágakkal.
#6764
Írta 2006. augusztus 26. - 12:09

#6765
Írta 2006. augusztus 25. - 18:12

Hoppá, azt hiszem elnéztem valamit!Nekem is ilyen HL-EL500 van, de valahogy nagyon össze van gyógyítva a led az optikával, kíváncsi leszek sikerrel jársz-e.
Az 500-asnál egy db power led van beépítve, ha jól látom. Itt valóban más a helyzet.
Nézük sorjában -
- látni kellene hogyan van beépítve a led,
- milyen felépítésü led van benne,
- mivel lehetne pótolni ami korszerûbb hatékonyabb,
- miként oldották meg a hõelvezetést és az megfelelõ-e?,
- milyen lehetõség van új hasonló teljesítmény led beépítésére.
A fõ követendõ irány szerintem -
- a lámpában lévõnél korszerûbb és nagyobb teljesítményü ledet kellene bele tenni de nem jobban hajtani.
- ellenõrizni kell, hogy a led hõelvezetése és leadása megfelelõ legyen, különben gyorsan elveszti a fényerejét.
Nagyon nehéz így látatlanban bármi konkrétumot mondani rá.
Szerintem szét kell szedni (megfelelõ technikai érzékkel), rá kell nézni és a többi adja magát.
Most csak annyit tudok, hogy látatlanban nem lehet többet mondani errõl.
Korábban össze téveszthettem valami sok ledes lámpával és annak megfelelõen nyilatkozhattam. Sorry.
Majd ha valakinek nagyon nem mûködik ez a HL-EL500 és rászánja a darabot, hogy lesz ami lesz tessék itt van bontsd szét.. és ha sikerül akkor felújítva adom vissza (némi anyag és energia költség +) de ha mégsem akkor úgy adom vissza és akkor sincs reklamáció.
Ugyanis mindegyiket gyakorlatban nem ismerem de ha bele nézek akkor látom.
Persze most van amit meg kell csinálnom rövidesen.
Majd holnap ha haza megyek munkából annak állok neki.
Miért nem tudtam szerkeszteni az elõzõt?? Nagyon rövid az a negyed óra.:cool:
Azt nem lehet megcsinálni, amíg újabb h.sz. nem érkezik addig lehessen gond nélkül bele írni, tovább szerkeszteni ?
#6766
Írta 2006. augusztus 25. - 15:47

Nekem is ilyen HL-EL500 van, de valahogy nagyon össze van gyógyítva a led az optikával, kíváncsi leszek sikerrel jársz-e.De igen, persze az nem mindegy, hogy milyen ledet teszel bele.
Itt más nagyon sokszor beszúrtam egy linket ahonnan itthon be lehet szerezni
egyelõre a legjobb ide használható ledeket.
Hihetetlen lesz a különbség. Itt egy korábbi h.sz.-ban is hasonló különbség látszik.
http://forum.bikemag...&postcount=1944
A ledeken átfolyó áramot a cateye lámpákban elég magasra szokták beállítani
(40mA), legalábbis a régebbiekben. Ettõl hamarosan tönkre is megy,
maradandóan lecsökken a fényerõ.
Ha nagyon sokáig szeretnéd használni a lámpát akkor ledenként 20mA-el hajtsd,
legfeljebb 30mA-el de akkor nem árt a keletkezõ hõt vörösréz lemezzel elvezetni.
#6767
Írta 2006. augusztus 24. - 23:17

megtaláltam a topicot, ide lököm a vakert, mert a végén még berág valami moderátor...

http://forum.bikemag...read.php?t=1532
#6768
Írta 2006. augusztus 24. - 16:59


Szerintem még a mûanyag burkolatrész is elfér fölötte, alul a bordával
és a levegõ szabad áramlását lehetõvé tévõ réssel, ami a képen látszik.
Majd ha világítani is tud már, akkor készítek egy összehasonlító tesztet az eredeti gyári és az új lámpa fényereje között, számomra nem késéges az eredmény.

#6769
Írta 2006. augusztus 24. - 16:45

itt figyel a polcomon
nagyon zsir kis cumo
/ha sokat tolt az ember megeri az arat/
ezt a kamcsit lehet pont nem vennem
de majd megnezem
ha jol emlekszem eleg rossz a frame rate adata
igen: 640 X 480 video at up to 15 FPS
ez eleg szaggatos
amugy nem feltetlen szukseges a gyari elemtartoba pakolni
vagyis nagyobb akksi melegebb helyen
amugy kb 50-100mA korul falhat szerintem
ha van video kamerad akkor 40eft-ert szerintem van jobb kamerafej
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#6770
Írta 2006. augusztus 24. - 16:43

Most inkább itt írom mert közérdeklõdésre tarthat számot az átalakítás módja.A többit majd priviben...
Egyelõre lecsiszoltam az 5mm-es ledek alsó peremét, hogy több férjen el egymás mellett.
Ezután a köszörüléstõl érdes felületet kisméretü filc polírkorong és
viasz kötõanyagu polír por segítségével újra fényeztem mert
az érdes felületen könnyedén kiléphet a fény a nemkívánatos irányban.
Ezután beillesztettem a ledeket soronként, negetív-negatív és pozitív-pozitív oldal legyen
egymás felé azonos irányban, így majd egyszerûbb lesz a közösített kivezetések hõelvezetése.
A korábbi 19 ledes helyre 25 db led fért el.
itt van kép róla:

Az egészet bele helyeztem (egyelõre próbának) az eredeti lámpafej kivágott nyílásába.
Így (mivel nem lesz elõtte semmi és nem ül mélyen a burkolatban) jóval több
a szabadba kilépni tudó fény hasznosul.
Végleges állapotában majd vízállóan rögzítem.
A sötét gumírozott rész széleire majd fényvisszaverõ anyag kerül.

A következõ fotón a jobbkézre esõ kapcsoló és bal oldalon a teleptartó masszív csatlakozója látható ami véltlenül nem csúszik ki az aljzatból.
A kihúzásához erõteljes mozdulat szükséges.
Mindkettõ alkatrész lefelé dõlése nem véletlen, ez a víz könnyebb lecsurgása miatt alakult így.

Egyelõre itt tartok.
Még egy képet felteszek amin látszik, hogy melyik idomot tudtam lepattintani, (igaz itt is látszik valamennyire) ami alá valami hullámosított réz lemezbõl készítek hõleadó felületet, a ledek hosszabb élettartama érdekében, de ez már egy újabb hozzászólásban fér el.
#6771
Írta 2006. augusztus 24. - 11:20

egy ilyet hajtanék vele, de arról semmi infót nem találtam hogy mennyit bír ezzel. Közben az elemet is kinéztem, 1000mAh-s Fujicell, gondolom az nem rossz. Csak töltõt nemtom még mindig, elég sok gagyinak tûnik.
A hideg meg síelésnél lenne érdekes, szal ott néha röpködnek a -20-ak, akkor lehet hogy percek alatt behalna az elem.
#6772
Írta 2006. augusztus 24. - 11:17

Töltõbõl vett bátyám egy szép darabot (asszem IPC-1 névre hallgat), de az k***a drága. 16 ezer volt a hozzá mellékelt 4 db 2500 mAh AA elemmel együtt.
Cserébe be tudod állítani, hogy mekkora árammal süsse ki, mennyivel töltse, mekkora legyen a fentartó áram, figyel, hogy nehogy túltöltse, stb.
#6773
Írta 2006. augusztus 24. - 08:57

vagy mit raknal ra?
kis lampaimban mindenhol ilyen nimh cellak figyelnek.
de kint azert nem merul le.
tolto sokfele sokfele aron.
marka azaz minoseg azert szamit cellanal is toltonel is!
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#6774
Írta 2006. augusztus 24. - 08:01

AAA akkukat kéne vennem nemsokára, és nem nagyon vagyok otthon a témában...
Szal 950mAh-s a legjobb ma kapható asszem, csak nemtom van e olyan típus ami hidegben is bírja a melót, nekem olyan kéne.
a fényképezõgépünkhöz adott leírásban szerepel, hogy az alkálielemek jobban bírják a hideget a NiMH akksiknál (a 950mAH-s gondolom az), csakhát az q. drága, és rémlik, hogy a NiCd is jobb hidegre... csak az meg kevés kapacitásban.
Töltõ: konkrét típust nem tudok, de húgom rendelt 5e körül olyat, ami 2 óra alatt feltölti a metálos akksikból a 2500mAH-sat is... de csak metálost, és AA-t. ezt csak azért írtam, hogy bíztassalak: lehet kapni jó áron

#6775
Írta 2006. augusztus 24. - 01:51

Szal 950mAh-s a legjobb ma kapható asszem, csak nemtom van e olyan típus ami hidegben is bírja a melót, nekem olyan kéne.
Számít a márka akkuknál, vagy ha aszongyák x mAh, akkor tényleg ugyanannyit bír a Fuji mint a Xiang-Huen-Jan?
Ja, valami töltõ is kéne az akkukhoz, annál mit kell nézni hogy jót vegyek?
#6776
Írta 2006. augusztus 23. - 19:49

es az arra rogzitett lemezt tepozarral /esetleg meg gumival kozbeiktatva/ bukora kuldom.
gyors es tuti biztos rogzites
ledet tobbnyire probapanelba forraszthatod be majd azt a lapot barhova barhogyan
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#6777
Írta 2006. augusztus 23. - 19:46

1,:
A halogén lámpások, hogyan rögzitík a cuccot a sisakon?
Az itt látott módszerek valami elõre kapható dolgok, vagy handmade cuccok?
2,:
Ledes figurák: Milyen megoldással rögzítitek a ledeket?
lehet kapni valami alapot, vagy szintén handmade?
#6778
Írta 2006. augusztus 22. - 20:23

De igen, persze az nem mindegy, hogy milyen ledet teszel bele.Van egy Cateye HL-EL500-as lámpám aminek nem nagyon vagyok megelégedve a fényerejével
...esetleg led csere vagy nem ilyen egyszerû??
Itt más nagyon sokszor beszúrtam egy linket ahonnan itthon be lehet szerezni
egyelõre a legjobb ide használható ledeket.
Hihetetlen lesz a különbség. Itt egy korábbi h.sz.-ban is hasonló különbség látszik.
http://forum.bikemag...&postcount=1944
A ledeken átfolyó áramot a cateye lámpákban elég magasra szokták beállítani
(40mA), legalábbis a régebbiekben. Ettõl hamarosan tönkre is megy,
maradandóan lecsökken a fényerõ.
Ha nagyon sokáig szeretnéd használni a lámpát akkor ledenként 20mA-el hajtsd,
legfeljebb 30mA-el de akkor nem árt a keletkezõ hõt vörösréz lemezzel elvezetni.
#6779
Írta 2006. augusztus 22. - 15:49

Van egy Cateye HL-EL500-as lámpám aminek nem nagyon vagyok megelégedve a fényerejévl mit lehetne csinálni, hogy kicsit jobb legyen esetleg led csere vagy nem ilyen egyszerû??
#6780
Írta 2006. augusztus 21. - 15:40

Persze, végülis az a lényeg, hogy jól láss vele.A halogénes lámpát nem azért raktam össze mert jobb lenne a ledesnél hanem már meg volt véve az izzó és sikerült hozzá szereznem ingyen egy akksit is.Így 3000ft-ból kijött a teljes lámpa (izzó ára).
A képen látom, tényleg jó fénye van.
Itt Bp-n is alig vagyunk maréknyian akik erõs lámpát használunk (legalábbis akirõl tudok).A csomagolásán is az áll hogy egy 20wattos irc-s helyettesít egy 35wattos normál halogént.Kíváncsi lennék arra hogy mennyire szembeötlõ a külömbég, de sajnos itt pusztaháton még nem sok reflektoros bringás rohangász rajtam kívül...
itt azért lehet látni sok biciklist de általában hagyományos lámpákkal mennek.
Igaz, azoknak is jó fénye van, és /az is nagy szó, hogy általában már jórészüknek van!/
Habár láttam tegnap is kivilágítatlan bringást elvétve.
A terminal.forum -os társaságon kívül is van egy-két H.I.D. vagy erõs fényü ledes de alig..
Ez (egy tanulmány szerint) attól függ, hogy sötétben vagy világosban nézzük.Amúgy szemnek melyik jobb, egy kikompenzálva is kissé kékes fényt adó ledes lámpa vagy egy meleg színképû halogén fénye?
Korábban idéztem egy fénytechnikával foglalkozó szerzõnek a neten található könyvébõl.
Éjszaka a kékesebb felé hajló fények biztosítanak jobb látást és nappal a vöröses felé tolódik az érzékenység.
A következõ helyen rátalálsz a szem színérzékenységét tárgyaló részre ahol a szerzõ könyvének forrását is meg lehet találni.
Van ott egy grafikon a mi ezt szemlélteti.
http://forum.bikemag.hu/showpost.php?p=349904&postcount=1456
Off -Errõl jut eszembe, 20.-án ott nem volt esõ?- Off végeVoltam este egy kis próbatekerésen.Nem semmi ahogy az emberek letakarodnak a bringasávról, úttestrõl amint meglátom õket?
Az átlagosnál erõsebb lámpával már volt tapasztalatom a korábbi években.
Igaz, akkor eleinte csak néhány százaléka (1-2%) volt a mostaninak.
A következõ lámpám már tizede lehetett (ennek amit most próbálgatok) de arra már mindenki kapkodta a fejét.
Erre a legújabbra meg a kamionsofõr lett irígy. :eek: ...:krol:
..pedig nem is nagyobb a fénye mint egy 60-70W-os hagyományos fényszórónak, csak a fogyasztása jóval kevesebb.
Ez a korábbihoz képest megintcsak 9-10-szeres fényerõt jelent.
Majd össze hasonlítom egy jobb H.I.D.-el ha módom lesz rá.