Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Látni & látszani!
Indította
YOci
, 2002. március 19. 18:02
#6721
Írta 2006. augusztus 30. - 21:05
megnézted balu?
én most néztem és szerintem kéynelmesen elfér benne 14db led iylen sor kiosztással: 3-4-4-3. de én akkor nem próbanyákon csinálnám hanme én gyártanák hozzá egy nyáklapot amin ugye van réz felület és az még némileg el is vezetné a hõt, ezt megmég megtoldanám egy kis menetszeles hûtéssel úgy hogy oldalára vagy aljára fúrnék vmi likat és maszekolnék fölé egy kis légbeömlõt. de va nitthon proci hûtõ rézlamellékkal azokból esetleg levágnék 2-3-at és ráforrasztanám az tuti elég lenne. vagy keresni vmi vékony alu lemezt és azt odaforrasztani habár az alu forrasztással lehetnek gondok...
annyit hozzátennék h sztem nem szükséges a paszta ha minõségi forr. ón-t használunk én most 1mm-es 7 csatornásat kívánok majd venni ami annyit tesz h 7 csatornában van benne olyan forrasztó zsír vagy gyanta.
én most néztem és szerintem kéynelmesen elfér benne 14db led iylen sor kiosztással: 3-4-4-3. de én akkor nem próbanyákon csinálnám hanme én gyártanák hozzá egy nyáklapot amin ugye van réz felület és az még némileg el is vezetné a hõt, ezt megmég megtoldanám egy kis menetszeles hûtéssel úgy hogy oldalára vagy aljára fúrnék vmi likat és maszekolnék fölé egy kis légbeömlõt. de va nitthon proci hûtõ rézlamellékkal azokból esetleg levágnék 2-3-at és ráforrasztanám az tuti elég lenne. vagy keresni vmi vékony alu lemezt és azt odaforrasztani habár az alu forrasztással lehetnek gondok...
annyit hozzátennék h sztem nem szükséges a paszta ha minõségi forr. ón-t használunk én most 1mm-es 7 csatornásat kívánok majd venni ami annyit tesz h 7 csatornában van benne olyan forrasztó zsír vagy gyanta.
#6722
Írta 2006. augusztus 30. - 18:42
Még annyit, a forrasztáshoz forrasztó pasztát és frissen olvadt gyantás ónt célszerü használni
mert akkor könnyedén elfut az ón a felületen.
Tiszta fémnél, kis felületnél a gyantás cin (ón) is elég.
Elegendõen elõmelegített pákát használjunk.
Gyorsan forrasszunk!
A ledet vagy más félvezetõt legfeljebb 3-4 másodpercig melegítsük, utána fújással, hideg csipesszel gyorsíthatjuk a lehûtését.
Rézlemezt zsírtalanítsuk forrasztás elõtt + forrasztópasztát kenjünk a felületére,
(aminek a maradékát beónozás után vízzel le lehet mosni).
/ezt korábban is leírtam de aki nem talált rá, most itt van megint/
mert akkor könnyedén elfut az ón a felületen.
Tiszta fémnél, kis felületnél a gyantás cin (ón) is elég.
Elegendõen elõmelegített pákát használjunk.
Gyorsan forrasszunk!
A ledet vagy más félvezetõt legfeljebb 3-4 másodpercig melegítsük, utána fújással, hideg csipesszel gyorsíthatjuk a lehûtését.
Rézlemezt zsírtalanítsuk forrasztás elõtt + forrasztópasztát kenjünk a felületére,
(aminek a maradékát beónozás után vízzel le lehet mosni).
/ezt korábban is leírtam de aki nem talált rá, most itt van megint/
#6723
Írta 2006. augusztus 30. - 14:04
Itt látszik valami alap amire lehet vékony vörösréz lemezt forrasztani a hõ tovább vezetéséhez:
(a három vastagabb huzalköteg)

Ennél a lednél a negatív lábon van a kristály, ami
valamennyi kevés hõt is termel, ez lassan összegyûlhetne ha.. ...pl. zárt tokba kerül a lámpa.
Itt a fotón látszik, hogy egy elõre gyárilag kifúrkált panelt használok.
Úgy rakom be a ledeket, hogy a negatív kivezetések az egyik sorban egyirányba befelé esnek.
A következõ sornál viszont kifelé, az elõzõleg berakott sor negatív (azonos) pólusai felé néznek.
Így az egymás mellett lévõ két sor negatívját össze tudom forrasztani teljes keresztmetszetben, ami a hõvezetést javítja
és az elvezetést egyszerûbbé teszi.
A másik oldalon viszont a ledek pozitív kivezetései kerülnek egymás mellé és annak a másik oldali (+) lábai oldalára szintén úgy célszerü újabb sort beültetni, hogy oda viszont szintén azonos polaritásu kivezetések kerüljenek ami mivel azonos, tehát össze forraszthatjuk vele.
A negatív oldalon célszerü a teljes kivezetést hosszában meghagyni és
forrasztás elõtt ügyesen egymás mellé hajlítgatni,
A pozitív oldalon elég akár a két szélén hosszúra hagyni és azt egymás mellé hajlítva
lesz mire forrasztani a többi led kisebbre hagyott elhajlított azonos polartásra kerülõ kivezetéseit.
Csak a kristályt tartó láb melegszik annyira, hogy érdemes hûteni.
Látszik a képen is, hogy elég jól áttekinthetõ rendezett képet mutat az ilyen elv szerint épített panel.
Könnyebb ráforrasztani a hõvezetõ vékony vörösréz lemezt, ami házon kívülre vezeti a hõt,
valami alu vagy vékony de nagyobb felületü, harmonikaszerüen hullámosított réz hõleadóhoz ami körül áramlik a levegõ.
Az inkább mégegyszer leírom, hogy itt nem kell akkora intenzív melegedésre számolni mint egy
hûtõfelület nélküli powerlednél, de zárt burkolat esetén (légáramlás nélkül) lassan itt is fel tudna gyûlni a hõ.
Még azt nem mondtam, hogy a ledeket nem a panelba forrasztottam hanem a felületére ragasztottam rá.
Na és persze félre tettem ledekkel lefelé egy sík lapra amíg megszárad.
Ez a vízállóság miatt volt lényeges, már mint a ragasztó.
A képen látható összeforrasztás után még egy ragasztó, (pl technokol) réteget
nem árt befolyatni hátul a kivezetés oldalon a panel felületére.
Ezzel teljesen vízállóvá válik. Már csak a széleit kell a végén ehhez hasonlóan tömíteni a lámpa fejben,
mint korábbi képen is látszik.
Mégegy ami lényeges...
Azért tudtam ennyire szorosan egymás mellé tenni a ledeket mert az alján lévõ kicsi peremet
óvatosan leköszörültem kicsi modell építésekhez használatos kõvel.
(a három vastagabb huzalköteg)

Ennél a lednél a negatív lábon van a kristály, ami
valamennyi kevés hõt is termel, ez lassan összegyûlhetne ha.. ...pl. zárt tokba kerül a lámpa.
Itt a fotón látszik, hogy egy elõre gyárilag kifúrkált panelt használok.
Úgy rakom be a ledeket, hogy a negatív kivezetések az egyik sorban egyirányba befelé esnek.
A következõ sornál viszont kifelé, az elõzõleg berakott sor negatív (azonos) pólusai felé néznek.
Így az egymás mellett lévõ két sor negatívját össze tudom forrasztani teljes keresztmetszetben, ami a hõvezetést javítja
és az elvezetést egyszerûbbé teszi.
A másik oldalon viszont a ledek pozitív kivezetései kerülnek egymás mellé és annak a másik oldali (+) lábai oldalára szintén úgy célszerü újabb sort beültetni, hogy oda viszont szintén azonos polaritásu kivezetések kerüljenek ami mivel azonos, tehát össze forraszthatjuk vele.
A negatív oldalon célszerü a teljes kivezetést hosszában meghagyni és
forrasztás elõtt ügyesen egymás mellé hajlítgatni,
A pozitív oldalon elég akár a két szélén hosszúra hagyni és azt egymás mellé hajlítva
lesz mire forrasztani a többi led kisebbre hagyott elhajlított azonos polartásra kerülõ kivezetéseit.
Csak a kristályt tartó láb melegszik annyira, hogy érdemes hûteni.
Látszik a képen is, hogy elég jól áttekinthetõ rendezett képet mutat az ilyen elv szerint épített panel.
Könnyebb ráforrasztani a hõvezetõ vékony vörösréz lemezt, ami házon kívülre vezeti a hõt,
valami alu vagy vékony de nagyobb felületü, harmonikaszerüen hullámosított réz hõleadóhoz ami körül áramlik a levegõ.
Az inkább mégegyszer leírom, hogy itt nem kell akkora intenzív melegedésre számolni mint egy
hûtõfelület nélküli powerlednél, de zárt burkolat esetén (légáramlás nélkül) lassan itt is fel tudna gyûlni a hõ.
Még azt nem mondtam, hogy a ledeket nem a panelba forrasztottam hanem a felületére ragasztottam rá.
Na és persze félre tettem ledekkel lefelé egy sík lapra amíg megszárad.
Ez a vízállóság miatt volt lényeges, már mint a ragasztó.
A képen látható összeforrasztás után még egy ragasztó, (pl technokol) réteget
nem árt befolyatni hátul a kivezetés oldalon a panel felületére.
Ezzel teljesen vízállóvá válik. Már csak a széleit kell a végén ehhez hasonlóan tömíteni a lámpa fejben,
mint korábbi képen is látszik.
Mégegy ami lényeges...
Azért tudtam ennyire szorosan egymás mellé tenni a ledeket mert az alján lévõ kicsi peremet
óvatosan leköszörültem kicsi modell építésekhez használatos kõvel.
#6724
Írta 2006. augusztus 30. - 11:22
így van, ugyanakkora. közben én is gyalok a hûtést hogy oldanám meg mer a lámpán belül nem sok hely van.
#6725
Írta 2006. augusztus 30. - 07:49
Az Konásandrásnak készül.Turbózott lámpád izmos.
Nem nagyon szoktam másnak építeni (csak elvétve, mert sok pepecs munka..).
Múltkor beírt, hogy "milyent honnan ami jó" és messze lakik mindentõl erre felajánlottam, hogy összehozok valami hatásosat a maga kategóriájában.
Kicsit off.. minden másnap 24-ezem a héten és kevés idõm jut rá most, pedig a haverjának is kellene egy.
Na de majd ahogy alakul még küldök képeket, pl arról miként oldom meg a hõ elvezetést.
Ez úgyis felmerült már kérdés formájában.
golya: A vonalzós képet kielemzem, hány led férne bele.
..... ..gondolom a vonalzó alatt is ugyanakkora az alsó fele..
#6726
Írta 2006. augusztus 30. - 05:48
Közeben beugrott 20W-t mondtak.Az a megadott Watt a felvett teljesítmény lehet.
Az autó halogén teljesítmény. A bringás halogének 10-15Wattosak.
Persze az a kérdés, hogy 30W xenon védõgázas izzószálról van szó,
vagy pedig "High Intensity Discharge", tehát gázkisüléses fényforrás?
Ilyeneket a Bosnyák téren árulnak. A forum-terminal -on W-T ott dolgozik, ha jól tudom.
És persze amit nem egészen egyértelmûen írtam az is felvett teljesítményre vonatkozott.
Ár 30 körül volt.
De hogy akku volt-e benne ? Majd ha elérem faggatom még a forrásomat.
Turbózott lámpád izmos.
a második p néma!
#6727
Írta 2006. augusztus 29. - 11:41
10W femhalogen fenye kb 50W halogen
ara kb 25-30ft
akksi meg ~10
vmi kobasz feny 1-2eft
szamolj
bukora varazsolasa kis melo
edit:
zseles akksi toltese mondjuk autoakksi toltovel es vmi aram hataroloval
/pl halogen izzo/
avgy hozzavalo automata tolto
ara kb 25-30ft
akksi meg ~10
vmi kobasz feny 1-2eft
szamolj
bukora varazsolasa kis melo
edit:
zseles akksi toltese mondjuk autoakksi toltovel es vmi aram hataroloval
/pl halogen izzo/
avgy hozzavalo automata tolto
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#6728
Írta 2006. augusztus 29. - 11:39
láttam én is kis kocka 6V /12V akksikat, azokat mivel töltitek?
autós akkumulátortöltõvel?
azóta megtaláltam az említett ledek adatait:
http://catalog.osram...owProductGroups
(remélem jó lesz a link)
autós akkumulátortöltõvel?
azóta megtaláltam az említett ledek adatait:
http://catalog.osram...owProductGroups
(remélem jó lesz a link)
#6729
Írta 2006. augusztus 29. - 11:29
nem baj, ha nem annyira nagy a fényereje...mert tudom, hogy azok 60-80 pénzbe kerülnek
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#6730
Írta 2006. augusztus 29. - 11:12
mi a taptalanabb?
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#6731
Írta 2006. augusztus 29. - 11:10
lor - nekem jó lenne, de nekem nem elég karácsonyra, mint ahogy charon mondja, h készen lenne...sajnos...
ha veszek valamit, mit ajánlasz? (lehet táptalanabb
)
ha veszek valamit, mit ajánlasz? (lehet táptalanabb
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#6732
Írta 2006. augusztus 29. - 11:00
petlz zoom eleg gyengus.
legalabbis en annak nezem
mivel evek ota nagy halogennel jarok
anno a 5,2V 0,5A ill 0,85A halogenes lampamnak is nagyobb fenye volt szerintem.
petzl kb 0,5-s izzokat hasznal.
ugye ketto sozrzatabol jon a teljesitmeny
/a tungsram 5,2-es izzoi elegge tul vannak hajtva de azert szerethetoek siman/
akksik:
tipus fuggo mennyivel lehet terhelni
nicd nimh mar eleg jor birja a gyors kisutest.
pl modellezo akksikat 5 perc alatt uritjuk es fel ora alatt toltjuk.
ki lehet szamolni hany C-vel van hajtva.
ha idonkent egy kicsit odafigyelsz ra akkor mar birjak siman.
dante meg nemtom meg ki volt
en cumom
akksi: kb 10eft 900g nimh 12V 5Ah
lampa: par led kolbaszolonak 12db
hid agyunak kb 25eft volt 10W 6 fok
nemi kis kapcsoloaramkor mert kenyelmes vagyok es kesz
mindez bukora felkurva es had szoljon
legalabbis en annak nezem
mivel evek ota nagy halogennel jarok
anno a 5,2V 0,5A ill 0,85A halogenes lampamnak is nagyobb fenye volt szerintem.
petzl kb 0,5-s izzokat hasznal.
ugye ketto sozrzatabol jon a teljesitmeny
/a tungsram 5,2-es izzoi elegge tul vannak hajtva de azert szerethetoek siman/
akksik:
tipus fuggo mennyivel lehet terhelni
nicd nimh mar eleg jor birja a gyors kisutest.
pl modellezo akksikat 5 perc alatt uritjuk es fel ora alatt toltjuk.
ki lehet szamolni hany C-vel van hajtva.
ha idonkent egy kicsit odafigyelsz ra akkor mar birjak siman.
dante meg nemtom meg ki volt
en cumom
akksi: kb 10eft 900g nimh 12V 5Ah
lampa: par led kolbaszolonak 12db
hid agyunak kb 25eft volt 10W 6 fok
nemi kis kapcsoloaramkor mert kenyelmes vagyok es kesz
mindez bukora felkurva es had szoljon
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#6733
Írta 2006. augusztus 29. - 10:47
Petzl Zoom fejlámpáról valakinek valami vélemény? Halogén izzóval szeretném használni.
24órásra kellene, kormánylámpával kiegészítve.
tegnap próbáltam, tetszett, de sajnos nincs viszonyítási alapom...
24órásra kellene, kormánylámpával kiegészítve.
tegnap próbáltam, tetszett, de sajnos nincs viszonyítási alapom...
#6734
Írta 2006. augusztus 29. - 10:42
Hali.
mi az a megengedett legnagyob báram, amivel egy akksit érdemes terhelni?
a kapacitás (mAh) tizede? ötöde? mintha tizede rémlene...
van néhány darab autós ledem (SMD, asszem nappali fényként használatos), aminek a normál áramfelvétele 250-300 mA. most épp tesztelem 2400-as ceruza akksikkal, ha kettõt rákötök 2x250 mA-rel, akkor elég szépen világít, de ez már nem tizede, hanem ötöde a max kapacitásnak. az nem baj, ha nem bír ki 10 órát, csak ötöt, de nem szeretném, ha valami tönkremenne.
egyébként szemre egy darab led 400 mA-rel jobban vakít, mint kettõ 250-el, de az nem biztos hogy jót tesz neki... még nem leltem fel a ledek adatlapját.
ami jó, hogy mivel SMD, vagy 160 fokban világít
mi az a megengedett legnagyob báram, amivel egy akksit érdemes terhelni?
a kapacitás (mAh) tizede? ötöde? mintha tizede rémlene...
van néhány darab autós ledem (SMD, asszem nappali fényként használatos), aminek a normál áramfelvétele 250-300 mA. most épp tesztelem 2400-as ceruza akksikkal, ha kettõt rákötök 2x250 mA-rel, akkor elég szépen világít, de ez már nem tizede, hanem ötöde a max kapacitásnak. az nem baj, ha nem bír ki 10 órát, csak ötöt, de nem szeretném, ha valami tönkremenne.
egyébként szemre egy darab led 400 mA-rel jobban vakít, mint kettõ 250-el, de az nem biztos hogy jót tesz neki... még nem leltem fel a ledek adatlapját.
ami jó, hogy mivel SMD, vagy 160 fokban világít
#6735
Írta 2006. augusztus 29. - 09:56
na hitt egy kép:(vonalzón nem röhög)
http://img.tar.hu/ho.../25435952.jpg#3
kicsit sötét de a lényeg sztem látható.
http://img.tar.hu/ho.../25435952.jpg#3
kicsit sötét de a lényeg sztem látható.
#6736
Írta 2006. augusztus 29. - 00:04
#6737
Írta 2006. augusztus 28. - 23:33
Tudom, hogy én mindíg kissé bonyolultam fogalmazok, de mivel minden összefügg ezértMi aaz az áramerõsség, amikor még nem kell hûtés?
Illetve hogy csináljátok meg a hûtésnél a hõátadást a rézlemezre?
a legkisebb részletet is figyelmbe kell venni egy ilyen egyszerü válasznál is.
Tehát tételezzük fel, hogy a ledek saját teljes hosszban meghagyott huzal kivezetései körül
áramlik a levegõ (csak a példa miatt) akkor akár 30-35mA-rõl is mehetnének a ledek -
- viszont beázna a lámpa (esõben)
- túlmelegedne ha megállsz
- hamarosan tönkre menne ha dobozba zárod.
...már pedig valami dobozt (már mint burkolatot) illik rátenni, hogy esõben sárban is
használhassuk na meg, hogy nézzen is ki valahogy.
Ezen kívül nem utolsó sorban a forró nyári éjszakákon is valószinübb, hogy
több hõ felgyülemlik.
Ezért érdemes akár 25 mA mellett is valami hõelvezetést rátenni.
Persze nem muszály.
Bevállalhatjuk azt is, hogy az elsõ néhány átvilágított éjszaka után már
elveszítjük a fényerõ 10-20%-át vagy többet, a melegedés arányában.
Ehhez azért legalább 30-40mA kell hûtés nélkül.
ha óvatosan bánunk a leddel akkor azzal érdemes számolni, hogy üzem közben a kivezetés ne menjen 30 Celziusz fölé.
Pl. 35-40 foktól nem megy egybõl tönkre csak
sokkal gyorsabban gyengül a fénye ha azt a hõt a huzal lábon hagyjuk felgyülemleni.
A hõ lassan keletkezik, nem úgy mint a powerledeknél, de
nehezebb elvezetni a vékony kivezetésen keresztül és
elég nagy a hõkülönbség a kristály és a kivezetés között (kb.40celziusz).
A led kristály 70 celziusz mellett a gyári érték szerint öregszik, vagyis lassan.
Most elég sok szempontot felsoroltam.
Végül a kérdésedre is megpróbálok válaszolni de csak egy kérdésekre mutató nyitott válasszal azt iletõen, hogy milyen áramor bír ki hûtés nélkül... ..az mindíg a körülményektõl függ..
..de 20, esetleg 25mA-t szobahõmérsékleten mindenképp kibír.
Hogyan hûtöm vörösréz lemezzel?
A rézlemezre forrasztom a led negatív (kristályt tartó) kivezetését.
ledet csak elõónozott rézlemezhez szabad forrasztani, különben túlmelegszik.
A led kivezetését nem szabad sokáig melegíteni, ezért forrasztáshoz
megfelelõ hõmérsékletre melegített pákát használjunk.
Nem kell 0,2mm-nél vastagabb lemez mert a vörösréz jó hõvezetõ.
Közben készült egy tesztfotó a negyvenvalahány méteres folyosón (igaz, nem a végétõl fotózom) a Konásandrás féle lámpával megvilágítva, kb. teljes fénnyel mindjárt küldöm.
#6738
Írta 2006. augusztus 28. - 22:59
Nekem is tudna valaki tanácsot adni? Kellene egy IGAZI elsõ lámpa. Elõny, ha van rajta kisérõfény, s a reflektor-überbrutál üzemmód külön bekapcsolható. Ne legyen kõnehéz az aksi, de azért 4-6 órát csúcsüzemben is bírjon ki. Tudom, nem olcsó mulatság, de ha árhatárt kellene mondanom, akkor mondjuk 25-30ezer HUFban maximálnám. Szóval a 70-80ezres überlámpák sajnos ki vannak csukva. Célfelhasználás egyértelmûen éjszakai, illetve estébe hajló terepezés. Sok gyártónak van modellje, amivel szemeznék, csakhát úgy hallom, vannak igazi melléfogások is, ezért megkérdezem, mit tartanátok a legjobb vételnek.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#6739
Írta 2006. augusztus 28. - 22:19
Mi aaz az áramerõsség, amikor még nem kell hûtés?
Illetve hogy csináljátok meg a hûtésnél a hõátadást a rézlemezre?
Illetve hogy csináljátok meg a hûtésnél a hõátadást a rézlemezre?
#6740
Írta 2006. augusztus 28. - 22:16
az en hid lampam 10w-os
es 30-bol itthon volt siman anno
márpedig az fejmagasságban vág mindent..
embert, fát, kerítést..
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére







