Jelentkezz be Regisztrálj
Látni & látszani!
#6761
Posted 2006. August 24. - 16:59
Szerintem még a mûanyag burkolatrész is elfér fölötte, alul a bordával
és a levegõ szabad áramlását lehetõvé tévõ réssel, ami a képen látszik.
Majd ha világítani is tud már, akkor készítek egy összehasonlító tesztet az eredeti gyári és az új lámpa fényereje között, számomra nem késéges az eredmény.
#6762
Posted 2006. August 24. - 16:45
itt figyel a polcomon
nagyon zsir kis cumo
/ha sokat tolt az ember megeri az arat/
ezt a kamcsit lehet pont nem vennem
de majd megnezem
ha jol emlekszem eleg rossz a frame rate adata
igen: 640 X 480 video at up to 15 FPS
ez eleg szaggatos
amugy nem feltetlen szukseges a gyari elemtartoba pakolni
vagyis nagyobb akksi melegebb helyen
amugy kb 50-100mA korul falhat szerintem
ha van video kamerad akkor 40eft-ert szerintem van jobb kamerafej
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#6763
Posted 2006. August 24. - 16:43
Most inkább itt írom mert közérdeklõdésre tarthat számot az átalakítás módja.A többit majd priviben...
Egyelõre lecsiszoltam az 5mm-es ledek alsó peremét, hogy több férjen el egymás mellett.
Ezután a köszörüléstõl érdes felületet kisméretü filc polírkorong és
viasz kötõanyagu polír por segítségével újra fényeztem mert
az érdes felületen könnyedén kiléphet a fény a nemkívánatos irányban.
Ezután beillesztettem a ledeket soronként, negetív-negatív és pozitív-pozitív oldal legyen
egymás felé azonos irányban, így majd egyszerûbb lesz a közösített kivezetések hõelvezetése.
A korábbi 19 ledes helyre 25 db led fért el.
itt van kép róla:
Az egészet bele helyeztem (egyelõre próbának) az eredeti lámpafej kivágott nyílásába.
Így (mivel nem lesz elõtte semmi és nem ül mélyen a burkolatban) jóval több
a szabadba kilépni tudó fény hasznosul.
Végleges állapotában majd vízállóan rögzítem.
A sötét gumírozott rész széleire majd fényvisszaverõ anyag kerül.
A következõ fotón a jobbkézre esõ kapcsoló és bal oldalon a teleptartó masszív csatlakozója látható ami véltlenül nem csúszik ki az aljzatból.
A kihúzásához erõteljes mozdulat szükséges.
Mindkettõ alkatrész lefelé dõlése nem véletlen, ez a víz könnyebb lecsurgása miatt alakult így.
Egyelõre itt tartok.
Még egy képet felteszek amin látszik, hogy melyik idomot tudtam lepattintani, (igaz itt is látszik valamennyire) ami alá valami hullámosított réz lemezbõl készítek hõleadó felületet, a ledek hosszabb élettartama érdekében, de ez már egy újabb hozzászólásban fér el.
#6764
Posted 2006. August 24. - 11:20
egy ilyet hajtanék vele, de arról semmi infót nem találtam hogy mennyit bír ezzel. Közben az elemet is kinéztem, 1000mAh-s Fujicell, gondolom az nem rossz. Csak töltõt nemtom még mindig, elég sok gagyinak tûnik.
A hideg meg síelésnél lenne érdekes, szal ott néha röpködnek a -20-ak, akkor lehet hogy percek alatt behalna az elem.
#6765
Posted 2006. August 24. - 11:17
Töltõbõl vett bátyám egy szép darabot (asszem IPC-1 névre hallgat), de az k***a drága. 16 ezer volt a hozzá mellékelt 4 db 2500 mAh AA elemmel együtt.
Cserébe be tudod állítani, hogy mekkora árammal süsse ki, mennyivel töltse, mekkora legyen a fentartó áram, figyel, hogy nehogy túltöltse, stb.
#6766
Posted 2006. August 24. - 08:57
vagy mit raknal ra?
kis lampaimban mindenhol ilyen nimh cellak figyelnek.
de kint azert nem merul le.
tolto sokfele sokfele aron.
marka azaz minoseg azert szamit cellanal is toltonel is!
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#6767
Posted 2006. August 24. - 08:01
AAA akkukat kéne vennem nemsokára, és nem nagyon vagyok otthon a témában...
Szal 950mAh-s a legjobb ma kapható asszem, csak nemtom van e olyan típus ami hidegben is bírja a melót, nekem olyan kéne.
a fényképezõgépünkhöz adott leírásban szerepel, hogy az alkálielemek jobban bírják a hideget a NiMH akksiknál (a 950mAH-s gondolom az), csakhát az q. drága, és rémlik, hogy a NiCd is jobb hidegre... csak az meg kevés kapacitásban.
Töltõ: konkrét típust nem tudok, de húgom rendelt 5e körül olyat, ami 2 óra alatt feltölti a metálos akksikból a 2500mAH-sat is... de csak metálost, és AA-t. ezt csak azért írtam, hogy bíztassalak: lehet kapni jó áron
#6768
Posted 2006. August 24. - 01:51
Szal 950mAh-s a legjobb ma kapható asszem, csak nemtom van e olyan típus ami hidegben is bírja a melót, nekem olyan kéne.
Számít a márka akkuknál, vagy ha aszongyák x mAh, akkor tényleg ugyanannyit bír a Fuji mint a Xiang-Huen-Jan?
Ja, valami töltõ is kéne az akkukhoz, annál mit kell nézni hogy jót vegyek?
#6769
Posted 2006. August 23. - 19:49
es az arra rogzitett lemezt tepozarral /esetleg meg gumival kozbeiktatva/ bukora kuldom.
gyors es tuti biztos rogzites
ledet tobbnyire probapanelba forraszthatod be majd azt a lapot barhova barhogyan
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#6770
Posted 2006. August 23. - 19:46
1,:
A halogén lámpások, hogyan rögzitík a cuccot a sisakon?
Az itt látott módszerek valami elõre kapható dolgok, vagy handmade cuccok?
2,:
Ledes figurák: Milyen megoldással rögzítitek a ledeket?
lehet kapni valami alapot, vagy szintén handmade?
#6771
Posted 2006. August 22. - 20:23
De igen, persze az nem mindegy, hogy milyen ledet teszel bele.Van egy Cateye HL-EL500-as lámpám aminek nem nagyon vagyok megelégedve a fényerejével
...esetleg led csere vagy nem ilyen egyszerû??
Itt más nagyon sokszor beszúrtam egy linket ahonnan itthon be lehet szerezni
egyelõre a legjobb ide használható ledeket.
Hihetetlen lesz a különbség. Itt egy korábbi h.sz.-ban is hasonló különbség látszik.
http://forum.bikemag...&postcount=1944
A ledeken átfolyó áramot a cateye lámpákban elég magasra szokták beállítani
(40mA), legalábbis a régebbiekben. Ettõl hamarosan tönkre is megy,
maradandóan lecsökken a fényerõ.
Ha nagyon sokáig szeretnéd használni a lámpát akkor ledenként 20mA-el hajtsd,
legfeljebb 30mA-el de akkor nem árt a keletkezõ hõt vörösréz lemezzel elvezetni.
#6772
Posted 2006. August 22. - 15:49
Van egy Cateye HL-EL500-as lámpám aminek nem nagyon vagyok megelégedve a fényerejévl mit lehetne csinálni, hogy kicsit jobb legyen esetleg led csere vagy nem ilyen egyszerû??
#6773
Posted 2006. August 21. - 15:40
Persze, végülis az a lényeg, hogy jól láss vele.A halogénes lámpát nem azért raktam össze mert jobb lenne a ledesnél hanem már meg volt véve az izzó és sikerült hozzá szereznem ingyen egy akksit is.Így 3000ft-ból kijött a teljes lámpa (izzó ára).
A képen látom, tényleg jó fénye van.
Itt Bp-n is alig vagyunk maréknyian akik erõs lámpát használunk (legalábbis akirõl tudok).A csomagolásán is az áll hogy egy 20wattos irc-s helyettesít egy 35wattos normál halogént.Kíváncsi lennék arra hogy mennyire szembeötlõ a külömbég, de sajnos itt pusztaháton még nem sok reflektoros bringás rohangász rajtam kívül...
itt azért lehet látni sok biciklist de általában hagyományos lámpákkal mennek.
Igaz, azoknak is jó fénye van, és /az is nagy szó, hogy általában már jórészüknek van!/
Habár láttam tegnap is kivilágítatlan bringást elvétve.
A terminal.forum -os társaságon kívül is van egy-két H.I.D. vagy erõs fényü ledes de alig..
Ez (egy tanulmány szerint) attól függ, hogy sötétben vagy világosban nézzük.Amúgy szemnek melyik jobb, egy kikompenzálva is kissé kékes fényt adó ledes lámpa vagy egy meleg színképû halogén fénye?
Korábban idéztem egy fénytechnikával foglalkozó szerzõnek a neten található könyvébõl.
Éjszaka a kékesebb felé hajló fények biztosítanak jobb látást és nappal a vöröses felé tolódik az érzékenység.
A következõ helyen rátalálsz a szem színérzékenységét tárgyaló részre ahol a szerzõ könyvének forrását is meg lehet találni.
Van ott egy grafikon a mi ezt szemlélteti.
http://forum.bikemag.hu/showpost.php?p=349904&postcount=1456
Off -Errõl jut eszembe, 20.-án ott nem volt esõ?- Off végeVoltam este egy kis próbatekerésen.Nem semmi ahogy az emberek letakarodnak a bringasávról, úttestrõl amint meglátom õket?
Az átlagosnál erõsebb lámpával már volt tapasztalatom a korábbi években.
Igaz, akkor eleinte csak néhány százaléka (1-2%) volt a mostaninak.
A következõ lámpám már tizede lehetett (ennek amit most próbálgatok) de arra már mindenki kapkodta a fejét.
Erre a legújabbra meg a kamionsofõr lett irígy. :eek: ...:krol:
..pedig nem is nagyobb a fénye mint egy 60-70W-os hagyományos fényszórónak, csak a fogyasztása jóval kevesebb.
Ez a korábbihoz képest megintcsak 9-10-szeres fényerõt jelent.
Majd össze hasonlítom egy jobb H.I.D.-el ha módom lesz rá.
#6774
Posted 2006. August 21. - 04:25
A ledes lámpák hatásfokával nem vetekedhet ebben én is biztos vagyok, de nekem nem jelent súlyt az a 2,5kiló hátamon, jó lesz egy darabig így is.Fényerõben ugyanott vagyok mert a tervezett Ni-Mh akksis ledeshez képest 3szor nagyobb teljesítményû rendszert használok, persze a színkép merõben más.
Az IRC-s dolgokat adatlapokról lestem le, ott a normál tükrös, zárt, 12 voltos halogéneknél, megegyezõ teljesítménynél és nyílásszögnél kétszeres külömbségek jöttek ki fényerõnél.Egy régebbi postban ehhez az izzóhoz hasonlítottam a jeled-et, ami többszörösen jobb lett hatásfokban még így is.A csomagolásán is az áll hogy egy 20wattos irc-s helyettesít egy 35wattos normál halogént.Kíváncsi lennék arra hogy mennyire szembeötlõ a külömbég, de sajnos itt pusztaháton még nem sok reflektoros bringás rohangász rajtam kívül...
Amúgy szemnek melyik jobb, egy kikompenzálva is kissé kékes fényt adó ledes lámpa vagy egy meleg színképû halogén fénye?Elõfordulhat hogy pl. egy ledes lámpának másfélszer akkora fényerõsség szükséges ugyanakkora világosság érzethez mint egy halogénnél vagy fordítva?
Voltam este egy kis próbatekerésen.Nem semmi ahogy az emberek letakarodnak a bringasávról, úttestrõl amint meglátom õket?
#6775
Posted 2006. August 21. - 02:39
Ugyanez a teljesítmény lednél 5-6000 candelát jelent.
Persze ezzel nem akarom csökkenteni az értékét mert a hagyományos halogénnél
biztosan jobb fénye van, viszont úgy tûnik, hogy (igaz nagyobb) de nem egész kétszerese lehet.
#6776
Posted 2006. August 21. - 02:22
Így a fotón ránézésre tényleg jól világít.20W 24fokos Osram izzó
Ezeknek az IRC bevonatos halogéneknek körülbelül kétszer akkora a fényereje a hagyományosokhoz képest(az áruk sajnos nem...).
Jómultkor én is készítettem hasonló fotót. Azon az expozíciós adatokat meg tudod nézni,
és össze tudod vetni a saját felvételi adataiddal.
http://forum.bikemag.hu/showpost.php?p=451070&postcount=1817
Éppen azt kerestem, hogy nagyjából merre is laksz, de mivel
nem Bp.-n ezért élõben nem hiszem, hogy lesz összehasonlítási lehetõség.
Viszont ha tényleg össze vetetted a hagyományos halogénnal és valóban annyira különbözik
az azonos területre vetülõ fényerõ akkor már elgondolkodtató a dolog, persze nem a
hatékonyabb ledekkel szemben.
Annyit talán mégsem világít, na meg azok folyamatosan egyre jobbak lesznek.
#6777
Posted 2006. August 20. - 18:46
20W 24fokos Osram izzó és 7,2Ah 12V zselés ólomakku, a többin még finomítok.
Ezeknek az IRC bevonatos halogéneknek körülbelül kétszer akkora a fényereje a hagyományosokhoz képest(az áruk sajnos nem...).
#6778
Posted 2006. August 20. - 11:44
Igen de nem mindíg és sok ledeset csak egy helyen láttam.Természetesen a CatEye is kapna 5 új LED-et. Nem akarok többet belerakni, mert meg szeretném az optikát tartani. A Terminálon azt mondta valaki (neve nem jut eszembe), hogy így baromi jó spotfényt ad.
Akkor elõször fejlámpa lesz. És akkor hol lehet ilyen donort venni? Verseny utcai piac?
Megpróbálom leírni... hú nem lesz egyszerû.
Verseny utca, folytatás Dózsa Gy. út Stadion felé elkanyarodó része. Stadionnal szemben Máv területen a piacon csak egy helyen láttam.
Elküldöm a piac GPS koordinátáit és ha rákattintasz az egérrel akkor bejön egy térkép részlet róla felülnézetbõl.
Ott látszanak a piac pavilonjai is, kis kék tetõk. A piros nyíl a piac középsõ bejáratára mutat.
Ne ott menj be ahova a nyíl mutatja hanem ahonnan mutat, azon a végén.
Ott az asztalok közelebb vannak a bejárathoz.
Menj végig a legbelsõ oldalon hosszan, ott beszûkül.
Balra lesz egy autócuccos, ott még tovább.
Lesz egy épület jobbra, de ne fordulj el semerre, csak tovább egyenesen még két-három asztalnyit.
Már majdnem kiérsz egy szélesebb térségre, a keskeny vége elõtte jobbra lesz egy asztal ahol ki vannak téve ilyen fejlámpák. Ott kérdezõsködj. Ja és fõleg szombat-vasárnap vannak kint. Múltkor szerdán is ott voltak.
...
..... >>klikk a gps csíkra<<
.
#6779
Posted 2006. August 20. - 09:57
Ledcsere elõtt vagy után..?
Egyébként jó ledekkel persze, használható.
Még jobb lenne ha legalább 9 ledet tennél bele, persze az ellenállást is cserélni kell kisebbre.
Itt egy példa amit én építettem így:
http://kep.tar.hu/tm...032081#2</span>
Természetesen a CatEye is kapna 5 új LED-et. Nem akarok többet belerakni, mert meg szeretném az optikát tartani. A Terminálon azt mondta valaki (neve nem jut eszembe), hogy így baromi jó spotfényt ad.
A fejlámpa az teljesen sötét erdõben vagy bármilyen terepen v. teljesen sötét helyen sokkal többet ér bármi más fénynél. Ahova nézel, ott van világos. A legpraktikusabb dolog!
Persze a bringára elöl is kell valami fény, illetve oda kötelezõ a KRESZ miatt. Több lámpával jobban is látsz.
Akkor elõször fejlámpa lesz. És akkor hol lehet ilyen donort venni? Verseny utcai piac?
#6780
Posted 2006. August 20. - 00:26
Ledcsere elõtt vagy után..?Igen, a lapos fény egy probléma ilyenkor. Van egy EL-300 lámpám (Terminál fórumon láthattad)
Egyébként jó ledekkel persze, használható.
Még jobb lenne ha legalább 9 ledet tennél bele, persze az ellenállást is cserélni kell kisebbre.
Itt egy példa amit én építettem így:
http://kep.tar.hu/tmscsaba/50032081#2
Persze ledcsere és ha utána a mérés is megfelelõ eredményt ad, akkor igen....amit mint kiegészítõ lámpát lehetne használni a kormányról.
Az eredeti gyenge fény is világít valamit, na de éppen azért beszélünk errõl mert meg lehet jobbra építeni.
A fejlámpa az teljesen sötét erdõben vagy bármilyen terepen v. teljesen sötét helyen sokkal többet ér bármi más fénynél. Ahova nézel, ott van világos. A legpraktikusabb dolog!Fejlámpát is szeretnék, de még nem tudom mikor. Vagy érdemesebb elõször abba beruházni és utána valami statikus fényt csinálni?
Persze a bringára elöl is kell valami fény, illetve oda kötelezõ a KRESZ miatt. Több lámpával jobban is látsz.