Jelentkezz be Regisztrálj
Látni & látszani!
#6301
Írta 2006. december 30. - 15:58
3 éve járok ugyanazon az útvonalon -16,4 km-re van a melóhelyem, alulról csak piszkálom a 30-as átlagot-, de az agydinamóra még soha nem fogtam, hogy késtem!
De nem is rossz ötlet!
#6302
Írta 2006. december 30. - 12:47
elhiszed, és gyorsabb vagy.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#6303
Írta 2006. december 30. - 11:46
Amikor felemeltem a kereket és megforgattam, akkor nem lágyan állt meg hanem (egy sebesség alatt) hirtelen. Abból is látszott, hogy csiillapítja valami. Szerintem az agydinamó is ilyen lehet. Szóval nem sok üresen de azért számít. Idõben akkor veszed észre ha egy bejáratott útvonalon mész rendszeresen és 55-58 perc helyett 50-53 alatt érsz oda ha nem csillapít. Csak a saját példámon tudom mondani. (Nálam más volt a csillapítás oka, a súrü kenõanyag. Miután kicseréltem, ennyit jelentett.) ..a dinamóhoz hasonlóan valami kicsit fékezett..
Nem sok, de különbség. Igaz, közvetlenül nem érzékelhetõ de rendszeresen azonos úton feltûnik.
Amikor az múlik rajta, hogy beérek-e a munkahelyemre akkor sokat is jelent.
#6304
Írta 2006. december 30. - 04:29
Ettõl tartottam. Így viszont már nem is tûnik olyan jó megoldásnak.
Engem még az agyváltó is zavaróan fékezett amíg gyári kenõanyag volt benne (azóta pár éve ok).
A dinamó mágnese ezek szerint annál is jobban fékezhet, persze gondoltam..
Agyváltóm soha nem volt, így ahhoz nem tudok viszonyítani, de szerintem amit egy kikapcsolt agydinamó fékez, azt maximum bebeszélheted magadnak, hogy lassítja a haladásod. Komolyan, egy "berágott" kónuszhoz hasonlítanám az ellenállását, talán...
Kézben nehéz forgatni a tengelyt... de hát maga a kerék tömege miatt ez nem érzékelhetõ. Esetleg a kormányzást módosítja a többletsúly, amit cipelsz vele, ugye.
#6305
Írta 2006. december 30. - 03:06
Ettõl tartottam. Így viszont már nem is tûnik olyan jó megoldásnak.De bizony van akadozás
...
Befûzve biztosan mindkettõ jobb, de a mágnes mindig mágnes marad és van ellenállása.
Engem még az agyváltó is zavaróan fékezett amíg gyári kenõanyag volt benne (azóta pár éve ok).
A dinamó mágnese ezek szerint annál is jobban fékezhet, persze gondoltam..
#6306
Írta 2006. december 30. - 02:56
Tettem fel néhány újabb képet, van amelyiken látszik ebbõl is valamennyi.kozben olvastam latom mar van cree leded,
...
Balu: hogy rogzited a sajat uveglencsedet a led ele?
A szúrófényüvel is készült még kép a ködben. Szintén cree led van benne.
Ha innen a végefelé lépkedsz akkor megláthatod, szerintem holnapra lesznek ott kis képek is,
addig meg rákattintással..
http://kep.tar.hu/balu-1/50387222/27611905#2
Egyébként egy kicsi hengeres mûanyag doboznak az alját használtam fel,
amin köralaku ablakot vágtam.
Ez csak egy próba megoldás, de elég masszívan rögzít.
helyette rá lehet húzni egy alumínium csõ darabot a lámpa elejére,
amiben egy gyûrüvel lehet rögzíteni a lencsét.
persze ez az egyes tagok átmérójétõl is függ.
Hasonló megoldásokban is lehet gondolkodni,
mint pl egy nagyobb lámpa fejét használtam a szúrófény lencséjének a rögzítéséhez,
amit lehet mozgatni a lámpatesten a széttartás változtatásához..
http://img.tar.hu/balu-1/size2/27329019.jpg
http://img.tar.hu/balu-1/size2/27329018.jpg
.
#6307
Írta 2006. december 30. - 02:36
De bizony van akadozás, a Gepida elsõ agydinamója miatt kézzel alig lehet forgatni a tengelyt. Mintha a csapágyak berágódtak volna. A Shimano talán finomabb valamivel. Befûzve biztosan mindkettõ jobb, de a mágnes mindig mágnes marad és van ellenállása.Ha felemelve megforgatod a kereket és nincs rákötve a lámpa, úgy üresen gondolom.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#6308
Írta 2006. december 30. - 02:19
Viszont én biztosan össze hoznám akkuval, ahogy magam ismerem.
Az agydinamó terhelés nélkül egyáltalán nem fog semmit másgnes-szegmensenként?
Úgy értem, hogy nem lehet üresen semmi ..(hogy is mondjam)
semmi röcögést érezni, vagyis kicsi akadozó lassulást a kerék forgásában?
Ha felemelve megforgatod a kereket és nincs rákötve a lámpa, úgy üresen gondolom.
#6309
Írta 2006. december 30. - 01:44
Ez egy akkut tölt folyamatosan és
éjszaka arról nyomja amíg bírja, vagy közvetlen
amíg hajtod addig világít mint a külsõ dinamó?
Ha így van akkor át lehetne alakítani egy
kiegészítõ áramkörrel, akkuval és leddel.
Akkor álló helyben is világítana
ha gyárilag nem így mûködik,
ráadásul 5-6 szoros fénnyel.
Három Wattos hagyományos bringa izzót legalább
hatszor túlvilágít egy azonos fogyasztásu jó led.
Hagyományos mûködésû, 6v/3 Wattos, ~8 Km/h-nál kezd rendesen világítani. Én csak az elsõ lámpához használom (hátul villogó van persze), de nem "égett ki" soha a 2,4 Wattos izzóm, ami a gyári elsõ. Gondolom le van "szabályozva", de ehhez valószínûleg jobban értesz, mint én.
Igazából az akkutöltéses projektnek azért nincs létjogosultsága, mert ettõl függetlenül egy Sigma Mirage-t is hordok magammal így, mikor hamar sötétedik. A Mirage-ban az 5 Wattos izzót 2,4-esre cseréltem, -tovább tart az akku-, és végszükség esetére ott van még a 20 Wattos Mirage X is, amit plusszban lehet csatlakoztatni.
A agydinamó azért nagyon hasznos, mert lehet spórolni az aksival egy csomót és ellentétben ez utóbbival soha nem felejtem otthon. Két független rendszerbõl egy biztos mûködni fog (lásd elromlott fényérzékelõ).
#6310
Írta 2006. december 30. - 01:09
éjszaka arról nyomja amíg bírja, vagy közvetlen
amíg hajtod addig világít mint a külsõ dinamó?
Ha így van akkor át lehetne alakítani egy
kiegészítõ áramkörrel, akkuval és leddel.
Akkor álló helyben is világítana
ha gyárilag nem így mûködik,
ráadásul 5-6 szoros fénnyel.
Három Wattos hagyományos bringa izzót legalább
hatszor túlvilágít egy azonos fogyasztásu jó led.
#6311
Írta 2006. december 29. - 23:29
agydinamo jol johet ha megfelel a felhasznalasi kornek
meg nem zavar, hogy fogja a gepet.
a lampat viszont koszonom szepen de majd en bekapcsolom.
HB-NX32 & SW-NX30 -et használok (használtam) egy éve a munkábajárós bicajon.
A plussz súlyt megszoktam egy nap alatt, az ellenállás bekapcsolt állapotban is elenyészõ. Szerintem akinek ez gondot jelent, az nem közlekedésre használja a bicaját.
Viszont a "fényérzékelõs kapcsoló" már gonosz módon cserben hagyott, -ahogy mondod-, jobban jártok ha kiváltjátok "manuális" verzióval. Két hétig mérgelõdtem/bütyköltem eredménytelenül, míg kidobtam a fenébe.
Rendes terepen nem használnám... mégiscsak gyertyafény az a 2,4 Watt. Egyébként ~40 km/h-ig nyugodtan lehet vele kivilágítatlan közúton is közlekedni (látni az út szélét), persze nem ködben vagy nagy esõben.
#6312
Írta 2006. december 29. - 00:48
de letjogosultsaga az tenyleg csak ilyen varosi trekking verdakon van szerintem. terepre nemtom mennyire lehet menni vele. inkabb nem probalnam ki
RAUH-Welt
B E G R I F F
#6313
Írta 2006. december 28. - 22:11
meg nem zavar, hogy fogja a gepet.
a lampat viszont koszonom szepen de majd en bekapcsolom.
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#6314
Írta 2006. december 28. - 20:21
#6315
Írta 2006. december 28. - 00:09
Nézz körül a következõ címen...eloregyartott kompakt feszultseg-aram szabalyozot hol lehet kapni?
Ott asszem Skori csinál ha kell, de vannak rajzok is amibõl elindulhatsz:
http://forum.terminal.hu/viewtopic.php?p=733462#733462
Az más téma, majd elmondom.off: szemelyeskedes ide vagy oda de Balu tenyleg sokat ir, osszevissza, ...
azert karbidlampa bringara mokas lehet
A lencse rögzítésrõl majd holnap írok fotózok, de az egyelõre csak kisérleti megoldás.
#6316
Írta 2006. december 27. - 02:42
Balu: hogy rogzited a sajat uveglencsedet a led ele?
na joestet
#6317
Írta 2006. december 27. - 02:19
cree xr-e jonak tunik, egyedul a hozza kaphato lencseket kritizaljak a candlepowerforums-on. ha vennel cree xr-e t a chipcadnel es draga akkor alljunk ossze es alkudjuk le nagy tetelben, en vennek 8at
11dollarert lattam talan, ami nem olcso. kell kerdezni magyar arat.
off: nagyon allat a post-modosito funkcio
on: http://www.instructa...YRD9V/?ALLSTEPS (ez semmi extra de jo barkacslampa azert
ilyen buckpuck fele eloregyartott kompakt feszultseg-aram szabalyozot hol lehet kapni?
off: szemelyeskedes ide vagy oda de Balu tenyleg sokat ir, osszevissza, nehez olvasni igy a topicot. azert karbidlampa bringara mokas lehet
barlangaszok hasznaljak meg, mert nagyonszep a fenye.
#6318
Írta 2006. december 26. - 18:19
a ledbõl közvetlen kilépõ fényenergiára jellemzõ.
Erre még hatással van az alkalmazandó lencsék vagy tükrök valamelyikének hatása,
ami akár nagyon leronthatja a megadott fényerõt ha nem megfelelõ.
Ezt is számításba kell venni.
Nekem eddig nem a gyári optika jött be használhatóként hanem egy-egy közönséges üveglencse.
januárban várható, hogy jönnek ki az újabb Cree optikák amirõl majd írok véleményt ha megjelenik.
Illetve készítek hasonló fotó alapu tesztet amit a régi optika és
az üveglencse viszonyáról fotóztam és már szerepelt itt.
Ezzel rosszabb esetben mint veszteségi tényezõvel számolhatunk.
Az teljesen közömbös, hogy amit használunk az a hozzá gyártott opika vagy egy közönséges nagyítólencse,
egy a lényeg, hogy elérjük vele a célunkat vagyis minél kevesebbet vegyen le a fénybõl és
a nekünk célszerü szögbe kényszerítse minél egyenletesebben a fényt.
Egy fényforrásnál minden láncszemnek jó optikai energia átvitelt kell teljesítenie
mert bármelyik láncszem gyenge, az lerontja az egész rendszer hatásfokát.
#6319
Írta 2006. december 25. - 16:01
H.I.D. (High Intensity Discharge > Metal Halide) és
a halogén izzó között.
Ennek alapján az új cree-t egy szinten említi a H.I.D.-del,
amíg ennek a halogén kevesebb mint 1/3-ad részét teszi ki
fénynyteljesítményben a táblázat szerint.
Korábban, részben saccolt adatok alapján tudtam számolni de
a gyári laborban ennél jobb eredmény jött ki a led javára.
Ez a "P4" még nem is a legfényesebb led, de a táblázat szerint eléri a H.I.D. fényerejét..
A "P4" után a táblázatban szereplõ "Q2" és "Q3" (nagyobb fényesség) is várható.
Forrásként felhasznált oldalak:
http://www.cree.com/products/pdf/XLamp7090XR-Esheet.pdf
http://www.cree.com/products/pdf/XLamp7090XR-E_B&L.pdf
http://www.alibaba.com/trade/search?CatId=390404&SearchText=halide&IndexArea=product_en
#6320
Írta 2006. december 25. - 10:06
belinkelt legkorszerûbb ledekkel érdemes építeni.
Annál még egy rövid ideig, kicsivel jobb a H.I.D. de hamarosan
még erõsebb fényü ledek kerülnek forgalomba (amit beharangoztak).
Akkor viszont árban és használati értékben a H.I.D. sem rúghat labdába.
Talán mivel akkor egyenértékü lesz vele ezért akinek nem számít az ára
annak még akkor is jó lehet a xenon ívlámpa (H.I.D.) mert kisebb de igaz rövidebb élettartamu.
Még az is elképzelhetõ miután elterjednek (nem csak barkács) szinten az új nagy fényü ledek az lenyomhatja a H.I.D. árakat is.