Jelentkezz be Regisztrálj
Látni & látszani!
#5721
Posted 2007. August 31. - 16:13
mivel folosleges
vagy csak nekem jo a szemem?
tulkepp 2 gyarto van aki kis teljesitmenyu hid-et csinal
1 wallamp research keress ra kik is ok tulkepp
2 vmi kinai tan
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#5722
Posted 2007. August 31. - 16:06
-1750mA-es??? AAA akksi 350-Ft-ért (eddig max 1000mAh-ásról tudtam,ebben a méretben)
Ezeket ismeri valaki, vajon tényleg jók?:chin:
#5723
Posted 2007. August 31. - 16:03
http://www.batterysp...ROD&ProdID=3353
amire 1850 lument írnak, ez azért durva, autóreflektorokat simán lenyomja :-)
És a vicc az ára: 300 dolcsi (igaz, NiMh akksival).
Persze egy ilyen erõs HID több problémát is felvet: melegedés, akksi üzemideje, szembejövõ autók-kerékpárosok inzultálása....
#5724
Posted 2007. August 31. - 16:02
Ez csak az izzóra igaz, hogy ilyen gyorsasn meríti.Ez a másik oldalra is igaz. Amikor érzed, hogy csökken a fényerõ, sietsz haza, de egyre kevesebbet látsz. Az utolsó pár kilométeren meg már sötétben botorkálsz.
Ezt kipróbáltam hullára kimerült elemmel (alig volt benne valami) és még napokig ment róla a led.
Amikor már ledenként 2mA volt a fogyasztás akkor is lehetett látnui a fényévél.
Ja és ez nem km-ek alatt és órákon belül merül ennyire, hanem a gyenge elemeknél is napok kellettek hozzá.
Ez egy direkt ilyen teszt volt!
Természetesen arra való és jó dolog ha valaki nem használja ki a nagy fényerõ adta lehetõséget a korlátain is túl.A kapcs üzemû táp pont arra jó, hogy minél kevesebb energiát fûtsél el fölöslegesen (ellenálláson, elektronikán).
Jobb ha tudom hol tartok a rendelkezésre álló energiával.
Tahát ha korlátozom az áramot akkor "még egy kicsit" többet is fogyaszt a lámpa..Az a baj, hogy te a LED-et hiába fojtod le egy nagyobb ellenállással, összességében még egy picit többet is fogyaszt a lámpa, mint ha hagyod nagyobb áramon.
Szerintem vagy te akkora tudásu ember, hogy ezt direkt szándékosan félreértelmezed.
(Kezdõnek azt válaszoltam volna, hogy bocs, de ez így hülyeség!)
Egyébként a Li-ion akkus lámpánál az összes korlátozó ellenállás az a vörösréz kábel köteg
ami az akkut a kapcsolókon a lámpára köti. Szóval nem sok.
Na de elég ha felhozom példának a Cateye 3 ledes lámpáját amiben 15 Ohm a soros ellenállás.
Vagy nézzünk másikat, hány Ohm van benne?
Na persze azon van némi veszteség de azzal együtt volt errõl jó vélemény, idézem:
"Hotmaat fórumfüggõ
Nem tudom meddig bírta volna az elem, de kb 2,5 órát világítottam vele, aztán beraktam a fényképezömbe és löttem vele vagy 100 képet. Ugyhogy azért bírják sokáig. A második elemtartora nm is kellett átkapcsolnom."
Forrás: http://forum.bikemag.hu/showpost.php?p=551577&postcount=2655
4) vagy világítson ledekkel.Aki meg bringázni megy este az készüljön úgy, hogy:
1) biztosan visszaérjen, ameddig bírja a világítása
2) ha van rá lehetõsége, akkor ne világítson fölöslegesen
3) vigyen magával tartalék áramforrást
A ledekkel ez nem leht gond.
Éppen ez az elõnye az izzóhoz képest, mert annak egészen eltérõ az áramfelvétel és fény leadás karakterisztikája.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#5725
Posted 2007. August 31. - 15:56
Ráadásul, ha egy 12W-os lámpát pl. 3W-on üzemeltetsz, akkor még mindig igen jó fényt kapsz (egy 10W-os halogénnel összemérhetõt - ez azért elég gyakran elég), és így gyakorlatilag egész éjszaka világít...
Most olcsóbb HID-et (pl. Trailtech a Batteryspace-en) 200 dolcsi plusz postaköltségért vágnak hozzád LiIon akksival és töltõvel, ez már egész jó ár, bár a LED lassan ezt is sarokba szorítja.
#5726
Posted 2007. August 31. - 15:49
60-100lm/WA HID-ek fényerenye és üzemideje, etc. ugyanaezeknél mennyi is?
A H.I.D. fénye gyorsan gyengül a ledhez képest.
Csak a nagyon drága H.I.D.-ek tudják a 100 lumenn/W-ot
900-1500 lm 15W-on.
(Mint az én elsõ sokledesen a régi ledekkel 22-24 W körül ~100lm)
.6 db leddel (darabonként 4Watton (3,8W) hajtva) 23 Wattból álítod elõ ugyanezt.
15 db leddel (darabonként 1 Watton hajtva) 14-15 Watt környékén jön ki az a fény.
Ezen kívül a led élettartama jelentõsen megnõ ha nem hajtjuk az elméleti maximumon.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#5727
vendég_Charon_*
Posted 2007. August 31. - 15:37
vendég_Charon_*
#5728
Posted 2007. August 31. - 14:25
Lupine
Természetesen a legnagyob név a szakmában a legnagyobb fényerõt, a legjobb minõséget és persze a legnagyobb árat jelenti :-) Két "új" lámpájuk van:
- Wilma: 4 LED, 830 lumen, a régi modell upgrade-elhetõ (de így "csak" 750 lumenes lesz), kb. fél éve kapható, és gyakorlatilag az összes neten fellelhetõ vélemény szerint legalább olyan jó, mint a Lupine saját Edison 5 HID-je (ami ezelõtt is etalon volt a szakmában). 560 euro az MSRP-je a legkisebb akksival.
- Betty: 7 LED, 1400-1500 lumen: milliomosoknak, MSRP: 990 euro, elvileg már kapható, de ki az, aki egy középkategóriás kerékpár árát költi lámpára?...
Dinotte Lighting
Személyes kedvencem a 3W-os hátsó lámpájáról elhíresült Dinotte, õk már tavaly õsszel kijöttek a 3 Ledes modellel, az akkor olyan 450 lument tudott, de mostanra ezt kb. 550-600-ra tornázták fel. Fejlesztették az eddigi modelleket is, így most nagyjából ez a felállás:
- 500L: 3 LED, ~550 lumen, 500 dollár az MSRP, de ebben már a szállítás is benne foglaltatik Amerikából. Európai disztribútoruk az On-One, de itt érdekes módon többet kérnek érte (~350 font postával!). Két LiIon akksit adnak hozzá.
- 300L: 3 LED, ~300 lumen, a spotlámpás kistesó, 400 dolcsi.
- 200L: 1 LED, 180 lumen, a régi 5W upgrade-je, 150 dollár, eddig még csak a GeomanGear-nél láttam.
Niterider
A marketingben igen menõ (amerikai :-)) cég csak lassan kapcsolt, szeptember elejére ígérik a 2008-as frissítést, élen az új zászlóshajóval, a Trinewt-tel. Sajnos tesztelni még nem volt lehetõsége senkinek, ezért egyedüli vonzereje egyelõre az ára.
- Trinewt: 3 LED, 500 lumen, MSRP: 400 dollár, ugyan még meg sem jelent, de már akciózzák (pl: REI: 319 dollár, persze úgy könnyû, hogy még nem kapható :-)).
- Minewt.X2 és Dual: 1(+1) LED, 180(+180) lumen, 200(250) dollár.
Exposure Lights
Nálunk talán kevésbé ismert angol cég, jellemzõjük az "egybelámpa", vagyis a lámpatest és az akkumulátor nem külön egység. 2008-as modelljeik hamarosan kaphatóak lesznek (persze nem itthon).
- Enduro Maxx: 3 LED, 720 lumen, 300 font
- Enduro Race: 2 LED, 480 lumen, 230 font
- Joystick Maxx: 1 LED, 240 lumen, 160 font.
Niteflux
Tegye fel a kezét, aki hallott már róluk (senki?), ennek nyilván az az oka, hogy ausztrál cég, 10 óra idõeltolódás, kenguruk és sivatag, pedig igen jókat írnak róluk az ausztrál újságok. Európában legközelebb én a Chainreactioncycles-nél láttam.
- Photon Max: 3 LED, ~500(?) lumen, 230 font, egyedi megjelenés :-)
Futottak még...
avagy a többiek mit csinálnak: nem sokat.
Light and Motion: a Lupine mellett a másik nagy HID-es név, egy darab Stella nevû 180 lumenes egyledes lámpát bírt megszülni. Biztos túl sok HID van raktáron, és még egy darabig nem szeretnének házon belüli konkurrenciát... így viszont lemaradnak az élvonalból (illetve már lemaradtak).
Cateye: nagy kuss, a Triple Shot babusgatása után (Triple Shot Pro néven) néma csend és hullaszag, talán õk itthon a legismertebbek, de persze csak a közlekedõs (commuter) kategóriában. Egyébiránt a választékuk igen poros, drága és elavult. Reméljük összekapják magukat.
Egyéb: sok-sok kisebb vagy nagyobb cég kezdi felfedezni a power LEDeket magának, szerintem jövõ ilyenkorra egész kis dömping lesz a 80-100 lumenes fényerejû lámpákból, remélhetõleg már magyar pénztárcával is megfizethetõ áron, addig meg marad a házi készítésû ("DIY") világítóeszközök reneszánsza.
#5729
Posted 2007. August 30. - 02:38
#5730
Posted 2007. August 30. - 01:01
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#5731
Posted 2007. August 29. - 23:04
#5732
Posted 2007. August 29. - 21:02
Egyébként tényleg hasznos a kapcsüzemü táp, viszont ha valaki
nem megfeleõen gazdálkodik a lehetõségekkel akkor meglepetés érheti.
Ez a másik oldalra is igaz. Amikor érzed, hogy csökken a fényerõ, sietsz haza, de egyre kevesebbet látsz. Az utolsó pár kilométeren meg már sötétben botorkálsz.
A kapcs üzemû táp pont arra jó, hogy minél kevesebb energiát fûtsél el fölöslegesen (ellenálláson, elektronikán). Az a baj, hogy te a LED-et hiába fogtod le egy nagyobb ellenállással, összességében még egy picit többet is fogyaszt a lámpa, mint ha hagyod nagyobb áramon.
Aki meg bringázni megy este az készüljön úgy, hogy:
1) biztosan visszaérjen, ameddig bírja a világítása
2) ha van rá lehetõsége, akkor ne világítson fölöslegesen
3) vigyen magával tartalék áramforrást
#5733
Posted 2007. August 29. - 20:58
megis mar egy hete kint koborol a sotetben vele.
osztan egyszer csak votnincs feny.
ne nezzunk mar mindenkit hulyenek!
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#5734
Posted 2007. August 29. - 20:19
..mert az ember imádja a fényt és amíg lehet addig nyomja, hadd világítson.Ezt most nem értem. Most szerinted az a jó, ha a fényerõ nem állandó, hanem folyamatosan csökken?
Mert ha mondjuk Dobogókõnél elég az a kisebb fényerõ, miért nem volt elég a Normafánál?
Illetve fordítva.
Ezzel én is így vagyok. Viszont ha ezzel az elektronikával az utolsó percig
felnyomom a feszültséget a nagyáramu üzemhez akkor az erdõ közepén egyszer csak
azt veszem észre, hogy mostanáig szívta az elektronika az áramot az akkuból
ami elérte azt a szintet ahol már kimerültnek számít.
Egyébként tényleg hasznos a kapcsüzemü táp, viszont ha valaki
nem megfeleõen gazdálkodik a lehetõségekkel akkor meglepetés érheti.
Ezzel szemben egy feszültségben illeszkedõ
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#5735
Posted 2007. August 29. - 19:45
Na azért a nagylexikonból csak két kötetet pakoltam be ...meg a tízkilós súlyzót..
Amúgy én láttam balu fényét a teleholdason, tényleg rémisztõ de nem csak a fénye:-)azon a bringán minden van, szerintem túlélõ felszerelés is:-)
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#5736
Posted 2007. August 29. - 17:49
Tudtommal lehet ilyet kapni. A kormányvégbe lehet beszerelni õket, és kormányon van a kapcsolója.
Tudja valaki hol lehet kapni ezt a kormányvégbe szerelhetõ indexet? mert ilyet szeretnék (át)építeni, van két amber sárga Luxeonom ami jelenleg a ködlámpámban van de pont jó lesz indexnek:-)
Amúgy én láttam balu fényét a teleholdason, tényleg rémisztõ de nem csak a fénye:-)azon a bringán minden van, szerintem túlélõ felszerelés is:-)
#5737
Posted 2007. August 29. - 17:19
...
A kapcsüzemü táp hamarabb feléli az akkuban tárolt energiát mert
a legutolsó pillanatig igyekszik tartani a nagy fényerõt.
Ezt most nem értem. Most szerinted az a jó, ha a fényerõ nem állandó, hanem folyamatosan csökken?
Mert ha mondjuk Dobogókõnél elég az a kisebb fényerõ, miért nem volt elég a Normafánál?
Illetve fordítva. Ha elég, minek égettük jobban a Normafánál?
Egy sima feszültség csökkentõ elvû DC/DC konverter igyekszik tartani a kimenõfeszültséget (a kitöltési tényezõ változtatásával) ameddig lehet, és ha már nem bírja, gyakorlatilag "átlátszó".
A konverternek nem a nagy teljesítményeknél van szerepe, hanem ha hosszú világítási idõt akarsz elérni.
Én le tudom venni az áramomat 50mA környékére, úgy hogy közben szinte nincs veszteségem.
Persze, ekkor csak úgy világít mint egy olcsó lámpa, viszont sokáig.
"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."
#5738
Posted 2007. August 29. - 17:06
A Lítiumos akku tápnál nincs jobb, nem kell hozzá semmilyen (külön) áramkör és..Elektronikát nem nagyon érdemes 12V alatti táphoz szerelni, mert
az összes veszteséget nem nagyon tudod csökkenteni.
(Nagy áramok folynak, félvezetõk feszültségesése, stb)
nem nagyobb a vesztesége mint egy jó kapcsüzemü tápal mûködõnek.
Még ezen kívül jóval tovább bírja azonos Watt/óra kapacitásu akkuból,
igaz lassan folyamatosan halványulóan, de inkább legyen a végére halvány fényem mint semmilyen.
A kapcsüzemü táp hamarabb feléli az akkuban tárolt energiát mert
a legutolsó pillanatig igyekszik tartani a nagy fényerõt.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#5739
Posted 2007. August 29. - 17:01
Ez amúgy kb mennyibõl jön ki?
Ez az áramkör úgy készült, hogy belenéztem a fiókba, és abból ami ott van.
Nyákot kellett csináltatni hozzá, aminek van egy filmkészítési költsége.
Egy ilyen pici panel, kb. 1500-2000Ft ban van, anyaggal együtt.
Neked persze ingyen van.
Balu!
a 100lm/W -os is CREE XR-E? mert akkor lehet, hogy az enyém is olyan.
Nyár elején vettem a CHIPCAD-ben, és fogalmam sincs milyen az enyém.
Kértem a legnagyobb fényût, meg optikát, és gondoltam majd kikeresem katalógusból. De abban a 80lm/350mA-est találtam.
"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."
#5740
Posted 2007. August 29. - 16:57
Sõt nekem 100 lm/W-osból van, ami jelenleg itthon kapható.Cree XR-E (itthon P4 bin a jelenleg legerõsebb)
És ebbõl folyamatosan fognak újabb és erõsebb darabok kijönni. Külföldrõl a legerõsebb Q5 bin már megrendelhetõ.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..

Sign In
Create Account

Back to top





