Jelentkezz be Regisztrálj
Látni & látszani!
#5081
vendég_Charon_*
Posted 2007. November 02. - 16:38
vendég_Charon_*
#5082
Posted 2007. November 02. - 12:35
offEgyébként a fejlámpa akkor is kell ha 180 fokban világít a kormánylámpa mint nálam is,
pl egy sötét erdõben valamiért hátra szeretnél nézni akkor
csak a koromsötétet látod, annál is inkább mert megszoktad a fényt.
Legfeljebb ha teszel egy kört a bringával akkor hátra látsz.
Minek hátranézni? Ha elüthet, akkor világít. Ha megehet, akkor meg ígyis-úgyis menekülni kell, a hátranézéssel csak idõt vesztegetsz
on
#5083
Posted 2007. November 02. - 12:03
Nekem a leírásból CREE P2 bin-nek tûnik.Azt még elfelejtettem kérdezni, ez az U fényerõ csoportba tartozó SSC led?
Milyen optikát használsz hozzá?
#5084
Posted 2007. November 02. - 10:31
Milyen optikát használsz hozzá?
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#5085
Posted 2007. November 02. - 00:55
Nekem az elsõ próbálkozásnál a szélén volt zsanérral rögzítve és utólag jöttem rá, hogy az miért nem jó.Balu!
Kösz a tippet, a billentõmechanizmus nem hülyeség, anno én is gondoltam rá. Az elejénél zsanérral kellene rögzíteni a lámpát, hátul meg bowden tartaná pozícióban, talán az lenne a legjobb.
Amikor nem sík aszfalton mentem akkor a lámpa fénye fel-le rázkódott mint
egy régi külsõ lámpás ZIL vagy KAMA3 teherautónak a fénye.
Most az elmúlt nyáron szétszedtem a felrögzítést és megkerestem a súlypontot, ahol felerõsíthetem.
Pontosabban kicsivel a súypont fölött, hogy önmagától fõ irányba világítson,
illetve a szükséges szögben.
Amikor rázkódik akkor is ezt a pozíciót igyekszik felvenni, illetve innen nem billen tovább.
Ehhez képest tudod billenteni, viszont más állásban már hajlamosabb a berezgésre,
az eredeti súlypontba billenésre.
A súlypont meghatározásnál is arra kell fordítod a fény magasságát
amilyen irányban legvalószinübben világítani fogsz, így ott nem is rezeg be.
Elõre, kissé lefelé.
Hahhaha ezz naggyon jóó.Fejlámpával lehetne kiegészíteni a rendszert, amivel oldalra is látnék, ha akarnék, de akkor már úgy néznék ki, mint Szõke Kapitány ûrséta alatt, meg kib@szásból teherbe ejtenének az UFO-k, mert parodizálom õket.
Egyébként a fejlámpa akkor is kell ha 180 fokban világít a kormánylámpa mint nálam is,
pl egy sötét erdõben valamiért hátra szeretnél nézni akkor
csak a koromsötétet látod, annál is inkább mert megszoktad a fényt.
Legfeljebb ha teszel egy kört a bringával akkor hátra látsz.
..hogy ne kelljen ilyenkor körözni, ahhoz kell a fejlámpa.
Az enyém 1000 lm körül van, de a tiéd erõsebbnek tûnik. Talán mert oldalra nem szór annyira.Fényerõ? Nem számoltam, de kiszámolhatom:
... 9 LED = 1587.6 lumen.
Persze a lencse szétszórja meg elnyeli egy részét, jó, ha 1200 lumen megmarad tisztán a pászmában.
Egyszer majd megnézzük mennyivel.
Te Bpesti vagy? Szoktál járni teliholdason a HHH-n?
Erre huzal kivezetésü ledekbõl hozok egy példát, azt tedd át powerledre.Most azon agyalok, 3*3 + 3*3 LED-bõl hogy kellene ködlámpát gyártani az autómra. 20 centi széles 3 centi magas futurisztikus kinézetût. Valahogy be kellene hátrafelé süllyeszteni a LED-eket, hogy tutira ne legyen szórt fényük a vízszintestõl felfelé..

Az 5 mm-es ledekbõl áll és közvetlen fölötte 2cm-es alu lemez
elegendõ volt, hogy a fényt ne engedje felfelé kilépni.
A nagyoibb optikáknál ennél szélesebbre volna szükség.
Azt ki kellene próbálni akár a teszthez egyetlen leddel.
Amint látszik, itt éles a vetített fény felsõ határvonala.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#5086
Posted 2007. November 02. - 00:10
Igen, ha tudod a széttartás szögét.Kérdés:
Lámpa fényerõnek megadott 3200cd, ill. 2500 cd átváltható lumenre, vagy luxra? Avagy a kérdés így nem tehetõ fel.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#5087
Posted 2007. November 01. - 23:28
#5088
Posted 2007. November 01. - 23:22
"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."
#5089
Posted 2007. November 01. - 23:17
Lámpa fényerõnek megadott 3200cd, ill. 2500 cd átváltható lumenre, vagy luxra? Avagy a kérdés így nem tehetõ fel.
/Asszem Balu1 korábban értekezett errõl. Még keresem./
Ha közben tud valaki választ, azt is köszönöm!
#5090
Posted 2007. November 01. - 22:18
te tan p2-t kuldesz, az tobbet adna?
en 2x12 led autos szurofenyen gondolkodom
ejszakai gurulgatashoz, de meg arebb van
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#5091
Posted 2007. November 01. - 21:11
#5092
Posted 2007. November 01. - 20:54
Kösz a tippet, a billentõmechanizmus nem hülyeség, anno én is gondoltam rá. Az elejénél zsanérral kellene rögzíteni a lámpát, hátul meg bowden tartaná pozícióban, talán az lenne a legjobb.
Jelenleg 1 db 6-os csavar tartja jól meghúzva, a kosaram és a lámpa között a fékpofák rögzítésénél használt göbölyû alátétekkel tudtam belõni azt a szöget, ami legoptimálisabb. Ha megállok, kézi erõvel azért tudok rajta állítani, de nem rázkódik el.
A fényt tovább teríteni nem szükséges, mivel 9 LED-nek van így is épp elég szórt fénye. Fejlámpával lehetne kiegészíteni a rendszert, amivel oldalra is látnék, ha akarnék, de akkor már úgy néznék ki, mint Szõke Kapitány ûrséta alatt, meg kib@szásból teherbe ejtenének az UFO-k, mert parodizálom õket.
Fényerõ? Nem számoltam, de kiszámolhatom:
3.6 volt * 0.7 amper=2.52 watt, * 70 lumenperwatt = 176,4 lumen, * 9 LED = 1587.6 lumen.
Persze a lencse szétszórja meg elnyeli egy részét, jó, ha 1200 lumen megmarad tisztán a pászmában. Persze, ha P4-es LED-el volna, jobb lenne. Akkor még nem volt a ChipCad-nek.
Offtopic:
Most azon agyalok, 3*3 + 3*3 LED-bõl hogy kellene ködlámpát gyártani az autómra. 20 centi széles 3 centi magas futurisztikus kinézetût. Valahogy be kellene hátrafelé süllyeszteni a LED-eket, hogy tutira ne legyen szórt fényük a vízszintestõl felfelé, mert az nem csak haszontalan, hanem bevilágítja a ködöt és a visszaverõdõ fény elvakít. Az ideális lenne függõlegesen minél szûkebb pászma szigorúan elõre éppen hogy az út felett 20 centivel. Vizszintesen a szélsõ LED-ek kifordításával lehetne szélesíteni a pászmát. Az országúti fény vezetékére kötve, de a mûszerfalon átkapcsolóval. Szóval vagy normál országúti, vagy csak ködlámpa. Ha jönnek szembe, akkor csak tompított, ahogy kell. Lehetne borostyánsárga LED-bõl is, a sárga állítólag nem verõdik úgy vissza a ködrõl. Mostanában van köd is, ki lehetne próbálni. Ezután sorozatgyártás. Kinek van autója?
#5093
Posted 2007. October 31. - 00:07
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#5094
Posted 2007. October 30. - 23:25
Hát még "Sheriff" lámpáját.. HúúúúBalu, hívhatjuk a biciklidet kerekes lámpának?
Sheriff, az számítsod szerint hány lumen összfényként?
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#5095
Posted 2007. October 30. - 21:28
#5096
Posted 2007. October 30. - 13:41
"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."
#5097
Posted 2007. October 30. - 13:28
#5098
Posted 2007. October 30. - 13:11
:peace:Húú!!! Elõször megnéztem a képet és a fotó adatait.Végre ráértem és sikerült lefotózni világításomat, ISO100, 8 másodperc, blende5,6-os. Bár, ezekkel a beállításokkal túlexponált lett a kép.
http://images.netbag...93689311854.jpg
Asszem, elég jól nyomja, sõt túl jól. A nagy fényerõ miatt nem igazán szerencsés vízszintesen világítanom elõre, inkább lefelé világítok..
Aztán végig olvastam a hsz-okat. Utána ismét megnéztem a képet, mert alig hittem a szememnek.
Naigen, az egyre erõsebb fényekhez lassan már nem lesz jó az
eddig kialakult "házi etalon" kamra beállítás.
Sz'tem valamit még lehetne csinálni vele.
Néhány ledre lehetne tenni vízszintesen széthúzó luxeon optikát.
Az is illeszkedik ahhoz a ledhez.
Aztán van nagyobb széttartásu luxeon optika is ami szintén az
egyenletesebb fényelosztást segíti elõ.
Ezek mellett meg lehetne építeni egy billentõ szerkezetet amit a kormányon
elhelyezett váltó karral lehet irányítani. Ezt én így oldottam meg:

Ezzel a karral a fényt fel tudom emelni a fák koronájáig és
le tudom billenteni közvetlen magam elé a földre, ahol már
engem is elvakítana na nem venném vissza kisebb fokozatra.
A lámpát billentéshez a súlypontban, ill. kissé a súlypont fölött érdemes elfordulóan felrögzíteni.
Úgy, hogy amikor elõre világít, a leginkább használt irányban, akkor legyen egyensúlyi helyzetben.
Ellenkezõ esetben terepen erõsen rázkódhat, remeghet a fény pozíciója.
Egy rugó nyomja lefelé és a bowden húzza fel, amit egy racsnis valamikori sebességváltó kar mozgat.
Szóval nagyon jó fényed van, viszont kicsit szét lehetne húzni
vízszintesen néhány lednél, akkor még használhatóbb lenne.
Gratula.. :beer:
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#5099
Posted 2007. October 30. - 06:58
#5100
Posted 2007. October 30. - 02:11

Sign In
Create Account

Back to top





