Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Látni & látszani!

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
8736 replies to this topic

#5041
endru

endru

    vendég

  • fórumtag
  • 63 posts
most belegondolva nem hanzik rosszul,hogy pl egy panelre épitsek 3 különbözõ elektronikát,mint ahogy Roger irta.....még filózom rajta egy keveset.Amugy vagy 3,4,vagy 7 led fér bele szépen egy körbe,nekem ez is szempont.

#5042
Sipi-

Sipi-

    újonc

  • fórumtag
  • 6 posts
Sziasztok!

Van egy egyszerû MTB-om. Kaptam hozzá kormánytáskát és lámpákat is :) A felszereléssel viszont gondom akadt. Méghozzá az, hogy nem tudom hova rakjam a lámpát. Ha a kormányra akarom rakni, akkor a táska eltakarja a lámpa útját... Mit lehet ilyenkor tenni?
A kormány így néz ki most:
Feltöltött kép

#5043
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

hatasfok tekinteteben jobb a 7 led kis aramon hajtva
-nemtom azert a 7 led kicsit perverz szamomra-

Már úgy érted, perverzül kevés?



Végre ráértem és sikerült lefotózni világításomat, ISO100, 8 másodperc, blende5,6-os. Bár, ezekkel a beállításokkal túlexponált lett a kép.

Feltöltött kép
http://images.netbag.hu/20071029/1193689311854.jpg
Asszem, elég jól nyomja, sõt túl jól.

9db P2-es CREE LED, kevesebb mint 700mA-el meghajtva, vízszintesen egyvonalban, elsõ kosár alá beszerelve egy L alakú 3mm-es alumínium lemezes hûtéssel, burkolattal. 3 fokoztatú fényerõkapcsoló: 10mA (engem lássanak), 100mA (én is lássak és ez a tompított, ha jönnek szembe), 2000 mA (brutál fokozat).
..
Teljes fényerõnél 6 órát bír ki, kisebbnél arányosan többet.

Ennek már szép fénye van! Szerintem a fény nem lehet elég.



A semmihez képest egyetlen gyertya fénye is elég.
Láttam 3-6 ledesben ilyen lámpákat, valamire az is elég.
Aki gyege lámpákhoz szokott, annak az maga a napfény.
Persze attól is függ, mihez képest.

Valamelyik korábbi teliholdason megállt a társaság egy sötétebb helyen, a hegy árnyékos oldalán
és mindenkinek ment a fején, a kormányon az épített vagy gyári ilyen-olyan lámpája.
Aztán körbe nézek és mondom, "milyen jó a közvilágítás" és lekapcsoltam a ledsoromat.
Erre sötétbe borult minden, csak kicsi világító fényfoltok látszottak itt-ott, meg a nagy sötétség.

Aztán gyorsan visszakapcsoltam a fényem mert látni mégiscsak kellene.
Egybõl mindenki körbevett, hogy megnézhetjük, hát persze.
Akkor tûnt fel mekkora fénye van amikor kikapocsoltam.
-arrébb vitték a bringát, nézegették hova mennyire világít-

Nem koncentrált a fénye hanem inkább mindent beterít.
Ami az egészben a poén, hogy ebben a két évvel korábban vásárolt
SzûcsPeti féle 50cd-s 24fokos széttartásu huzal kivezetésü ledek vannak beépítve..

Ami szintén érdekes, hogy a csúcsra töltött akkukból (4V-nál) 7A-t vesz fel.
A merülõ akkuból (3,8V) csak 4A-t, amíg a fényerõ csak 1/3 értéket csökken a led adatlapja szerint is.
(szemre is alíg tûnik fel a fényerõ csökkenés).

A kérdés csak az, hogy a 7 led perverzül kevés vagy netán perverzül sok lenne, amit nem hiszek.

Talán a 3-6-9-12 db logikusabb lenne ha nem Li-ion monocelláról használjuk.
Viszont ha igen, akkor nem számít a darabszám, csak az akkucsoport ki tudja szolgáni.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#5044
hozé

hozé

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,747 posts
Amiért a LP 1.0 nem 7 LED-es:

- 7 ugye páratlan, tehát nem lehet vele okosan kötözgetni,
vagy mindenki párhuzamosan (brrrrrr...) vagy mindenki sorban. Még a soros a jobb megoldás.
- ha sorban, akkor 26,6 V-ot kell "csinálni" valahogy (1A-nél).
Az mindenképpen sok telep, ami nehéz, vagy fesz emelõ konverter, amit azért nem szeretünk olyan nagyon.
- az éjjeli nagy tempós közlekedéshez is elég a 3 LED-es fénye. A solo mûfajhoz meg pláne.

(egyébként ha kell, akkor tudok adni egy olyan áramgenerátor panelt, amit magamnak csináltam a 24h-ra, az jó a 24+ táp esetén is.)

"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."


#5045
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
hatasfok tekinteteben jobb a 7 led kis aramon hajtva
-nemtom azert a 7 led kicsit perverz szamomra-

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#5046
endru

endru

    vendég

  • fórumtag
  • 63 posts
Bizony volt már lámpám egy pár....igazából solo 24h-ra gyurok,és oda szeretném.Mentem már olcsó cateye-el,5+20w-os sigmával,aztán csináltam magamnak egy egyledes lámpát másfél éve,akkor még régebbi luxeon leddel(starIII),ebben most cseréltem ki a ledet SSc-re.ÉS most csináltam jópár egyledes lámpát magamnak meg haveroknak.Idén 2 egyledessel lámpával mentem,persze ott bõven elég,mert már ismertem a pályát mire besötétedett.
Illetve láttam nem egy Lupine-nak a fényét.....valami olyasmit szeretnék.
PL most ilyeneket csináltam: http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Szóval nagyjából azért képben vagyok.
Amugy teccik a Hummer is,de egyelõre beérem egy Samarával:)
Amugy nem akarom mindig maxon hajtani,nem gyõzõm hangsulyozni!!!De ha már épitek,legalább a lehetõség adott legyen.

#5047
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,703 posts

Nem tudom még hogy szeretném kötni,az lenne a jó,ha sorba lehetne a hetet,és minden 1A:)


ez nagyon böszme tápigényû lenne, sacc/kb 21 Volt a minimum kimenet, 1 A-on, ha step-uppal csinálod, az áramfelvétel mégtovább nõ az akksik felõl...

#5048
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
endru: volt mar valamilyen lampad?
vagy egybol a legnagyobbat akarod?
gondolom melle egy hummert is mert az is nagy.
...

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#5049
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

...Már gondolkodtam rajta, hogy be kellene vezetni a "Balu" mértékegységet. A Te lámpád "egyBalus", és a többit ehhez viszonyítani. :bananadan Lehetne segédleteket is gyártani, mint pl: "Erdõbe min. 0,5; kerékpárútra városban 0,3 Balus lámpa szükséges."

A fejlámpáról sajnos szobai körülmények között (szemrevételezéssel) sem derült ki, mi okozta a hibát. :(

..ez tetszik. :)
A lámpánál meg kellene nézni minden érintkezési pontot.
Mint elõbb írtam, az akkuknál ill. elemeknél is a rugókat, a rugók és a vezeték kapcsolatát.
Ha nem forrasztva van hanem csak rászorítva lemezzel azok között létrejöhet oxid réteg ami sok hasonlót okoz.
Vagy a kapcsolóját is át kellene nézni hasonló oxidot feltételezve, vagy kitágultak az érintkezõk.
Persze ehhez tudni kellene hogy van összerakva, mert így csak vaktában találgatok.

Ami még eszembe jutott, hogy a nedvességet is hatékonyaban ki lehetne zárni azzal,
hogy a mûanyag burkolat és a gumi v. mûanyag nyomógomb közé egy kis szilikonzsírt lehet kenni.
Nem szilikon sprayt, mert az vékonyan elterül és kevésbé tömít.
Lehet más zsírból is egy kevés ha nem olyan gumi alkatrészre kerül amit megtámadhat.
..tehát a víz kizárására a külsõ résekhez és nem az elektromos kontaktok közé.
Habár maga a spray akár oda is mehet, hogy távol tartsa a nedvességet.
Azzal vigyázni kell mert az oldószere a mûanyagot is oldhatja.

Mivel nedves körülmények között jött elõ ezért gondoltam a vízmentesítésre.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#5050
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

mostanaban olyat csinal a lampam, hogy nagyobb utesre [a kerekre erkezik utes, nem magara a lampara] bemondja az unalmast. De nem kapcsol ki, csak atall tartalek uzemmodba az akksi.
...
oteltek?

Ez a tartalék üzemmód mit jelent? Ez egy kisebb fényerõ fokozat?
Ezek szerint üzemszerüen is kiváltható netán gombnyomással, amikor kisebb fényre van szükséged?
..mert akkor az ezt kiváltó nyomógomb a hibás. Túl könnyen ad érintkezést (akár döccenésre is).
Persze csak akkor ha a "tartalékra váltás" alatt azt érted amit én is gondolok és úgy mûködtethetõ.

Ezért nem igazán szeretem az ilyen nyomógombos memóriás kapcsolókat.
Volt egy hátsó lámpám ami percenként és döccenõnként kikapcsolt.
Aztán rájöttem, hogy az elemek megmozdulnak benne, egy pillanatra megszakad az áramkör és
ettõl elfelejti a "programját", hogy éppen melyik villogás üzemmódban tartózkodott
és egyszerüen kikapcsolt. Aztán "szerencsésen széthullott" útközben
és nem is igazán volt kedvem mégegyszer ugyanazt visszarakni.

Szóval ilyesmire is gondolhatsz ha rugó nyomja benne az akku cellákat.
meg kell próbálni kicsit meghúzni a rugót, hogy nagyobb erõvel nyomjon, persze ez csak gyorsmegoldás.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#5051
jsipos007

jsipos007

    vendég

  • fórumtag
  • 55 posts

Jótanács: Egyetlen lámpával sohasem szabad elindulni, fõleg ilyen útra.
Nálam mindíg van egy erõs, szélesen világító kormánylámpa és egy fejlámpa.
(Na jó, ez túl erõs, de egy közepes fényü is megteszi.)

Ha valamelyikkel gond van, a másik fényénél lehet keresni a hibát.
Nem is beszélve arról, hogy akármelyikkel önmagában is bõven elérted volna még a "vonatot".


Igazad van; hasonlóan gondolkodom én is. A fejlámpa mellett (elölre) használok egy kormányra szerelt CatEye HL-EL300-as ötledes lámpát és egy kormánytáskára erõsített ötledes villogót. Ezeknek a fénye azonban kevés a nagyobb tempójú, biztonságos tekeréshez. Esõ után minden egyöntetû koszosfekete (ha van ilyen :) ) sáros trutymó volt, értsd ezt a normál betonútra is; szóval nem volt elegendõ fényerõm a normális haladáshoz. Mielõtt felvetnéd: az általad "erõs" vagy "közepes" fényûnek nevezett lámpa valószínûleg nagyobb fényt ad, mint a macskaszemes gyártó hároméves csúcsmodellje :) . Már gondolkodtam rajta, hogy be kellene vezetni a "Balu" mértékegységet. A Te lámpád "egyBalus", és a többit ehhez viszonyítani. :bananadan Lehetne segédleteket is gyártani, mint pl: "Erdõbe min. 0,5; kerékpárútra városban 0,3 Balus lámpa szükséges."

A fejlámpáról sajnos szobai körülmények között (szemrevételezéssel) sem derült ki, mi okozta a hibát. :(

#5052
endru

endru

    vendég

  • fórumtag
  • 63 posts
Nem tudom még hogy szeretném kötni,az lenne a jó,ha sorba lehetne a hetet,és minden 1A:) igazából egyszer akarok egy olyan lámpát épiteni,aminél nem akarok erõsebbet egy jó ideig...max nem max fényen használom majd.Szóval ez esetben egy step-up konverter kéne nekem?

#5053
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
mostanaban olyat csinal a lampam, hogy nagyobb utesre [a kerekre erkezik utes, nem magara a lampara] bemondja az unalmast. De nem kapcsol ki, csak atall tartalek uzemmodba az akksi. De ha kikapcsolom, es kiveszem az akksit, aztan visszateszem, akkor megint normal modban van. Eloszor azt hittem hogy zarlatos az egyik cella, es cserelni kell, igy viszont nem igazan tudom mit kezdjek vele. LEginkabb terepen hasznalom ugyanis, es nem akarok minden doccenes utan megallni es lampat szerelni. Jo dolog a pihenes tura kozben, de nem 10 percenkent kellene...

oteltek?
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#5054
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts
Jótanács: Egyetlen lámpával sohasem szabad elindulni, fõleg ilyen útra.
Nálam mindíg van egy erõs, szélesen világító kormánylámpa és egy fejlámpa.
(Na jó, ez túl erõs, de egy közepes fényü is megteszi.)

Ha valamelyikkel gond van, a másik fényénél lehet keresni a hibát.
Nem is beszélve arról, hogy akármelyikkel önmagában is bõven elérted volna még a "vonatot".

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#5055
jsipos007

jsipos007

    vendég

  • fórumtag
  • 55 posts

Ilyet használok (pontosabban ennek a különálló elemtartós (MyoBelt XP) változatát ... korrekt szerkentyû, mentem már vele zuhogó esõben és bírta. Csak sisakra szerelni volt mûvészet.


Kiegészítés saját véleményemhez: korán dícsértem a Petzl MyoBelt XP fejlámpát; jól ottmaradtam vele a Mátrában, vagy 45 km-t szerencsétlenkedtem miatta.

A problémák úgy kezdõdtem, hogy rendre kikapcsolt. Eleinte azt hittem, rosszul tettem be az akkukat, vagy helytelenül erõsítettem fel az elemtartóra a rugalmas hátsó burkolatot, majd a levehetõ elemtartó csatlakozójára gyanakodtam, mert amikor ezeken piszkáltam valamit, utána újra világított valamennyi ideig.

Újabb ötletként a lámpába vezetõ vezetékszakaszt mozgattam meg, az is hatott néhány alkalommal, de azután lámpahalál ismét.

Következõ lépésként külsõ zsebbe tettem az elemtartót, és lámpa-elsötétedéskor megmozgattam az egész vezetékszakaszt, plusz rá-rácsaptam a zsebemre, majd meghúztam a vezetéket (néha ez is bejött), amikor pedig nem használt, bekapcsoltam a lámpát ismét. Szembõl elég röhejes lehettem, kb. mintha keresztvetéssel próbáltam volna ördögöt ûzni.

Az ezt követõ romlási fokozatot az jelentette, amikor bekapcsolás után még nem ért vissza a kezem a kormányra, de a lámpa már ismét sötét volt. Ekkor úgy próbáltam trükközni, hogy villogóra állítottam (úgy kb. 4-6 villanást is kibírt), illetve folyamatosan a gombnál tartottam a kezem és azonnal nyomtam. Hegynek fel fél kézzel kilométereket ... majd lefelé ... hm... innen sok jelzõt kihúztam, pedig szemléletesen mutatták be akkor lelkiállapotomat.

Idõnként azért majdnem százmétereket is világított egyfolytában - no ekkor nem mertem se a testhelyzetemen módosítani, se a fejtartásomon, nehogy elmozduljon a vezeték/lámpa/stb. becses helyérõl. Ekkor ritka kretén testhelyzetekkel is kísérleteztem és ha ilyenkor bejött (világított a lámpa), úgy éreztem magam, mint Latabár "Állami Áruházában" a vevõ :-P

Mindezeket követõen elõfordult, hogy csak a leghalványabb fokozatára lehetett bekapcsolni, de ha ekkor megnyomorgattam a vezetéket, hol nagy fényerõre kapcsolt, hol villogóra, hol pedig nagy fényerõre, de vibráló fénnyel (mintha érintkezési hibás normál izzó lett volna).

Ritka helyzet, de most örültem, amikor autó jött utánam: legalább bevilágította az elõttem levõ utat.

Ráadásul szorított az idõ, mert ha lekésem a "csatlakozó vonatot", várhatok két órát az állomáson. Se inni, se enni, se p...ni nem álltam meg, csak lámpát nyomorgatni.

Remélem megtaláltom a számláját (még nincs fél éves). Kíváncsi vagyok, mi történt vele. Az a múltkori esõ mégis betett volna neki?

Pozitív gondolataimat serkentendõ (jobb híján) azzal nyugtattam magam, mennyivel jobb helyzetben voltam, mint az a barlangász/hegymászó lett volna, aki éppen két kézzel kapaszkodik a falon és keresi a helyet a lábának...

Könnyen lehet, hogy kifogtam az eddig gyártott egyetlen hibás darabot, még az is lehet, hogy az a múltkori esõ túllépte a cseppmentes kategóriára megadott limitet, de a Petzl csúcslámpájától azért nem ezt vártam. Ha nem annyiba került volna, mint amennyibe, az árokban kötött volna ki - ezt a szívást, idegeskedést normál kacat nem éri meg.

#5056
RoGeR

RoGeR

    vendég

  • fórumtag
  • 236 posts

Valaki tud ajánlani,7 ledes lámpámhoz áramgenerátoros kapcsolást?betáp 12-14,4 v lenne....Pinyó,te milyet csináltál?
balu! te hogy csináltad meg a fényerõszabályzást nyomogombbal?


A 7 LED-et hogy akarod kötni? Mekkora áramot akarsz áthajtani 1 LED-en?

Én simán megjátszanám, hogy 3 elektronikát építenék, egyszer 3 és kétszer 2 LED-re, mindegyiket 1 A-al hajtanám, esetleg a 3 LED-est nagyon vissza lehetne venni (értd: 300 mA, azaz 100 mA/LED).
Így lenne 3*350 mA és 4*500 mA csúcson hajtva, ami már elég tisztességes világítás (akár 7-800 lumen), mégse merülõforralóként üzemel.

#5057
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts

Sziasztok!

Valaki tud ajánlani,7 ledes lámpámhoz áramgenerátoros kapcsolást?betáp 12-14,4 v lenne....Pinyó,te milyet csináltál?
balu! te hogy csináltad meg a fényerõszabályzást nyomogombbal?

Illetve van valakinek ötlete,hogy lehetne figyelni mekkora kapacitás van még az aksiban?

Köszi


szerintem ebben az ügyben érdemes hozéval kapcsolatba lépned, ha jól tudom, az a lámpa is hasonló megoldással mûködik, amit most kisüzemben gyártat.

nyomógombos szabályozásra én a következõt találtam:

http://www.freeweb.h...ndex.php?id=128

az IC (ami gyakorlatilag egy elektromos potméter) maga olyan 1800-2000 forint körül van, a ret.hu szerint 64 lépésben állítható, nem felejtõ, és 10 Kohmos...bár az adatlapot olvasgatva nekem olybá' tûnik, hogy ez csak max. 8 voltig jó...(de ebben nem vagyok biztos, nem igazán értem a szakkifejezéseket angolul)

#5058
healer999

healer999

    vendég

  • fórumtag
  • 155 posts
Csináltam egy normál képet a moddolt cateyeommal.

Feltöltött kép

#5059
endru

endru

    vendég

  • fórumtag
  • 63 posts
Sziasztok!

Valaki tud ajánlani,7 ledes lámpámhoz áramgenerátoros kapcsolást?betáp 12-14,4 v lenne....Pinyó,te milyet csináltál?
balu! te hogy csináltad meg a fényerõszabályzást nyomogombbal?

Illetve van valakinek ötlete,hogy lehetne figyelni mekkora kapacitás van még az aksiban?

Köszi

#5060
hozé

hozé

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,747 posts
eddie,
ha lehet inkább feszültség csökkentõ típust válassz, emelõ helyett.
Elõnyök:
-kisebb árammal kell dolgozni--> jobb hatásfok
-telepkimerüléskor meg egyszerûen "átlátszó" lesz a konverter

"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."