Jelentkezz be Regisztrálj

Látni & látszani!
#5001
Posted 2007. November 14. - 10:06

Ezeknek most mennek le az árai mert a ledek tartósabbak és már ugyanúgy világítanak.
Sõt egyre erõsebbek lesznek.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#5002
Posted 2007. November 14. - 07:04

az sok?
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#5003
Posted 2007. November 14. - 02:07

és a huzallábasnál nincs levegõ a led kristálya és az optika között, ami már 10-20% nyereség.
Azon kívül a huzal kivezetésü ledeket nem tervezhették nagyáramu meghajtásra
mert gyakorlatilag nincs jelentõs hõelvezetése, ami már önmagában is garantálja
a kisebb meghajtás által elérhetõ jobb hatásfokot. (még 35mA/led-nél is!)
Igaz, (csak elméletileg!) ha 1 db powerled helyett 10 db-ot
hajtunk 1 Amperen akkor ~50%-al nagyobb fényt adna le.
Ez viszont gazdaságilag nem érné meg. Csak a példa kedvéért mondom.
Na meg a powerledhez optika is annyi kell mint led, nagyobb helyet is foglal.
Ezek az új powerledek már (majdnem) elég jók, sõt egyre jobbak lesznek
ahhoz, hogy amúgy is jó fényt adjanak.
Talán inkább az az egyik fõ gond, hogy mindenki egy keskeny fõirányba igyekszik vetíteni a fényt.
Viszont ha az a kis rész túl fényes, akkor a környezetet sokkal sötétebbnek látjuk mint egyébként lenne.
A mai korszerü ledek optika nélkül jó fénnyel világítanak. A különbözõ optikák eltérõ módon és
arányban szórják, fókuszba vetítik vagy visszaverik a led felé ill. leárnyékolják bizonyos mértékben
a led által elõállított fénymennyiséget.
Igazán újat nem tudok róla mondani.
Itt korábban szinte minden részletét leírtam ezeknek a trükköknek amit
folyamatában több (nagyon sok) kísérleti lépcsõben, hibák tömkelegén keresztül
végül egészen használhatóan kidolgoztam.
Nemigazán tudnék megtölteni ezzel mégegy topikot, illetve nem tudom
mire, milyen témára gondoltál ami újat érdemelne?
Van rengeteg apró részlet amin nagyon sok múlik, illetve a
sok apró dolog sok kicsi javulást jelenthet, és sok kicsi sokra megy!
Az elõzõ hsz.-ban az animált képen a legkisebb állás ami világít
az 5 db fehér led és egy zöld (viszonyítási alapnak mondom).
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#5004
Posted 2007. November 13. - 23:43

#5005
Posted 2007. November 13. - 23:33

Igen itt van, (a kereke 24"-os):van egy keped a bringadrol Balu?

>>Itt<< nagyban. A váltót érdemes megnézni, hátul agyváltó és kontrás, elõl átdobós.
(kontrafék hasdználata közben a lánc felsõ ága kissé belógósodik de ez nem okoz gondot.)
Hátul a csomagtartón látszik a túlélõ felszerelés.

Valami melegítõ ruha, néha még kamera-állvány, vaku meg hasonlóak is bele férnek.
Az akku 70 dkg, a lámpa az alu felerõsítõ konzol és billentõ rész nélkül 44 dkg.
Az akku kapacitás 22A/h ill. 80W/h
A hûtõborda ledekkel mérlegelés közben: >>Itt<<
Telepakolt nehéz dög, (22-28kg között változik/csomagtartó nélkül 22/) de én így szeretem ha nálam van ami kellhet út közben

Felfele meg (mások mondják, szívás) én meg azt, edzés!

Kedvelem a lájtosabb terepet, de súlyra inkább túra kategória.
Az össztelós lágy rugózást szeretem rajta a legjobban, meg a lámpát!
..hogy ne legyek annyira Off a kifejtéssel..
Errõl éppen leszereltem a lámpát, de mindjárt keresek olyant amin az is látszik.

A képen nem látszik a teljes fényerõ mert a kamera a fény növekedéssel arányosan leszabályoz.
Egyébként is a képen csak az oldalra szóródó fényt látjuk, egyébként félkörben terít.
Ezek csak a fokozatok váltakozásai, ezen kívül jóval nagyobb szögben fel-le billenthetõ az egész fejrész.
Ezt a fényt korábban 900-1000 lumennek saccoltam, viszont
azóta láttam szûken irányított fényü korszerü power ledeket.
Ezek után inkább azt mondhatom, hogy saccra 1300-1400 lumen fullra töltött akkunál.
A végén, amikor hazatérve rámérek akkor lehet 900-1000 lm körül lehet, talán kicsit alatta.
Az offokért elnézést.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#5006
Posted 2007. November 13. - 22:49

Volt szerencsém hétvégén élõben megcsodálni a Light & Motion ARC nevû csodáját
...
Most már csak Hozé lámpájában bízom, hogy megmentse a LEDek becsületét... 2x3 LED az mégiscsak több, mint egy HID... :-)
A LED-ek becsületét nem kell megmenteni, hasonlítsd össze 2 Hozé-lámpa árát az ARC-kal... és máris tudod, hogy melyik nyert :-)
#5007
Posted 2007. November 13. - 19:49

#5008
Posted 2007. November 13. - 12:27

Visszatérve a ledes dinamós lámpához...

Mondjuk azt, hogy 10e Ft értékhatárig vennék vagy csináltatnék. Sima elemeset tudok-e használni? Mondjuk egy ilyet (http://ebike.hu/term...elso-lampa/3625) ha négy AA-s elemmel megy eredetileg, akkor a 6V az stimmel is. Amit nem tudok, az az, hogy a dinamós agy mit csinál, ha gyorsabban megyek, mint kellene? Szabályozza-e valahogy a feszültséget, vagy ráereszti a lámpára? Ha ráereszti, akkor ettõl a led megdöglik-e? Kell-e valamilyen elektronikát belevarázsolni, hogy tartósan mûködjön?
Az amit eddig csináltatok itt, az használható dinamóval?
Minden segítséget szívesen fogadok.
#5009
Posted 2007. November 13. - 07:24

NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#5010
Posted 2007. November 13. - 00:28

http://forums.mtbr.c...ad.php?t=356534
Azt kell mondjam, leesett az állam, és úgy maradt. Elképesztõ ez a lámpa, nem (csak) a fényerõ miatt, hanem egyszerûen a vetített fény szöge és minõsége páratlan. Olyan széles a használható vetített fénye, hogy gyakorlatilag nem kell mellé fejlámpa, és mindehhez még középen van egy kis szúrófény is, hogy messzire világítson az úton. Szóval a jelenlegi LEDes megoldások, ha fényerõben már le is nyomják a HIDet, optikában még sehol sincsenek.... Állítólag egyedül a Betty közelíti meg az ARC-ot, de az is csak azért, mert 1400 lumen >> 675 lumen, szóval simán izomból lenyomja. :-)
Állítólag jövõ õszre (persze az Interbike-ra) terveznek kijönni a ARC ledesített tesójával, ha sikerül ezt a reflektort reprodukálni, és közben a ledek is úgy fejlõdnek, ahogy eddig, akkor azt hiszem, a jövõ õsszel nagy durranás lesz...
Most már csak Hozé lámpájában bízom, hogy megmentse a LEDek becsületét... 2x3 LED az mégiscsak több, mint egy HID... :-)
#5011
Posted 2007. November 12. - 22:23

RAUH-Welt
B E G R I F F
#5012
Posted 2007. November 12. - 18:51

Ráadásul törölni sem tudom a saját tévesen elment üzimet.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#5013
Posted 2007. November 12. - 18:44

Errõl a nõi mell fokozatai jutnak eszembe: Picicici, cici, mell, hûûvazze..Cree hírek.
129 lumen/Watt, 135,2 lumen 350 mA!
Na ez a led is a "hûvazze.." kategóriába tartozik.
Ezzel együtt lesz még jobb is annál rövidesen, ebben biztos vagyok,
hiszen a fehér fény spektrális eloszlása mellett az elméleti kihozható maximum
a 250-320lumen/Watt lehet, színhõmérséklettõl függõen.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#5014
Posted 2007. November 12. - 18:17

129 lumen/Watt, 135,2 lumen 350 mA!
http://www.cree.com/...i=1189687350946
1050 lumen!
http://www.cree.com/...i=1189169857943
Lassan lehet selejtezni a 7 ledes optikákat... :lol1:
#5015
Posted 2007. November 11. - 22:24

Ledes, mindenképp korszerü ledes. Csak azok világítanak jól....Ledes legyen-e vagy izzós..
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#5016
Posted 2007. November 11. - 21:50

Csak városi használatra kellene nekem tavasztól egy dinamós elsõ lámpa. A meghajtás a shimano egyik 3W-os agydinamója adná. Milyen lámpát ajánlanátok, vagy vállalná-e vki az elkészítését (ha igen, mennyiért)? Ledes legyen-e vagy izzós, stb.
#5017
Posted 2007. November 11. - 20:14

Amikor tényleges impulzusokat és szüneteket kap a led és annak haszna is van,
azt a digitális adatátvitelben használatos, ott lézer ledet hajtanak..
Egy érzékelõ tudja követni a jeleket. A szem átlagolja a fényerõ csúcsokat, ezért átlagot látunk.
A számunkra hasznos fény az amit a szem adottságai mellett is jól érzékelünk.
Na de a lényeget Hozé leírta.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#5018
Posted 2007. November 11. - 19:26

#5019
Posted 2007. November 11. - 19:19

(azért van ott egy dióda, hogy a tekercs árama folyamatos maradjon)
- A kitöltési tényezõre odaírtam a képletet. Azt próbáld meg megérteni hogy ha 12V ból szeretnél 6V-ot csinálni akkor a 6V-nak vaklahová el kell "tünnie". A tekercsen nincs egyenfeszültség soha. Tehát a 12 Voltos feszültséget kell 50%-os kitöltéssel kapcsolgatni, abból lesz a 6V középérték. A fojtó meg szépen elintézi neked, hogy jó legyen.
- A LED egyenáramot kap, mert van mellette egy szûrõkondi.
"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."
#5020
Posted 2007. November 11. - 11:02

Értem Balu,hogy ha a tüskék megjelennek,akkor romlik a hatásfok.DE mégiscsak ilyen impulzusos szabályzás is van, a tekercsen kivül.Én egy olyan Ic adatlapját néztem meg,amit Hozé is használ..nem pont azt,mert annak nem tudtam letölteni az adatlapját.Azt is értem,hogy a lényeg nem az IC.
A lényeg: a fesz átkonvertálását csak a tekercs(fojtó) végzi,vagy a FEt-kel való kitöltési tényezõ változtatása is? És ha utobbi is szerepet játszik,akkor ha azt elég nagy frekvencán csináljuk(több száz KH,mint irtad),akkor már nem jelentkezik az emlitett jelenség?
BOcsi,hogy ennyit értetlenkedem:)