Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Látni & látszani!

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
8736 replies to this topic

#4961
SzabcsiPro

SzabcsiPro

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 317 posts

Amikor 3,5 alá megy a nyomás akkor alig lehet már hajtani, a puha gumi deformációja "megeszi" a hajtóerõt.
Tudom mert tapasztaltam párszor. Volt már merev bringám is, háát hatalmas különbség a hátsó telós elõnyére.


en 2.1 bar-on szoktam versenyezni... se defekt , se hajotoerovesztes...ez a nyomas mindket 12 orason a 2. helyezetet hozta... nem lehet, hogy minosegi problemak vannak ott?
Kétféle ember létezik: az egyik mindig megmondja,mit gondol, a másiknak vannak barátai.

http://soloszabi.blogspot.com

#4962
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts
OFF
Eltér a stílusunk. Annyira nem engedem el, hogy elemelkedjen a kerék. Akkor már nem érzem stabilnak.Olyankor inkább visszafogom..
Kisebb nyomással viszont hamar kifáradok, nyomom de nem tudok száguldani, mintha szembeszél lenne..



Bocs, Balu, nem bántani akarlak ezzel, én azon a véleményen vagyok, hogy mindenki azzal teker, amivel neki jólesik, a lényeg a tekerés

Ez így is van, itt "tibibá" h.sz-a indította el a vitát, ha kicsit visszanézel. :)
A többi meg egymásból nyílott.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#4963
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 posts
Lehet, hogy a 24" kerekekre máshogy hat a fizika :D

Bocs, Balu, nem bántani akarlak ezzel, én azon a véleményen vagyok, hogy mindenki azzal teker, amivel neki jólesik, a lényeg a tekerés :)

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#4964
gorgo

gorgo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 649 posts
csak egy kis erdekesseg:

http://reviews.mtbr....-design-awards/
fanatiX mtbc

#4965
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts
balu, nekem 3.5 bar csak akkor van a montigumiban, amikor tudom, hogy csak murván, illetve aszfalton fogok menni. terepre 2.7-3nál többet nem szoktam bele fújni, és nem is egy kemény oldafalú gumim van (conti explorer...az oldafalán lévõ írás szerint max. 3.5-3.7 bar mehet bele, szóval..). lehet így is tekerni, és pl. sziklás-köves talajon szerintem sokkal többet számít az, hogy a kisebb nyomás miatt nem pattogsz el, jobban rásimulsz a talajra és a hajtóerõt jobban át tudod adni a nem egyenletes talajnak, mint totál kemény gumikkal, ahol a sok pattogás közben alig érintkezik a kerék a talajjal...

LL pedig szerintem elég sokat biciklizettm ár ahhoz, hogy tudja, mennyi is az annyi. :) (én sem véletlen megyek el legalább 2 hetente a benzinkúthoz, megnézetni a nyomást, illetve maraton/TT elõtt mindig ott fújom fel..)

(lassan tényleg kéne egy fizika topik, ez is egy olyan téma, hogy..)

és hogy on legyek

hozé, akkor majd mikuláskor felhívom õket, kéne egy 4-5 darab cree LED.

#4966
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Nem is értem, hogy tudok közlekedni 1,5-2.0bar-al... :rolleyes:
de ez tökre nem világít ám ebben a topicban.. :)

OFF
Egyszer próbáld rendesen felfújni! meglátod mennyivel jobban megy..
Na de ezt tényleg ne itt..

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#4967
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17,297 posts

Amikor 3,5 alá megy a nyomás akkor alig lehet már hajtani, a puha gumi deformációja "megeszi" a hajtóerõt.
Tudom mert tapasztaltam párszor. Volt már merev bringám is, háát hatalmas különbség a hátsó telós elõnyére.


Nem is értem, hogy tudok közlekedni 1,5-2.0bar-al... :rolleyes:

de ez tökre nem világít ám ebben a topicban.. :)
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#4968
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
aah

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#4969
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

balu,
hidd el, egy jó merevfarú egy puhább nyereggel, bélelt naciban, és széles, ballonos, de puhábbra fújt gumival sokkal jobban csillapít..

Amikor 3,5 alá megy a nyomás akkor alig lehet már hajtani, a puha gumi deformációja "megeszi" a hajtóerõt.
Tudom mert tapasztaltam párszor. Volt már merev bringám is, háát hatalmas különbség a hátsó telós elõnyére.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#4970
hozé

hozé

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,747 posts
Elhoztam mind, és még tartoznak vagy 120 darabbal.
Dec eleje, leghamarabb.

"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."


#4971
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts
balu,

hidd el, egy jó merevfarú egy puhább nyereggel, bélelt naciban, és széles, ballonos, de puhábbra fújt gumival sokkal jobban csillapít, mint az ilyen olcsóbb össztelósok. :)

hozé, ha erre járnál:

chipcadnél hagytál még Cree LED-et a köznépnek is, vagy elvitted mind?

#4972
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts
Ezt még ócsóbringaként vettem valamikor 30e körül, közben belaktam egy kicsit,
de már ki kéne cserélni valami komolyabb össztelósra.
Persze igazad lehet..:wykrzykni


tibibá: Ott csak azt írtam, hogy egyszer lefelé is mentem és akkor tûnt fel, mi van ott.
Najó, részemrõl is ennyi.. :)

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#4973
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,707 posts
húúú, töki, vegyé vmi rendes V féket!! Így nem csoda, hogy izgi a túristaösvényen kavirnyászni, hiába van egy fotonágyúnyi fényed... :-)

#4974
tibibá

tibibá

    vendég

  • fórumtag
  • 175 posts
ne húzzuk itt a moderátorokat mert törlés lesz ebbõl. ami nekem meglepõ volt hogy odaát ment a makogás, csak feltételeztem hogy mûszakilag megfelelõ biccajjal vágtál neki a számodra ismeretlen terepnek, függetlenül az erõsfényû lámpádtól.

amúhgy meg ha felfele jársz ott akkor már láthattad a balesetveszélyes szakadékot.

de a továbbiakat privátban, bár részemrõl ennyi.

#4975
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

emberek! tévednék ha az jutna eszembe hogy valaki egy másik topikban kifogásolta az erdõbe éoített ugratót?

ez te komolyan gondolod vagy gondoltad? neked nem egy 5méter széles turista úton kéne gurulni? már bocsánat csak így aztán nem értem az ottani hõzöngést...

OFF
Bocs, de nem értem az összefüggést a széles fényü erõs lámpám, a nagyobb súlyu keróm és a h.szólásod között.
Azt meg végképp nem, hogy ennek mi köze a túrista út szélességéhez és
a mesterségesen épített balesetveszélyes szakadékhoz.

Ha netán arra gondolsz, hogy éjszaka jártam arra.. Nem, az nappal volt világosban.
Az utolsó pillanatban észre vettem a gödröt és nem álltam fejre.

Végülis nem értem a lényegét, mit akartál ezzel mondani?
Azt kifogásolod, hogy én ott lefelé helyett inkább felfelé szoktam küzdeni a 28 kilóssal?

Esetleg az össztelós miatt mondod?
Azért használok ilyent mert nem szeretem ha minden kicsi gödör fenékberúg. :D
OFF_end

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#4976
tibibá

tibibá

    vendég

  • fórumtag
  • 175 posts

Igen itt van, (a kereke 24"-os):

Posted Image

>>Itt<< nagyban. A váltót érdemes megnézni, hátul agyváltó és kontrás, elõl átdobós.
(kontrafék hasdználata közben a lánc felsõ ága kissé belógósodik de ez nem okoz gondot.)

Hátul a csomagtartón látszik a túlélõ felszerelés. :D
Valami melegítõ ruha, néha még kamera-állvány, vaku meg hasonlóak is bele férnek.

Az akku 70 dkg, a lámpa az alu felerõsítõ konzol és billentõ rész nélkül 44 dkg.
Az akku kapacitás 22A/h ill. 80W/h
A hûtõborda ledekkel mérlegelés közben: >>Itt<<

Telepakolt nehéz dög, (22-28kg között változik/csomagtartó nélkül 22/) de én így szeretem ha nálam van ami kellhet út közben :)
Felfele meg (mások mondják, szívás) én meg azt, edzés! :) ..bringás súly'emelés' .
Kedvelem a lájtosabb terepet, de súlyra inkább túra kategória.
Az össztelós lágy rugózást szeretem rajta a legjobban, meg a lámpát!


..hogy ne legyek annyira Off a kifejtéssel..
Errõl éppen leszereltem a lámpát, de mindjárt keresek olyant amin az is látszik.

Posted Image
A képen nem látszik a teljes fényerõ mert a kamera a fény növekedéssel arányosan leszabályoz.
Egyébként is a képen csak az oldalra szóródó fényt látjuk, egyébként félkörben terít.

Ezek csak a fokozatok váltakozásai, ezen kívül jóval nagyobb szögben fel-le billenthetõ az egész fejrész.

Ezt a fényt korábban 900-1000 lumennek saccoltam, viszont
azóta láttam szûken irányított fényü korszerü power ledeket.
Ezek után inkább azt mondhatom, hogy saccra 1300-1400 lumen fullra töltött akkunál.
A végén, amikor hazatérve rámérek akkor lehet 900-1000 lm körül lehet, talán kicsit alatta.

Az offokért elnézést.


emberek! tévednék ha az jutna eszembe hogy valaki egy másik topikban kifogásolta az erdõbe éoített ugratót?

ez te komolyan gondolod vagy gondoltad? neked nem egy 5méter széles turista úton kéne gurulni? már bocsánat csak így aztán nem értem az ottani hõzöngést...

#4977
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts
Hozé: Jó volt! :) :)
Különben sárga angyal, de pakson is szerelek ha kell! :D
De nem csak sík úton, megy az hegyre is.
Fõleg nyár vége felé, amikor jobban belejövök a +15 kiló cipelésébe.;)

A fény, az meg tényleg ihaj.

De tényleg, ez a fénymániám már jó régen meg van.
Valamikor 20-55Wattos halogén refikkel kezdtem, akkor ledrõl álmodni sem lehetett.
Az 55W már majdnem annyit világított mint a mostani ledjeim elöl!
..enyhén (kb.3-szor) nagyobb fogyasztással. :D




off
ugye tudjátok h a fény nevû pia tényleg létezik? .)

sarki feny!
/orosz pia/

Áhh kössz, de ez nem off mert fény van benne :D

" fény:
szódásszifonba málnaszörp + vodka. tetejerácsavar. patron belenged
. "
Az ilyen édes léktõl lehet jól beseggelni.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#4978
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
sarki feny!

/orosz pia/

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#4979
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,649 posts
hozé! :clap:


fény:
szódásszifonba málnaszörp + vodka. tetejerácsavar. patron belenged. voilá!
Veszprémben úgy tudom szerepel az árlistán vhol. :)

#4980
hozé

hozé

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,747 posts
OFF
idõnként szoktam a fórumra irogatni, hagy ne soroljam én be miket.
Nevezhetjük viccesnek, stílus paródiának, vagy bárminek.
Többnyire a céltáblák, ismerõsök, mert hisz róluk könnyebb.
Azt gondoltam ezen a biciklin van annyi, hogy lehet róla írni.

Pl.:
Bikemag
Fura egy jószágot kaptunk tesztelésre a héten.
A 24-es kerekek láttán, a régi jó camping biciklik jutottak rögtön eszünkbe.
De nem ez nem az, ez több.
Az elsõ pillanatra látszik, hogy a tulaj alapos ember.
A dúsan csomagtartózott szerkezet bugyraiban egy kisebb szervíz összes szerszáma
kényelmesen elfér, a Révai Nagy Lexikon mellett.
Nem is érhet meglepetés minket. Egy komplett felújítást épp oly sikerrel vállahatunk be útközben,
mint az utunkba esõ atomerõmûvek fûtõtest cseréjét. Mindenre fel vagyunk készülve.
A felhelyezett 3 kulacstartó arról árulkodik, hogy fénykép a kerékpárt nyári állapotában mutatja.
Ennyi vízzel, meg egy térképpel bátran indulhatunk hosszabb túrákra.
De a hegyeket kerüljük el. Ekkora súlyhoz inkább az alföld tengersík vidéke ajánlott.
A jármû fénypontja a fénye. Nincs kerékpár az országban, mely több lux-al lenne megáldva. Nincs mese; ez egy luxos kerékpár.
Okos ötlet, a billenthetõ lámpa megoldás.
Segítségével megóvhatjuk Édesanyánkat a folyamatos csuklástól, amikor a fénytõl elvakult autósok az árokba hajtanak.
A gép így egész ahogy van.
Talán a nagy tömeg, hegyre merészkedés esetén igényelne egy tárcsaféket elõre.


"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."