Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Látni & látszani!

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
8741 replies to this topic

#4301
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Sziasztok!
Állítható fókuszú optikát hol lehet kapni, és milyen LED-ekhez használható?

Ehhez egy nagyobb átmérõjü rövid gyujtó távolságu lencsét lehet hatásosan használni.

Feltöltött kép

Feltöltött kép
A led széttartása minél kisebb legyen. Pl a 90- 100 fokos cree jó ide.
Az a lényeg, hogy minél kevesebb fény világítson az optika mellé.
Ami mellé szóródik az egy oldalsó tükrözõ rétegrõl kiszóródik, igaz szórtan de az is világít.

Ilyesmi lencsék jók a célra. A távolítást-közelítést -> fókusz mozgatást a burkolat kialakításával lehet megoldani. Ehhez kell némi kreativítás.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#4302
DonMatteo

DonMatteo

    vendég

  • fórumtag
  • 162 posts
DöG Úr érdekes szemszögbõl fogta meg a dolgot, tetszik a gondolat menet!

Talán csak annyit lehetne pontosítani, hogy nem mindegy, hogy hagyományos
v. halogén izzóval vagy leddel világítunk az adott teljesítmény felvétel mellett.
Ez nekünk ledet jelent, viszont az izzó csak 20-30% fényt ad azonos teljesítményen.[/QUOTE]

Sziasztok!

Állítható fókuszú optikát hol lehet kapni, és milyen LED-ekhez használható?

Dög Úr :) gondolatmenetét még annyival egészíteném ki hogy gyalogláshoz, futáshoz, barlangászáshoz szerintem kellemesebb fényt ad a melegfehér LED, és a fényereje se lényegesen kisebb a hidegfényûnél.

#4303
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts
...............Feltöltött kép
................................... ...így új h.sz.-ban folytatom.

DöG Úr érdekes szemszögbõl fogta meg a dolgot, tetszik a gondolat menet!

Talán csak annyit lehetne pontosítani, hogy nem mindegy, hogy hagyományos
v. halogén izzóval vagy leddel világítunk az adott teljesítmény felvétel mellett.
Ez nekünk ledet jelent, viszont az izzó csak 20-30% fényt ad azonos teljesítményen.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#4304
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Ezert akartam en ennyire azt a Khatod 353-at, mert a 10 - 25 - 40 fokos optikakat tudom majd cserelgetni..

Ennél talán csak a zoom optika lehet jobb megoldás, amit
mindíg akkora széttartásra állítasz amilyen szükséges.
Lásd lentebb az animált fotót.

DöG Úr érdekes szemszögbõl fogta meg a dolgot, tetszik a gondolat menet!

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#4305
kulitoko

kulitoko

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 320 posts
Ezert akartam en ennyire azt a Khatod 353-at, mert a 10 - 25 - 40 fokos optikakat tudom majd cserelgetni, mikor melyik a legmegfelelobb :)
De mostmar veeegre megvan, mar csak ki kell esztergaltatni a testet :D

#4306
DöG

DöG

    vendég

  • fórumtag
  • 229 posts
Mondjuk, ha visszafelé kezd el gondolkodni az ember, akkor az segít a lámpaválasztásnál:
-Pl. adott felhasználáshoz várhatóan kb. mekkora felvett teljesítmény szükséges -megfelelõ fény karakterisztika, és hatásfok esetén- (saját saccolás:chin:): Gyalogos botorkálás ~0,1W-tól; gyaloglás 0,5-1W; futás 1-3W-tól; óvatos bringázás (15km/h) ~0,5W-tól; kényelmes tekerés 1-3W; tempós közlekedés 2-5W; robogás 5-20W.
-Táp igény (akku, elem):
¤ AA=ceruza méret: hagyományos elembõl kb. 1/2 A-t sem lehet tartósan kinyerni :( , Alkalineból kb. 1A, NiMh akkuból akár 1,5A. Ezeket az áramokat kb feléig-harmadáig merítve tudják csak, utána nagy áramokon annyira megnõ a belsõ ellenállás, hogy terhelve leesik a feszültség...
¤ Más méretû celláknál kb. kapacitás-arányban változik a terhelhetõség is (pl AAA méret durván /2,5-ed; baby ~2×-es; góliát ~4×-es)...
¤ Lehetõleg a LiIon cellákat (18650-es méret) se érdemes 1A-nél jobban terhelni, bár többet is kibír...
Szóval a fentiekbõl saccolható, hogy minimum hány, és milyen cella alkalmas egy lámpa kihajtására, illetve a kívánt üzemidõhöz hány garnitúrát kell beszerezni...
-Megfelelõ optika (szög) sebesség, és felhasználás függõ!
¤ Gyalogláshoz szerintem erõs, min. 30-40 fokos szögü szórt fény kell, de jobb, ha még szélesebb...(akár natúr powerled is használható, némi árnyékolással); emellet esetleg lehet egy nem túl erõs spot is...
¤ A sebességet fokozva egyre nagyobb teljesítmény-arány kell a spotba, és egyre kevesebb a szórt fénybe.
¤ Aszfalton az a jó, ha felfelé szinte egyáltalán nem világít. Függõleges nyílásszögnek kormánylámpánál valahol 7 (5...10)fok; vizszintes nyílásszögnek kb 15 (10-30)fok tûnik szerintem jónak. -Emellé még természetesen kell egy nagyobb szögû, kissebb teljesítményû szórt fény is, ami a környezetet világítja-.
¤ Terepen a nagyobb szögû, egyenletesebb fényeloszlás a kívánatos (fejlámpa igen ajánlott).

#4307
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts
Ez már csak azért sem egyszerû, mert a lámpáknál ha mégis meg adnak valamit,
mondjuk megadják a candelát v. a luxot, akkor nem írják mellé a széttartás szögét amibõl
valójában meg lehet mondani, hogy kicsi fénykört rajzol csak eléd v. vajh szélesen világít-e.

Leginkább úgy lehetne össze vetni lámpákat ha valamelyik üzletben meg lehet nézni
több félét mûködés közben és meg láthatod melyik mit tud, mert 'zsákbamacskát nem veszünk'.
Ahhoz persze lelkiismeretes türelmes eladót kell találni.
Maszek boltban, ahol komolyan veszik a vevõt, és ha nincs nagy forgalom akkor lehet rá esély.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#4308
mci

mci

    vendég

  • fórumtag
  • 111 posts
Na, ez már csak azért is tökjó, mert találtam 3lámpát pl, mindegyiknek másban van megadva az ereje, meg van egy halom olyan is, aminek nincs, gyártó honlapján se, vagy csak candlepower-esen :). Finom dolog manapság ez a lámpa vásárlás.

#4309
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts
Korábban írtam ezekrõl a dolgokról. Arra is van válasz amit még kérdeztél máshol.

http://forum.bikemag...&postcount=2381
http://forum.bikemag...&postcount=2847

A korábbi megadott lapon nem jelenik meg a kép mert a tárban átnevezték bõvítés miatt,
de most itt azt is láthatod amire az egyik helyen
hivatkozom de ott már nem jelenik meg.
.
Feltöltött kép

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#4310
mci

mci

    vendég

  • fórumtag
  • 111 posts
Valaki el tudná magyarázni a LUX, Candela, és Lumen közötti kapcsolatokat :D. Mindenhol mást használnak, és ez így elég zavaró...

#4311
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
nappal felkapcsolt lamparol jut eszembe. tegnap este fel tizkor kapcsoltuk fel eloszor, addig nem volt ra szukseg. erdoben.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#4312
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
gorgo, nekem meg tan van. megnezem este.

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#4313
gorgo

gorgo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 649 posts
Hol találok Budapesten aránylag olcsón fehér, 50 kandellás, huzallábas ledet?
köszi
fanatiX mtbc

#4314
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Szia Balu!
Tavaly a P4-es CREE ledek (100 lumen/watt felett) voltak a legjobbak - XR-E kategóriára gondolok - történt azóta érdemi változás? Egyik ismerõsömet érdekelné a LED technológia mai állása, de nem mertem 100%-ra ajánlani, mert hátha van jobb akár a CREE-nél, akár máshol.

A Cree-nél van változatlanul a jó kínálat.
Vannak azóta 4 chip-es ledek, az MC-E néven.
Ezeket chipenként 700 mA-en lehet járatni és 700 lm fény teljesítményt ad le. most ezzel a legjobb és leg egyszerûbb építkezni.

Mutatok egy példát:

Itt a lámpa: http://img6.tar.hu/b...e2/37297600.jpg
Ilyen a felépításe: http://img6.tar.hu/b.../37297602.jpg#3
Ilyen a fénye: http://img6.tar.hu/b.../37632850.jpg#3
Kettõ db 6,6 A/h-s lítium akkuról mûködik kb. hat órán keresztül rettentõ fénnyel.

Szerényebb igény esetén a CREE-E Q5-ös fényesség is kapható. Ezekrõl tudok.

Léteznek még 100 Wattos ledek is de az nem bringára való,
még ha rá is tesszük néha. :D

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#4315
Sheriff

Sheriff

    vendég

  • fórumtag
  • 31 posts
Szia Balu!

Tavaly augusztusban jártam itt, megváltozott sok minden. De jó látni, hogy még tartod a frontot!
Kérdésem lenne hozzád - egyszerûbb téged kérdezni, mint 625 weblapot újra átböngészni.
Tavaly a P4-es CREE ledek (100 lumen/watt felett) voltak a legjobbak - XR-E kategóriára gondolok - történt azóta érdemi változás? Egyik ismerõsömet érdekelné a LED technológia mai állása, de nem mertem 100%-ra ajánlani, mert hátha van jobb akár a CREE-nél, akár máshol.
Spindel bike a király. Legalábbis, csak az van. :)

#4316
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts
Lehet, tán csak azért tûnt fel mert kipróbáltam. :)
Különben errõl jutott eszembe:

Ami érdekes, hogy éjszaka ennek a lámpának a fényénél sokkal biztonságosabbnak érzem ugyanazt a részt mint nappal.


Van benn valami amit mondasz. Erdõbe nappal sincs valami világos. Az rendben hogy amit lámpa megvillágit azt jól látod, de a többi rész akkor is sötétebb mint nappal és engem nagy sebességnél már zavarna. Végül is te érzed, biztos úgy van ahogy leírtad, ez csak az én egyéni meglátásom.


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#4317
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
ez egy eroltetett megoldas egy nem letezo problemara.

kb olyan mint mankot adni az egeszseges embernek mert azzal stabilabban tud allni.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#4318
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts
Terepen a változóan szabdalt lombkorona alatt jóval magabiztosabban el lehet engedni. Azért is tettem fel a videót, hogy látsszon mennyire változnak a fényviszonyok.
Egyszer elvakít a fény, hogy aztán pillanatokig ne láss biztonságosan a fák alatt.
Annyi épp elég ha száguldasz lefelé. Na persze, ez nyilán nem szokványos dolog, mert eddig nem is nagyon volt mivel, így fel sem merülhetett.
Erre én is csak úgy jöttem rá, hogy kipróbáltam ha már van. Addig eszembe sem jutott.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#4319
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
ez baromsag. ainek ilyen fenyviszonyok mellett lampa kell az vak
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#4320
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts
Erdõben nappal is jól jöhet a fény a lombok alatt.

(Tegnapi felvétel.)

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..