Jelentkezz be Regisztrálj

Látni & látszani!
#3781
Posted 2009. December 23. - 10:14

A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.
#3782
Posted 2009. December 21. - 12:18

Pl. a DX lámpa képei "Road Dry 2, Magicsine...."
http://fonarevka.lux-rc.com/
Let me tell you about shooting parameters for these tests.
As you can see there are four modes of view for flashlights called Road, Road 2, Wall and Body.
I used my Nikon Coolpix P5100 photo camera with tripod.
Road.
There are 2 targets on the road. They are 2-litre Fanta bottles with some water for preservation of stability during a wind. The distance to 1st target is 25m and to the 2nd is 75m. Some photos contains 3 targets (3rd=100m). All the flashlights are directed on the second target. The height of tripod with flashlights is 1m (like most of bicycle handlebars). The tripod with photo camera is situated a 1m before the flashlights tripod with the height of 1.45m (like your eyes when you riding).
Shooting parameters.
Focal length: 8mm (Focal length in 35 mm film: 35mm)
The angle you (camera) see is 90 degrees
Aperture size: F/3.0
ISO speed: ISO200
Exposure time: 1/2s, 2s, 8s
Road 2.
The same as Road, but the tripod with photo camera is situated a ~4m before the flashlights tripod to show you the light in near zone.
Wall.
The distance from photo camera to wall is 4m. The distance from flashlights to wall is 3m. The angle you (camera) see is 90 degrees, but for flashlights it is about 105 degrees.
Shooting parameters.
Focal length: 8mm (Focal length in 35 mm film: 35mm)
Aperture size: F/3.0
ISO speed: ISO200
Exposure time: 1/60s, 1/16s, 1/4s, 1s, 4s
Body.
This view mode contains the photos and specifications of flashlights. Many information will be there later.
#3783
Posted 2009. December 18. - 19:12

#3784
Posted 2009. December 17. - 02:00


http://www.flexiobt....tilus=webaruhaz
Sztem szuperjó cucc sokmindenre.
#3785
Posted 2009. December 16. - 20:11

http://www.el34world...kesLights28.htm
Persze ezekhez is kell a külsõ méretükhüz megfelelõ
tartó doboz de a cellák így egybe vannak fogva.
#3786
Posted 2009. December 16. - 19:36

Nem éppen bringás de epoxival kiöntött dolog okozott nekem már többször
komoly gondot amiért ki kellett dobnom egy egész egységet mert utána szétszedni
akár egy halott tranyó miatt sem lehet.
Ha egyszer kiöntötted és elromlik benne egy olcsó alkatrész akkor az egész már kuka.
Utána sokezerért pótolhatod egy újjal.
Szóval a gyártóknak jó technika mert javíthatalan és kell venned új terméket.
Persze, ebben tökéletesen igazad/igazatok van, mindennek van elõnye és hátránya is... de így tuti vízálló lenne, és talán az élettartama is növekedne, mivel az alkatrészek rögzítve lennének, így pl. a rázkódás -ami MTB-n van bõven- kevesebbet ártana neki. Én két blokkba önteném ki, külön a cellákat és külön az elektronikát, így cellafáradáskor sem lenne nagy gond. Ha meg az elektronika halálozik el akkor sajnos valóban csere. (Bár szerintem erre végtelenül kicsi az esély, én még nem találkoztam hibás akku-elektronikával, pedig néhány száz használt Li-Ion akku már átment a kezeim közt.)
De van egy low-end ötletem is: koton + kábelkötegelõ


#3787
Posted 2009. December 16. - 17:32

Én valószínûleg a 4 cella közti réseket kívülrõl, ragasztó pisztollyal fogatnám egymáshoz -melegragaccsal-, az késõbb éles késsel nyugodtan szétvágható.Van 1-2 probléma a DX aksi és a vizzel (sok vizzel, egy brazil forumból)
Számomra ugy néz ki a dolog, mindha szétcsuszna a 4 aku a fekete izolálás alatt a tépözár ráhuzása miat (tulhúzás) és igy viz kerül(het) be az akuk közé, elcsuszás stb.

A LiIon cellák külsõ védõburkolata vasból van. (Ezek szerint nem rozsdamentes.) Így ha víz jut be, az tényleg gáz, mert szétrozsdál (meg az elektronika sem szereti).

Tetszik a szigszalag is, de talán valami jól záró nejlonzacskó is megfelelne (lehetõleg vákumhegesztve)...
A külsõ védõdoboz is jónak tûnik, de én lehetõleg úgy rögzíteném, hogy lefelé jöjjön ki a drót -vagy valami tömszelence szerût raknék bele-.

#3788
Posted 2009. December 16. - 16:24

A hõvezetõ aluban a lyuk középen az gyári csak a "sorját" szedte le
róla ha jól látom bár igen nem a legjobb ötlet, hogy odafúrták.
#3789
Posted 2009. December 16. - 15:55

Itt írnak még 1 két ilyen átalakítást
amit érdemes lehet megcsinálni.
http://www.el34world...kesLights35.htm

Ezzel az az egy gond van, hogy a hõvezetõ alu tömbben éppena
legnagyobb hõterhelénél, a kritikus helyena led alatt van közepina lyuk.
A vezetéket bárhol más helyen át lehet vezetni de ne ponta kritikus részen, ottne legyen kikönnyítve.
Nem éppen bringás de epoxival kiöntött dolog okozott nekem már többször..de én inkább valamiféle epoxis-mûgyantás cuccon gondolkoznék, amikkel trafókat, tápokat meg hasonlóakat szoktak kiönteni.
..ha valaki használt már ilyet az igazán írhatna róla pár sort.
komoly gondot amiért ki kellett dobnom egy egész egységet mert utána szétszedni
akár egy halott tranyó miatt sem lehet.
Ha egyszer kiöntötted és elromlik benne egy olcsó alkatrész akkor az egész már kuka.
Utána sokezerért pótolhatod egy újjal.
Szóval a gyártóknak jó technika mert javíthatalan és kell venned új terméket.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#3790
Posted 2009. December 16. - 14:39

egy vízforraló (ipari méret egy kis merülõ forraló méretének
kb a 10xese

Ilyennel szigetelte egy ismerõs. Jó csak van egy kis hátránya.
Kötés után soha többet nem bontható. Javítás így kizárva.
Szal nem tudom, hogy ezt az aku csomagot érdemes lenne e így
beönteni.:chin:
#3791
Posted 2009. December 16. - 13:21


#3792
Posted 2009. December 16. - 01:16


Itt írnak még 1 két ilyen átalakítást
amit érdemes lehet megcsinálni.
http://www.el34world...kesLights35.htm
#3793
Posted 2009. December 15. - 22:56

Számomra ugy néz ki a dolog, mindha szétcsuszna a 4 aku a fekete izolálás alatt a tépözár ráhuzása miat (tulhúzás) és igy viz kerül(het) be az akuk közé, elcsuszás stb.

újra izoláltam 4 x az aksit és kicsit becsomagoltam:
Egy valamikori cumis üveg segithet picit (ha van gyerek



#3794
Posted 2009. December 15. - 22:23

Nem iazán topik téma de ha dx-nél paypal-al akarok fizetni akkor ha
ha bankszámláról utalok pénzt a paypalos számlámra és nem
akarok limitet emelni akkor is mindenképpen muszáj megadnom a
bank kártya számom?
Nem vásároltam még így azért kellene egy kis help.
PayPal regisztrációkor meg kell adnod a bankkártyád számát, fizetéskor már nem, az eladó akinek fizetsz, nem tudja meg úgy tudom a kártya számát, hozzá csak a pénz érkezik meg.
#3795
Posted 2009. December 15. - 21:05

ha bankszámláról utalok pénzt a paypalos számlámra és nem
akarok limitet emelni akkor is mindenképpen muszáj megadnom a
bank kártya számom?
Nem vásároltam még így azért kellene egy kis help.
#3796
Posted 2009. December 15. - 00:10

egy feszültség mérõvel idõnként meg kell mérni a töltõ kapcsain az értékét.
Az cellánként vagy párhuzamos csoportonként maximum 4,2 Voltot szabad mérni.
A Magasabb feszültségre töltõdéskor a cella élettartama csökken.
Jóval magasabb feszültségre töltõdésnél a cella belül megszakad.
Jóval nagyobb töltõ áramnál vagy rövidzár esetén felforrósodik és felrobbanhat, kigyulladhat. Röviden ennyit érdemes tudni róla.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#3797
Posted 2009. December 14. - 23:54

Utánna néztem egy német forumban és összeszámoltam a DX témával kapcsolatos olvasásokat:
106400 olvasás csak 1 fórumban!
Egy német túra újság dicsérte ezta a lámpát és erre(is) kellet reagálni a Lupine fönöknek.
Ugye naponta halnak meg tömegestöl az utcákon emberek telefonálás közben és a laptop elött mert felrobban az aksiuk :chin:
Egy olcsó argumentáció a Lupine oldalárol.
De szerintem nem kell félniük, mert a potenciális Tesla vásárló nem rendel kinából 60Eus lámpát, az megveszi az eredetit 300Eu ért
én elfelejtettem és 48 ótát volt a töltön a lámpa.
Kutya baja nincs, kontrollámpa zölden világitott.
Nagyon jó lámpa szerintem.
Na igen... tömegével hallunk ilyen balesetekrõl:)
Engem nem is emiatt érdekelt.
De akkor gyakorlatilag ahogy a mellékelt ábra mutatja jócskán
több mint 4-5 óráig (eddig kellene ha jól tudom:chin:) töltve se füstölt el.
#3798
Posted 2009. December 14. - 16:04

Akkor a tiédben sincs semmi ami jelezné vagy leállítaná a töltést ha már feltöltött az aku?
Utánna néztem egy német forumban és összeszámoltam a DX témával kapcsolatos olvasásokat:
106400 olvasás csak 1 fórumban!
Egy német túra újság dicsérte ezta a lámpát és erre(is) kellet reagálni a Lupine fönöknek.
Ugye naponta halnak meg tömegestöl az utcákon emberek telefonálás közben és a laptop elött mert felrobban az aksiuk :chin:
Egy olcsó argumentáció a Lupine oldalárol.
De szerintem nem kell félniük, mert a potenciális Tesla vásárló nem rendel kinából 60Eus lámpát, az megveszi az eredetit 300Eu ért
én elfelejtettem és 48 ótát volt a töltön a lámpa.
Kutya baja nincs, kontrollámpa zölden világitott.
Nagyon jó lámpa szerintem.
#3799
Posted 2009. December 14. - 12:36

Benne van a januàri Bike ùjsàgban a hires DX làmpa. A cim "Tesla plagiàt dumping àron" .vonal alatt figyelmeztet a rövid cik az akku tultöltèsèröl èl Lupine Chef megigèrte hogy ha nèmetorszàgban valaki forgalmazni kezdenè azellen jogilag lèpnek. Jò làtni igy a Bike hatodik oldalàn a làmpàm (hehe)
Akkor a tiédben sincs semmi ami jelezné vagy leállítaná a töltést ha már feltöltött az aku?
#3800
Posted 2009. December 14. - 03:14
