Jelentkezz be Regisztrálj
Látni & látszani!
#2601
Posted 2011. December 11. - 09:54
#2602
Posted 2011. December 11. - 09:37
#2603
Posted 2011. December 11. - 00:11
A lámpához rendeltem töltõt, csak az még a boltban van, így azt nem tudom megmondani, hogy töltéskor bekapcsolható-e a lámpa.
Az hogy a töltõcsatlakozón keresztül az üzemi áram nem folyik át, ahogy írod, már eleve kizárja az innen történõ betáplálást is?
Mert ebben az esetben úgy gondolom, hogy akkor már mindegy hogy a töltésvezérlõ elektronika a töltõben, vagy a lámpában van-e.
Attól tartok a"project" megfeneklett, de azért jó volt róla agyalni.
#2604
Posted 2011. December 10. - 22:27
Hiszen ha akkuk lennének benne akkor abba menne az energia amit így rövidre zárnál.
Az viszont egyáltalán nem biztos, hogy a töltõ csatlakozón keresztül az üzemi áram folyik át, sõt... Attól is függ, hogy hol van a töltés szabályzó áramkör, a lámpában v. a töltõben. Ehhez ismerni kellene a bekötését, felépítését.
Még az is lehet, hogy töltés közben be sem tudod kapcsolni a lámpát mert akár le is választhatja a dugalj kapcsolója.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2605
Posted 2011. December 10. - 22:11
Pont a lámpán lévõ töltõ csatlakozó jack dugó aljzatáról akartam betáplálni.
A polisztirol bélést a fémlappal csak azért gondoltam, hogy zárja az áramkört.
Lehet, hogy ha a töltõcsatlakozón keresztül nem a töltési feszültséget, hanem a mûködéshez szükséges feszültséget visszük be akkor a lámpa mûködni fog? Tehát nincs is szükség a lámpán belüli elemeket helyettesítõ áramkör zárására.
Magyarul ha veszek egy Jack dugót meg egy kis drótot melynek a végén ott az áramforrás és bedugom a lámpa töltõ csatlakozójába mûködni fog-e, vagy hazavágom az egészet?
#2606
Posted 2011. December 10. - 20:55
Az elemek helyét kitöltõ hab idomon levõ kontaktusok beviszik egy külsõ áramforrás feszültségét...az elemeket kiveszem belõle, és azok helyet polisztirolból faragok bele -a négy elemmel megegyezõ- idomot, melynek a végére egy kis fémlapot rögzítenék -mely zárja az áramkört- és azt betolom az elemek helyére mindenféle gányolás nélkül kiiktattam az elemeket.
Most már csak az a kérdés, hogy a Jack dugón keresztül betáplált áram nem tenne-e kárt benne, és mûködne-e?
Ha a külsõ feszültség nem nagyobb és a polaritást nem cseréled fel közben, akkor ezt az elem helyettesítõ megoldást elvileg lehetne használni.
Azt viszont nem értem hogy a Jack csatlakozó hol lenne? Az általad illesztett, elemet pótló idomon?
Gondolom akkor már nem akarod a töltõ csatlakozót még bevonni a mûveletbe, hiszen akkor felesleges.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2607
Posted 2011. December 10. - 19:41
Persze én sem gondoltam, hogy szétszedem, fúrok, faragok, forrasztok. Márt csak azért sem mert a villamosság ilyen szinten nem az erõsségem. Ha viszont az elemeket kiveszem belõle, és azok helyet polisztirolból faragok bele -a négy elemmel megegyezõ- idomot, melynek a végére egy kis fémlapot rögzítenék -mely zárja az áramkört- és azt betolom az elemek helyére mindenféle gányolás nélkül kiiktattam az elemeket.
Súlyra lemértem, elemek nélkül 78g., ami csak a futólag átnézett gyári fejlámpák tömegadataival összevetve nem rossz.
Most már csak az a kérdés, hogy a Jack dugón keresztül betáplált áram nem tenne-e kárt benne, és mûködne-e?
#2608
Posted 2011. December 10. - 09:06
Sziasztok.
Régóta olvasom a fórumot, mely sok felesleges mérgelõdéstõl és pénzkidobástól mentett meg.
Világítás terén a régi Cateye halogén izzós pilács után én is beújítottam egy Sigma Lightsterre. Nem csalódtam.
Az lenne a kérdésem, hogy a töltõcsatlakozón keresztül lehetne-e külsõ áramforrásról táplálni, úgy, hogy az elemeket kiveszem belõle, és a lámpán belül csak zárom az áramkört? Vagy azon keresztül, csak a töltõje által adott áram erõsség táplálható be.
Lehet, hogy hülye ötlet, de mivel gyalogtúrázok is, így fejlámpaként is tudnám használni. Persze aksikkal már a fejen nehéz lenne. Valamint így a hidegben az áramforrás a ruházaton belül meleg helyre kerülne.
tudja ferne, de egy 8 rugós lámpát így kókányolni..... személyes véleményem, hogy ha sokat gyalogtúrázol, akkor célszerûbb beruházni egy fejlámpába, nem szerencsétlenkedni egy bringa lámpával
#2609
Posted 2011. December 10. - 00:41
Régóta olvasom a fórumot, mely sok felesleges mérgelõdéstõl és pénzkidobástól mentett meg.
Világítás terén a régi Cateye halogén izzós pilács után én is beújítottam egy Sigma Lightsterre. Nem csalódtam.
Az lenne a kérdésem, hogy a töltõcsatlakozón keresztül lehetne-e külsõ áramforrásról táplálni, úgy, hogy az elemeket kiveszem belõle, és a lámpán belül csak zárom az áramkört? Vagy azon keresztül, csak a töltõje által adott áram erõsség táplálható be.
Lehet, hogy hülye ötlet, de mivel gyalogtúrázok is, így fejlámpaként is tudnám használni. Persze aksikkal már a fejen nehéz lenne. Valamint így a hidegben az áramforrás a ruházaton belül meleg helyre kerülne.
#2610
Posted 2011. December 08. - 23:53
#2611
Posted 2011. November 27. - 15:19
A Li-ion a nyárinak a negyedét tudja, ha kicsit használtabb már. (Az enyém már néhány éves.)Li-ion aksi ... nem lesz mûködésképtelen a hidegben. (gondolom, egy bizonyos -fokig) De biztosan nem a nyári teljesítményüket adják le.
Szóval nem azonnal mûködésképtelen csak rövid idõ múlva.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2612
Posted 2011. November 27. - 00:02
Mivel az is egy ni-mh aksi, ugyan úgy nem fogja bírni a hideget. Li-ion aksi vagy normál elem nem lesz mûködésképtelen a hidegben. (gondolom, egy bizonyos -fokig) De biztosan nem a nyári teljesítményüket adják le.a hideg azért az eneloopoknak sem tesz jót, ahogy tapasztaltam az elmúlt héten
#2613
Posted 2011. November 26. - 21:38
DöG megnéztem a lámpáidat. Nagyon profin nyomod. Õszinte elismerésem! :-)
#2614
Posted 2011. November 26. - 20:07
#2615
Posted 2011. November 25. - 22:28
#2616
Posted 2011. November 25. - 14:56
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2617
Posted 2011. November 25. - 11:28
Nyáron sokat tekerek forgalmas úton. Ezért számomra is fontos a jó világítás. Volt egy eset, mikor kocsiban ültem, és az utolsó 30méterben vettünk észre egy bringást, aki világítás nélkül, láthatósági mellényben tekert. Majdnem elcsaptuk a szembejövõ forgalom miatt. Azóta nem preferálom a mellényt egyáltalán. Mondjuk lehet valami 100 forintos ócskaság volt, de akkor is...
pedál és küllõ prizma többet ér szerintem
#2618
Posted 2011. November 25. - 10:34
#2619
Posted 2011. November 25. - 08:05
Errõl jutott még eszembe, hogy (talán) két és fél éve nyáron, jöttem haza Esztergom felõl teljes reflektorral, vagyis autónyi fénnyel a panoráma úton, ahol az autók mennek. Még a fejlámpám is világított messzire elõre, minden fullon. (Az össz. kb 4000 lumen.) Nagyon élveztem.
Ahogy zezo mondja, imádok éjszaka nappali fényben menni.
Dunabogdány után éppen elhagytam a felüljárót, vagyis átjöttem alatta, amikor egy rendõr autó lassított és leállt az út szélén villogóval. (Így utólag gondolom, messzirõl láthatta, hogy valami különleges fényû járgány megy az úton, mint egy xenon refis motorbringa /a fénysugár hasította a levegõt/ és amikor meglátta, hogy bringa, biztos nem értette a dolgot. Kíváncsi lehetett, hogy is van ez..)
A rendõr semmi jelzést nem adott nekem a piros-kék villogón kívül de mégsem illett volna elmenni mellette csak úgy kikerülésképpen, ezért beálltam mellé az út szélére. Lekapcsoltam a fejlámpát, egészen kicsi fokozatra kapcsoltam az elsõ fényem a kormányon és jobb ötlet híján udvariasan megkérdeztem tõle, "segíthetek valamiben?".
Közben próbáltam benézni a rendõrkocsi ablakán, de a vakító villogótól sokat nem láttam belõle. A kezem a fejem fölé emeltem simléderképpen, hátha jobban látok, ha az a szar nem villog annyira a szemembe. Akkor megszólalt valaki a sofõr ülésbõl, hogy "miért nem a kerékpár úton megy?" Mivel azon a részen nem tudtam kerékpár útról, ezért megkérdeztem, hol találom azt? Messzire be kell menni a szántóföldön keresztül? Erre mondta, hogy közvetlenül az út mellett fut a töltés tetején. Még megkérdezte, hogy akkor felmegy?? Mondom, hát persze, igen. Azt még megvárta amíg felmászok bringástól a töltésre azután elviharzott.
Azt gondoltam, hogy a fényvisszaverõ mellény hiánya miatt fog szólni, de nem. Azt meg sem említette. Biztos meg volt elégedve a világításommal és az eszébe sem jutott. Ami még érdekes, hogy az a kerékpár út talán 100 méter hosszon volt kiépítve azután véget ért. Na szóval ezért kellett nekem felmásznom a töltésre..
Na ilyenek a rendõrök. Engem is megbüntethetett volna (se mellény, se nem a kerékpár úton..?)
de csak azt akarta megnézni hogyan mászok fel a töltésre.
úgy 10 éve dolgoztam egy fél évet motoros futárként, és az ugyebár látszik is a ruházaton, motoron
nos, sok srácot rendszeresen megállították a motoros rendõrök, nekem meg csak intettek mikor szembe jöttek, pirosnál még beszélgettünk is néha (amúgy nem volt se biztosításom, se bármi más papírom)
bringával eddig egyszer állítottak meg tavaly, de szerencsém volt, megkérdezte hogy lopott-e a gép, majd elintézte annyival, hogy becsületes képünk van, ezért elhiszi, hogy nem, aztán arról beszélt, hogy neki is kell egy városi csótány, mert nagyon lopják a paripákat, és emiatt a tuti gépet nem akarja városban használni
#2620
Posted 2011. November 25. - 00:47
Errõl jutott még eszembe, hogy (talán) két és fél éve nyáron, jöttem haza Esztergom felõl teljes reflektorral, vagyis autónyi fénnyel a panoráma úton, ahol az autók mennek. Még a fejlámpám is világított messzire elõre, minden fullon. (Az össz. kb 4000 lumen.) Nagyon élveztem.Nyáron éjjel sokat tekerek..
Egyébként jó lámpákat használok.., s a rend õrei (látva a jó kivilágítást, ellenben a környék többi kerékpár zsonglõrével) nem is szoktak igazoltatni.
Ahogy zezo mondja, imádok éjszaka nappali fényben menni.
Dunabogdány után éppen elhagytam a felüljárót, vagyis átjöttem alatta, amikor egy rendõr autó lassított és leállt az út szélén villogóval. (Így utólag gondolom, messzirõl láthatta, hogy valami különleges fényû járgány megy az úton, mint egy xenon refis motorbringa /a fénysugár hasította a levegõt/ és amikor meglátta, hogy bringa, biztos nem értette a dolgot. Kíváncsi lehetett, hogy is van ez..)
A rendõr semmi jelzést nem adott nekem a piros-kék villogón kívül de mégsem illett volna elmenni mellette csak úgy kikerülésképpen, ezért beálltam mellé az út szélére. Lekapcsoltam a fejlámpát, egészen kicsi fokozatra kapcsoltam az elsõ fényem a kormányon és jobb ötlet híján udvariasan megkérdeztem tõle, "segíthetek valamiben?".
Közben próbáltam benézni a rendõrkocsi ablakán, de a vakító villogótól sokat nem láttam belõle. A kezem a fejem fölé emeltem simléderképpen, hátha jobban látok, ha az a szar nem villog annyira a szemembe. Akkor megszólalt valaki a sofõr ülésbõl, hogy "miért nem a kerékpár úton megy?" Mivel azon a részen nem tudtam kerékpár útról, ezért megkérdeztem, hol találom azt? Messzire be kell menni a szántóföldön keresztül? Erre mondta, hogy közvetlenül az út mellett fut a töltés tetején. Még megkérdezte, hogy akkor felmegy?? Mondom, hát persze, igen. Azt még megvárta amíg felmászok bringástól a töltésre azután elviharzott.
Azt gondoltam, hogy a fényvisszaverõ mellény hiánya miatt fog szólni, de nem. Azt meg sem említette. Biztos meg volt elégedve a világításommal és az eszébe sem jutott. Ami még érdekes, hogy az a kerékpár út talán 100 méter hosszon volt kiépítve azután véget ért. Na szóval ezért kellett nekem felmásznom a töltésre..
Na ilyenek a rendõrök. Engem is megbüntethetett volna (se mellény, se nem a kerékpár úton..?)
de csak azt akarta megnézni hogyan mászok fel a töltésre.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..

Sign In
Create Account

Back to top





