Jelentkezz be Regisztrálj
Látni & látszani!
#2121
Posted 2012. November 07. - 01:37
#2122
Posted 2012. November 06. - 20:53
...remélem jobb lesz mint a Velo-ban legjobb ár/érték arányban kihozott BBB Strike 500 ami 5x ennyibe kerül
BBB BLS-72 Strike 500 fehér akkus elsõ lámpa. Ár: 29 990,- Ft
Kis méretû elsõ lámpa, egy beépített akkumulátorral. Erõteljes fényû, 500 Lumen-es XPG-R5 CREE LED. 5 üzemmód: folyamatos takarék, folyamatos normál, folyamatos erõs, folyamatos reflektor fényû és villogó üzemmód. Vízálló, alumíniumból készült lámpatest, lézer gravírozott logóval. Megnövelt hõleadás. A gumírozott kapcsoló közvetlen és érzékeny aktiválást biztosít. Tartalmazza a felfogató részt. Normál és túlméretes kormányokra is felszerelhetõ. Extra könnyû (127 gramm). Az akkumulátort körülbelül 4 órán keresztül kell tölteni. Védett rövidzárlat, túltöltés, és kisülés ellen. Kiváló minõségû lítium akkumulátor (2x 18650 akkumulátor, 2200 mAH 7.4V). A lítium akkumulátor csomag körülbelül 400 alkalommal tölthetõ, bármilyen teljesítménycsökkenés nélkül. A töltõ európai szabványos dugasszal ellátva.
Bármennyire is szépeket írnak róla, akkor sem tud annyit fényerõben, mint az általad választott lámpa.
Ebbõl a sok, szépen hangzó dologból alig van valami, ami tényleg külön elõnyt jelent a másik választott típushoz képest.
Legfeljebb ha van benne tényleg hõ kontroll, az jelenthet elõnyt és még a fokozatok. Szerintem abból is elég lehet kettõ.
Az ára... az meg hihetetlenül magas.. és nem csak a mai árakhoz képest. Nagyon sok 500 lumenért 30ezer Forint !
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2123
Posted 2012. November 06. - 09:48
.
A led max 10 Watt teljesítményt vesz fel.
Szerintem ki lehet számítani. Az akku névleges feszültségét kell figyelembe venni, ami 3,6V. Az akku kapacitása cellánként 2-2,5 Ah lehet (bármi több is legyen ráírva). Az összes akku kapacitását össze kell adni, ami táplálja. A végén még le kell vonni belõle az átalakítási veszteséget amit nem tudok pontosan de kb 5-10% lehet. Vagyis teljes fényerõn, kettõ lítium-ion akkuval, optimális esetben alig több mint másfél óra. Elég ha kicsivel lejjebb veszed a fényerõt, az üzemidõ arányosan megnövekszik.
A leírt kalkulációval nagyjából ki jön az össz üzemidõ teljes fényerõn, ami szerintem nem 1300 hanem inkább 910 lumen a T6-os leddel.
XM-L led adatlapja: http://www.cree.com/...ng/XLampXml.pdf
Köszi szépen
Egy aksisat rendeltem ez fele fényerõn is hozni fogja ezt az idõt másfél óránál többet úgysem bringázok sötétében
remélem jobb lesz mint a Velo-ban legjobb ár/érték arányban kihozott BBB Strike 500 ami 5x ennyibe kerül
#2124
Posted 2012. November 06. - 01:56
.Viszont kérdés lehet hogy 1 db 2500-as 3,7-es akksival meddig bírja ki szerintetek
A led max 10 Watt teljesítményt vesz fel.
Szerintem ki lehet számítani. Az akku névleges feszültségét kell figyelembe venni, ami 3,6V. Az akku kapacitása cellánként 2-2,5 Ah lehet (bármi több is legyen ráírva). Az összes akku kapacitását össze kell adni, ami táplálja. A végén még le kell vonni belõle az átalakítási veszteséget amit nem tudok pontosan de kb 5-10% lehet. Vagyis teljes fényerõn, kettõ lítium-ion akkuval, optimális esetben alig több mint másfél óra. Elég ha kicsivel lejjebb veszed a fényerõt, az üzemidõ arányosan megnövekszik.
A leírt kalkulációval nagyjából ki jön az össz üzemidõ teljes fényerõn, ami szerintem nem 1300 hanem inkább 910 lumen a T6-os leddel.
XM-L led adatlapja: http://www.cree.com/...ng/XLampXml.pdf
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2125
Posted 2012. November 06. - 00:36
Szerintem azt az idõszakot használod majd úgyis, ahol már nem fog villogni.bekotottem az agydinamora az elso lampat (halogen izzos).
alacsony sebessegnel villog.
Lassú sebességnél meg hadd villogjon. Valószínüleg annál gyorsabban jársz majd vele. A led még inkább villogna.
Lednél lehetne rajta változtatni, de annyit szerintem nem ér a dolog.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2126
Posted 2012. November 05. - 20:00
alacsony sebessegnel villog.remelem ezt majd bratyo meg tudja oldani.
sajnos a shimano csatlakozo nem egeszen kompatibilis vele.kicsit reszelni kelett a csatlakozon.
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#2127
Posted 2012. November 05. - 18:25
Ha valóban fel is veszi az az akksi (amit kétlek...) a 2.500mAh-t, akkor max kakaón kb. 2-2,5 óra az üzemideje. Fél gázon akár a duplája is lehet ha van ilyen funkció.Rosszul fogalmaztam, ennél valóban nem törik a kábel mivel nincs. Viszont kérdés lehet hogy 1 db 2500-as 3,7-es akksival meddig bírja ki szerintetek
Lentebb van egy diagram kép, azon nézd meg mennyit tud az akksid felvenni.
#2128
Posted 2012. November 05. - 13:04
Valamit rosszul néztél, vagy nem jót linkeltél.
A linken lévõ cucc Hong Kong-ból jön és nincs tápkábel.
Mellesleg az eu-s kütyük nagy része ugyanúgy kínai, legfeljebb rendeltek belõle többet és ezért tudják gyorsabban küldeni a saját készletükbõl, cserébe ráteszik a saját hasznukat.
Rosszul fogalmaztam, ennél valóban nem törik a kábel mivel nincs. Viszont kérdés lehet hogy 1 db 2500-as 3,7-es akksival meddig bírja ki szerintetek
#2129
Posted 2012. November 05. - 12:48
A linken lévõ cucc Hong Kong-ból jön és nincs tápkábel.
Mellesleg az eu-s kütyük nagy része ugyanúgy kínai, legfeljebb rendeltek belõle többet és ezért tudják gyorsabban küldeni a saját készletükbõl, cserébe ráteszik a saját hasznukat.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#2130
Posted 2012. November 05. - 09:38
internetrõl rendelnék lámpát tudtok olyan helyet mondani az eu-n belül ami versenyképes a hongkongi ebay árakkal ?
Nem akarok hónapokat várni a csomagra és szarozni a vámügyintézés miatt
ilyet néztem ki magamnak ennél nem fog megtörni a tápkábel mint az összes többi külsõ aksis lámpánál (?)
1300Lm CREE XM-L T6 LED Bike Bicycle Light Flashlight Torch Front Rear +18650 | eBay
#2131
Posted 2012. November 03. - 02:10
#2132
Posted 2012. November 02. - 22:46
#2133
Posted 2012. November 02. - 22:43
Most még röhögsz !!Innen már csak egy lépés az USB-s kávé melegítõ.
De ha megnézed, ott van a 2. sorban !!!
De nyárra a mini-hûtõt javaslom ! :-))
#2134
Posted 2012. November 02. - 20:20
#2135
Posted 2012. November 02. - 20:09
alig erezni hogy fekezi a kereket foleg ha az eozo dorzshajtasos dinamoval hasonlitjuk ossze.
egy halogennel kiprobaltam hogy mukodik de veglegesen meg nincs bekotve.
varom a ledes vilagitast.
meg az is lehet hogy usb csatlakozoval mobilt is toltetek vele.
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#2136
Posted 2012. October 30. - 04:12
Ezzel a kötéssel lehet a legegyszerûbben mûködésre bírni a ledet, hogy ne juthasson rá záró irányban túlfeszültség és így a legkevesebb a veszteség. A led többet bír, mint amivel max. meg tudod így táplálni, vagyis az áramát önmaga állítja be.lenne meg ket kerdesem.
1.:ha jol ertem akkor az egyik led az egyik iranyba a masik led a masik iranyba halado toltessel taplalkozik.
Ugye az egyik hatul masik elol lesz.
Ezek a chipek egymás mellett lesznek, sõt ha elég közel vannak egymáshoz, a fényük nagyrészt fedésbe kerül. Ezzel csökken a villogás is, pontosabban minden fél periódusban fényt vetít elõre. Egyik félben az egyik led és a másik félperiódusban a másik (vagy másik csoport) világít.
Lassú tolásnál villogni fog, de ha tekered, akkor nem tudsz (ill. tudsz de valószínüleg nem fogsz) annyira lassan tekerni, hogy a villogás zavarjon. Ha mégis zavarna akkor egy greatz híd meg egy szûrõ kondi és akkor csak egy led chip megoldja a problémát. Igaz a külön egyenirányítás valamennyi energiát "megeszik".nem lesz ettol darabosan villogo a vilagitas?
vagy azt egy puffer (buffer? nem tudom) kondival megoldhato?
Az 10W körülire van megadva. Itt viszont max 3W, talán kicsivel több amit kaphat.2.:a linkelt led adatait nezegetve feltunt hogy 9.5w on 750 lument ad le a led.
gondolom a gyari adat itt is csal egy kicsit.felfele.
Kb 200-400 lumen között adna le a led hatékonyságától függõen.de akkor az en 3w-omal hany lument tud majd ez a led?
Vagyis attól is függ, hogy Wattonként hány lumenes ledet használsz. Az MC-E kevésbé hatékony mint az XM-L hideg fényû.
Az XP-G a kettõ között van valahol.
A Skori féle megoldások jók! Õ átlátja a témát. Arra elvileg alapozhatsz.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2137
Posted 2012. October 29. - 19:06
szamomra is erthetoen leirja mit hogyan csinalt de mellette ott vannak a kapcsolasi rajzok amiket batyam tud kovetni.
all in all nagyon hasznos linket osztottal meg.koszonet erte.
es koszonom mindekinek aki eddig es ezek utan is segitett/segit.
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#2138
Posted 2012. October 29. - 19:05
lenne meg ket kerdesem.
1.:ha jol ertem akkor az egyik led az egyik iranyba a masik led a masik iranyba halado toltessel taplalkozik.
ugye az egyik hatul masik elol lesz.
nem lesz ettol darabosan villogo a vilagitas?
vagy azt egy puffer (buffer? nem tudom) kondival megoldhato?
2.:a linkelt led adatait nezegetve feltunt hogy 9.5w on 750 lument ad le a led.
gondolom a gyari adat itt is csal egy kicsit.felfele.
de akkor az en 3w-omal hany lument tud majd ez a led?
ha egyaltalan ez ennyi adatbol kikalkulalhato.
nezegettem yt-on lampakat. 500lumen egy jo foncsorral es elrendezessel szamomra mar elegseges lenne.
a mostani halogen gyergyafeny a videoban latottakehoz viszonytva.
Hello!
Ha gyáriban gondolkozol, a Bosch Müller már elég jól világit, nekem tökéletes volt, mig elnem vitték a kerómmal együtt
De csak a lámpa maga 22 ezer volt.
Most 16-ért veszek ebay-rõl 3 powerledes lámpát, 3800lumen van ráirva, de szerintem olyan 2200 a reális talán, 25W az összteljesitménye elvileg, majd meglátom milyen lesz ha megjön, de ha ettõl nem ég ki az autósok szeme, akkor semmitõl
Szóval a legegyszerübb megoldás, ha veszel valami T6-os leddel szerelt lámpát, akksival, mindennel együtt 20-25 dollárért hozzádvágják, az kb mindenhova elég szerintem, kivéve extrém felhasználást.
#2139
Posted 2012. October 29. - 18:40
-Vagy veszel valami gyári dinamóhoz való ledes lámpát pl. 2,4W-os LED-es, vagy jobb minõségû Bush & Müller, vagy egyéb beszerezhetõ lámpát...a mostani dorzsis dinamom megadta magat es mar nem is tudtam megszerelni,igy agydinamo vasarlasan torom a fejem.
es ha mar upgradelek kicserelnem a regi halogen izzokat ledre.
ebben kernem segitsegetek hogy milyen parameterekkel rendelkezo ledeket vegyek?
vagy tobbet erne az ha lampatestet-foncsolt es izzokat is lecserelnem?
-ezeknek vagy 2-3× nagyobb fényének kéne lenni, mint az izzósaknak-.
-Vagy építesz. Ekkor ajánlom elolvasni Skori oldalán a kerékpár világításról írottakat...
OFF:A lényeg:
-Egyenirányítás! Mivel a bicikliknél dinamónak hívott szerkezetek, valójában váltóáramot szolgáltatnak;
-6V/3W-os (agy)dinamók (~0,5...0,7A max áramot tudnak produkálni). A "dinamó" áramgenerátorként mûködik, tehát 1A-t bíró powerledet már nem tud széthajtani, illetve rövidzár se teszi tönkre;
-A kinyerhetõ teljesítmény feszültség függõ. A feszültséget (adó oldalró) a sebesség limitálja, vevõ oldalon pedig (direkt bekötés esetén) a rákötött LED(ek) égésfeszültsége* korlátozza. (*Illetve az érintésvédelmi okból feszültségvédelemmel ellátott típusok esetén a kimenetre gyárilag páhuzamos terhelésnek bekötött zénerek határolják be).
-Optika: izzóhoz (gömbsugárzó) készített optikák rendszerint nem a legjobbak ledekhez, mert csak nagyrészt a hátrafalé menõ fényt gyûjtik össze (amerre a powerled egyáltalán nem sugároz)...
-Nagyságrendileg 2 soros led kb. intenzív gyalog tempónál kezd világítani, és10-12km/h fölött határolódik a fényerõ (ezzel még korszerûtlen LED, és ~vacak optika esetén is biztosan lehet már látni); 4 sorbakötött dióda esetén közel 10km/h esetén kezd világítani:(, és 20-25-ös tempó fölött határolódik a fényerõ (ekkor kb. 10W a világítás).
Spéci kapcsolóüzemû feszültségkonverterrel elvileg megoldható a teljesítményillesztés: így alacsony, és magas sebességnél egyaránt a lehetõ legnagyobb teljesítmény (fényerõ) érhetõ el...
Inspirációként egy nem kipróbált kapcsolás, nem tudom mûködne-e...:confused:
#2140
Posted 2012. October 29. - 17:11
1.:ha jol ertem akkor az egyik led az egyik iranyba a masik led a masik iranyba halado toltessel taplalkozik.
ugye az egyik hatul masik elol lesz.
nem lesz ettol darabosan villogo a vilagitas?
vagy azt egy puffer (buffer? nem tudom) kondival megoldhato?
2.:a linkelt led adatait nezegetve feltunt hogy 9.5w on 750 lument ad le a led.
gondolom a gyari adat itt is csal egy kicsit.felfele.
de akkor az en 3w-omal hany lument tud majd ez a led?
ha egyaltalan ez ennyi adatbol kikalkulalhato.
nezegettem yt-on lampakat. 500lumen egy jo foncsorral es elrendezessel szamomra mar elegseges lenne.
a mostani halogen gyergyafeny a videoban latottakehoz viszonytva.
regi/hibas agyvaltokat veszek.

Sign In
Create Account

Back to top






