Szerintem egy ilyen kar hatásfoka úgy 5 6%-kal jobb mint egy normál karé viszont ha belegondoltok abba hogy közel ugyanakkora nyomatékot ad le a kar akkor ha egy össztelósba beleépítik akkor nem fog pogózni?!
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
hajtómû
Started by
maceee
, 2002. April 29. 16:08
#101
Posted 2002. September 03. - 18:20
#102
Posted 2002. September 03. - 18:16
benn' van a wörksopban, és én 999 euróra emléxem...
funkcióját tekintve szerintem a tekerés "könnyítése" a szempont, és semmiképpen sem a versenyen való jobb helyezés elérése. Tehát a maratont nagyon hobbi szinten kell ûzni ahhoz, hogy feltegyél egy ilyen súlyú alkatrészt.
funkcióját tekintve szerintem a tekerés "könnyítése" a szempont, és semmiképpen sem a versenyen való jobb helyezés elérése. Tehát a maratont nagyon hobbi szinten kell ûzni ahhoz, hogy feltegyél egy ilyen súlyú alkatrészt.
#103
Posted 2002. September 03. - 17:32
jah megnéztem az árát itthon...
48000 a H:a shopban...
szal ennyiért inkább valami mást...
ráadásul ahogy figyuztam ez csak a jobboldal... a baloldalt neked kell hozzápakolnod...
48000 a H:a shopban...
szal ennyiért inkább valami mást...
ráadásul ahogy figyuztam ez csak a jobboldal... a baloldalt neked kell hozzápakolnod...
#104
Posted 2002. September 03. - 17:24
Ras!
Kérésed számomra parancs, itt is vagyok!
Ami a BikeDrive cuccot illeti:
Nos KÕ nehéz! ÉS: ugye mindenki hallotta már, hogy azért a rugó nem teljesen a befektetett energiát adja vissza, hanem valamivel kevesebbet...
De mindegy, nézzük az elvet: pont akkor kapsz egy kis megtámasztást, amikor a lábad az elméleti holtponton van. VAgyis így kellene lennie. De a holtpont akkor van, amikor a lábad lent/fent áll. Ez meg akkor adja vissza az energiát, amikor a lábad még csak közelít ehhez a ponthoz. Valójában nem zavaró, de annyi értelme nincs, hogy ennyi plusz súlyt cipelj magaddal, és ennyi pénzt kiadj érte! (nem tudom, mennyi, de mintha 7-800 euro (!) lenne az ára kinn...)
Kérésed számomra parancs, itt is vagyok!
Ami a BikeDrive cuccot illeti:
Nos KÕ nehéz! ÉS: ugye mindenki hallotta már, hogy azért a rugó nem teljesen a befektetett energiát adja vissza, hanem valamivel kevesebbet...
De mindegy, nézzük az elvet: pont akkor kapsz egy kis megtámasztást, amikor a lábad az elméleti holtponton van. VAgyis így kellene lennie. De a holtpont akkor van, amikor a lábad lent/fent áll. Ez meg akkor adja vissza az energiát, amikor a lábad még csak közelít ehhez a ponthoz. Valójában nem zavaró, de annyi értelme nincs, hogy ennyi plusz súlyt cipelj magaddal, és ennyi pénzt kiadj érte! (nem tudom, mennyi, de mintha 7-800 euro (!) lenne az ára kinn...)
#105
Posted 2002. September 03. - 15:46
kb ja, viszont ha nincs eltömõdve?
amúgy meg sztwem azért nem olyan könnyû eltömíteni mégiscsak a hajtómûrõl van szó... még az is lehet hogy forgás közben ki tud tusztulni...
amúgy meg sztwem azért nem olyan könnyû eltömíteni mégiscsak a hajtómûrõl van szó... még az is lehet hogy forgás közben ki tud tusztulni...
#106
Posted 2002. September 03. - 15:44
Hmm...ha eltömõdik, akkor szerintem nem mûködik. vagyis csak annyira, mint egy normál hajtómû.
#107
Posted 2002. September 03. - 15:38
szerinted sárban nem mûködik???
ha eltömõdik legfeljebb nem lesz olyan jó a hatásfoka...
amúgy pedig mickey kérdezte mire jó...
ha eltömõdik legfeljebb nem lesz olyan jó a hatásfoka...
amúgy pedig mickey kérdezte mire jó...
#108
Posted 2002. September 03. - 15:29
#109
Posted 2002. September 03. - 15:25
a mûködés lényegérõl (szigorúan szvsz!!!):
de ez ott van a honlapon is elmagyarázva www.bikedrive.com csak angolul kell hozzá érteni
tehát, amikor hajtod a kart a felsõ holtpontból, akkor könyebb tekerni mivel a rugó összenyomódik az erõkifejtés hatására és azt elraktározza...
amikor vízszintesbe ér a kar a rugó teljesen összenyomódik, ekkor a maximális a merevség (megjegyzem ilyenkor kell a legmerevebbnek lennie minden más hajtókarnak is, hiszen függõleges állásban nem is nagyon kap tehelést)...
amikor lefelé indul a kar a rugó kinyúlik visszanyeri eredeti alakját és visszaadja neked az elraktározott energiát, azaz meglendíti a kart hátrafelé...
amikor eléred az alsó holtpontot a rugó teljesen kinyúlik és ennyi minden kezdõdik elõlrõl...
nem egy DHs cucc, viszont szerintem maratonokra nem egy rossz ötlet...
a rugók cserélhetõek tehát aki hillclimbes az tehet bele erõsebbet 8)
csak a súlyára lennék kiváncsi...
na gyilkoljatok le! ;D
de ez ott van a honlapon is elmagyarázva www.bikedrive.com csak angolul kell hozzá érteni
tehát, amikor hajtod a kart a felsõ holtpontból, akkor könyebb tekerni mivel a rugó összenyomódik az erõkifejtés hatására és azt elraktározza...
amikor vízszintesbe ér a kar a rugó teljesen összenyomódik, ekkor a maximális a merevség (megjegyzem ilyenkor kell a legmerevebbnek lennie minden más hajtókarnak is, hiszen függõleges állásban nem is nagyon kap tehelést)...
amikor lefelé indul a kar a rugó kinyúlik visszanyeri eredeti alakját és visszaadja neked az elraktározott energiát, azaz meglendíti a kart hátrafelé...
amikor eléred az alsó holtpontot a rugó teljesen kinyúlik és ennyi minden kezdõdik elõlrõl...
nem egy DHs cucc, viszont szerintem maratonokra nem egy rossz ötlet...
a rugók cserélhetõek tehát aki hillclimbes az tehet bele erõsebbet 8)
csak a súlyára lennék kiváncsi...
na gyilkoljatok le! ;D
#110
Posted 2002. September 03. - 15:04
Kíváncsi vagyok mit kezd ez a remek szerkezet a maratonokon felszedhetõ sármennyiséggel.
#111
vendég__*
Posted 2002. July 31. - 07:18
Ja volt már gumi hajtókarom, de ez sokkal többet rúgózik.
Eddig mindenki azt mondta, hogy minél merevebb a hajtókar annál jobb. Nos ez meg baromira nem merev. Tulajdonképpen mire való ez a rúgózó megoldás? Csak a térd kímélés?
Eddig mindenki azt mondta, hogy minél merevebb a hajtókar annál jobb. Nos ez meg baromira nem merev. Tulajdonképpen mire való ez a rúgózó megoldás? Csak a térd kímélés?
#112
Posted 2002. July 30. - 10:51
tekertél már rugalmas (úgy értem hajlékony, nem túl merev) hajtókarral? ég és föld a különbség egy merevhez képest. azzal sokkal jobban mész. itt sztm ugyanerrõl van szó.
#113
vendég__*
Posted 2002. July 30. - 10:04
És ha repesztek lefelé a nyeregbõl kiállva, akkor nem rázza úgy a lábat? Szívesen kipróbálnám.
#114
Posted 2002. July 30. - 08:57
hát ha arra gondolsz hogy a rugó jól elnyeli a te energiádat akkor azt kell mondjam, hogy nem hiszem. amit te tekersz azt megkapja a kerék csak nem közvetlenül hanem két rugó közbeiktatásával.
#115
Posted 2002. July 30. - 08:26
anyám!
lehet, hogy egészségesebb, viszont a hatásfoka nem lehet túl jó. szóval amennyit spórolsz a lábadból, annyival úgyis jobban kell tekerni, azaz ugyanott vagy...
lehet, hogy egészségesebb, viszont a hatásfoka nem lehet túl jó. szóval amennyit spórolsz a lábadból, annyival úgyis jobban kell tekerni, azaz ugyanott vagy...
#116
vendég__*
Posted 2002. July 30. - 07:13
hapsikáim hallott már itt valaki a Rotor hajtómûvekrõl?
amit sikerült összeolvasgatnom az valami új biopace-t sejtet . vagy valami hasonló hajtómûvet láttam egy régi actionben. egy rugó engedte elmozogni a hajtókart. merthogy az egészségesebb.
Találtam egy ilyet. A hungary-a forgalmazza.
http://www.okonet-eu.../hun/drive1.htm
#117
Posted 2002. July 27. - 02:52
én most vettem egy vueltát és elég merevahhoz képest hogy 4000 magyar forinttal röviditett meg
ez ugyanaz mint a sugino csak az egész bonthato
és nem a sugino hanem a vuelta felirat feszit rajta
ez ugyanaz mint a sugino csak az egész bonthato
és nem a sugino hanem a vuelta felirat feszit rajta
#118
Posted 2002. July 26. - 21:35
Paraferee:
Itt nálunk egy sárc múlt õsszel beruházott egy ilyen Sugino h.mûre és azóta sem volt vele semmi baja pedig elég rendesen ûzi az ipart.Szerintem csak egy nagy baja van az pedig a súlya/kb.1000g/.
Itt nálunk egy sárc múlt õsszel beruházott egy ilyen Sugino h.mûre és azóta sem volt vele semmi baja pedig elég rendesen ûzi az ipart.Szerintem csak egy nagy baja van az pedig a súlya/kb.1000g/.
#119
Posted 2002. July 25. - 00:31
hapsikáim hallott már itt valaki a Rotor hajtómûvekrõl?
amit sikerült összeolvasgatnom az valami új biopace-t sejtet . vagy valami hasonló hajtómûvet láttam egy régi actionben. egy rugó engedte elmozogni a hajtókart. merthogy az egészségesebb.
amit sikerült összeolvasgatnom az valami új biopace-t sejtet . vagy valami hasonló hajtómûvet láttam egy régi actionben. egy rugó engedte elmozogni a hajtókart. merthogy az egészségesebb.
#120
Posted 2002. July 14. - 13:07
Csõváz mindenkinek!
Egy-két dolog ahajtómû témához:
[glow=green,2,300]Recsegés: [/glow]A SIMANO miden monoblokkját úgy kell beszerelni, hogy a jobb oldali csészére berágódásgátlót (vagy zsírt) kell kenni.
SHIMANO monoblokkoknál (négyszöges) probléma lehet az, hogy a hajtókar négyszöges furata idõvel kinyúlik és nem tudod jobban felhuzatni a hajtókart a tengelykúpra amiatt a lüke láncvonalstabilizátor miatt (a jobboldali tengelyvégre van rápréselve egy -általában- alu gyûrû)
[glow=green,2,300]ISIS Drive: [/glow]Egyik bringámon Truvativ Hussefelt DH monoblokk+hkar. A hkar rögzítõ csavar leszedése után kézzel le lehet szedni a karokat (de menet közben nem mozog,nem recseg).
Másik bringa: FSA Carbon Pro+FSA Ultimax Extreme Pro. Hát itt bizony leszereléskor komolyan dolgozik az önlehúzó csavar.
Ennyit a világszabványról és a gyártási pontosságról.
Egy-két dolog ahajtómû témához:
[glow=green,2,300]Recsegés: [/glow]A SIMANO miden monoblokkját úgy kell beszerelni, hogy a jobb oldali csészére berágódásgátlót (vagy zsírt) kell kenni.
SHIMANO monoblokkoknál (négyszöges) probléma lehet az, hogy a hajtókar négyszöges furata idõvel kinyúlik és nem tudod jobban felhuzatni a hajtókart a tengelykúpra amiatt a lüke láncvonalstabilizátor miatt (a jobboldali tengelyvégre van rápréselve egy -általában- alu gyûrû)
[glow=green,2,300]ISIS Drive: [/glow]Egyik bringámon Truvativ Hussefelt DH monoblokk+hkar. A hkar rögzítõ csavar leszedése után kézzel le lehet szedni a karokat (de menet közben nem mozog,nem recseg).
Másik bringa: FSA Carbon Pro+FSA Ultimax Extreme Pro. Hát itt bizony leszereléskor komolyan dolgozik az önlehúzó csavar.
Ennyit a világszabványról és a gyártási pontosságról.