tormy:
hát, próbáld meg a Windows módszert: resetelj!
Szedd szét, rakd össze megint a monoblokkot, mindent jól zsírozz be! Lehet , hogy valami bekerült pl. a szorítógyûrû és a monoblokk közé. Nekem egyszer a stucni és a kormány közé szorult be egy kis alurdarab, amikor összeraktam, és az recsegett. Bár szerintem ez csak egy lelkiismeretmegnyugtató módszer. Ha a hajtókar elkezd pattogni.... :-[
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
hajtómû
Indította
maceee
, 2002. április 29. 16:08
#141
Írta 2002. május 22. - 22:48
#142
Írta 2002. május 22. - 20:56
#143
Írta 2002. május 22. - 20:52
#144
Írta 2002. május 22. - 20:03
Major: Milyen hajtókar az amin imbuszokkal van rögzítve a csillag?
tormy: Nekem is ugyanez volt a problémám, végsõ elkeseredésemben a monoblokkra fújtam egy kis WD40-et "befelé" is és a hajtókar csatlakozásához is és megszünt a recsegés. Picit olyan hangja volt, mint amikor egy gumit dörzsölsz hozzá egy fémlaphoz, olyan volt, mintha egyszerre recsegett is volna, meg súrlódott is.
tormy: Nekem is ugyanez volt a problémám, végsõ elkeseredésemben a monoblokkra fújtam egy kis WD40-et "befelé" is és a hajtókar csatlakozásához is és megszünt a recsegés. Picit olyan hangja volt, mint amikor egy gumit dörzsölsz hozzá egy fémlaphoz, olyan volt, mintha egyszerre recsegett is volna, meg súrlódott is.
#145
vendég__*
Írta 2002. május 22. - 17:41
Sziasztok!
Nekem is lenne egy kerdesem a hajtomuvekkel kapcsolatban. Nem lattam meg kozelrol ISIS rendszert, es igy elkepzelni sem tudom, hogy hogyan hezagtalanitanak a tengely, meg a hajtokar kozott. Itt nincs kup, amire felcsuszik, ugye...
Csak ugy tudnam elkepzelni, hogy be van hasitva a hajtokar, es csavar huzza ossze a lyukat - az uj XTR fenykepen latszik is ilyesmi, de a tobbin meg nem tunt fel... Olyan cuppanos illesztessel meg nem hiszem, hogy gyartani tudnak, foleg az olcsobbakat. Hogy van ez?
Meg egy kerdes: ha az ISIS mellet dontok, nem t'om, milyen hajtokart valasszak: Trivativ Stylo tul hajlekony, Hussefelt valszeg nehez CC-re, Race Face nagyon draga... Otlet?
thormy:
Igy passz. Kulonben azt mondanam, kikotyogosodott a hajtokarod, de ha a masik bringan nem kotyog, es keves zsirral, az eredetire rendesen felhuzva meg megint kotyog... Ambar a tengelyek sem egyformak.
Nekem akkor ropogott a monoblock az alu vazban, ha nem volt rendesen belehuzva. Kipucolva mindegyik menetet, utana veknyan bezsirozva es erobol meghuzva jo lett.
Nekem is lenne egy kerdesem a hajtomuvekkel kapcsolatban. Nem lattam meg kozelrol ISIS rendszert, es igy elkepzelni sem tudom, hogy hogyan hezagtalanitanak a tengely, meg a hajtokar kozott. Itt nincs kup, amire felcsuszik, ugye...
Csak ugy tudnam elkepzelni, hogy be van hasitva a hajtokar, es csavar huzza ossze a lyukat - az uj XTR fenykepen latszik is ilyesmi, de a tobbin meg nem tunt fel... Olyan cuppanos illesztessel meg nem hiszem, hogy gyartani tudnak, foleg az olcsobbakat. Hogy van ez?
Meg egy kerdes: ha az ISIS mellet dontok, nem t'om, milyen hajtokart valasszak: Trivativ Stylo tul hajlekony, Hussefelt valszeg nehez CC-re, Race Face nagyon draga... Otlet?
thormy:
Igy passz. Kulonben azt mondanam, kikotyogosodott a hajtokarod, de ha a masik bringan nem kotyog, es keves zsirral, az eredetire rendesen felhuzva meg megint kotyog... Ambar a tengelyek sem egyformak.
Nekem akkor ropogott a monoblock az alu vazban, ha nem volt rendesen belehuzva. Kipucolva mindegyik menetet, utana veknyan bezsirozva es erobol meghuzva jo lett.
#146
Írta 2002. május 20. - 20:18
Úgylátszik elhamarkodottan zártam ki a középcsapágyat mert átraktam az acélvázas bringámra a hajtókart és azon nem recsegett.
Ezekszerint a hajtókar négyszögperselye sem lehet kikopva. Egyébként az volt az elsõ amikor meghallottam a recsegést, hogy kiszedtem a középcsapágyat és megpucoltam, bezsíroztam. Na most vázrepedés ügyben nem tudom hogyan tudnám ellenõrizni a vázat.
Zap! A hang amikor kézzel eröltetem egy pattanás, tekerés közben pedig ugyanez sokszor a terhelési fázisban. Ezt hívtam én recsegésnek. A pedál nem valószínû mert a hajtókart fogva is recseg.
Mit csináljak még szerintetek azon kívül hogy veszek egy új középcsapágyat, vázat?
üdv.: tormy
Ezekszerint a hajtókar négyszögperselye sem lehet kikopva. Egyébként az volt az elsõ amikor meghallottam a recsegést, hogy kiszedtem a középcsapágyat és megpucoltam, bezsíroztam. Na most vázrepedés ügyben nem tudom hogyan tudnám ellenõrizni a vázat.
Zap! A hang amikor kézzel eröltetem egy pattanás, tekerés közben pedig ugyanez sokszor a terhelési fázisban. Ezt hívtam én recsegésnek. A pedál nem valószínû mert a hajtókart fogva is recseg.
Mit csináljak még szerintetek azon kívül hogy veszek egy új középcsapágyat, vázat?
üdv.: tormy
#147
Írta 2002. május 20. - 19:48
Nem`tom en nem vagyok gepeszmernok, de Yasec nekem azt mondta,(en ISISes kozepcsapirol kerdeztem) hogy nem csinalnak meg ilyet, mert az nem olyan egyszeru..
A gyartol pl: RaceFace el kene kerni a CNC programot stb.
En nem buheralnek...
A gyartol pl: RaceFace el kene kerni a CNC programot stb.
En nem buheralnek...
#148
Írta 2002. május 20. - 19:18
Mennyire recsegés a hang? Nem pattogás szerû? Mert akkor a váz is lehet.
plusz pedál esetleg, én már 1x szívtam vele.
plusz pedál esetleg, én már 1x szívtam vele.
#149
Írta 2002. május 20. - 16:27
Annak nem kéne!!! Van néhány olyn hajtókar amin a csillag külön van rögzítva 4 inbusszal, de a deore nem ilyen!!! Valami nagyon naagy lezúzúl árán lazolhat csak meg rajta a csillag, de nem nem jellemzõ!!!
Itt sokkalinkább a 4szögnél csúszkál a hajtómû a monoblockom 10d vagy 100ad milimételeket!!! Ez lõfordul elg gyakran és a hajtókar lelazulását is ez okozza!!!
Itt sokkalinkább a 4szögnél csúszkál a hajtómû a monoblockom 10d vagy 100ad milimételeket!!! Ez lõfordul elg gyakran és a hajtókar lelazulását is ez okozza!!!
#150
Írta 2002. május 20. - 15:32
Hello mindenki!
Van egy megmagyarázhatatlan recsegés a hajtómûvem terhelése közben. Középcsapágy, lánctányérok, tengelynégyszög kizárva tehát marad maga a hajtókar a csillaggal. A kérdésem az lenne, hogy szerintetek mozoghat e a hajtókarhoz képest a csillag ami a recsegést okozza. Ja a hajtókarom egy japán deore 2001-es, és kb. 1 éve használom.
Elõre is köszi!
Van egy megmagyarázhatatlan recsegés a hajtómûvem terhelése közben. Középcsapágy, lánctányérok, tengelynégyszög kizárva tehát marad maga a hajtókar a csillaggal. A kérdésem az lenne, hogy szerintetek mozoghat e a hajtókarhoz képest a csillag ami a recsegést okozza. Ja a hajtókarom egy japán deore 2001-es, és kb. 1 éve használom.
Elõre is köszi!
#151
Írta 2002. május 14. - 13:46
Sajnálom õt, de szerintem amikor a hajtókarokat gyártják akkor is elõször kovácsolnak, utána üregelnek. Nem Hollowtech-es karról, hanem tömör cuccról lenne szó.
#152
Írta 2002. május 14. - 02:25
Mi is tudunk csinálni autót, mégis vesszük. :
Arról van szó, hogy én nem bizom rá az életem egy buherált cuccra. Egyik haverom majdnem belehalt ilyesmibe, még mindig tele van az arca forraadásokal.
Arról van szó, hogy én nem bizom rá az életem egy buherált cuccra. Egyik haverom majdnem belehalt ilyesmibe, még mindig tele van az arca forraadásokal.
#153
Írta 2002. május 13. - 19:57
Nu, szerintem barkácskodjatok csak ezerrel, nem válik az kárára senkinek..
Amíg nem elreagálós Mg vázat kutyulsz, addig szerintem nem nagyon fázhatsz rá..
Mert ugye mi lehet: vagy megcsinálod a tutit fabatkáért, és örülsz, mert alkottál, vagy elcseszed és némi többletköltség után maradsz a Taiwanból, akáhonnan behozott, szakértõ robotok által aplikált drágaságoknál...
Egy példa máshonnan: haverom azért nem vesz MP3 lejátszó discmant, mert MEG TUDNÁ CSINÁLNI! és bosszanta, hogy azért fizessen súlyos összegeket, amit némi rááldozással, egy sima discmenbõl õ is kihozhatna. Igaz nincs rá ideje, hogy belemerüljön, de ez elvi kérdés.. Minek fizess másnak, ha te meg tudod csinálni magadnak, sõt igényeidnek jobb is lesz...
Na irány a sufni! :-*
Amíg nem elreagálós Mg vázat kutyulsz, addig szerintem nem nagyon fázhatsz rá..
Mert ugye mi lehet: vagy megcsinálod a tutit fabatkáért, és örülsz, mert alkottál, vagy elcseszed és némi többletköltség után maradsz a Taiwanból, akáhonnan behozott, szakértõ robotok által aplikált drágaságoknál...
Egy példa máshonnan: haverom azért nem vesz MP3 lejátszó discmant, mert MEG TUDNÁ CSINÁLNI! és bosszanta, hogy azért fizessen súlyos összegeket, amit némi rááldozással, egy sima discmenbõl õ is kihozhatna. Igaz nincs rá ideje, hogy belemerüljön, de ez elvi kérdés.. Minek fizess másnak, ha te meg tudod csinálni magadnak, sõt igényeidnek jobb is lesz...
Na irány a sufni! :-*
#154
Írta 2002. május 13. - 19:15
Elõször a kormányszárról. Pár haverom, akik folyton nyaggatják Yasec mestert mondták, hogy lehet tõle venni pár ezerért nyagot, tehát alu tömböt, esetleg csövet (annyit, ami elég egy stucnihoz, nem egész vázhoz!). Nemtom milyet akarsz, de a leirásod alapján valami rövid DH modellre gondolok. Láttam nálunk egy egyszerû csõtoldattal mennyit tököltek a többiek, mire végeselem módszerrel sikerült optimalizálni a feszültségeket benne, szóval idõigényes meló, de megoldható. Szóval ez még elmegy, csak szerintem anyagilag nem éri meg.
A hajtókar furatát kicsipkézni azért veszélyes, mert ugye ilyenkor elvagdosod a kovácsoláskor keletkezett szálakat, ergo erõsen gyöngül a cucc. Másrészt szerintem ehhez spéci alakú kés kell. Itt nagy az esélye, hogy nem spórolsz a dolgon, hanem gyorsan tönkrevágod a kart, mert átreped a tengely csatlakozásánál. Ez amugy is meg szokott történni, nem kell még rájátszani.
A hajtókar furatát kicsipkézni azért veszélyes, mert ugye ilyenkor elvagdosod a kovácsoláskor keletkezett szálakat, ergo erõsen gyöngül a cucc. Másrészt szerintem ehhez spéci alakú kés kell. Itt nagy az esélye, hogy nem spórolsz a dolgon, hanem gyorsan tönkrevágod a kart, mert átreped a tengely csatlakozásánál. Ez amugy is meg szokott történni, nem kell még rájátszani.
#155
Írta 2002. május 13. - 18:08
Na igen, de azokkal a f*s gépekkel is lehetne valamit kókányolni amik pl itt a fõiskolán vannak.Nem gyártóüzem felszerelésére kell gondoni, és pl Yasec-nek lehet hozzá gépe (már annyit emlegettem lehet, hogy megkérdezem) Nem akarok én sebességváltót vagy mororblokkot gyártani, csak egy nyomorult hajtókaron akarok keresztûnyomni egy hüje tüskét meg egy rövid kormányszárat akarok marni amiért soha nem adok 16500 Ft.
#156
Írta 2002. május 13. - 16:14
Láttatok ti már komoly szerszámgépet? Szerintetek mennyibe kerülne egy ilyen cuccos? Milliárdos nagyságrendbe kerülne egy ilyen gyártó üzem felszerelése! Akinek ilyen van, az nem áll veletek szóba. Az elsõ kérdése az lenne, hogy hány ezres szériában kellene (tapasztalat).
Tudjátok mit? Csináljatok drótból küllõt. De 2 mm-est válasszatok, nehogy elszakadjon.
Ahogy üzemszerv tanárom mondta volt: A kezünk meg a bilibe lóg.
Tudjátok mit? Csináljatok drótból küllõt. De 2 mm-est válasszatok, nehogy elszakadjon.
Ahogy üzemszerv tanárom mondta volt: A kezünk meg a bilibe lóg.
#157
Írta 2002. május 13. - 15:39
Én belegondolok a dologba: egy megfelelõ géppel (nem a legmodernebb) ha van anyag is bárki meg tudna csinálni egy hajtókart, kormányszárat. Nem 800 lóerõs motorokról van itt szó amiknek még a súlya is számít. Azt meg nem hiszem, hogy bármelyik esztergályos 2 mm-t tévedjen, ez hatalmas pontatlanság.
#158
Írta 2002. május 10. - 09:38
Nem akarok köcsög lenni, de ezeket a kérdéseket KOMOLYAN gondoljátok?
Nem gondoltok bele dolgokba? pl. csak olyant barkácsoljatok házilag, ami nem megvehetõ, vagy nem elérhetõ!!!! gyerekek, gyerekek....
más: a Jánosbácsikat nem nézem le, csak amikor esztergálnak vmit pl. az elsõagyhoz, és az egész csúszik vagy 2mm-t, és utána megkérdezik, hogy Ja, ezt ilyen pontosan kellett volna? akkor mi a teendõ?????
Nem gondoltok bele dolgokba? pl. csak olyant barkácsoljatok házilag, ami nem megvehetõ, vagy nem elérhetõ!!!! gyerekek, gyerekek....
más: a Jánosbácsikat nem nézem le, csak amikor esztergálnak vmit pl. az elsõagyhoz, és az egész csúszik vagy 2mm-t, és utána megkérdezik, hogy Ja, ezt ilyen pontosan kellett volna? akkor mi a teendõ?????
#159
Írta 2002. május 09. - 16:18
ISIS rol info:
www.isisdrive.com
Itt minden meret megvan - most nyomtattam ki - mi is valami megoldason torjuk a fejunket ....
www.isisdrive.com
Itt minden meret megvan - most nyomtattam ki - mi is valami megoldason torjuk a fejunket ....
#160
Írta 2002. május 09. - 15:04
Olvasd el! Bár nincsenek benne vigyorik de lehet, hogy tanulhatsz belõle. (Na jó ez kicsit durva.)
Én mint gépészménöknek tanuló kerékpáros itt tartom szükségesnek megjegyezni: képtelenség, hogy öntenék, mert az öntvények ridegek, törnek, mint az üveg. Lehet hogy valamilyen hasonló formát öntenek, de azt utána hõkezelik, össze-vissza kovácsolják.
CNC-zés: szerintem fórumos társaim nagy részének téves fogalmai vannak ezzel a dologgal kapcsolatban. Egy esztergagép vagy köszörû is lehet CNC (NC: Numerical Control - magyarul szám vezérlés azaz a gépnek az alkatrész elkészítéséhez szükséges adatokat relatív elmozdulásokat, stb számok formájában adják meg; CNC: ugyanez számítógéppel) vezérelt nem csak a marógépek. Az is biztos, hogy valamelyik szabványt (ISIS v. Octalink) nem marják hanem egy olyan eljárással készítik ami talán inkább a vésére hasonlít. Ez úgy mûködik, hogy egy úgynevezett tüskét kerestûl húznak vagy tolnak -a géptõl függ de a végeredmény szempontjából lényegtelen- a hajtókaron és az egyre növekvõ átmérõje mellett a rajta eljelyezkedõ fogak által fokozatosan alakítja ki a kívánt formájú lyukat . Így akármilyen hülye formályú likat lehet csinálni. Azt hívják üregelésnek.
Ha van valakinek szerszáma (megfelelõ) akkor mindegy hogy Tajvanon vagy Kanadában vagy Sopronban tolják keresztül azon az alumínium tömbön a tüskét, ha az átmérõk lehetõvé teszik az mûködni fog. Az én kérdésem erre irányult volna -mármint az átmérõkre-. Sajnos lemérni nem tudom mert a környken nem láttak még ilyen hajtókart, középcsapágyat.
Még arra szeretném kérni a kedves fórumos társakat, hogy ne nézzük le a 60 éves János bácsit az esztergapad vagy marógép mellett, jó géppel jó anyagból egy tapasztalt szakember biztos csinál olyan minõségû cuccost mint, Na szóval jót.
A gép a lényeg meg az anyag, a tapasztalat pedig pótolhatatlan. Szerintem Yasec cuccaiban is mindenki megbízik.
Én mint gépészménöknek tanuló kerékpáros itt tartom szükségesnek megjegyezni: képtelenség, hogy öntenék, mert az öntvények ridegek, törnek, mint az üveg. Lehet hogy valamilyen hasonló formát öntenek, de azt utána hõkezelik, össze-vissza kovácsolják.
CNC-zés: szerintem fórumos társaim nagy részének téves fogalmai vannak ezzel a dologgal kapcsolatban. Egy esztergagép vagy köszörû is lehet CNC (NC: Numerical Control - magyarul szám vezérlés azaz a gépnek az alkatrész elkészítéséhez szükséges adatokat relatív elmozdulásokat, stb számok formájában adják meg; CNC: ugyanez számítógéppel) vezérelt nem csak a marógépek. Az is biztos, hogy valamelyik szabványt (ISIS v. Octalink) nem marják hanem egy olyan eljárással készítik ami talán inkább a vésére hasonlít. Ez úgy mûködik, hogy egy úgynevezett tüskét kerestûl húznak vagy tolnak -a géptõl függ de a végeredmény szempontjából lényegtelen- a hajtókaron és az egyre növekvõ átmérõje mellett a rajta eljelyezkedõ fogak által fokozatosan alakítja ki a kívánt formájú lyukat . Így akármilyen hülye formályú likat lehet csinálni. Azt hívják üregelésnek.
Ha van valakinek szerszáma (megfelelõ) akkor mindegy hogy Tajvanon vagy Kanadában vagy Sopronban tolják keresztül azon az alumínium tömbön a tüskét, ha az átmérõk lehetõvé teszik az mûködni fog. Az én kérdésem erre irányult volna -mármint az átmérõkre-. Sajnos lemérni nem tudom mert a környken nem láttak még ilyen hajtókart, középcsapágyat.
Még arra szeretném kérni a kedves fórumos társakat, hogy ne nézzük le a 60 éves János bácsit az esztergapad vagy marógép mellett, jó géppel jó anyagból egy tapasztalt szakember biztos csinál olyan minõségû cuccost mint, Na szóval jót.
A gép a lényeg meg az anyag, a tapasztalat pedig pótolhatatlan. Szerintem Yasec cuccaiban is mindenki megbízik.