Nem állítottam egy szóval sem, hogy jobbá tettem! Csak annyit, hogy a sebet elfedtem, ennyiben ki is merült a javítás. A térhálósodott gyantát esélytelen kiolvasztani- legalább is nem tudok róla, hogy házi módszerekkel lehetséges. 300C fokon bomlik, azt viszont üzembiztosan tudja.
A karbon váz vs. kõfelverõdés témában: bõ két évet használtam egy vázat, abszolút semmi felületvédelemmel. Nem kíméltem, mégis egyben van. Alsócsõ, láncvilla nem roppant.
Igen, én is ezt írtam, a gyántát nem lehet kiolvasztani. Viszont epoxi gyanta függõ, hogy hány fokon bomlik. Egy biztos, a mai fejlett ragasztási technológiákkal erõsebb kötés létesíthetõ ragasztással, mint hegesztéssel! Lehet csak szerencséd volt?
Persze alapból is biztos van a vázon felületvédelem és a többrétegû lakk is sokat védhet..
Maradj az aluváznál, de azért megkérdem: ha az alu kb. 35%-al nagyobb sûrûségû anyag, mégis hogyan készítenek könnyebb vázat a karbonnál? Vagy a teljes bringára értve? Mert abban már nem kis szórás lehetséges.
Ha például ötvözöd az alumíniumot az ötvözeted anyagsûrûsége 2,7g/cm3 helyett jóval alacsonyabb lesz. Pl- duralumínium AlCu4Mg2 - Szakítószilárdsága nagyobb, sûrûsége kisebb és még számos elõnyös tulajdonsággal rendelkezik.
Másik oldalról megközelítve a dolgot pedig, vizsgáld meg egy alumínium váz és egy karbon váz falvastagságát... jelentõsen vékonyabb lesz az alumínium, ergo kisebb térfogat... és máris kijön a könnyebb váz. Ha még ezt többszörösen 2-3-szorosan mehúzzák, akkor vékonyabb és erõsebb vázat kapnak. (lsd: hidegalakítás)
Úgyhogy kivitelezhetõ, hogy könnyebb, erõsebb és strapabíróbb legyen az alumínium váz a karbonnál. (de ahogy írtam is egyáltalán nem ítélem el vagy ilyesmi azokat, akiknek a karbon jön be, teljesen egyéni ízlés kérdése a dolog. "Kinek a pap, kinek a papné"
) Jó tekerést, szép idõt!