Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Karbon váz építés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
75 hozzászólás a témában

#21
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 hozzászólás
Epoxival szokták.

Alvin-Plast Fórum

Ennél a cégnél vannak hozzáértõ, segítõkész emberek, szerintem meg tudják mondani melyik gyanta a legjobb. Én látatlanban eporaiddal, vagy uverapiddal (barkácsboltokban kapható) próbálkoznék, de elõtte kérdezd meg a szakembert.
"Iszok ha gyõzök, iszok ha vesztek, a testem delíriumtól reszket"

#22
Funki

Funki

    vendég

  • fórumtag
  • 147 hozzászólás
Helló.

Ismerõsöm karbon össztelósán elengedte magát a ragasztás az egyik csapágynál,így a csapágy elfordul a karbonban,mivel lehetne ezt az alu-karbon-t megragasztani?

Üdv,Péter

#23
Cofe

Cofe

    vendég

  • fórumtag
  • 33 hozzászólás
Nagyon halott a fórum, pedig érdekel a karbonozás. Sehol senki, akinek van tapasztalata a kézi laminálásban?

#24
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Fekete lakk, nem átlátszó? Szerntem se nyúlj hozzá. Ha átlátszó lakk van rajta, akkor elvileg waxolható. Nekem sima alu vázam van, fekete+ lakk (metálfény). Szoktam waxolni. Nem tünteti el a karcot, de kevésbé látszik, szebb színe is lesz és egy védõréteget képez. Autóhoz való Sonax kerek fémdobozos (kék kupakos) waxot használok, ha érdekel megnézem pontosan a típusát.

#25
h_geri

h_geri

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 459 hozzászólás

Geri: szerintem hagyd úgy, amíg nincs nagy hiba jobb nem bántani.


Lehet az lesz. Csak gondoltam, a fekete lakkot pótolom valamivel. Nem tudom van-e valami javító cucc.
Létezik vázvédõ cucc, valami masszív anyagból. Legalább szállítás közben óvni tudjam :)

#26
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.950 hozzászólás
Geri: szerintem hagyd úgy, amíg nincs nagy hiba jobb nem bántani.


#27
h_geri

h_geri

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 459 hozzászólás
Sziasztok! Lenne egy apró kérdésem. Cannondale Rush carbone vázamon észrevettem pár apró karcot. Hála égnek csak a lakkréteg karcolódott meg. Érdemes kijavítani, és ha igen, hogy és vagy hol tehetem ezt meg?

#28
András90

András90

    vendég

  • fórumtag
  • 12 hozzászólás
Sziasztok!

Az lenne kérdésem, h. a 3k szövés az mennyire erõs/tartós váz és villa esetében?

Elõre is köszi a válasz(oka)t

#29
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

nem vázépítés, de karbontéma....

van nekem egy x.0 trigger váltókarom, és a karbon fedõlap kicsit eláll az egyik saroknál, ezen lehet valahogy alakítani kicsit? a belsõ rész natúr, a külsõ lakkozott...


Keresd az országútis topicban Kipage-t, õ alakított a Sram RED fékváltókarjának a carbon karján egy picit, biztos tud neked segíteni.

#30
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
nem vázépítés, de karbontéma....

van nekem egy x.0 trigger váltókarom, és a karbon fedõlap kicsit eláll az egyik saroknál, ezen lehet valahogy alakítani kicsit? a belsõ rész natúr, a külsõ lakkozott...

#31
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.950 hozzászólás
Javító szett carbon vázakhoz: http://www.carbonmod..._CMCFLK300.aspx :)


#32
apr

apr

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 567 hozzászólás

És ennek mi köze a karbon váz építéshez?


Esetleg az elsõ hozzászólása a fórumon?

#33
NorbRT

NorbRT

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás

Sziasztok!
Igazából nekem pár véleményre lenne szükségem!
Most egy Cube AMS 125 bringám van full xtr- el szerelve!
Lenne most egy lehetõségem, hogy hozzá tudnék jutni egy Specialized Fsr Carbon vázhoz jó áron!!
Eljátszottam a gondolattal, hogy érdemes e le cserélnem a Cubeot!
Ha esetleg akad bárki akinek van tapasztalata a kérdésemmel kapcsolatban az elõre is meg köszönném!
Üdv zOLI


Szia Zoli!
Csak 2 gondolat.
1. Nem vagy megelégedve a cube-al?
Ezalatt azt értem, hogy kényelmetlen a bicajozás vele? (kicsi a váz, nagy a váz, zsibbadsz itt-ott, nem tetszik a szine…)
2. Ha lecseréled a bicót akkor specializedes zoli-ra kell a nevedet változtatnod. :D
(bakker, hívj fel és beszéljük meg a dolgot. Nem kell mindenbe egybõl beleugrani!)
--
NorbRT

#34
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
És ennek mi köze a karbon váz építéshez?


#35
cubeos zoli

cubeos zoli

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
Sziasztok!
Igazából nekem pár véleményre lenne szükségem!
Most egy Cube AMS 125 bringám van full xtr- el szerelve!
Lenne most egy lehetõségem, hogy hozzá tudnék jutni egy Specialized Fsr Carbon vázhoz jó áron!!
Eljátszottam a gondolattal, hogy érdemes e le cserélnem a Cubeot!
Ha esetleg akad bárki akinek van tapasztalata a kérdésemmel kapcsolatban az elõre is meg köszönném!
Üdv zOLI

#36
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 hozzászólás

Jó régi ez a topik. Azért itt van néhány karbon, meg bambusz váz:

http://www.instructa...home-and-a-bam/

ebben a srác épített egy kalodát, ami a fém alkatrészeket fixen tartja amíg a habbal egerészik. Amúgy itthon lehet kapni sztirolhabot ( kék vagy rózsaszín, épületek szigetelésére használják) ami jó lehet habmagnak.


itt egy karbon reku: http://www.manytrack.../Reynoldson.HTM


jócskán van irodalma a neten
Üdv,



Igen, ilyesmire gondoltam. Köszi a linket, volt ott új infó.

#37
nunavummiuq

nunavummiuq

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
Gyári váznál a láncvilláról a keréknél egy körömnyi lakkozás letört ill. elvállt. Baj ez? Kell-e és lehet-e ezt házilag javítani?

#38
Küllõnjárat

Küllõnjárat

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás

;694702']Én is gondolkodok karbon váz építésén. Úgy oldanám meg a dolgot, hogy a vázat kifaragnám kemény poliuretán habból, és erre dolgoznám rá a mûanyagot. Szerintetek életképes a dolog? 1-2 hozzászóásból azt vettem ki, hogy nagyrészt külön szálakból, és nem szövetbõl kell építkezni. Ha ez így van, akkor milyen irányúak legyenek a szálak? Aki csinált már ilyet, az hogyan méretezte a vázat?


Jó régi ez a topik. Azért itt van néhány karbon, meg bambusz váz:

http://www.instructa...home-and-a-bam/

ebben a srác épített egy kalodát, ami a fém alkatrészeket fixen tartja amíg a habbal egerészik. Amúgy itthon lehet kapni sztirolhabot ( kék vagy rózsaszín, épületek szigetelésére használják) ami jó lehet habmagnak.


itt egy karbon reku: http://www.manytrack.../Reynoldson.HTM


jócskán van irodalma a neten
Üdv,
www.kullonjarat.hu

#39
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 hozzászólás
Én is gondolkodok karbon váz építésén. Úgy oldanám meg a dolgot, hogy a vázat kifaragnám kemény poliuretán habból, és erre dolgoznám rá a mûanyagot. Szerintetek életképes a dolog? 1-2 hozzászóásból azt vettem ki, hogy nagyrészt külön szálakból, és nem szövetbõl kell építkezni. Ha ez így van, akkor milyen irányúak legyenek a szálak? Aki csinált már ilyet, az hogyan méretezte a vázat?

#40
Albert András

Albert András

    vendég

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás
A hozzászólásaitokból úgy látom, hogy még elég messze vagytok a jó váz megszületésétõl. A héjszerkezetek esetében el kell rugaszkodni a hagyományos technológia majmolásától. Csövek összegányolását felejtsétek el. Egyébiránt egyáltalán nem egyszerûbb csövet csinálni, sõt!
A vázforma kialakításánál szigorúan az erõhatások irányai szerint szabad méretezni, úgy az alak, mint a szálelrendezés szempontjából.
Az, hogy az alu korrodálna a karbon-szerkezetben, az baromság. Az epoxigyanta is, meg a vázanyag (karbon, kevlár, üveg, stb.) is kémiailag semleges. Ha oxidálódik az alu, akkor attól, hogy rossz a kapcsolat az anyagok között, és bemegy-kijön a víz, téli só, stb. Egyébiránt a vitorlás-építésben a bekötõpontokat titánium-ötvözetbõl építjük be. Nem mintha emellé nem menne be a trutyi, ha sz. a kapcsolat kialakítása, hanem mert a hõtágulása közelebb van a laminátuméhoz, ezért nem feszegeti szét a szerkezet önnmagát.
Nem tudom, él-e még a vágy az összejövésre, tapasztalatszerzésre? Bennem mindenesetre ez kellemesen megpengette a régi emlékeket (újmagyar politikacsinálók leköphetnek, fújjolhatnak, de akkor is leírom), amikor a víziúttörõ csapatok vezetõinek egykori szeretett tanárommal hajóépítõ tanfolyamokat tartottunk. Szegény világ volt, de a gyerekeket akkor is, azért is elvittük vízitúrázni a saját építésû hajókkal!