Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

yasec.hu

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
637 hozzászólás a témában

#241
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás

igen, gondoltam ne kelljen szenvednem a másfeles nyak egynyolcadossá alakitásában :) ezen még gondolkoznom kell. Az alkatrészek gyûlnek, ha meglesz minden majd rászánom magam egy lefty-re is.


gyártanak hozzá aftermarket 1 1/8os nyakat is.

#242
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás
Jéé, mik vannak...:)))
Danielnek szólok majd, ha még egyáltalán ott melózik!
1x valamelyik német mondta éppen, hogy nevet kéne változtatnom, mert ez a Yasek úgy hangzik mint valami török import/export firma!:D:D:D

(Az elsõ Friedrichshafeni kiállításomon volt asszem...)

De tetszik hogy legalább jegyezték!;) Ha lemérték, akkor kell hogy legyen náluk 1, vagy legalább a közelükben!:)

Épp múltkor gondoltam arra, hogy letesztelem, mennyire emlékeznek még a német nyelvterületen a nevemre: feldobok Ebay-re egy elsõagyat!:):D:D

Akkor esek pofára, ha megnyerik frankón 1 Euroért!:D

#243
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Elírták...
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#244
zé rider

zé rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 452 hozzászólás

szijjhajtáshoz számolgatok
175 hajtókarral és 1000N al számolva ugye jó adat a 175Nm nyomaték?


a tudomány mai állása szerint az annyi:)

#245
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
szijjhajtáshoz számolgatok
175 hajtókarral és 1000N al számolva ugye jó adat a 175Nm nyomaték?

mer ahoz kell akkor méreteznem a szijjat

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#246
assasinbug

assasinbug

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 893 hozzászólás

Ezt most mire írtad? Milyen alkatrészt?


A hajtás alkatrészeire gondoltam, a szíjat tudom, h venni kell:)

#247
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás

yasec Mester: a bordásszijj hajtásnál, hogy végtelenited a szijjat? merthát ugye valahogy át kell fûzni a vázon...
én már 1 éve gondolkodom egyen..


Csak gyárilag "végtelenített" szíjak léteznek tudtommal. Jobb az úgy!:)

#248
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás

Valóban, a fentebb linkelt bicajnál a lánc- és támvilla nincs összehegesztve, a papucs tartja össze.

Mondjuk ha megemelnék a láncvillát akkor ez nem lenne gond, de hát akkor nem lenne elég csicsás a megoldás :)


Mechanikailag kerülni kell a láncvilla emelgetését, mert az nem jó dolog.
Jobb csavarozni, és kevésbé csicsás szerintem.;)

#249
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás

bonthatora szoktak csinalni a vazat. hogy ha esetleg szakad a szij, vagy cserelni akarod akkor be tudd tenni az ujat. a lancvilla vagy a tamvilla csavarral kapcsolodik a papucsba.



Így van! A támvilla csatlakozik általában csavarral a papucshoz.
Volt nekünk is egy ilyen vázunk, igaz az országútis volt, de a karbon támvilla csatlakozott csavarral a papucshoz. Kívülrõl nem lehetett látni, mert a papucs csõszerûen idult el a támvilla felé, és a csavar (inbusz) ebben a csõben volt.
Meghúzni csak úgy lehetett, hogy a kereket kivette az ember, de ezt a kompromisszumot el lehetett viselni a szépség fejében!:D:D:D

#250
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás

Alkatrészt lehet venni? Vagy jobb ha az ember gyártja/gyártatja magának?
Ha csinálni kell, akkor mibõl érdemes, esetleg mûanyagból?


Ezt most mire írtad? Milyen alkatrészt?

#251
apr

apr

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 567 hozzászólás

bonthatora szoktak csinalni a vazat. hogy ha esetleg szakad a szij, vagy cserelni akarod akkor be tudd tenni az ujat. a lancvilla vagy a tamvilla csavarral kapcsolodik a papucsba.


Valóban, a fentebb linkelt bicajnál a lánc- és támvilla nincs összehegesztve, a papucs tartja össze.

Mondjuk ha megemelnék a láncvillát akkor ez nem lenne gond, de hát akkor nem lenne elég csicsás a megoldás :)

#252
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
bonthatora szoktak csinalni a vazat. hogy ha esetleg szakad a szij, vagy cserelni akarod akkor be tudd tenni az ujat. a lancvilla vagy a tamvilla csavarral kapcsolodik a papucsba.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#253
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
hegesztés elõtt befûzni?
bár ez elég macerás ...

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#254
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
yasec Mester: a bordásszijj hajtásnál, hogy végtelenited a szijjat? merthát ugye valahogy át kell fûzni a vázon...
én már 1 éve gondolkodom egyen..

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#255
assasinbug

assasinbug

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 893 hozzászólás
Alkatrészt lehet venni? Vagy jobb ha az ember gyártja/gyártatja magának?
Ha csinálni kell, akkor mibõl érdemes, esetleg mûanyagból?

#256
apr

apr

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 567 hozzászólás
Egy példa, innen:

Feltöltött kép

#257
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Egészen jó lehetne hasznáni akár XC versenyen is ha az alkatrészek méretét és tömegét jelentõsen lecsökkentenék, és a középcsapággyal építenék egybe (Régebben volt egy hasonló antik bringa a BikeMagban is). Jobban integrálni mint a G-Boxx-szot. A sártûrés sem probléma ha a szíj bütykeit fogadó tányér áttört lenne a nem terhelt felületeken. A váltás meg két apró hidraulikus váltókar jelentené (mint a Red 5), oldalanként eltérõ racsnis karokkal, egy mozdulatra maximum 5 fokozatváltással. De egy többtárcsás fokozatmentes váltó sem lenne rossz. Ehhez persze kell egy új szabványú egyedi váz.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#258
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás
Így van, a kísérleti gyerekbicajon van ilyen.
Ha a hatásfok nem kritikus dolog, valamint a szennyezõdést valamelyest el lehet kerülni, akkor lehet benne gondolkodni!
Ideális esetben singlespeed, vagy agyváltós cuccosban.

Ha jól értesültem, némi trükközéssel egészen jó sártûrõ képességû verziót is gyártottak már, bár én nem tennék ilyet a montimra...
Valahol nem csak az a lényeg, hogy mennyi egy bicaj összsúlya, hanem a súlyeloszlás is fontos. Na ebben húznak rövidebbet az agyváltók. Ott koncentrálódik a súly hátul.:(
Nem baj, ha az ember nem akar vele versenyezni!;)

#259
Yaroslav

Yaroslav

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 304 hozzászólás
Yasec is csinált már ilyet, de ha jól tudom akkor csak gyerekbringán.
A szíjjal szerintem az a baj, hogy abból széles és lapos kell, így nem egyszerû hozzá könnyû tárcsát gyártani.
Saras felhasználás estén vicces lehet, amikor a sok trutymák szabadonfutós rszt eredményez - persze gondolom ilyen felhasználásban senki sem gondolkodik.

#260
assasinbug

assasinbug

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 893 hozzászólás

A Bondhus nagyjából ilyen. Titán Yasec vázra beneveznék... ;)
Rohloff (nem markolatváltóval) házából kibontva középcsapágy fölé, szíjhajtás, Fatty teló, de persze azt is csak titánból. :D


tudom, h nem a topik közvetlen témája, de itt most említésre került ;)

A szíjhajtás mennyire használható, megvalósítható, tartós, kényelmes?
Nekem is megfordult már a fejemben egy ss/agyváltós gép ilyen hajtással.