Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

A '96-os erdõtörvény & co.

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
95 hozzászólás a témában

#41
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.125 hozzászólás
Bizony bizony, amit pixel ír az enyhén fogalmazva így folyik, és addig jobb, ha erdész nem próbál meg megállítani és kioktatni.
Ez egy erõszakos ország. Erõszakosan tiltunk, építkezünk a ki tudja mibõl élõ "vállalkozóinknak" bele az erdõ közepébe, 735-ös BMW-vel járunk kirándulni a Normafára, stb...     ehhez muszály alkalmazkodni, különben eltaposnak..

üdv, lcs, aki tudja hogy ez a topic nem errõl szól. :(

#42
adamm

adamm

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 438 hozzászólás
Miközben itt folyik a viza, az erdõk szépen lassan eltûnnek. Hihetetlen sebességgel szaporodnak a házak a Bp környéki településeken felfelé a hegyekre, sok túristautat már meg se lehet találni, mert beleépítették a házat, majd magánterületnek nyilvánították. Én biztos nem fogok betartani semmilyen eszement szabályozást, amíg ez folyik.

#43
ruff

ruff

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 784 hozzászólás
szerintem nem is kellene külön utat építeni - kijelölni erre, mert ha lesz, az  rövid, kevés, nem jó lesz , viszont hivatkozhatnak majd rá ( minek építettek nektek utat ha nem használjátok ?! Menjetek azon azé van, ne itt osszátok az erúziót ! ! ). A jól bevállt túrista utakból van elég, meg jók is  ( na perzse lezsámítva a jelzések hiányát ).
Rob: egy ember tényleg kevés, de h BMFT hivatalos sportegyesület lenne, akkor már a korábban leírtakalapján tehetne ezügyben is valamit.

#44
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
Mondjuk tegyük hozzá az egészhez, hogy egyetlen negativ hangvételû találkozásom sem volt még erdésszel/vadõrrel, stb. (persze nem is vagyok minden nap a Jánoshegyen)
De: ez nem azt jelenti, hogy nem lesz.
És a másik oldalról valahol megértem. De ez még nem alap Neki semmire!

GooRoo

Az a probléma, hogy felvállalsz egy olyan problémát, ami országos. Nem mehetsz oda minden egyes tapír erdõtulajdonoshoz, hogy megbeszéldd vele, mit hogy csináljon. Mert ugye nem akarod azt mondani, hogy újgazdag erdõtulajdonos haverjaink majd csak úgy simán betartják AZT az erdõtörvény-módosítást, amit Te esetleg kicsikarsz. Megmondom: sz*rni fognak rá. Érvényesíttetni is kell, nem csak megalkotni.
Addog OK, hogy Te érdekvédelmi egyesületbe tömörülten kicsikarsz valamit Sopronban.
De mi lesz máshol?
Törvénymódosítást emberfeletti munkával sem lehet elérni. (bürokrácia, mond ez a szó valamit?)
Akkor meg mondjam a túristaútra szögeket kirakó erdésznek, hogy volt már valaki, aki belátta, hogy nincs mindenben igaza, és engedélyezte, ha korlátozott keretek között is, de a biciklizést. Tiltani egyszerûbb, és sokkal kisebb energiával fenntartható dolog.

#45
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.125 hozzászólás
Úgy érzem a lényeg az utóbbi 3-ban hangzott el. 8)

#46
vendég__*

vendég__*
  • vendég
Akkor nem vagyok egyedül a véleményemmel?  ;)

#47
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
Amíg nem teremtik meg intézményesítetten a kerékpározás lehetöségét mindenütt, ahol igény van rá, legalább kielégítö módon, addig nekem erdész ne mondja, hogy én talajeróziózok, vagy valami, és szálljak le a biciklimröl. Addig tehet egy szívességet. Ez a magyar útjavításhoz hasonló problémamegoldás: (aki autózik találkozott már a jelenséggel) ahol rossz az út, föleg sok a kátyú, oda kib*sznak egy sebességkorlátozó táblát, és meg van oldva a helyzet, nem mehet senki reklamálni még a biztosítóhoz sem, mert ha betartod az irreálisan alacsony sebességet, akkor tutira nem lesz baja a kocsidnak, csak ha százzal tépsz.



#48
vendég__*

vendég__*
  • vendég
Kedves Evribodi!

Azt hiszem nem én értettem félre a dolgokat. Kicsit talán engem nem értetek.
Nem értem, hogy miért kell forszírozni ezt a 96-os erdõtörvényt? Nem értem, hogy miért kell utakra tereltetni magunkat az erdõkben? Nem értem, hogy miért kellene engem (minket) beszabályozni?
Persze, hogy nincsen semmi papír a kezemben, amit lobogtathatnék és nincsen mögöttem semmilyen érdekvédelmi szervezõdés. De én így érzem jól magamat, ha felmegyek a János hegyre.
97' óta járok fel és eddig szinte minden évben elõjött, hogy le lesz "zárva" a hegy a bringások elöl és nem lehet majd kerózni. Engem ez eddig sem érekelt. Majd, ha valóban megtörténik ráérek aggódni. És ha ez valóban bekövetkezik, akkor is fel fogok járni a hegyre, úgy még izgisebb lesz.
A dh-ban (vagy legyen trendi freeride) éppen azt kedvelem (többek között), hogy szabadnak érzem magamat közben és nem ugat be senki, hogy mit és hogyan teszek. Ergo szarok az erozióra, erdészekre, szabályokra. Ott fogok lejönni a hegyrõl, ahol kihívást érzek benne és nem ott, ahol engedik.
Az EU csatlakozás meg legalább 3 év, de inkább 5. Addig valszeg' az itteni társaság fele nem is fog már bringázni. Élj a mának, a hawaii nyárnak!  ;)
Érthetõ ez emberkék? Amíg nem lesznek bringaparkok, addig kusti van a szememben mindenkinek. Úúúútálom a kötöttségeket. Lehet ezzel egyedül vagyok, de én már csak maradnék ilyennek. Peace!  8)

#49
lensver

lensver

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.944 hozzászólás
Ruff, ebben tevedsz! Mint ahogyan azt Gooroo mester mar korabban is kifejtette, az erdok nem a nepe, hanem az allame.Tehat, azt tehet vele, amit csak akar. Es nekunk ebben meg ennyi: .. beleszolasunk sem lehet! Hacsak nem szentelsz egy egesz eletet arra, hogy felmassz a politikai rangletran, es bekerulj azok koze, akik irjak vagy befolyasoljak a torvenyeket. Am addig tul sok befolyasod nem lesz ez ugyben. Ez pedig azt jelenti,hogy el kell fogadnod azt, ami van. Egyszer talan majd be fogjak vezetni azt a biciklisekre vonatkozo torvenyt, amit valoban szigoruan be is fognak tartani. Teljesen mindegy, hogy mi itt mirol vitazunk, es teljesen mindegy, hogy  a bicajosoknak mi a velemenye a dologrol. A cc-sek sosem lesznek annyian, hogy megvedjek az erdei utakat, ha arra kerul a sor. Ha Mo. osszes biciklistaja osszefogna, akkor lenne ra esely, csakhogy a cc-sek ennek az emberszamnak csekely resze. Marpedig ez a fajta erdeszeti torveny igazandibol csak nekik jelentene bajt es kellemetlenseget.
Ezert aztan szerintem teljesen felesleges arrol vitazni hogy ki okoz nagyobb eroziot.

#50
ruff

ruff

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 784 hozzászólás
De tudtommal Sorn magyar és tudtommal ezek az erdõk a szabad Magyarország  ::)

#51
GooRoo

GooRoo

    vendég

  • fórumtag
  • 40 hozzászólás
Sorn: félreértesz valamit, a CC-sek sem szeretnének kijelölt pályára korlátozódni.

A különbség közted és a buta plebsz (gyerekek + tanárnéni, favágó, vadász, stb.) között az, hogy nekik van formális hivtakozási alapjuk a tevékenységükre - a munkájukat végzik...

Neked semmilyen formális hoivatkozási alapod nincs - vagyis nincs semmilyen papír, amit lengethetsz. Nem vagy klubtag, nincs megállapodásod az illetékes helyi hatóságokkal, így Te csak egy személytelen periféria vagy, aki megszegi a '96-os erdõvédelmi törvényt.

Bocsáss meg, nem bántani akarlak. De sajnos a bürokrácia színterén a dolog így néz ki.

#52
GooRoo

GooRoo

    vendég

  • fórumtag
  • 40 hozzászólás
Én olvastam a "DonKihótét", akinek a nevét nem így írják és magam sem tudom, hogyan, minden esetre egy dolgot le lehetett szûrni: õ hitt valamiben.

Ennyit az ideológiáról, én tulajdonképpen azért gübbedek, mert szakdolgozatot kell leadnom a témában. A szakdolgozatom szempontjából nekem az is megfelel, ha azt írom végszónak, hogy: "...a szubkultúra szervezetlensége és intézményi képviseletének alkalmalansága miatt az érdekérvényesítésre alkalmatlan..."

A továbbiakban, hogy értsük, mirõl van szó:

- a talajeróziónak nincs jelentõsége, az csupán egy hangzatos és titokzatos hivatkozási alap, mely leginkább az egyszerû emberek megzavarására és beetetésére való (vaskalapos erdész, rendõr, polgárõr).
- az érdekérvényesítés egy olyan folyamat, mely minden jogállamban kulcsfonosságú: mivel hazánk az EU-hoz igyekszik csatlakozni, jogállamiságra örekszik.
- '96-ban hozták meg azt a törvény, aminek a megfelelõje Ausztriában '75 óa megvan.

A megoldás a következõkben látom:
- mindenek elõtt váloztatni kellene a szemléleten: a '96-os erdõvédelmi törvény nem tiltja a kerékpározást az erdõn, mindössze megköveteli annak intézményesítését.
- a '96-os erdõvédelmi törvény értelmében az erdõgazdaságokkal kommunikálni kell!
- a kommunikáció legalkalmasabb alanyai:

a sportegyesületek,

mert
- a klubok hivatalosan bejegyzett szervezetek, valamint
- a kerékpárosok helyzetét mindig helyi szinten kell megoldani, és a helyi viszonyokat nyílván azok ismerik a legjobban, akik a legtöbbet kerékpároznak, akiknek boltjuk (vagyis vásárlóközönségük is) van, stb.

A kommunikáció fõ célkitûzése a következõ kellene, hogy legyen:
- meggyõzni az erdõgazdaságok döntéshozóit (igazgaók, erdészetvezetõk) arról, hogy a kerékpáros sport nem tesz kárt az erdõben. Az erdõmérnök is ember: lehet vele beszélni.
- a helyi  erdõgazdaságok döntéshozóit személy szerint meg kell keresni, és rendszeres kommunikáción alapuló jó viszonyt kell velük ápolni.
- a jó viszony a kulcs a kedvezõ feltételek felé...


#53
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.125 hozzászólás
Igen, szerintem sem kéne erõltetni ennyire/ilyen módon ezt az erózió dolgot, mert egy turistaúton nem nõ semmilyen növény sem, arról pedig a gyalogos turistán kívûl se CC-s se DH-s nem tér le.
Az utóbbi pláne nem, mivel nincs is ideje ;D

Sorn-t olyan szempontból mindenképpen megértem, hogy a dolog csak Magyarországon mûködik úgy, hogy simán tiltunk és kész.
Ez a probléma adminisztratív megoldása, semmi több. Gyakorlati megoldás pedig a pénzre hivatkozva soha nincs.
Márpedig pénz van, méghozzá kurva sok és hely is van legalább annyi, csak belátás nincs.

De ezért kell egy csomó ilyen ember, mint Gooroo, csak DonKihótét is úgy sajnáltam régen. ;)

#54
vendég__*

vendég__*
  • vendég
GooRoo: Nem vagyok és nem is hiszem, hogy valaha leszek bármelyik klubnak is tagja. Természetesen végigolvastam az egész topikot.
Talán félreértettem volna valamit?

#55
ruff

ruff

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 784 hozzászólás
én még mindig nem értem, hogy a túrista utakon lehet e menni ??  >:( ??? A gyalogos is okoz talaj eróziót ... az erdész is ... a többi élõlény is. Egyébként szerintem az a biciklis aki ilyen utakon megy szereti annyira a természetet ( mi másért tekerne ilyen helyeken ? ), ( na meg a sebességet  8) ) hogy ne álljon meg csak úgy gyûlöletbõl kitépni pár védett szép növényt. Szépen meg kell kérni minket hogy ne bántsuk õket, és ne térjünk le a túrista útról , elvégre az erdész ugyanúgy meggyanusítható ezzel ...  >:(

#56
Paraferee

Paraferee

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.001 hozzászólás
Sziasztok!

Látom ismét témánál vagyunk...
Én továbbra sem értek egy dolgot:
ugyebár az erdészek azért akarják tiltani, üldözni a kerékpáérosokat az ösvényekrõl, mert kitapossuk, lekoptatjuk a védett és ritka növényeket, talajeróziót kezdünk el, stb...
Én most nem a már annyit emlegetett motocrossoskat szeretném felhozni...
Most jöttem vissaz a Bükkbõl, ahol ugyebár nagyon védett, és nagyon ritka, és nagyon természetvédelmi területek vannak...
Épp Tar-kõnek tartottunk(persze lovakkal), amikor a TERMÉSZETVÉDELMI TERÜLET táblától benntebb vagy 3-400méterre fakitermelés folyt egy bazinagy munkagéppel... hozzátartozik még, hogy épp esegetett, pontosabban még csak akkor szemerkélt, és elõzõ napokban közel 120-140mili égi áldás hullott le (az augusztus havi bükki átlag csapadék 80mili!!!), így eléggé sáros volt az erdei talaj, ezért az erdész barátaink a bazinagy munkagép bazinagy elsõ kerekeire még ráraktak egy láncot is... Hja! Természetesen a kitermelt fákat az erdõbõl vonszolva húzták ki a mezõre...

NA most akinek valymi képzelõereje van, az maga elõtt láthatja a területet...

Amúgy épp itt találkoztunk a II. talin az erdészünkkel, aki épp azt felytegette Nekünk, természetromboló kerékpárosoknak, hogy ez a terület, a Tar-kõ és Három-kõ kiemelkedõen védett.....................

Szal NO COMMENT................
és továbbra is: rám nem lõhet--->érjen utol... és vegye el a pumpámat... :-X

PéeF
u.i.: egyébként ez idáig még nekem is csak jó tapasztalatom van az erdõben tekerés közben átélt nulladik típusú találkozásokról... ;)
(erdész-kerékpáros)

#57
GooRoo

GooRoo

    vendég

  • fórumtag
  • 40 hozzászólás
Kedves Sorn, feléd volna két kérdésem:

- tagja vagy-e valamely kerékpáros klubnak
- olvastad-e a téma eddigi hozzászólásait

#58
sezlonyrugo

sezlonyrugo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 302 hozzászólás
HÚÚ Sorn testvér! Nehogy agyvérzést kapjál! Megnézem én azt az erdészt aki téged elkap! :D Csak nyugi! Talán egy adag mosás megnyugtat! ;D

#59
vendég__*

vendég__*
  • vendég
Röviden:
Mivel kizártnak tartom, hogy Mo-n a közeli jövõben (mondjuk 5 év) bringapark(ok) épüljenek, ezért engem nem fognak elõre kijelölt "útra" terelni az erdõben.
Igaz, én a dh-val próbálkozom, nem pedig túrázom. De, így meg pláne nem fogom hagyni, hogy engem beszabályozzanak. Hogy miért nem?
1: mert freeride!
2: mert erózió ide, meg oda, de amikor a János hegyen traktorokkal bevonultak az erdõbe és lemurvázták a túristautakat... vagy a favágó erdész nagy bazi IFÁ-ja parkolt az erdõ közepén (és nem kijelölt úton jött fel)... vagy mászott fel kb. 45 gyerek + tanárok a Tündér sziklánál, hogy szakadt le majdnem az egész... stb., sorolhatnám sokáig.
Szóval, szokták erõsen fikázni a dh-s népet, hogy rontó pálok, meg erózió. Erre én azt mondom, hogy nem jobban, mint az ostoba, buta plebsz.
Na ezért is nem fognak engem utak közé szorítani. Lehet a cc-seknek elképzelhetõ, hogy kijejölt úton tekeregjenek, de szerintem sokan a dh-sok közül inkább abbahagyják, mintsem ezt tegyék.
Uff, beszéltem.

#60
ruff

ruff

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 784 hozzászólás
és mi a helyzet a túrísta utakkal ? kék ( Rockenbauer Pél emlékút ), sárga , piros, zöld , stb ... azokat igénybe lehet venni kerékpárral ? esetleg gyalog ?  ???