Igenis!
A fenti hozzászólásomban feltett kérdéseket komolyan gondoltam. Tehát milyen retorzió fenyeget, ha letérek az útról?
(A vadászok akkor sem szimpik!)
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
A '96-os erdõtörvény & co.
Indította
GooRoo
, 2002. augusztus 16. 08:45
#81
Írta 2002. augusztus 16. - 12:22
#82
Írta 2002. augusztus 16. - 12:20
Ja, igen, és hogy tisztázzuk: az erdõterületek a Magyar Állam tulajdojnát képezik, de az erdõgazdaságok kezelik õket. Nem az erdõgazdaság tilt ki a tulajdonáról, hanem a MAGYAR ÁLLAM - törvényileg.
#83
Írta 2002. augusztus 16. - 12:19
Kedves Jorus...
én értem mindenkinek a '96-os erdõtörvénnyel szemben táplált negatív érzelmeit. A örvény nem értelmetlen, de alapjában véve el van ba...ltázva.
Persze ez a felismerés rajtunk nem sokat segít.
Szerintem a problematikát tárgyilagosan kell megközelíteni, ezért szépen kérlek, ne tégy hangulatkeltõ megjegyzéseket.
én értem mindenkinek a '96-os erdõtörvénnyel szemben táplált negatív érzelmeit. A örvény nem értelmetlen, de alapjában véve el van ba...ltázva.
Persze ez a felismerés rajtunk nem sokat segít.
Szerintem a problematikát tárgyilagosan kell megközelíteni, ezért szépen kérlek, ne tégy hangulatkeltõ megjegyzéseket.
#84
Írta 2002. augusztus 16. - 12:12
Ha ezek megvalósulnak, szomorú idõk jönnek. Az erdõgazdaságok tulajdona nem magánterület, ha jól tudom. Mit fog tenni az erdész, ha eltávolodok a kijelölt úttól? Megbüntet? Rendõrt hív? Mellesleg, aki egy lesen kucorogva állatokat lõ halomra, az engem ne anyázzon le, mert a nyakára csavarom a puskáját.
#85
Írta 2002. augusztus 16. - 12:01
De egyébként ha az erdészek rendesek, akkor lehet, hogy tárgyalóasztalnál is hajlandóak rendesnek lenni. Lehet, hogy csak arra kell kilyukadni, hogy együtmûködünk velük. És ha ennek sikerül hivatalos kereteket biztosíani, akkor máris nyertünk egy pár jó pontot:
- nem fenyeget az a veszély, mint Ausztriával kapcsolatban feljebb kifejtettem.
- még akár a helyi erdõgazdaság anyagi támogatását is élvezhetjük: néha azok is szponzorálnak ám klubokat. Sopronban: ping-pong, foci.
- nem járunk úgy, mint a minap egyes ismerõseim: akiket az erdészek/vadászok (elmodásukból nem derül ki pontosan kik) nem útbaigazítotak, hanem leanyáztak a biciklirõl. Következmény: a tekerésbõl rossz szájízzel kellet hazajönniük.
- ha van érvényes megállapodásunk az erdõgazdasággal, akkor elhatárolódhatunk a krosz-motorosokól és a terepjárós vandáloktól. Szóval a talajerózió miatt nem minket fognak piszkálni, hanem õket.
Egyenlõre ennyi jut eszembe, és még valami: a Heavy Tools SC (és még sokan mások) a fejét úgy dugja a homokba, hogy meg sem próbált körülnézni. Én szeretném legalább azt tudni, hogy egyáltalán milyen lehetõségek vannak (ennek még az elején járok) és csak akkor döntök egy szilárd álláspon mellett, ha tudom, hogy a legelõnyösebb járhaó úton járok.
- nem fenyeget az a veszély, mint Ausztriával kapcsolatban feljebb kifejtettem.
- még akár a helyi erdõgazdaság anyagi támogatását is élvezhetjük: néha azok is szponzorálnak ám klubokat. Sopronban: ping-pong, foci.
- nem járunk úgy, mint a minap egyes ismerõseim: akiket az erdészek/vadászok (elmodásukból nem derül ki pontosan kik) nem útbaigazítotak, hanem leanyáztak a biciklirõl. Következmény: a tekerésbõl rossz szájízzel kellet hazajönniük.
- ha van érvényes megállapodásunk az erdõgazdasággal, akkor elhatárolódhatunk a krosz-motorosokól és a terepjárós vandáloktól. Szóval a talajerózió miatt nem minket fognak piszkálni, hanem õket.
Egyenlõre ennyi jut eszembe, és még valami: a Heavy Tools SC (és még sokan mások) a fejét úgy dugja a homokba, hogy meg sem próbált körülnézni. Én szeretném legalább azt tudni, hogy egyáltalán milyen lehetõségek vannak (ennek még az elején járok) és csak akkor döntök egy szilárd álláspon mellett, ha tudom, hogy a legelõnyösebb járhaó úton járok.
#86
Írta 2002. augusztus 16. - 11:48
Ami kimaradt:
Az egészet azért bolygatom, mert nemsokára (?) talán... izé.... estleg...
Szóval 10 éven belül teljes jogú EU tagállam lehetünk. Ez akkor jelenthet gondot, ha bejön az, ami Ausztriában is történt: a törvény szerint kijelölendõ kerékpárutakat az erdészetek és az önkormányzatok jelölték ki, "a kerékpáros magazinok szakértõit csupán MEGFIGYELÕI sátusban" fogadták.
Ma Ausztriában 1400 km kijelölt bicajosút van. Ez elég kevés ahhoz képest, hogy mennyi a hegy. Azok az utak meg olyanok, hogy országutival is jól járjhatók...
Ezt az infot az osztrák erdészektõl kaptam,a bringásokkal is próbálok kapcsolatba loépni, de eddig nem válaszolak.
Az egészet azért bolygatom, mert nemsokára (?) talán... izé.... estleg...
Szóval 10 éven belül teljes jogú EU tagállam lehetünk. Ez akkor jelenthet gondot, ha bejön az, ami Ausztriában is történt: a törvény szerint kijelölendõ kerékpárutakat az erdészetek és az önkormányzatok jelölték ki, "a kerékpáros magazinok szakértõit csupán MEGFIGYELÕI sátusban" fogadták.
Ma Ausztriában 1400 km kijelölt bicajosút van. Ez elég kevés ahhoz képest, hogy mennyi a hegy. Azok az utak meg olyanok, hogy országutival is jól járjhatók...
Ezt az infot az osztrák erdészektõl kaptam,a bringásokkal is próbálok kapcsolatba loépni, de eddig nem válaszolak.
#87
Írta 2002. augusztus 16. - 09:50
Ehhez csak egy sztori:
Osztálytársamon tokodi póló van:
-De jó, Tokodon laksz ?
-Aha, miért ?
-Marha jó bringaversenyek vannak arrafelé !
-Ja, meg a ku*va motorosk beszántják az egész hegyet !
A Heavy Tools SC-nek van igaza.
Osztálytársamon tokodi póló van:
-De jó, Tokodon laksz ?
-Aha, miért ?
-Marha jó bringaversenyek vannak arrafelé !
-Ja, meg a ku*va motorosk beszántják az egész hegyet !
A Heavy Tools SC-nek van igaza.
#88
Írta 2002. augusztus 16. - 09:49
Ez így van! Az erdészek általában teljesen normálisak. A múltkor Virágos-nyeregrõl mentem lefelé, amikor összefutottam velük. Én köszöntem, õk visszaköszöntek, majd aszonták, hogy vigyázzak, mert lejjebb nagy a sár.
#89
Írta 2002. augusztus 16. - 09:35
Szerintem ez konkrétumok szintjén odáig fog degradálódni, hogy az erdész bácsi érje utol a motorost és a bringást, ha tudja.
Én a múltkor találkoztam erdészekkel. Egy magaslesen ültem a tisztás szélén. Õk odajöttek, és teljesen korrektek voltak velem. Köszöntek, megkérdezték, mit csinálok, majd megkértek, hogy sötétedés után ne maradjak sokáig, mert a vadak félnek a fehér sisaktól és a piros bringától. Tök barátságosak voltak.
AsztA
Én a múltkor találkoztam erdészekkel. Egy magaslesen ültem a tisztás szélén. Õk odajöttek, és teljesen korrektek voltak velem. Köszöntek, megkérdezték, mit csinálok, majd megkértek, hogy sötétedés után ne maradjak sokáig, mert a vadak félnek a fehér sisaktól és a piros bringától. Tök barátságosak voltak.
AsztA
#90
Írta 2002. augusztus 16. - 09:23
#91
Írta 2002. augusztus 16. - 09:21
Nekem az a véleményem,hogy amig a hatóság vagy erdészet nem tiltja ki az erdôkbôl a crossmotorosokat és rallykat, addig én sem vagyok hajlandó semmiféle szabályt betartani. Furcsa is lenne, hogy a kerékpárosokat kirúgják az erdôkbôl, a motorosok meg tovább szántják az erdei utakat.
#92
Írta 2002. augusztus 16. - 09:13
Én arra gondoltam, hogy a területi igényeket egyeztetnénk a TAEG Rt.-vel (soproni erdõgazdaság) és a Fertõ-Hansági Nemzeti Parkkal.
A megállapodás szerint ezen a területen a klubok viszonylag szabadon edzhetnének, edzéseik idõpontját a vadgazdálkodókkal kellene mindössze egyeztetniük.
Szerintem ez egy járható út, de még a hatóságok nem reagáltak.
A Heavy Tools SC agresszíven elutasította a javaslatot, a Soproni Kerékpár Club érdemesnek tartja.
Kérdés: Ehhez Ti mit szóltok?
A megállapodás szerint ezen a területen a klubok viszonylag szabadon edzhetnének, edzéseik idõpontját a vadgazdálkodókkal kellene mindössze egyeztetniük.
Szerintem ez egy járható út, de még a hatóságok nem reagáltak.
A Heavy Tools SC agresszíven elutasította a javaslatot, a Soproni Kerékpár Club érdemesnek tartja.
Kérdés: Ehhez Ti mit szóltok?
#93
Írta 2002. augusztus 16. - 09:07
#94
Írta 2002. augusztus 16. - 09:06
Igyekeztem a lehetõ legtöbb szempontot figyelembe venni, olyan koncepciót létrehozni, ami nem csorbítja számottevõen a kerékpárosok érdekeit. Eddig egy elmélet szintjéig jutottam, ami a következõ:
1.) Megkülönböztettem
- a kerékpárral kirándulókat,
- a hobbi hegyikerékpárosokat,
- és a sportegyesületeket.
2.) A kirándulóknak pár km hegyi aszfaltút kijelölése elég
3.) míg a hobbi hegyimenõknek összeállítotam egy nagyságrendileg 50 km-s erdei útháélózat tervét.
4.) végül a sporegyesületek:
- Tudom, hogy akik igazán komolyan mennek, azoknak nem elég a kijelölt út. Pontosan ezért szerintem a sportegyesületeknek az lenne az érdeke, hogy külön megállapodjanak az erdõgazdaságokkal
- Szerintem az erdõgazdaságokkal szemben a klubok hivatkozhatnak a '96-nál korábbra visszanyúló hegyikerékpáros hagyományokra, illetve arra,
- hogy a hegyikerékpárosok '97 január 1., az erdõvédelmi törvény hatályba lépése óta (immáron 6. éve) zavartalanul élik világukat a legtöbb helyen. Ez felfogható egy faja, a hatóságok részérõl tanúsítot ráutaló magatartásnak.
- A klubok hivatalos szervezetek, a hegyikerékpáros versenysport érdekeinek helyi szinten megfogható képviselõi. Némi munkával elérhetik, hogy mûködésük hivatalosan is integrálódjék az erdõt érintõ tevékenységekbe.
- Végül és nem uolsó sorban: a klubok elhatárolódhatnak azoktól a kerékpárosoktól, akik képzetlenek, és akiknek nincs megfelelõ mûszaki állapotú kerékpárja.
1.) Megkülönböztettem
- a kerékpárral kirándulókat,
- a hobbi hegyikerékpárosokat,
- és a sportegyesületeket.
2.) A kirándulóknak pár km hegyi aszfaltút kijelölése elég
3.) míg a hobbi hegyimenõknek összeállítotam egy nagyságrendileg 50 km-s erdei útháélózat tervét.
4.) végül a sporegyesületek:
- Tudom, hogy akik igazán komolyan mennek, azoknak nem elég a kijelölt út. Pontosan ezért szerintem a sportegyesületeknek az lenne az érdeke, hogy külön megállapodjanak az erdõgazdaságokkal
- Szerintem az erdõgazdaságokkal szemben a klubok hivatkozhatnak a '96-nál korábbra visszanyúló hegyikerékpáros hagyományokra, illetve arra,
- hogy a hegyikerékpárosok '97 január 1., az erdõvédelmi törvény hatályba lépése óta (immáron 6. éve) zavartalanul élik világukat a legtöbb helyen. Ez felfogható egy faja, a hatóságok részérõl tanúsítot ráutaló magatartásnak.
- A klubok hivatalos szervezetek, a hegyikerékpáros versenysport érdekeinek helyi szinten megfogható képviselõi. Némi munkával elérhetik, hogy mûködésük hivatalosan is integrálódjék az erdõt érintõ tevékenységekbe.
- Végül és nem uolsó sorban: a klubok elhatárolódhatnak azoktól a kerékpárosoktól, akik képzetlenek, és akiknek nincs megfelelõ mûszaki állapotú kerékpárja.
#95
Írta 2002. augusztus 16. - 09:03
Én még nem láttam kijelölt erdei utat a Pilisben! (hacsak nem a Dömör-kapui és Kakashegyi mûutat)
#96
Írta 2002. augusztus 16. - 08:45
Tisztel Mindenki!
Már a sokadik kört futom a témában, és azt gondoltam, most nyitok neki egy új topicot.
Talán a '96-os erdõtörvényt már mindenki ismeri, így mindenki tudja, hogy elvileg csak kijelölt kerékpárutakon volna szabad tekeregnünk (bõvebben: Bikemag. 2000. április, BikeMag. 2001. december).
A Budapesti Gazdasági Fõiskola hallgatójakén szakmai gyakorlaomat töltöm: munkahelyem a Soproni Erdõkért Környezetkultúra Alapítvány, feladatom a kerékpározás helyzetének a '96-os erdõvédelmi- illetve termlészetvédelmi törvénynek megfelelõen való rendezése Sopronban.
Már a sokadik kört futom a témában, és azt gondoltam, most nyitok neki egy új topicot.
Talán a '96-os erdõtörvényt már mindenki ismeri, így mindenki tudja, hogy elvileg csak kijelölt kerékpárutakon volna szabad tekeregnünk (bõvebben: Bikemag. 2000. április, BikeMag. 2001. december).
A Budapesti Gazdasági Fõiskola hallgatójakén szakmai gyakorlaomat töltöm: munkahelyem a Soproni Erdõkért Környezetkultúra Alapítvány, feladatom a kerékpározás helyzetének a '96-os erdõvédelmi- illetve termlészetvédelmi törvénynek megfelelõen való rendezése Sopronban.