Jelentkezz be Regisztrálj

Bicikliszállítás vonaton
#1
Írta 2011. április 14. - 12:33

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#2
Írta 2011. április 14. - 12:21

véletlenül nyitottam egy másik ilyen témájú topicot, de miután szóltak, hogy van már ilyen így átjöttem ide.
Én camping bringát hordtam magammal egész õsszel a környe-tatabánya-gyõr vonalon napi szinten, mert azt mondták, hogy összehajtva ingyenes. Az is volt, soha nem kértek rá jegyet. Tegnap komáromban voltam haveromnál, felszállok a gyorsra (persze kerékpárszállító kocsit nem találtam a vonat 80%án, a maradék 3-4 kocsit meg nem néztem meg, mert siettem, nem érdekelt, ha nem táblázzák ki, hogy hol van a kerékpárszállító kocsi a vonaton akkor kapják be, de ez más téma.
Szóval kallernéni kérte a bringajegyet az összehajtott campingre. Mondom az nincs, mert erre nem kell. Azt mondja hogy 2010 június 1 óta kell minden bringára, még akkor is ha ki van szedve a két kerék, mert elegük lett az ilyen módon bliccelõkbõl (talán olcsóbb jegyek és jobb szolgáltatás kéne, és akkor nem lennének bliccelõk, de hát ez itt westbalkán ugye) Na most hazajöttünk koli szobatársakkal néztük az üzletszabályzatot ahol az jött le, hogy az összehajtott kerékpár kézipoggyásznak minõsül, de csak ha befér az 30X50X80cm-es méretkorlátba. Viszont a sima máv holnapon a tájékoztató résznél meg még mindig az szerepel a kerékpárszállításnál, hogy az összehajtott kerékpár szállítása díjmentes, illetve a másik (általam indított) topicban kaptam még egy mávos linket, ahol szintén az szerepel, hogy az összehajtott kerékpárt akár a 2. osztályú személykocsiba is bevihetem...
Na most akkor mi van?
Amúgy a rendes bringák szállításával sem vagyok kibékülve, mert nagyon drágák a jegyek (fõleg a bérlet irreális), és pl a gyorsvonatokra egy kínszenvedés felrakni a bringát...
#3
Írta 2011. április 14. - 12:06

a hatályos üzletszabályzat is azt írja, hogy összecsukható bicajt vihetsz magaddal a kézipoggyász szállítási szabályainak megfelelõen... és a bõröndöm után nem kérnek pénzt..
amúgy nem para bejárni, én alsógalláról jártam be, tatabányán átszállás a gyorsvonatra (~20 perc várakozás) 1 évig, kibírtam...
amúgy a MÁV-Start addig lesz "balkán", amíg nem lesz néhány olyan ember, aki kicsit odafigyel a munkájára és megköveteli a minõséget, hogy pl a vonat tisztítással megbízott alvállalkozó rendesen elvégezze a munkáját, mert ha nem akkor megtagadja a fizetést, vagy amíg a MÁV-Gépészet tartja karban a jármûveket, mert Õk is elég sárosak abban, hogy olyan állapotúak a kocsik/mozdonyok, amilyenek...
az mellékes, hogy a bp keleti-gyõr-sopron-szombathely felé közlekedõ német import kocsik 1960-ban lettek gyártva, 1 kocsi tervezett életkora 30 év, fõjavítással 15 évvel kitolható az életkora, és 93-94-ben átestek a fõjavításon... a német vasút meg azért selejtezte, mert ezekkel a kocsikkal már nem tudták ellátni a személyszállítást...
amúgy ja arányaiban drága a bicajszállítás, ezzel nem tudzs mit tenni, max nem szállítasz...
Én a kocsik színvonala miatt nem vagyok kiakadva, azon már túltettem magam. Amúgy is inkább a régi kék gyorsvonat, mint az új Flirt, vagy Talent. Nekem ezek a pirosak nagyon kényelmetlenek, persze kerékpárszállítás szempontjából jó ez az alacsony padló, meg a széles ajtónyílás, de az ülések azok rettenetesek. Persze haverom szerint meg kényelmes, lehet én vagyok túl ortopéd hozzá.
#4
Írta 2011. április 14. - 08:41

Oké, most egy hónapig van ilyen akció. És utána mi lesz? Vegyek havi 8X 375 forintért jegyet egy összecsukott campingre? Miközben 5600 forintot fizetek a Környe-Tatabánya-Gyõr vonalon a diákbérletemre...
Összecsukható Campingre NEM KELL JEGY! Díjmentes, ahogy Szilárd is írta fent.
Olvasd el itt a Poggyász részt.
Utazsi informcik :: MV-START Vasti Szemlyszllt Zrt.
Van már ilyen topic. http://forum.bikemag...as-vonaton-819/
Oppsssz... Ezt nem ismertem. Bocsánat. Akkor moderátor helyezze át az eddigieket, aztán zárjuk.
#5
Írta 2011. április 13. - 23:05

Rendes kerékpárszállító kocsik kialakítása (mondjuk a kerékpáros kocsinál illene kivenni az oszlopot az ajtóból a gyorsvonatoknál, hogy fel is lehessen szállni)
Km arányos jegyárak, és kedvezményes bérletek (tudtommal nincs diák-bringás-bérlet, ha van akkor bocsi, de pénztárban nem tudnak róla)
Gyorsvonatokon a kerékpárszállító kocsiknak legyen fix helye hogy megkönnyítsék a bringások dolgát. Tehát vagy a mozdony mögé közvetlen, vagy a végére legyen csatolva a kerékpárszállító kocsi.
Mit tudna elérni egy kerékpáros érdekvédelmi szervezet? Vagy egyáltalán ti mit gondoltok? Hülyeségekre tartok igényt?
#6
Írta 2011. április 13. - 23:00

Ebben a hónapban BAM - Bringáz a munkába akció keretében 2620 Ft-os bérlettel utazhatsz bárhová, távolságtól függetlenül május 8-ig.
Ha a Magyar Kerékpárosklub tagja vagy, akkor 25%-al olcsóbban viheted kerékpárod. Klubtagsági váltható náluk.
Szolgáltatásaink | Kerékpárosklub
Gyorsvonattal nincs tapasztalatom. Én a Gyõr-Budapest vonalon járok minden nap. Szerencsére Flirt vonatokkal. Bár tuti jó a szerelvény, de kialakításából adódóan (egyben van az egész, mint a Combino villamos) bénán van kialakítva a kerékpárok számára fentartott hely, mert nincs elszeparálva az utastértõl. Bár a felszállóajtón ott a kerékpáros jel + a vagonon belül is, de a felhajtható ülésekkel ellátott bringászállító helyre állandóan leülnek az utasok. Én általában elzavarom az embereket (persze illedelmesen), aki pedig odajön, hogy rakjam már el a bringát, had üljön le, annak szépen elmagyarázom, hogy hülyeséget beszél és megkérem, hogy a szép hosszú vonaton sétáljon egyet és keressen magának helyet. De van bringás, aki felszáll.... és ott ácsorog, mert nem tudja letámasztani a bringát, ergo a pluszban fizetett szolgáltatást nem tudja igénybe venni. A jónépnek pedig eszébe nem jut, hogy rossz (bringásnak fenntartott) helyen ül. Az már csak hab a tortán, hogy negyedig, félig üres vonaton is nyafog a nép "nincs hely, nincs hely". Ha már egy ember leült a négyes utasblokkokba, oda derogál sokaknak leülni...
Oké, most egy hónapig van ilyen akció. És utána mi lesz? Vegyek havi 8X 375 forintért jegyet egy összecsukott campingre? Miközben 5600 forintot fizetek a Környe-Tatabánya-Gyõr vonalon a diákbérletemre...
Ha állandó jelleggel ~2700 forint lenne a bringabérlet én megvenném mindig, és akkor nem is szivatnám magam a campinggel, mert azért valljuk be, nem a gyorsasága és a kényelmessége miatt használom.

Hanem, mert eddig ingyenes volt (rosszul tudták az ellenõrök is, csak ugye ma mondta az egyik, hogy az se ingyenes már)
(kieg: kollégiumi szobatársamnak azt mondták a jegypénztárban, hogy a diáknak nem is kell bringajegyet vennie...höh...)
Amit te is mondtál, hogy a Flirteken a sok birka miatt nincs hely ez tényleg így van. Eleve nem értem miért jó bárkinek is a budi ajtó mellé ülni. Na meg a kedvencem a gyorsvonatokon azok a kerékpárszállító kocsik ahol van 8 rendes ülõhely, kb 10-12 lehajtható szék, és 4 oszlop. Kiírják, hogy max 4db kerékpár. Kb akkora helyen ahova 14et be lehetne tenni, ha akasztós lenne... Volt már akasztóshoz is szerencsém, annak értelmes is van. A kedvencem az volt amikor nem fértem be én se ebbe a "max4db-os" bringaszállító kocsiba a sok gyalogos miatt, és beszólt az ellenõr, hogy miért van a két "fülke" között a bringám. Erre körbemutattam... Akkor legalább bocsánatot kért.
De igazából a Flirttel meg a Talenttel nincs is gond szerintem. A birkákat el lehet küldeni illedelmesen és akkor nincs probléma. A gondot a gyorsvonatok okozzák. Néha van kerékpárszállító, néha nincs, néha elõl, néha hátul, néha középre rakják a bringaszállítós kocsit. Aztán szerencsétlen bringás meg keresgéljen, meg bambuljon a vonatra hogy hol látja meg a másodperc törtrésze alatt elsuhanó bringa piktogrammot, és utána fusson.
Egy szó mint száz, a Máv szolgáltatásának a színvonala a kerékpárosok számára a béke segge alatt van, viszont a jegyek irreálisan drágák egy átlag ember számára. Ami vérlázító az min. 230Ft-os viteldíj egy kerékpárra, egy útra, és az, hogy a diák is ugyanannyit fizet a bérletért mint a felnõtt, dolgozó ember.
Hol van itt a környezetvédelem? Most van egy hónapos akció, de hát az év nem egy hónapból áll, nem egy hónapig kell zöldnek lennie a Máv-nak...
#7
Írta 2011. április 13. - 22:48

amúgy nem para bejárni, én alsógalláról jártam be, tatabányán átszállás a gyorsvonatra (~20 perc várakozás) 1 évig, kibírtam...

amúgy a MÁV-Start addig lesz "balkán", amíg nem lesz néhány olyan ember, aki kicsit odafigyel a munkájára és megköveteli a minõséget, hogy pl a vonat tisztítással megbízott alvállalkozó rendesen elvégezze a munkáját, mert ha nem akkor megtagadja a fizetést, vagy amíg a MÁV-Gépészet tartja karban a jármûveket, mert Õk is elég sárosak abban, hogy olyan állapotúak a kocsik/mozdonyok, amilyenek...
az mellékes, hogy a bp keleti-gyõr-sopron-szombathely felé közlekedõ német import kocsik 1960-ban lettek gyártva, 1 kocsi tervezett életkora 30 év, fõjavítással 15 évvel kitolható az életkora, és 93-94-ben átestek a fõjavításon... a német vasút meg azért selejtezte, mert ezekkel a kocsikkal már nem tudták ellátni a személyszállítást...
amúgy ja arányaiban drága a bicajszállítás, ezzel nem tudzs mit tenni, max nem szállítasz...

#8
Írta 2011. április 13. - 22:44

Ha a Magyar Kerékpárosklub tagja vagy, akkor 25%-al olcsóbban viheted kerékpárod. Klubtagsági váltható náluk.
Szolgáltatásaink | Kerékpárosklub
Gyorsvonattal nincs tapasztalatom. Én a Gyõr-Budapest vonalon járok minden nap. Szerencsére Flirt vonatokkal. Bár tuti jó a szerelvény, de kialakításából adódóan (egyben van az egész, mint a Combino villamos) bénán van kialakítva a kerékpárok számára fentartott hely, mert nincs elszeparálva az utastértõl. Bár a felszállóajtón ott a kerékpáros jel + a vagonon belül is, de a felhajtható ülésekkel ellátott bringászállító helyre állandóan leülnek az utasok. Én általában elzavarom az embereket (persze illedelmesen), aki pedig odajön, hogy rakjam már el a bringát, had üljön le, annak szépen elmagyarázom, hogy hülyeséget beszél és megkérem, hogy a szép hosszú vonaton sétáljon egyet és keressen magának helyet. De van bringás, aki felszáll.... és ott ácsorog, mert nem tudja letámasztani a bringát, ergo a pluszban fizetett szolgáltatást nem tudja igénybe venni. A jónépnek pedig eszébe nem jut, hogy rossz (bringásnak fenntartott) helyen ül. Az már csak hab a tortán, hogy negyedig, félig üres vonaton is nyafog a nép "nincs hely, nincs hely". Ha már egy ember leült a négyes utasblokkokba, oda derogál sokaknak leülni...
#9
Írta 2011. április 13. - 21:36

nem tudom van-e ilyen topic máshol, ha igen akkor töröljétek, de ma nagyon felnyomta az agyvizem a drága szeretett máv...
Egyetemista vagyok Gyõrben, 2010 õszén bejárós voltam közel 80km-rõl. Gyaloglásokkal együtt napi 4 óra utazás. Gondoltam megkönnyítem a dolgom és hordok magammal kerékpárt. Utánanéztem, hogy mennyibe kerülne kerékpárra bérletet venni. 12700 forint volt akkor amikor néztem tavaly õsszel. Ez szerintem vérlázítóan drága. Bliccelni nem akartam, szerencsémre haveroméktól kaptam egy régi "camping"-et. Máv weboldala szerint az összehajtható kerékpár szállítása ingyenes. Az is volt, senki nem kért tõlem kerékpárjegyet ha össze volt hajtva a camping.
Ma jövök Komáromból Gyõrbe, felszállok a vonatra lekötöm a bringát (persze kerékpárszállító kocsit nem találtam) Jön a jegyellenõr és kéri a bérletet. Mutatom, kéri a kerékpárjegyet. Hát az ugye nincsen.

Másik problémám, hogy a Budapest-Gyõr vonalon közlekedõ gyorsvonatok felén nem találok kerékpárszállító kocsit, ha van, akkor is egy kínszenvedés felrakni rá a rendes méretû kerékpárt, ha le akarok szállni a kerékpárral akkor a sok birka gyalogos beáll az ajtó alá, aztán néznek fel, hogy "hûûûh kerékpár" és bambulnak rám. Én meg nem tudok leszállni.
A kerékpár jegyek is irreálisan drágák. A kerékpár jegy minimális összege 230 forint. Környe Tatabánya 8km-re is 230 forint, és Környe Komárom 30km-re is 230 forint. he?
Nem lehetne valamit tenni ezek ellen az irreális dolgok ellen? Ez nagyon balkán...
Nektek mi a tapasztalatotok a mávos kerékpár szállítással?
#10
Írta 2008. május 17. - 16:16

de hiszen mindeki tudja, h az életet nem érdemes végigélni
Expinálom a pinarámát.
#11
Írta 2008. március 10. - 21:59

ha gyorszáras a kerék vedd ki mindkét kereket, klipszijjal kösd a váz két pédalára és felszállsz középen a babakocsitárolóhoz.
Ebbe nem nagyon szólhat bele
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#12
Írta 2008. március 10. - 21:10

#13
Írta 2008. március 10. - 16:52

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#14
Írta 2008. március 10. - 16:46

#15
Írta 2008. március 10. - 16:40

#16
Írta 2008. február 27. - 20:56

Neked túl sokba kerül;
nekem meg épp van."
#17
Írta 2008. február 17. - 23:28

Szóval varrni kell egy olyan tatyót, amiben tuba vagy hárfa alakot ölt a kerékpár és már szállíthatjuk is a drágát gond nélkül. Pesze célszerü magunknál tartani az üszletszabályzat egy példányát ...
#18
Írta 2007. december 19. - 13:37


pedig metró alap

2 kerék ki, oszt sprint lefelé.
Vonaton meg bekaphatják.
Miért kerül a bérlet dolgozói árba vajon?
ha mondjuk diákbérlet árban lenne.
vagy 2e körül 50km-re akkor.... még meg is venném. így meg amikor jön a kaller, feketén veszek jegyet...
Magamnak van bérlet általában, de a bringa ... :S nemlátom logikusnak ezt az árképzést.
#19
Írta 2007. december 19. - 13:25

Az ûrlap stimmelhet, de a spirálfüzet helyett azér elég jól mûködik a számítógépes rendszerük. olykor egy helyet többször adnak el de nem vészes
Mennyire mûködik a 'kerekek zsákba be, váz+villa stb. folyosón' módszer a kerékpárjegy kiküszöbölésére?
nem szeretnék majd' 3ezret fizetni hazáig, de konfliktusra se vágyom..
Ha ezt gyakran teszed, akkor vegyél egy kerékpár szállító táskát, és abban nem látja a kaller, hogy mi van. Nekem kisméretû országútit már sikerült szétszedve vinni...némi vitával.
Kitöltöttem a kérdõívet, de marótról sosem fogok tudni vonattal bejárni dolgozni, pedig ha lehetne, akkor dahon+vonat lenne a megoldás...
Távolságra meg sem fordul a fejemben a vonat a mai árak mellett....
#20
Írta 2007. december 19. - 13:09

Bááár, ez se elég teljesen, 1x MT barátom építés alatt álló bringáját metróztattuk volna, váz + 2 kerék + stucni + kormány + nyereg(csõ) és az Örsön egy BKV rohamosztagos csak belénk kötött.. Hiába kértük, hogy tekerjen már vele, ha szerinte ez így egy bringa, de hajthatatlan volt. Aztán felszálltunk
