Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

American Classic agyak

- - - - -

  • Please log in to reply
211 replies to this topic

#41
FRIZ 22

FRIZ 22

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 264 posts

tévedés az AC agy NEM ÁZIK be esõben, csak ha nagnyomásu mosóval mosod akkor!!
én buda maraton a sarat igy mostam le és meg is lett az eredmény...
a tömités birya a mindenapok esõit.


Ez így csak félig igaz. A szilvási után simán beálltak a csapágyak, mosás elõtt. Elég volt csak hazahozni, mosatlanul a bicót. Másnap akartam borotválni. Elõveszem a pincébõl, gurulnék a mosóba és máris homokdara. Igaz, a szilvási sem volt mindennapi esõ.:)

Amúgy leszedve a csapágy tömítõ gyûrûit, a csapágyakban alig van zsír. Vagyis gyárilag is alig lehetett benne valami. A legbelsõ védett csapágyból gondolom ezt, nem érhette semmi külsõ kosz/víz hatás. De lehet ennyi kenõanyag is elég neki?

#42
yvorl

yvorl

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,030 posts
tévedés az AC agy NEM ÁZIK be esõben, csak ha nagnyomásu mosóval mosod akkor!!
én buda maraton a sarat igy mostam le és meg is lett az eredmény...
a tömités birya a mindenapok esõit.

2. mert az országuti méret nagyobb kerület...több anyag...
www.parkpre-italy.com www.parkpre.com
http://pix.bikemag.hu/album77
TEL.:30/4108066

#43
FRIZ 22

FRIZ 22

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 264 posts

Hát elég érdekes dolgok vannak:
1. Hogy hogy nem tud egy nagy amerikai gyártó normális agyat csinálni, aminek pld. a tömítése jó lenne. (Dt-agy záporban sem enged be semmit)
2. Hogy lehet az, hogy oúti (peremes) alufelni alig van 400 gr. alatt, és az is csak pár grammal (az AmClassic talán a legkönnyebb, de állítólag egyutas felni), montiban meg több is?


1. Lehet ez a csapágy méret anno az AC alakulásakor szabvány volt amcsiba. Azért lett erre tervezve. Továbbadták a licencet Tajvanba, változtatni nem lehetett. Tömeggyártás beindult, saját csapágygyártással, amik sajna nagyon rossz minõségûre sikeredtek.
2. nem tom :)

#44
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,247 posts
Hát elég érdekes dolgok vannak:
1. Hogy hogy nem tud egy nagy amerikai gyártó normális agyat csinálni, aminek pld. a tömítése jó lenne. (Dt-agy záporban sem enged be semmit)
2. Hogy lehet az, hogy oúti (peremes) alufelni alig van 400 gr. alatt, és az is csak pár grammal (az AmClassic talán a legkönnyebb, de állítólag egyutas felni), montiban meg több is?

#45
Dagi

Dagi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 836 posts

Ja az a Sun Ufo, Vizdák Jani is használja, használta.

Mondjuk az pont nem az...:wtf: az Ufo gyárilag 370g, a Lime Lite scandium elvileg 345g...sztem csak weightweenies-re való, de még nem próbáltam sajnos.
Már nem keresek 13-15 centi körül mozgó, könnyû, tekerhetõ össztelós vázat...íme;)

#46
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts
akkor lehet én is csatlakozom majd az elsõ agyammal a csapatba.
mert szétszedtem, újrazsíroztam, azóta nagyon gyanús hangokat ad ki magából...

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#47
FRIZ 22

FRIZ 22

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 264 posts

Visszatérve az AMclassicra: van valami új dolog az elsõ agy visszahívások után (piacra dobtak új, rendes agyat)?


Azt nem tom, csak annyit, hogy a szilvás maraton után lehet, hogy egy újabb visszahívási akció fog beindulni:) . Az elindult ismerõseim közül, és akik rendelkeztek AC agyakkal, mindnek berohadt legalább két csapágy. Ez így kapásból 5 fõ. Na most képzeljük el a maratonon elindult AC agyak tömkelegét.

#48
abotika

abotika

    vendég

  • fórumtag
  • 120 posts
Ja az a Sun Ufo, Vizdák Jani is használja, használta. Nekem is Mach 4-em van elõl, hátul duplán szegecselt mavic plusz 50g-al, és a Sunhoz képest egy szar. Egybõl nyolcast kaptam a Maviccel

#49
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,247 posts
Fritz: monti felnikrõl írsz (én oútikról írtamû), errõl nincs tapasztalatom, szomorú, hogy ezeket így gyártják. Az oúti felnijeik szinte mindegyikével mentem már és úgy láttam kiemelkednek a többi közül, mert könnyebb is van, erõsebb is, de együtt minden nem nagyon. Ahogy olvasom, a Sun felnikkel neked jó tapasztalataid vannak, hallottam, hgoy létezik valami extrakönnyû (350 gr.) monti felni is, el nem tudom képzelni hogy bírhatja a terepet, bírja?
Visszatérve az AMclassicra: van valami új dolog az elsõ agy visszahívások után (piacra dobtak új, rendes agyat)?

#50
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,881 posts

Sziasztok! Nekem ezen agyakból két verzióm is van, WTB -komplett kerekek ( megjegyzem a gyári 2.0-1.8-2.0-ás külõivel elég instab. de az agy nagyon is tuti a legjobbak, amivel valaha találkoztam.
A másik: mai napig nem sikerült találnom hozzá csapágyakat, ezért egy pár jó állapotú használtat is beszereztem hozzá..........Örzöm mint a kincset!

Többen írjátok , hogy sikerült hozzá vennetek csapágyakat. Lennétek oly kedvesek a pontos lelõhelyét elárulni nekem? Elõre is köszönettel kedves tekergõk....... Üdv.: Tomac80


156os hozzászólás?

#51
tomac80

tomac80

    újonc

  • fórumtag
  • 3 posts
Sziasztok! Nekem ezen agyakból két verzióm is van, WTB -komplett kerekek ( megjegyzem a gyári 2.0-1.8-2.0-ás külõivel elég instab. de az agy nagyon is tuti a legjobbak, amivel valaha találkoztam.
A másik: mai napig nem sikerült találnom hozzá csapágyakat, ezért egy pár jó állapotú használtat is beszereztem hozzá..........Örzöm mint a kincset!

Többen írjátok , hogy sikerült hozzá vennetek csapágyakat. Lennétek oly kedvesek a pontos lelõhelyét elárulni nekem? Elõre is köszönettel kedves tekergõk....... Üdv.: Tomac80

#52
FRIZ 22

FRIZ 22

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 264 posts

Sun Assult felnirõl: könnyû, de nem túl erõs felni (vagy jó erõs, 2.0--és jó nehéz-- küllõk kellenek), és a gyári adatot le kellene ellenõrizni, mert gyanúm, hogy nem 405 gr. A Ritchey OCR-re is írtak 395 gr. és a MAvic Open pro-ra 425-t, az AmClassic felnire 350 gr.-ot, egyik sem annyi a valóságban, de a legközelebb a Mavic van hozzá. Ezek a felnik --a MAvicot leszámítva-- bizony nincsenek megfelelõen kezelve, ahhoz képest, hogy 400 gr. körül, vagy alatt vannak. A magyar utakra egyedül a Mavic válik be igazán (nem a hétvégi kis túrás bicajozókra gondolok), szerintem ez a legjobb választás a tömeg/merevség/tartósság együttes szempontjából.


Hát a Mavicról is megvan a véleményem. Most lett pár hónapja összerakatva 1 pár kerék, a fent említett agyakkal. Mavic XM317-es felnivel, húzott küllõkel, alu anyával. Eredetileg SUN MACH IV felnit akartam de nem volt az országban tavaly december óta. Lassan kezdõdik a szezon és még mindig nincs SUN. Így hát lett 317. A 717 baromi drága, a 317 súlyban még jó.

Igénytelen eldolgozás. A küllõfuratoknál centiméteres alu forgács darabok. Nincs kopásjelzõ. És tök drága (7000.-/db)
A SUN csak 4000,-Ft/db lett volna, ha van.

#53
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,247 posts
Sun Assult felnirõl: könnyû, de nem túl erõs felni (vagy jó erõs, 2.0--és jó nehéz-- küllõk kellenek), és a gyári adatot le kellene ellenõrizni, mert gyanúm, hogy nem 405 gr. A Ritchey OCR-re is írtak 395 gr. és a MAvic Open pro-ra 425-t, az AmClassic felnire 350 gr.-ot, egyik sem annyi a valóságban, de a legközelebb a Mavic van hozzá. Ezek a felnik --a MAvicot leszámítva-- bizony nincsenek megfelelõen kezelve, ahhoz képest, hogy 400 gr. körül, vagy alatt vannak. A magyar utakra egyedül a Mavic válik be igazán (nem a hétvégi kis túrás bicajozókra gondolok), szerintem ez a legjobb választás a tömeg/merevség/tartósság együttes szempontjából.

#54
FRIZ 22

FRIZ 22

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 264 posts

Reklám:
Zöld Pont kerékpárüzlet Budapest

Itt van az American classic/Zoggie agyakhoiz való csapágy. És szivesen meg is csinályák. nekem is õk hozták rendbe Buda maraton után az agyam.
1000FT 1 db csapágy.


Köszi.

Azt nem tudod véletlenül, hogy milyen típusú csapágyakkal rendelkeznek?
Mert ha ugyan az, mint ami gyárilag is benne volt (CHIN HAUR 15267-2RS) semmi sem garantálja, hogy újabb 300km után nem megy tönkre a kicserélt is.
Most nekem 5 csapágyat kellene cserélnem, hogy ne legyen homokdarálós, az 5000 ft!!!!!
Ki lehetne takarítani õket, újra zsírozni, de én nem bízok ezekben a csapágyakban. Valami hihetetlen gyenge minõség.

#55
golya

golya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,347 posts
ami ott van bikeren az említett szar agypár felett. az FH3 és HB3 azok is ilyen szarok?

#56
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,272 posts
egész pontosan nekem nem a csapágy halt meg.....nem volt neki ideje, mert gyári 0 km-es korában szar volt a racsni........csrélték szó nélkül, bár inkább be váltottam tárcsafékre.....szal inkább legyen 100 grammal nehezebb /mellesleg gyári wtb kerék volt, ahol +baszhatod hogy 200 valahány gramm az agy ha a felni 470 gramm, és a küllök se ippeg könnyûek....akkor inkább egy 350 grammos agy, és az a 100 gramm inkább a felnibõl és a küllõkbõl gyûjjön le/...szal én többet nem....inkább b+, 5 csapágyas cuccos....ami ugye quandoval egy soron készül /sõt van is rajta q. felirat/ bár a wtb elsõ kereket használom még, mert most erre tellik, +látjuk mit bír
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#57
yvorl

yvorl

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,030 posts
Reklám:
Zöld Pont kerékpárüzlet Budapest

Itt van az American classic/Zoggie agyakhoiz való csapágy. És szivesen meg is csinályák. nekem is õk hozták rendbe Buda maraton után az agyam.
1000FT 1 db csapágy.
www.parkpre-italy.com www.parkpre.com
http://pix.bikemag.hu/album77
TEL.:30/4108066

#58
dave862

dave862

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 383 posts

1.- Elsõ agy: American Classic logóval
Még forog, de erõsen homokdaráló hangja van.

2.- Hátsó agy: Zoogie logóval
3.Alapértelmezésben is kotyog egy kicsit. Nem lehet tökéletesen belõni. Vagy szorul, vagy kotyog.
4.Összesítés: SZ@R!!
5.Jó minõségû, kicsit nagyobb csapágyakkal és pontosabb tengellyel ez az agy zseniális lehetne.

1. nekem (!) 100, mégegyszer mondom, 100 km után lett homokdaráló!! ki lett cserélve az agy, azóta a dt-vel tekerek, kotyogás sehol. ma tanulás közben a könyvek rengetegében elõkerült a már sokat említett ac agy. megprögettem.. volna... ha pörgött volna. 100 km után ( igaz az nagyrészt poros helyeken volt, de hát akkor is! ) szinte beállt. darabosan mozog, roszog, minden baja van.
2. a hátsó agy az, amit ugyebár nem szabad megvenni, mivel selejt ( racsniszerkezet hátul ). bikertiggernek asszem 3 halt meg. én a rossz híre miatt nem vettem meg.
3. egy csavar van rajta jobb oldalt, ami kotyogás problémánál konkrétan semmire sem jó, mert ha meghúzod, megszorul és kotyog, ha nem húzod meg, akkor is kotyog, de legalább pörög :) .
4. hát igen
5. nagyobb csapágy, jobb minõség stb... megbízhatóság. csak az a súly rovására menne. amikor még nem volt bele csapágy ( ezek szerint már van ), voltak olyan ötletek, hogy egy kicsit kimarni belõle, hogy beleférjen a csaõágy....de olyan puha aluból van, hogy kb. a körmömmel megkarcolom. törne mint ropi.

#59
dave862

dave862

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 383 posts

ez dob rajta egy 10-est szerintem - azert meg mar jobb agyat is lehet kapni az igaz.


na errõl beszéltem.....

#60
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 posts
Az, hogy a gyari csapagyak, zsir rossz, az nem ujdonsag (ma szedtem szet a 550-es shimano orszaguti kerekeimet es rozsdat talaltam a golyokon, a tomiteseknel sehol zsir, csak belul eppen, szerintem a konuszokat sem ember allitotta be, tul szorosak voltak stb.).

Ha jo a konstrukcio, akkor jo csapagy kell bele meg metabond - igaz ez dob rajta egy 10-est szerintem - azert meg mar jobb agyat is lehet kapni az igaz.

Biztos, hogy montizashoz jok ezek az agyak??

Konás: a felradialisnal nem jobb, ha a fogaskoszoru feloli resz a radialis a masik meg a 3x-es?
BMaFTe