Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Telo tuning

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
217 hozzászólás a témában

#201
Major

Major

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.320 hozzászólás
JAJA!!! Nyítolajas!!!

Az a kolbász sütés nem is olyan rossz 5let!!!  :D

Errõl az jut ezsembe, hogy amikor kihozék a második generációs FORD T modellt a legnegyobb és legközkedveltbb újítása az volt, hogy a motorban keringõ hûtõvizet átvezettés egy kis kinyitható ldikán, amiben kolbász, tojást vagy teát lehetett fõzni! Ezzel törtek be a Mémet piacra!!! Nem vicc!!!

#202
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.125 hozzászólás
Darton:   ;D ;D ;D ;D ;D ;D

#203
Ras

Ras

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.021 hozzászólás
speciel szerintem a felesleg kifolyna valahogy...
nyílt olajfürdõs nem?

#204
Darton

Darton

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 304 hozzászólás
Süthetnél benne kolbászt.

#205
Major

Major

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.320 hozzászólás
OK!!! Köszi!!  :)

Kipróbálom!!!

Amúgy mi történne, ha több olajat öntenék bele ? ? ? Belessul ? ? ?

#206
Ras

Ras

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.021 hozzászólás
leméred a belsõ átmérõt... (gondolom a becsúszószár átmérpje pont annyi  ;))

aztán egyszerû henger térfogatszámolással megvan a dolog...

küldjem a képletet? (a megfejtés: sugár a négyzeten szorozva pí szorozva magasság)

#207
Major

Major

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.320 hozzászólás
Nem tudtok valamiket a 2001-es BOMBERek tuningolásáról ? ? ?

Azt már tudok, hogy a visszütõdés gátló rugót kell puhábbra cserélni, és ezel nõ az út, csak azt nem tudom, hogy menyivel több olaj kell bele!!!

A BOMBER tuning tippjeiben mm-ben van megadva a dolog! Nemtom hogy az deciben mit takar!!!

Segítsetek!!!!

#208
Pull

Pull

    vendég

  • fórumtag
  • 198 hozzászólás
Rob!
Ez attól függ te mit értesz perselyen? Én azt a betétet amire felfexik a becsúszószár az alsószárakban. Én ezt esztergáltattam valami fehér anyagból (nem jut eszembe a neve). Olyan mint a dalamit csak fehér... Majd utánanézek.

#209
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
Pull

Hol, és hogyan, és mibõl csináltattál (mekkora) perselyt? Ez ami engem nagyon érdekel, mert ha az alsó, és a felsõ persely közé be tudnék illeszteni egyet én is, akkor simán menne a villa 130 mm-ig. Igaz, a 28.6-os becsúszószár mellett már nem lenne olyan baromi merev. Esetleg veszek hozzá egy Átütõtengelyes Hi5 alsószárat...
Nem kéne hangosan gondolkoznom.

#210
Pull

Pull

    vendég

  • fórumtag
  • 198 hozzászólás
CSá All!

A telótuning a szerényebb anyagi forrásokkal megáldott emberkék KÉNYSZERMEGOLDÁSA. Én is egy ilyen emberke vagyok. Dzsunkánszerelt acélváz, ZOOM 530DH teló. :'( Alapból 65 / 50 mm rugózás elöl / hátul.
Mivel egyszercsak beállt a hátsó rugóstag és újat meg nem akartam venni, esztergáltattam faterral egy másikat abból a részébõl amibe a nyomórúd becsúszik, egy 4cm-el hosszabb nyomórudat és csináltattam egy új (hosszabb) rugót. És kész. Hátul 102 mm ;D. Csakhogy bazira kiemelte a hátulját a gépnek. -> Az elsõ telót is tuningolni kell hogy az eleje is megemelkedjen! Mivel a gyári rugó max 75mm-t tud koppanásig nyomódni alap az új rugó, a hosszabb nyomórúd, de kellett egy másfajta kialakítású persely is. És ez is kész. Elöl 100 mm. Csak így most a középcsapágy volt 10km magasan. Sz'al a vázon még beljebb (a fejcsapágy felé) kellett tenni egy lukat ahol a rugóstag fixpontja lesz. És a középcsapágy most 38mm-en van (így legalább nehéz felütni).
Tehát nem egyszerû a dolog. Egyesek már rendesen idiótának néznek, hogy mit csináltam egy METRO-s vázból. Egyébként most lesz becsapágyazva a forgópont és áthegesztve a hátsó papucs kiejtõsre (mert gyárilag nem az).
Ja, az egész móka 25.000 Ft-ben lesz (enyiért max egy rendes rugóstagok kapok)

Jó barkácsolást! (csak meggondoltan)


#211
joarc

joarc

    vendég

  • fórumtag
  • 186 hozzászólás
A telóutba beleszámolják a felkoppanásgátló rugó -2 cm jét is vagy az el van felejtve? Érdemes ezt a rugót elasztomerdarabra cserélni ? Igy 2 cm lenne nyerhetö . ???

#212
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
Eléggé elítélhetõ módon belefogtam a Delta TL-em tuningolásába anno. Nos az a tévképzet, hogy hosszabb becsúszószárat veszel, önmagában még sz*rt sem ér. Jobban ki fog ugyan lógni a villából, dse mozogni miliméterre ugyanannyit mozog, ugyanis nem a becsúszószártól, hanem a nyomórúdtól függ, mennyit mozog a villád. Meg attól, a persely mennyit bír.

Nos a Delta TL esetében a következõ a helyzet:

A becsúszószár simán bírja a 110-130 mm-t is. Azt cserélni nem kell (én hülye, ha ezt tudom). Viszont, ha a nyomórudat meghosszabbítom, vagy a már korábban említett felkoppanásgátlót vágom félbe (ezzel kevesebb utat nyerhetsz, max 5-10 mm), akkor megnõ annak a veszélye, hogy a becsúszószár kijön a teljes kirúgózáskor az alsó perselybõl. Z2 tulajdonosok elõnyben, mert az alsó persely a felsõig ér..... Szóval a Delta TL-nél a becsúszószár 24 mm-rel a gyári beállítás után csúszik ki. Magyarul 23 mm-t lehet tunningolni elméletileg, de ugye mivel minél kevesebb van benne, annál jobban nõ az esélye, hogy kikotyogósodik az idõ folyamán. Én 1.3 cm-nél húztam meg a határt. Ezzel 102 mm az elméleti út, amit a felkoppanásgátló lecsökkent 99-100 mm-re. Pont elég. Ezt sem rugózza ki természetesen teljesen, mert a rugó nem korlátlanul összenyomható, meg az olaj sem. És ekkora tunningnál még nem kell rugót cserélni, hosszabbat venni, stb. Csak óvatosan a szétszedéssel, én is belebuktam, mint állat elsõre!!!!!

#213
KOOKLY

KOOKLY

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás
És miért akarod tuningolni a telód?
URL   <---- ez mi?

#214
Zed

Zed

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.693 hozzászólás
Ezt az esztergálást én sem ajánlanám. Biztos, hogy Józsi bá a 65 éves szaki garanciát ad majd arra, hogy nem fog eltörni, de feldughatod a seggedbe a garanciát az intenzív osztályon, amikor hiányzik a fél arcod. Szóval NE!

#215
vendég__*

vendég__*
  • vendég
Hi

A telótuningnál a leg utolsó dolog amihez hozzányúlnék az a becsúszószár.
Ha nyújtani akarod az útját akkor a le és felkoppanásgátlókat kell egy kicsit +faragni, és esetleg berakni még 1 elasztomert.Ez villától függ,de ne várj csodákat egyik módszertõl se.

See Ya!

#216
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
A becsúszó-cserénél két lehetõség van: ha gyárilag van hozzá hosszabb, akkor azt teszed be, ha nincs, akkor esztergáltacc magadnak, habár ehhez a részéhez nem igazán értek... :-/

#217
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
Tuningnál -szvsz- nincs különbség a többválú és egyválú közt. Általában hosszabb becsúszókat tesznek be az út növeléséhez, vagy erõsebb rugókat, esetleg az elasztomereket (ha elasztomeres) cserélik gyengébbre/erõsebbre, többre/kevesebbre.

#218
Darton

Darton

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 304 hozzászólás
Sziasztok! Erdekelne a tuningolas, hogy megy ez, mit er meg tuningolni, hol, hogyan, es milyeneket lehet. Engem duplavallas tuning erdekelne. 8)