JAJA!!! Nyítolajas!!!
Az a kolbász sütés nem is olyan rossz 5let!!!
Errõl az jut ezsembe, hogy amikor kihozék a második generációs FORD T modellt a legnegyobb és legközkedveltbb újítása az volt, hogy a motorban keringõ hûtõvizet átvezettés egy kis kinyitható ldikán, amiben kolbász, tojást vagy teát lehetett fõzni! Ezzel törtek be a Mémet piacra!!! Nem vicc!!!
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Telo tuning
Indította
Darton
, 2001. december 01. 23:00
#201
Írta 2002. január 24. - 11:22
#202
Írta 2002. január 24. - 01:00
#203
Írta 2002. január 24. - 00:01
#204
Írta 2002. január 23. - 23:36
#205
Írta 2002. január 23. - 23:16
OK!!! Köszi!!
Kipróbálom!!!
Amúgy mi történne, ha több olajat öntenék bele ? ? ? Belessul ? ? ?
Kipróbálom!!!
Amúgy mi történne, ha több olajat öntenék bele ? ? ? Belessul ? ? ?
#206
Írta 2002. január 23. - 22:30
leméred a belsõ átmérõt... (gondolom a becsúszószár átmérpje pont annyi )
aztán egyszerû henger térfogatszámolással megvan a dolog...
küldjem a képletet? (a megfejtés: sugár a négyzeten szorozva pí szorozva magasság)
aztán egyszerû henger térfogatszámolással megvan a dolog...
küldjem a képletet? (a megfejtés: sugár a négyzeten szorozva pí szorozva magasság)
#207
Írta 2002. január 23. - 12:32
Nem tudtok valamiket a 2001-es BOMBERek tuningolásáról ? ? ?
Azt már tudok, hogy a visszütõdés gátló rugót kell puhábbra cserélni, és ezel nõ az út, csak azt nem tudom, hogy menyivel több olaj kell bele!!!
A BOMBER tuning tippjeiben mm-ben van megadva a dolog! Nemtom hogy az deciben mit takar!!!
Segítsetek!!!!
Azt már tudok, hogy a visszütõdés gátló rugót kell puhábbra cserélni, és ezel nõ az út, csak azt nem tudom, hogy menyivel több olaj kell bele!!!
A BOMBER tuning tippjeiben mm-ben van megadva a dolog! Nemtom hogy az deciben mit takar!!!
Segítsetek!!!!
#208
Írta 2002. január 23. - 07:53
Rob!
Ez attól függ te mit értesz perselyen? Én azt a betétet amire felfexik a becsúszószár az alsószárakban. Én ezt esztergáltattam valami fehér anyagból (nem jut eszembe a neve). Olyan mint a dalamit csak fehér... Majd utánanézek.
Ez attól függ te mit értesz perselyen? Én azt a betétet amire felfexik a becsúszószár az alsószárakban. Én ezt esztergáltattam valami fehér anyagból (nem jut eszembe a neve). Olyan mint a dalamit csak fehér... Majd utánanézek.
#209
Írta 2002. január 22. - 12:11
Pull
Hol, és hogyan, és mibõl csináltattál (mekkora) perselyt? Ez ami engem nagyon érdekel, mert ha az alsó, és a felsõ persely közé be tudnék illeszteni egyet én is, akkor simán menne a villa 130 mm-ig. Igaz, a 28.6-os becsúszószár mellett már nem lenne olyan baromi merev. Esetleg veszek hozzá egy Átütõtengelyes Hi5 alsószárat...
Nem kéne hangosan gondolkoznom.
Hol, és hogyan, és mibõl csináltattál (mekkora) perselyt? Ez ami engem nagyon érdekel, mert ha az alsó, és a felsõ persely közé be tudnék illeszteni egyet én is, akkor simán menne a villa 130 mm-ig. Igaz, a 28.6-os becsúszószár mellett már nem lenne olyan baromi merev. Esetleg veszek hozzá egy Átütõtengelyes Hi5 alsószárat...
Nem kéne hangosan gondolkoznom.
#210
Írta 2002. január 22. - 08:43
CSá All!
A telótuning a szerényebb anyagi forrásokkal megáldott emberkék KÉNYSZERMEGOLDÁSA. Én is egy ilyen emberke vagyok. Dzsunkánszerelt acélváz, ZOOM 530DH teló. :'( Alapból 65 / 50 mm rugózás elöl / hátul.
Mivel egyszercsak beállt a hátsó rugóstag és újat meg nem akartam venni, esztergáltattam faterral egy másikat abból a részébõl amibe a nyomórúd becsúszik, egy 4cm-el hosszabb nyomórudat és csináltattam egy új (hosszabb) rugót. És kész. Hátul 102 mm ;D. Csakhogy bazira kiemelte a hátulját a gépnek. -> Az elsõ telót is tuningolni kell hogy az eleje is megemelkedjen! Mivel a gyári rugó max 75mm-t tud koppanásig nyomódni alap az új rugó, a hosszabb nyomórúd, de kellett egy másfajta kialakítású persely is. És ez is kész. Elöl 100 mm. Csak így most a középcsapágy volt 10km magasan. Sz'al a vázon még beljebb (a fejcsapágy felé) kellett tenni egy lukat ahol a rugóstag fixpontja lesz. És a középcsapágy most 38mm-en van (így legalább nehéz felütni).
Tehát nem egyszerû a dolog. Egyesek már rendesen idiótának néznek, hogy mit csináltam egy METRO-s vázból. Egyébként most lesz becsapágyazva a forgópont és áthegesztve a hátsó papucs kiejtõsre (mert gyárilag nem az).
Ja, az egész móka 25.000 Ft-ben lesz (enyiért max egy rendes rugóstagok kapok)
Jó barkácsolást! (csak meggondoltan)
A telótuning a szerényebb anyagi forrásokkal megáldott emberkék KÉNYSZERMEGOLDÁSA. Én is egy ilyen emberke vagyok. Dzsunkánszerelt acélváz, ZOOM 530DH teló. :'( Alapból 65 / 50 mm rugózás elöl / hátul.
Mivel egyszercsak beállt a hátsó rugóstag és újat meg nem akartam venni, esztergáltattam faterral egy másikat abból a részébõl amibe a nyomórúd becsúszik, egy 4cm-el hosszabb nyomórudat és csináltattam egy új (hosszabb) rugót. És kész. Hátul 102 mm ;D. Csakhogy bazira kiemelte a hátulját a gépnek. -> Az elsõ telót is tuningolni kell hogy az eleje is megemelkedjen! Mivel a gyári rugó max 75mm-t tud koppanásig nyomódni alap az új rugó, a hosszabb nyomórúd, de kellett egy másfajta kialakítású persely is. És ez is kész. Elöl 100 mm. Csak így most a középcsapágy volt 10km magasan. Sz'al a vázon még beljebb (a fejcsapágy felé) kellett tenni egy lukat ahol a rugóstag fixpontja lesz. És a középcsapágy most 38mm-en van (így legalább nehéz felütni).
Tehát nem egyszerû a dolog. Egyesek már rendesen idiótának néznek, hogy mit csináltam egy METRO-s vázból. Egyébként most lesz becsapágyazva a forgópont és áthegesztve a hátsó papucs kiejtõsre (mert gyárilag nem az).
Ja, az egész móka 25.000 Ft-ben lesz (enyiért max egy rendes rugóstagok kapok)
Jó barkácsolást! (csak meggondoltan)
#211
Írta 2002. január 21. - 19:22
A telóutba beleszámolják a felkoppanásgátló rugó -2 cm jét is vagy az el van felejtve? Érdemes ezt a rugót elasztomerdarabra cserélni ? Igy 2 cm lenne nyerhetö . ???
#212
Írta 2002. január 21. - 14:05
Eléggé elítélhetõ módon belefogtam a Delta TL-em tuningolásába anno. Nos az a tévképzet, hogy hosszabb becsúszószárat veszel, önmagában még sz*rt sem ér. Jobban ki fog ugyan lógni a villából, dse mozogni miliméterre ugyanannyit mozog, ugyanis nem a becsúszószártól, hanem a nyomórúdtól függ, mennyit mozog a villád. Meg attól, a persely mennyit bír.
Nos a Delta TL esetében a következõ a helyzet:
A becsúszószár simán bírja a 110-130 mm-t is. Azt cserélni nem kell (én hülye, ha ezt tudom). Viszont, ha a nyomórudat meghosszabbítom, vagy a már korábban említett felkoppanásgátlót vágom félbe (ezzel kevesebb utat nyerhetsz, max 5-10 mm), akkor megnõ annak a veszélye, hogy a becsúszószár kijön a teljes kirúgózáskor az alsó perselybõl. Z2 tulajdonosok elõnyben, mert az alsó persely a felsõig ér..... Szóval a Delta TL-nél a becsúszószár 24 mm-rel a gyári beállítás után csúszik ki. Magyarul 23 mm-t lehet tunningolni elméletileg, de ugye mivel minél kevesebb van benne, annál jobban nõ az esélye, hogy kikotyogósodik az idõ folyamán. Én 1.3 cm-nél húztam meg a határt. Ezzel 102 mm az elméleti út, amit a felkoppanásgátló lecsökkent 99-100 mm-re. Pont elég. Ezt sem rugózza ki természetesen teljesen, mert a rugó nem korlátlanul összenyomható, meg az olaj sem. És ekkora tunningnál még nem kell rugót cserélni, hosszabbat venni, stb. Csak óvatosan a szétszedéssel, én is belebuktam, mint állat elsõre!!!!!
Nos a Delta TL esetében a következõ a helyzet:
A becsúszószár simán bírja a 110-130 mm-t is. Azt cserélni nem kell (én hülye, ha ezt tudom). Viszont, ha a nyomórudat meghosszabbítom, vagy a már korábban említett felkoppanásgátlót vágom félbe (ezzel kevesebb utat nyerhetsz, max 5-10 mm), akkor megnõ annak a veszélye, hogy a becsúszószár kijön a teljes kirúgózáskor az alsó perselybõl. Z2 tulajdonosok elõnyben, mert az alsó persely a felsõig ér..... Szóval a Delta TL-nél a becsúszószár 24 mm-rel a gyári beállítás után csúszik ki. Magyarul 23 mm-t lehet tunningolni elméletileg, de ugye mivel minél kevesebb van benne, annál jobban nõ az esélye, hogy kikotyogósodik az idõ folyamán. Én 1.3 cm-nél húztam meg a határt. Ezzel 102 mm az elméleti út, amit a felkoppanásgátló lecsökkent 99-100 mm-re. Pont elég. Ezt sem rugózza ki természetesen teljesen, mert a rugó nem korlátlanul összenyomható, meg az olaj sem. És ekkora tunningnál még nem kell rugót cserélni, hosszabbat venni, stb. Csak óvatosan a szétszedéssel, én is belebuktam, mint állat elsõre!!!!!
#213
Írta 2002. január 20. - 22:10
#214
Írta 2002. január 20. - 17:01
Ezt az esztergálást én sem ajánlanám. Biztos, hogy Józsi bá a 65 éves szaki garanciát ad majd arra, hogy nem fog eltörni, de feldughatod a seggedbe a garanciát az intenzív osztályon, amikor hiányzik a fél arcod. Szóval NE!
#215
vendég__*
Írta 2002. január 20. - 15:36
Hi
A telótuningnál a leg utolsó dolog amihez hozzányúlnék az a becsúszószár.
Ha nyújtani akarod az útját akkor a le és felkoppanásgátlókat kell egy kicsit +faragni, és esetleg berakni még 1 elasztomert.Ez villától függ,de ne várj csodákat egyik módszertõl se.
See Ya!
A telótuningnál a leg utolsó dolog amihez hozzányúlnék az a becsúszószár.
Ha nyújtani akarod az útját akkor a le és felkoppanásgátlókat kell egy kicsit +faragni, és esetleg berakni még 1 elasztomert.Ez villától függ,de ne várj csodákat egyik módszertõl se.
See Ya!
#216
Írta 2001. december 02. - 00:14
A becsúszó-cserénél két lehetõség van: ha gyárilag van hozzá hosszabb, akkor azt teszed be, ha nincs, akkor esztergáltacc magadnak, habár ehhez a részéhez nem igazán értek... :-/
#217
Írta 2001. december 02. - 00:12
Tuningnál -szvsz- nincs különbség a többválú és egyválú közt. Általában hosszabb becsúszókat tesznek be az út növeléséhez, vagy erõsebb rugókat, esetleg az elasztomereket (ha elasztomeres) cserélik gyengébbre/erõsebbre, többre/kevesebbre.
#218
Írta 2001. december 01. - 23:00
Sziasztok! Erdekelne a tuningolas, hogy megy ez, mit er meg tuningolni, hol, hogyan, es milyeneket lehet. Engem duplavallas tuning erdekelne. 8)