Major!
Nem akarlak megsérteni, de meg foglak!
Az oké, hogy néha elrontja az ember a gépelést, de hogy minden hozzászólásodban el van rontva majdnem minden szó, de azért értem!/ha billentõ tyûzet-tel van baj akkor bocs/
Nem rohad, hanem remekül csillapít!
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Telo tuning
Indította
Darton
, 2001. december 01. 23:00
#181
Írta 2002. január 29. - 20:44
#182
Írta 2002. január 29. - 20:27
#183
Írta 2002. január 29. - 20:27
Milyen telód van ? ? ?
Amúgy maga a ptron olyna mint egy elsztoner aminek van egy kis vékony mûanyag fala és tele van olajjal!
Amúgy amilyn telóket én ismerek abban nem volt fixn de biztos van olyan is.......
Amúgy maga a ptron olyna mint egy elsztoner aminek van egy kis vékony mûanyag fala és tele van olajjal!
Amúgy amilyn telóket én ismerek abban nem volt fixn de biztos van olyan is.......
#184
Írta 2002. január 29. - 20:24
#185
Írta 2002. január 29. - 20:20
Nem vehetek mert már ez megvan . Hogy néz ki egy olaj patron . Van fix összeköttetése a telóval?
#186
Írta 2002. január 29. - 20:15
Meg lehet csak minek!!! Egy olyan telóba amibe nem terveztek csillapítást nem is fog mûködni!!! Szóval vagy nem csillapít semmit vagy szétrobban és csak kulás lesz az egész belölrõl!!!
Az olajparton olyan! Nem tól tartós darab mert nagy igénybevételnél tuti szétdurran!!! Nincs nagy használati értéke!!! Pla az RS Judy XLban (mi szötét lila egyesek szerint bordó egyesek szerint fekete) pillanatok alatt szétszéll és ha újat reksz bele is szar!!!
Szóval szerintem vegyél egy olcóbb RST-t használtan amiban van csillapítás!!! Azzal jrsz a legjobban!!!
Az olajparton olyan! Nem tól tartós darab mert nagy igénybevételnél tuti szétdurran!!! Nincs nagy használati értéke!!! Pla az RS Judy XLban (mi szötét lila egyesek szerint bordó egyesek szerint fekete) pillanatok alatt szétszéll és ha újat reksz bele is szar!!!
Szóval szerintem vegyél egy olcóbb RST-t használtan amiban van csillapítás!!! Azzal jrsz a legjobban!!!
#187
Írta 2002. január 29. - 20:06
Meg lehet azt csinálni hogy 1 csillapitás nélküli teloba olajpatront tenni ?
Az olajpatron ugy néz ki mint az elasztomer csak olaj van benne?
Az olajpatron ugy néz ki mint az elasztomer csak olaj van benne?
#188
Írta 2002. január 29. - 15:31
Látod még tudok újat mondni!!!
Ráadásul mind a két szárban lévõ csillapítás sebességégérzékeny!!! Szóval nagyon tuti!!! ;D
Ráadásul mind a két szárban lévõ csillapítás sebességégérzékeny!!! Szóval nagyon tuti!!! ;D
#189
Írta 2002. január 29. - 14:42
major,
aha, nekem is ez van, jó teló
érdekes amit irsz, én aszittem, hogy a bal oldal csak olyan kis izé...
aha, nekem is ez van, jó teló
érdekes amit irsz, én aszittem, hogy a bal oldal csak olyan kis izé...
#190
Írta 2002. január 29. - 12:48
GerMan:
Neked is Z3 coil 100-ad van ? ? ?
Mert azt tudod ugye hogy nekem is olyna van!!! ;D
Nomeg hogy a bell szában fordítva van a sebességérzékeny szetep, hogy a viszafeléutat csillapítsa szóval van benne visszafeléút csillapítás is csak az nem állítható!!!
Csak ennyi......
Neked is Z3 coil 100-ad van ? ? ?
Mert azt tudod ugye hogy nekem is olyna van!!! ;D
Nomeg hogy a bell szában fordítva van a sebességérzékeny szetep, hogy a viszafeléutat csillapítsa szóval van benne visszafeléút csillapítás is csak az nem állítható!!!
Csak ennyi......
#191
Írta 2002. január 29. - 12:28
hali skacok,
szerintem irtatok 1-2 nem helytálló dolgot.
minden bomber teló nyilt olajfürdõs. nem patronos. vagyis ha lekapod az alsó szárakat, akkor kifolyik az olaj és minden büdös lesz tõle... a telóban, ahogy mozog, mindenhol olaj van szerteszét, nem csak a becsúszószár belsejében mint pl. a manitou villáknál. ez mindkét mindkét szárra igaz.
ha patronnak irták a workshopban, az vagy azért van, mert nem értenek hozzá , vagy inkább azért mert többféle csillapitó rendszere van a marzocchinak, kezdve a nem állitható egyszerû "szûk lyukon átfolyó olaj"-tól a Z2,Z1-ben levõ "cartridge"-ig, ahol még a befelé csillit is állithatod, meg sebességérzékeny szelepes.
végül is ezzel spórolnak, hogy melyikbe milyet tesznek. meg az anyagminõségekkel.
az én Z3-asomban is egy ilyen egyszerûbb, de állitható csillapitó pálca van az egyik szárban. a másik szárban az olaj csak a kenés miatt van, meg azért, hogy limitálja a telóban a levegõ mennyiségét, mert a bomber telókban az összenyomódó levegõ is rugóként mûködik amikor nagyot bakkansz, felkoppanás ellen jó. ezért is számit a bombereknél, hogy milyen magas benne az olajszint.
még hydracoilos judyhoz volt szerencsém, ami nagyon hasonló az olcsóbb bomberekhez, csak ez a levegõs dolog nincs meg benne.
na elég a technikai agymenésbõl, olyan jó idõk vannak má', várnak a hegyek ;D
szerintem irtatok 1-2 nem helytálló dolgot.
minden bomber teló nyilt olajfürdõs. nem patronos. vagyis ha lekapod az alsó szárakat, akkor kifolyik az olaj és minden büdös lesz tõle... a telóban, ahogy mozog, mindenhol olaj van szerteszét, nem csak a becsúszószár belsejében mint pl. a manitou villáknál. ez mindkét mindkét szárra igaz.
ha patronnak irták a workshopban, az vagy azért van, mert nem értenek hozzá , vagy inkább azért mert többféle csillapitó rendszere van a marzocchinak, kezdve a nem állitható egyszerû "szûk lyukon átfolyó olaj"-tól a Z2,Z1-ben levõ "cartridge"-ig, ahol még a befelé csillit is állithatod, meg sebességérzékeny szelepes.
végül is ezzel spórolnak, hogy melyikbe milyet tesznek. meg az anyagminõségekkel.
az én Z3-asomban is egy ilyen egyszerûbb, de állitható csillapitó pálca van az egyik szárban. a másik szárban az olaj csak a kenés miatt van, meg azért, hogy limitálja a telóban a levegõ mennyiségét, mert a bomber telókban az összenyomódó levegõ is rugóként mûködik amikor nagyot bakkansz, felkoppanás ellen jó. ezért is számit a bombereknél, hogy milyen magas benne az olajszint.
még hydracoilos judyhoz volt szerencsém, ami nagyon hasonló az olcsóbb bomberekhez, csak ez a levegõs dolog nincs meg benne.
na elég a technikai agymenésbõl, olyan jó idõk vannak má', várnak a hegyek ;D
#192
Írta 2002. január 28. - 18:48
A Psylo meg a Judy is nyílt olajas.
Most remélem nem mondtam hülyeséget, de ez rémlik a wörkshopból.
Andix
Most remélem nem mondtam hülyeséget, de ez rémlik a wörkshopból.
Andix
#193
Írta 2002. január 28. - 00:39
AHA!!!
Még egy kis nem kötöszködõs kiegészítés!!!
Az én telóm mindkét szárában van csillapítás, de csak az egyok állítható!!! A jobb szárban lávõ állítható befele út, a ball szárben lévõ nem állítgatható kifele csillapítás!!! Ez tuti!!! Igazából csak annyiban különbözik a Z1 Drop Off-tól hogy nem állítható a vissza út csillapítás és hogy "csk" 100mm-t mozog!!!
Kérdések:
Pl.: akkor a Shiver-ben mi van ? ? ?
Mondjatok nekem olyan szimplavállas telót (ne USD-t) ami nílt olajfürdõs!!! (Márha ezek szerint a Bomberek nem azok!)
Még egy kis nem kötöszködõs kiegészítés!!!
Az én telóm mindkét szárában van csillapítás, de csak az egyok állítható!!! A jobb szárban lávõ állítható befele út, a ball szárben lévõ nem állítgatható kifele csillapítás!!! Ez tuti!!! Igazából csak annyiban különbözik a Z1 Drop Off-tól hogy nem állítható a vissza út csillapítás és hogy "csk" 100mm-t mozog!!!
Kérdések:
Pl.: akkor a Shiver-ben mi van ? ? ?
Mondjatok nekem olyan szimplavállas telót (ne USD-t) ami nílt olajfürdõs!!! (Márha ezek szerint a Bomberek nem azok!)
#194
Írta 2002. január 28. - 00:25
Drága mikrofonfejû Majorka! ;D
Teljesen igazad van, tudom is, hogy mi van a telódban, de csak azért vitatkozom, mert mostmár magam se tudom biztosan eldönteni, hogy mi micsoda.
Az Andix-béjbi egyébként fantasztikus megfigyelõképességgel vette észre a workshop beli dolgokat.
Na persze én is észrevettem, mert nagyon okos vagyok, csak nem mertem felhozni .
Viszont szerintem õk járnak a legközelebb a valósághoz.
A helyzet a következõ szerintem:
Abból indulok ki, hogy a nyílt fürdõ a legdrágább, leg-alkatrész-igényesebb, legnagyobb precíziót igénylõ dolog. Egy Boxxernél az egyetlen szempont, hogy kurvajó legyen, mindegy milyen áron.
Ha már nyomogattatok/próbáltatok Boxxert akkor biztos tudjátok mirõl beszélek, szóval még a közelébe sem mehet se egy Super T.Pro, se egy DH1, se egy Alfalfa se semmi ami nem nyílt fürdõs és 200ezer alatt kapható.
A Bomberek ezen kategóriájára (pl a tied) a legjellemzõbb tény (sajnos) az egyre olcsóbbá tevés, de ennek megvan az ára, amit Te is említettél, hogy csak az egyik szár csíkozódik az olajtól. Na ez már spórolás. Így az egyik szár jól van kenve a másik meg nem. De abban legalább a szimmeringek jó minõségûek, ezért nagyon szépen mozog.
Detto az Alfalfa, annyi kulönbséggel, hogy ott egyik sincs jól kenve, ezért szídják mint a bokrot! Más kérdés, hogy én ügyes vagyok és jó kis Judy zsírt tettem bele a gyári szar helyett, meg becsúszószár védõt és így jobb. De havonta kell majd kipucolni, a Boxxert meg "soha".
Nem véletlen, hogy a Milánka 151-esének ilyen felhasználás mellett sincs semmi baja.
Na a Te telód az valahol félúton van a !!!TELJES!!!nyílt fürdõ és a nyílt olajpatron között.
A Manitou legalább zsírzógombot használ évek óta, mert tudja, hogy az olajpatron semennyire sem keni a becsúszókat.
Hát ez van, mindannyian a spórolás áldozatai vagyunk és ezért fizetünk keményen.
:-* , lcs
Teljesen igazad van, tudom is, hogy mi van a telódban, de csak azért vitatkozom, mert mostmár magam se tudom biztosan eldönteni, hogy mi micsoda.
Az Andix-béjbi egyébként fantasztikus megfigyelõképességgel vette észre a workshop beli dolgokat.
Na persze én is észrevettem, mert nagyon okos vagyok, csak nem mertem felhozni .
Viszont szerintem õk járnak a legközelebb a valósághoz.
A helyzet a következõ szerintem:
Abból indulok ki, hogy a nyílt fürdõ a legdrágább, leg-alkatrész-igényesebb, legnagyobb precíziót igénylõ dolog. Egy Boxxernél az egyetlen szempont, hogy kurvajó legyen, mindegy milyen áron.
Ha már nyomogattatok/próbáltatok Boxxert akkor biztos tudjátok mirõl beszélek, szóval még a közelébe sem mehet se egy Super T.Pro, se egy DH1, se egy Alfalfa se semmi ami nem nyílt fürdõs és 200ezer alatt kapható.
A Bomberek ezen kategóriájára (pl a tied) a legjellemzõbb tény (sajnos) az egyre olcsóbbá tevés, de ennek megvan az ára, amit Te is említettél, hogy csak az egyik szár csíkozódik az olajtól. Na ez már spórolás. Így az egyik szár jól van kenve a másik meg nem. De abban legalább a szimmeringek jó minõségûek, ezért nagyon szépen mozog.
Detto az Alfalfa, annyi kulönbséggel, hogy ott egyik sincs jól kenve, ezért szídják mint a bokrot! Más kérdés, hogy én ügyes vagyok és jó kis Judy zsírt tettem bele a gyári szar helyett, meg becsúszószár védõt és így jobb. De havonta kell majd kipucolni, a Boxxert meg "soha".
Nem véletlen, hogy a Milánka 151-esének ilyen felhasználás mellett sincs semmi baja.
Na a Te telód az valahol félúton van a !!!TELJES!!!nyílt fürdõ és a nyílt olajpatron között.
A Manitou legalább zsírzógombot használ évek óta, mert tudja, hogy az olajpatron semennyire sem keni a becsúszókat.
Hát ez van, mindannyian a spórolás áldozatai vagyunk és ezért fizetünk keményen.
:-* , lcs
#195
Írta 2002. január 27. - 21:07
Nemtom!!! Én is ezt olvastam, de a teló szétszedése után azt ell mondanom nem tudom elképzelni mi lehet ebben a patron!!! A patron nem az ami az AlfAlfában is van ? ? ? Amiben felül ven csak olaj ? ? ?
#196
Írta 2002. január 27. - 20:24
Bike workshopból idézek:
Rockshox telók csillapítása: Offenne ölbad.
Marzocchi telók csillapítása: Offenne ölpatrone.
Major szerintem nyílt olajpatronos a tied!!!
Attól függetlenül, szvsz nem rossz ;D .
Andix
Rockshox telók csillapítása: Offenne ölbad.
Marzocchi telók csillapítása: Offenne ölpatrone.
Major szerintem nyílt olajpatronos a tied!!!
Attól függetlenül, szvsz nem rossz ;D .
Andix
#197
Írta 2002. január 27. - 19:57
Jó is egy majdnem összerakott géppel ugratni ez minden ember álma./vagy nem ???/
#198
Írta 2002. január 26. - 12:54
L.CS:
Ez nyílt olajfõrdõ!!! Legutóbb szettem szét és raktam össze egyet a boltban a Gyapival és gy tocsob az egész hogy öröm nézni!!!! ;D Amúgy minden bomber nyílt olajfürdõ!!! Eér van az a rugó a becsúszószárnál lvõ kis gumikán hogy amikor ki és becsúszkl ne legyen minden olaj! De ezt nem kell neked magyaráznom asszem!!! Ugyebár aki úgy szétszed egy AlfAlfát, hogy utána mejdnem össze is tudja tenni az már nem semi!!!
Ez nyílt olajfõrdõ!!! Legutóbb szettem szét és raktam össze egyet a boltban a Gyapival és gy tocsob az egész hogy öröm nézni!!!! ;D Amúgy minden bomber nyílt olajfürdõ!!! Eér van az a rugó a becsúszószárnál lvõ kis gumikán hogy amikor ki és becsúszkl ne legyen minden olaj! De ezt nem kell neked magyaráznom asszem!!! Ugyebár aki úgy szétszed egy AlfAlfát, hogy utána mejdnem össze is tudja tenni az már nem semi!!!
#199
Írta 2002. január 25. - 11:31
Igenigenigen. AZ RST is nyilt olajpatronos, mert a becsúszószárat csak a zsir keni, amit belerakok... sucks is rendesen.
#200
Írta 2002. január 25. - 01:25
Szia Majorka!
Imádlak meg minden és nem akarlak bántani, de a telódban mindkét szárban van olaj és ha kiveszed a becsúszószárat akkor ott lötyög az olaj VAGY csak az egyik becsúszószárban van olaj felül és bezárva??
Mert ha az utóbbi akkor az sajnos nem a klasszikus nyílt fürdõs, hanem nyílt olajpatronos.
Összehasonlításképpen: nyílt fürdõ pl a Boxxerben és a JUDY XC 2000-ben van. Ezekben a rugó benne van az olajban mindkét szárban és a becsúszószár ahogy ki-be mozog folyamatosan mártogatja magát az olajban, ami az alsó szárban lötyög.
:-*, lcs
Imádlak meg minden és nem akarlak bántani, de a telódban mindkét szárban van olaj és ha kiveszed a becsúszószárat akkor ott lötyög az olaj VAGY csak az egyik becsúszószárban van olaj felül és bezárva??
Mert ha az utóbbi akkor az sajnos nem a klasszikus nyílt fürdõs, hanem nyílt olajpatronos.
Összehasonlításképpen: nyílt fürdõ pl a Boxxerben és a JUDY XC 2000-ben van. Ezekben a rugó benne van az olajban mindkét szárban és a becsúszószár ahogy ki-be mozog folyamatosan mártogatja magát az olajban, ami az alsó szárban lötyög.
:-*, lcs