Üdvözletem Hölgyek, Urak!
Én teljesen azt hittem, hogy ez a topic eltûnt! Nem küldözgette az értesítõt a Fórum, meg a primlistát is hiába vártam...
Na mind1, elnézéseteket kérem, hogy eltûntem. Ahogy végigolvastam az utcsi pár oldalt, úgy vettem ki, nem volt újabb találkozó.
Szóval akkor most itt megy tovább a szervezés??? A primlista mér volt szar?
Aláírásokat kb. olyan 24-25-öt sikerült gyûjtenem (1 ív)... Szóval nem tolonganak annyira sajnos. De azért még izmozom. A felhívásokból is osztogattam párat olyan arcoknak, akik esetleg több embert tudnak magukkal hozni.
Boltban nem szórtam még, de most héten viszek majd a Zöld Pontba. A többi bót nem olyan jelentõs itt nálunk, a Velvárttal meg nem vagyok jóba, mert f*** az eladó "mester"...
üdv: mojlepque
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Ne legyen több haláleset - Felvonulás: 2006. május 13. 11:00
Started by
flame
, 2002. October 27. 21:42
#1201
Posted 2003. April 22. - 19:02

#1202
Posted 2003. April 22. - 14:24

Hát éppenséggel összehozhatjuk egyszer. A részleteket majd privben megbeszéljük OK?
és elõre is kösz
és elõre is kösz
#1203
Posted 2003. April 22. - 13:44

Prefi!
Ha érdekel az ötledes változat, azt élõben is meg tudom neked mutatni, mert ugy e jó messze lakunk egymástól!
Egyébként ezzel látni is lehet, nem csak látszani!
Ha érdekel az ötledes változat, azt élõben is meg tudom neked mutatni, mert ugy e jó messze lakunk egymástól!
Egyébként ezzel látni is lehet, nem csak látszani!
#1204
Posted 2003. April 22. - 13:02

hi körte!
jól értem, h neked a CatEye-fajta hyper-szuper-erõs ledes fajta lámpád van? Mert érdekelnének tapasztalataid. (tényleg olyan erõs-e, látsz-e vele, vagy csak téged látnak? meddig bírják az elemek, meg még ami eszedbe jut, írd le lécci)
thx 1000rel
bye
jól értem, h neked a CatEye-fajta hyper-szuper-erõs ledes fajta lámpád van? Mert érdekelnének tapasztalataid. (tényleg olyan erõs-e, látsz-e vele, vagy csak téged látnak? meddig bírják az elemek, meg még ami eszedbe jut, írd le lécci)
thx 1000rel
bye
#1205
Posted 2003. April 22. - 12:16

Jólvan, jólvan... háromledes a lámpám, és frankó kék fénnyel világít. Baromira koncentrált a fénye, és látok vele jól. :-)
Egyszer egy magas rangú rendõr bácsi aszonta nekem, hogy költenének õk balesetmegelõzésre, de sajnabajna nincs rá pénz. Mondta ezt a Teve utcai palota hatodik emeletén, miközben halkan surrogott a klíma... és itt nem folytatom a mondat.
Körte
Egyszer egy magas rangú rendõr bácsi aszonta nekem, hogy költenének õk balesetmegelõzésre, de sajnabajna nincs rá pénz. Mondta ezt a Teve utcai palota hatodik emeletén, miközben halkan surrogott a klíma... és itt nem folytatom a mondat.
Körte
#1206
Posted 2003. April 22. - 12:13

#1207
Posted 2003. April 22. - 11:59

Hi
Flame vagyok. A "fõszervezõ"!
Sajnos NETEM az nincs, ezért ide sajnos nem nagyon tudok írni, de bízom benne, hogy Rave Ace kézben tartja a netes dolgokat! (ezúton kérlek, jelentkezz!!)
Beszéltem a Rendõrséggel, ahol mára igértek visszajelzést. Elméletileg Garamvölgyi László támogatni fog bennünket.
Lesznek bringás és motoros rendõrök is, és az útvonalengedély megszerzésében is segí
GYERTEK EL SOKAN!!
Flame vagyok. A "fõszervezõ"!

Sajnos NETEM az nincs, ezért ide sajnos nem nagyon tudok írni, de bízom benne, hogy Rave Ace kézben tartja a netes dolgokat! (ezúton kérlek, jelentkezz!!)
Beszéltem a Rendõrséggel, ahol mára igértek visszajelzést. Elméletileg Garamvölgyi László támogatni fog bennünket.
Lesznek bringás és motoros rendõrök is, és az útvonalengedély megszerzésében is segí
GYERTEK EL SOKAN!!

#1208
Posted 2003. April 22. - 08:33

természetesen nem az a lényeg ,hogy te jól érezd magadhnem hogy õ lásson!! :-\
nem veszik figyelembe a bringásokat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
a bsorolás meg kész katasztrófa aki nagyobb és erõsebb az nyer...
nem veszik figyelembe a bringásokat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
a bsorolás meg kész katasztrófa aki nagyobb és erõsebb az nyer...
#1209
Posted 2003. April 19. - 08:35

Én a barátommal nyáron szoktam menni Velencei-tóra innen Fehérvárról bringával hajnali fél négy körül. Ugye ekkor jó a levegõ, hûvös van...stb. Egyszer jött velünk szembe egy kamion, aminek persze a tetején ott vakítottak a reflektorok amitõl l***szt nem láttunk. Máskor meg egy még alsóbb rendû úton közlekedve ha jön egy autó reflektorral akkor egy órán keresztül kell villogtatnod a lámpáddal neki hogy lekapcsolja azt a .... De lát ám téged! Csak a köcsögje direkt...
#1210
Posted 2003. April 18. - 22:54

ja, és a "látni és látszani"-ból ha csak látszani akarsz, akkor elég elõre is a villogó. Ha látni is, akkor meg nem. De ez már részletkérdés.
Egyébként egyszer tekertem haza sötétben, és egyszer csak hallom, hogy vmi nyikorog. És nem tudtam miaz, és hirtelen "beúszott" a lámpám fényébe egy biciklis. És komolyan megijedtem, mert nagyon nem számítottam rá
És aki autózik, vagy beszél autósokkal: lécci akkor is kapcsolják le a reflektort, ha biciklis jön szembe (persze lámpával), mert baromi szar tud lenni, amikor nem látod az utat...
thx
bye
Egyébként egyszer tekertem haza sötétben, és egyszer csak hallom, hogy vmi nyikorog. És nem tudtam miaz, és hirtelen "beúszott" a lámpám fényébe egy biciklis. És komolyan megijedtem, mert nagyon nem számítottam rá
És aki autózik, vagy beszél autósokkal: lécci akkor is kapcsolják le a reflektort, ha biciklis jön szembe (persze lámpával), mert baromi szar tud lenni, amikor nem látod az utat...
thx
bye
#1211
Posted 2003. April 18. - 22:50

Hali!
Én már olyat is hallottam, hogy autóból egy sálat nyújtottak ki a bicikli elé (aki egyébként asszem profi versenyzõ)... Szóval vannak érdekes esetek. Én városban csak este felé szeretek bityiklizni, nappal, ha városban kell mennem, várok egy jól megrakott nyergesvontatót, vagy egy régifajta (nem farmotoros) csuklósbuszt, és beállok mögé. Nem tudnak leszorítani, nem gond a sávváltás, felveszem a forgalom ritmusát, stb. Egyébként még szerencse, hogy nem városban lakom... /hanem Miskolc mellett, de ez lényegtelen, viszont a kerékpárutak mennyisége botrányos/ Felsõzsolcán, ahol sztem bõven nincs tízezer lakos, és forgalom is nuku, végig tudsz menni kerékpár úton, ahol ugyan vannak néha gyalogosok + babakocsik (pedig végig van mellette járda, mindegy). Néha csak azért nem megyek a bringaúton, mert nem akarok járdáról le-föl (noha alacsonyított vagy milyen a szegély
A lámpákról meg annyit, hogy hátulra mindenképp kell, elõre meg legalább annyira javallott, mint régen résztvenni a május 1.-i felvonulásokon...
na bye
Én már olyat is hallottam, hogy autóból egy sálat nyújtottak ki a bicikli elé (aki egyébként asszem profi versenyzõ)... Szóval vannak érdekes esetek. Én városban csak este felé szeretek bityiklizni, nappal, ha városban kell mennem, várok egy jól megrakott nyergesvontatót, vagy egy régifajta (nem farmotoros) csuklósbuszt, és beállok mögé. Nem tudnak leszorítani, nem gond a sávváltás, felveszem a forgalom ritmusát, stb. Egyébként még szerencse, hogy nem városban lakom... /hanem Miskolc mellett, de ez lényegtelen, viszont a kerékpárutak mennyisége botrányos/ Felsõzsolcán, ahol sztem bõven nincs tízezer lakos, és forgalom is nuku, végig tudsz menni kerékpár úton, ahol ugyan vannak néha gyalogosok + babakocsik (pedig végig van mellette járda, mindegy). Néha csak azért nem megyek a bringaúton, mert nem akarok járdáról le-föl (noha alacsonyított vagy milyen a szegély
A lámpákról meg annyit, hogy hátulra mindenképp kell, elõre meg legalább annyira javallott, mint régen résztvenni a május 1.-i felvonulásokon...
na bye
#1212
Posted 2003. April 18. - 19:43

Körte kedves!
Annyit pontosítanék, hogy a ledes lámpa nem halogén. A két világítótest között elég nagy a különbség mûködésben is, élettartamban is.
És most tényleg nem kötekedni akartam. :-*
Jók voltak az állatos oktatófilmek, szerintem is eõ kéne venni õket újból, vagy átdolgozni, mert a KRESZ ugye változott elég sokat azóta!
Nekem az öt ledes pilácsom van, azzel már biztos, hogy észrevesznek, bár a három ledes is kitûnõ. Különösen, ha van villogó üzemmódja.
Annyit pontosítanék, hogy a ledes lámpa nem halogén. A két világítótest között elég nagy a különbség mûködésben is, élettartamban is.
És most tényleg nem kötekedni akartam. :-*
Jók voltak az állatos oktatófilmek, szerintem is eõ kéne venni õket újból, vagy átdolgozni, mert a KRESZ ugye változott elég sokat azóta!
Nekem az öt ledes pilácsom van, azzel már biztos, hogy észrevesznek, bár a három ledes is kitûnõ. Különösen, ha van villogó üzemmódja.
#1213
Posted 2003. April 18. - 15:12

Sziasztok!
Azért örülök, hogy itt "divat" a biztonságos közlekedés. 8)
Amit hiányolok. Ha nem is kellene kresz-vizsga a kerékpárhoz, de jó volna, ha újra vetítenének oktató filmeket - nem olyanokat! na! - hanem olyanokat, mint régen volt a Kutyus, meg a Cicus... a Közlekedj okosan! Ezek mindig sokkal jobban megragadnak a gyerekekben, mintha egy egyenruhás rendõr kiállna az osztály elé, és elmagyarázná, mit hogy kell.
A lámpa. Nem olyan rég Cat eye lámpát vettem, háromledes, halogén. Állat jó fénye van, viszonylag messzire világít, és elég erõs is. Azt tapasztaltam, hogy igenis pofán kell világítani a szembejövõt, hogy észrevegyen. Motorral városon kívül, föleg naplementében szoktam távolságit használni. Amúgy pedig a tompított is feljebb világít, mint ahogy kellene neki. Bár kerékpárral nem fenyeget a veszély, hogy olyan gyorsan utolérek valakit, mint motorral, de sötétben mindig attól parázok, hogy valaki belémszáguld. :'(
Körte
Azért örülök, hogy itt "divat" a biztonságos közlekedés. 8)
Amit hiányolok. Ha nem is kellene kresz-vizsga a kerékpárhoz, de jó volna, ha újra vetítenének oktató filmeket - nem olyanokat! na! - hanem olyanokat, mint régen volt a Kutyus, meg a Cicus... a Közlekedj okosan! Ezek mindig sokkal jobban megragadnak a gyerekekben, mintha egy egyenruhás rendõr kiállna az osztály elé, és elmagyarázná, mit hogy kell.
A lámpa. Nem olyan rég Cat eye lámpát vettem, háromledes, halogén. Állat jó fénye van, viszonylag messzire világít, és elég erõs is. Azt tapasztaltam, hogy igenis pofán kell világítani a szembejövõt, hogy észrevegyen. Motorral városon kívül, föleg naplementében szoktam távolságit használni. Amúgy pedig a tompított is feljebb világít, mint ahogy kellene neki. Bár kerékpárral nem fenyeget a veszély, hogy olyan gyorsan utolérek valakit, mint motorral, de sötétben mindig attól parázok, hogy valaki belémszáguld. :'(
Körte
#1214
Posted 2003. April 18. - 14:46

Sziasztok!
Új vagyok itt nálatok, de az "érzés" tecccik.
Ugyanis: van egy éppen 6 hónapos keresztfiam, aki mire felnõ - azon túl hogy EU polgár lesz - talán nyugisabban is kerékpározhat. Lesz út hozzá (remélem).
Említettétek hogy B.pesthez felzárkózott Miskolc is - már ami a morált illeti. Ha valakit ez megnyugtat, Nyíregyházán sem más a helyzet.
Személy szerint kétszer sodortak el, pedig mindíg a KRESZ szerint hajtottam.
Remélem találkozunk a demonstráción.
Új vagyok itt nálatok, de az "érzés" tecccik.
Ugyanis: van egy éppen 6 hónapos keresztfiam, aki mire felnõ - azon túl hogy EU polgár lesz - talán nyugisabban is kerékpározhat. Lesz út hozzá (remélem).
Említettétek hogy B.pesthez felzárkózott Miskolc is - már ami a morált illeti. Ha valakit ez megnyugtat, Nyíregyházán sem más a helyzet.
Személy szerint kétszer sodortak el, pedig mindíg a KRESZ szerint hajtottam.
Remélem találkozunk a demonstráción.
#1215
Posted 2003. April 18. - 09:05

Látod Jorus!
Az élet apró örömei!
Minden esetre elgondolkodtató.
Egyébként Miskolc is kezdi átvenni Budapest stílusát.
Az élet apró örömei!
Minden esetre elgondolkodtató.
Egyébként Miskolc is kezdi átvenni Budapest stílusát.
#1216
Posted 2003. April 18. - 08:51

A pesti közlekedési morálról: szörnyû. A biciklis 4-ed rangú résztvevõje a forgalomnak. Rádhúzzák a kocsit, elédvágnak, bicikli utat keresztezve elsõbbségadás nélkül fordulnak, elõzéskor a szembejövõ kerékpáros nem képez az autós szemében akadályt, stb. Meg kell szoknod, hogy mindenki ellened van, és csak magadra számíthatsz, még a bicikli úton is, ahol a minap majdnem elkaszált egy 60-nal elõzõ robogó.
Ezért is volt nagyon kellemes meglepetés, amikor nemrég lent voltunk Szekszárdon versenyen, és természetesen a városban is tekertünk az állomástól a szállásig. Közeledtünk egy keresztezõdéshez (sétáló utcában tekertünk, ezt keresztezte egy forgalmasabb út), lámpa nincs, csak zebra. Már messzirõl láttuk, hogy, ha nem tekerünk be az autók közé, akkor akár szalonnázhatnánk is a járda szélén, mert összefüggõ sorokban haladtak. És itt jött a szörprájz... ahogy az elsõ bicó kereke leért az úttestre, az elöl haladó autó lassított, a szembejövõ majdhogynem csikorogva fékezett, udvarias intések mindkét oldalról, semmi dudálás a háttérben, mint itt nálunk, ha valaki pillanatnyi elmezavarában el merészel engedni egy biciklist vagy gyalogost a zebrán.
A döbbenet csak percek múltán engedett fel bennünk.
Ezért is volt nagyon kellemes meglepetés, amikor nemrég lent voltunk Szekszárdon versenyen, és természetesen a városban is tekertünk az állomástól a szállásig. Közeledtünk egy keresztezõdéshez (sétáló utcában tekertünk, ezt keresztezte egy forgalmasabb út), lámpa nincs, csak zebra. Már messzirõl láttuk, hogy, ha nem tekerünk be az autók közé, akkor akár szalonnázhatnánk is a járda szélén, mert összefüggõ sorokban haladtak. És itt jött a szörprájz... ahogy az elsõ bicó kereke leért az úttestre, az elöl haladó autó lassított, a szembejövõ majdhogynem csikorogva fékezett, udvarias intések mindkét oldalról, semmi dudálás a háttérben, mint itt nálunk, ha valaki pillanatnyi elmezavarában el merészel engedni egy biciklist vagy gyalogost a zebrán.
A döbbenet csak percek múltán engedett fel bennünk.

#1217
Posted 2003. April 18. - 08:25

Abban na szerencsés helyzetben vagyok, hogy mindkét oldalt tapasztalom. A hátsó lámpák fénye elég érdekesen jön össze. A sima dinamós illetve Tesco Gazdaságos lámpák fénye valóban csak aránylag közelrõl látható. A minõségi pilácsok magasfényû ledjei és a hozzájuk tartozó burkolat, hála a tervezésnek, aránylag messzirõl. Viszont mindkét lámpa sokkal figyelemfelkeltõbb, ha villog!!!
Sokkal inkább felkelti a figyelmet, mint egy állandó fény.
Az elsõ lámpáknál hasonló a helyzet.
A legjobb, és legjobban észlelhetõ a CATEYE ledes pilácsa, ezek közül már az egy ledes is király. A színe miatt jó, mert a kékes fény nem olyan megszokott, mint a hagyományos.
A halogének csak addíg jók, míg jó az elem bennük. Ahogy merül, úgy változik a fénye sárgásabbra és halványabbra.
Fityisszel abban teljesen egyet értek, hogy a szabályok ránk is vonatkoznak és be kell tartani õket.
Sokkal inkább felkelti a figyelmet, mint egy állandó fény.
Az elsõ lámpáknál hasonló a helyzet.
A legjobb, és legjobban észlelhetõ a CATEYE ledes pilácsa, ezek közül már az egy ledes is király. A színe miatt jó, mert a kékes fény nem olyan megszokott, mint a hagyományos.
A halogének csak addíg jók, míg jó az elem bennük. Ahogy merül, úgy változik a fénye sárgásabbra és halványabbra.
Fityisszel abban teljesen egyet értek, hogy a szabályok ránk is vonatkoznak és be kell tartani õket.
#1218
Posted 2003. April 18. - 08:21

Ha már itt tartunk, hivatalosan nem lehet hátul villogó lámpával közlekedni, pedig figyelemfelkeltõbb mint a folyamatos fény.
#1219
Posted 2003. April 18. - 08:09

egy autózásban gyakorlottabb barátom szerint a normál led lámpák alig láthatók messzirõl, szinte sz@rt sem érnek, ha gyorsan jön az autós.
Hmm, én egyszer elsétáltam jó messzire a bringámtól direkt emiatt, és szerintem nagyon jól látszik. Igaz, nem próbáltam meg hatvannal felé futni ;D
#1220
Posted 2003. April 17. - 17:27

egy autózásban gyakorlottabb barátom szerint a normál led lámpák alig láthatók messzirõl, szinte sz@rt sem érnek, ha gyorsan jön az autós. emiatt fényvisszaverõ csikokat is érdemes felrakni, az távolabbról látható. meg valami jó erõs elsõ lámpát.