Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Sima pedál vs. SPD

- - - - -

  • Please log in to reply
3378 replies to this topic

#621
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 posts
Nem ajánlom az m505-öt, nekem a mtb-hez azt adták, ezért használtam egy darabig. Nehéz, nekem hamar elkezdett kattogni, recsegni, pedig nem látott sarat sem. Bizonytalanabb az oldása mint az m520-nek, és sosem sikerült benne megtalálni az optimumot, vagy olyan szorosra állítottam, hogy alig lehetett belõle kilépni vagy menet közben túl nagy volt a holtjátéka.
Bár az m087 messze nem csúcsmodell, max alsó-közép, de ebbõl a társaságból õt választanám.
Kár hogy idén az m540-es pedállal nincs akció, az mégjobb választás lenne.
A cipõben lehet hogy az 1 méret sem elég és 1.5-2 számmal kell nagyobb cipõ, mindenképpen próbáld fel. Nekem 43-as lábhoz a 44-est kicsit szûknek éreztem és végül 45-ös lett, az meg kicsit nagy.
Én az m087-hoz hasonló m122-es cipõben sok kilométert legyaloltam gond nélkül, szóval nem igaz, hogy csak az mt szériával lehet gyalogolni.

A shimano leértékelés miatt énis belefogok azthiszem végre az SPD világába.

Teljesen kezdõ SPD-s leszek (vagyok). Valahogy ez kimaradt az életembõl. Egy picit mindigis tartottam tõle.
Eszerint kellene cipõ és pedál is.

Pedálra rávágnátok, hogy shimano, hiszen van az SPD ami shimano, és a többi "shimano spd" rendszerû pedál nem valami jó, persze ha van más pedál az is szóba jöhet. Tehát: Shimano terén m505 szóba sem jöhet, annyira rossz, és mindenképp m520?

cipõ:
Szokásos módszerrel gondolom egyel nagyobb kell majd, mint amekkora utcai cipõt hordok, ez tiszta. Ott veszem, ahol majd fel is próbálom, így ezzel nem lehet baj. Terepen keveset haladok (sajnos - még), a legtöbbet városban. Mikor elmegyek bringázni keveset gyalogolok. Igazából mindenes cipõt keresek, mert fontos a kényelem (mint mindenkinek), de nem akarom, hogy a kényelem a talp merevsége rovására menjen, ezzel rontva a pedálozási hatékonyságot. Illetve az se lenne rossz, ha egy sima platform pedállal is lehetne használni, ha úgy adódik.

3 modell keltette fel a figyelmemet. Az m087 mint csúcsmodell, ehhez adnak 520-as pedált. Az m077-es az ára miatt, ehhez 505-ös jár. Illetve lehet a túra felhasználásúak a kényelmesebbek (tippelek csak) így a harmadik az mt42 amihez 520-as pedál van.

ezeken kívül még a hervisben kapható Speci taho megfelelõje is eszembe jutott mint alternatíva, de a tõlünk legközelebbiben csak 45-ös modell volt, és bár speci tahó hasonmás, nem ballance márka alatt futott. Azthiszem 15k körül volt az ára.



#622
czanga

czanga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 563 posts
A shimano leértékelés miatt énis belefogok azthiszem végre az SPD világába.

Teljesen kezdõ SPD-s leszek (vagyok). Valahogy ez kimaradt az életembõl. Egy picit mindigis tartottam tõle.
Eszerint kellene cipõ és pedál is.

Pedálra rávágnátok, hogy shimano, hiszen van az SPD ami shimano, és a többi "shimano spd" rendszerû pedál nem valami jó, persze ha van más pedál az is szóba jöhet. Tehát: Shimano terén m505 szóba sem jöhet, annyira rossz, és mindenképp m520?

cipõ:
Szokásos módszerrel gondolom egyel nagyobb kell majd, mint amekkora utcai cipõt hordok, ez tiszta. Ott veszem, ahol majd fel is próbálom, így ezzel nem lehet baj. Terepen keveset haladok (sajnos - még), a legtöbbet városban. Mikor elmegyek bringázni keveset gyalogolok. Igazából mindenes cipõt keresek, mert fontos a kényelem (mint mindenkinek), de nem akarom, hogy a kényelem a talp merevsége rovására menjen, ezzel rontva a pedálozási hatékonyságot. Illetve az se lenne rossz, ha egy sima platform pedállal is lehetne használni, ha úgy adódik.

3 modell keltette fel a figyelmemet. Az m087 mint csúcsmodell, ehhez adnak 520-as pedált. Az m077-es az ára miatt, ehhez 505-ös jár. Illetve lehet a túra felhasználásúak a kényelmesebbek (tippelek csak) így a harmadik az mt42 amihez 520-as pedál van.

ezeken kívül még a hervisben kapható Speci taho megfelelõje is eszembe jutott mint alternatíva, de a tõlünk legközelebbiben csak 45-ös modell volt, és bár speci tahó hasonmás, nem ballance márka alatt futott. Azthiszem 15k körül volt az ára.

#623
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 posts
Kösz a tapasztalatokat. A gyári stoplijával használod, vagy shimanoval? Állítólag a titán Exustar pedálokat csak a saját titán stoplival szabad használni, a shimano acél(?) stopli megeszi.

Azért ez is jellemzõ kis hazánkra, a linkelt pedál nálunk 42eFt, németeknél 100 Eur.... (a postban elírtam, nem E-PD... hanem E-PM...)

Én végül a sima E-PM 25-öt rendeltem meg.

Õt használom montin kb. 1,5 hónapja:
E-PM25Ti Hegyi pat.pedl - Exustar - Webshop - Evobike
Nekem eddig bevált, sárban is sokat mentem már vele.Két negatívumot fedeztem fel.Az egyik, h gyorsan kopik a pedáltest, már most látszik egy kis bemaródás, amit a stopli okozott.A Sh-nak itt van acélkeretes védelme, amit asszem cserélni is lehet.A másik, amit írtak is róla, h kicsit szoros a csapágya új korában.Az enyémben kb. 500km, de még mindig szorosnak érzem kicsit.Ha ráütök az egyik felére, akkor 180 fokot fordul.Szerintetek ez elég, vagy érdemes belepiszkálni?



#624
löpapp

löpapp

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 406 posts

Nagyon elégedett vagyok a S. m540 pedállal amit a montin használok, és némi vívódás után úgy döntöttem, maradok spd-n az outin is, de gondoltam valami könnyebbet keresek. A lényeg hogy némi nettúrás után rátaláltam az Exustar pedálokra, a review-k alapján kb. a S. megbízhatósága, mûködésminõsége, könnyebb súlyban.
A bike-discount.de-n nézve az árakat:
Kétoldalas SPD:

Exustar E-PD 25, 40 EUR: 268g
Exustar E-PD 25 TI, 100 EUR: 208g

Míg Shimanoban amit szembe lehet állítani árban:
Shimano M-770 XT, 43 Eur: 352 g
Shimano M-980 XTR, 96 Eur: 310 g

(ja és országútiban: Exustar E-PR101PP (Look Keo kompatibilis), 262 g, 28 Eur!, míg a Keo Classic 280g és 50 Eur...)

Van tapasztalata valakinek Exustar pedálokkal?


Õt használom montin kb. 1,5 hónapja:
E-PM25Ti Hegyi pat.pedl - Exustar - Webshop - Evobike
Nekem eddig bevált, sárban is sokat mentem már vele.Két negatívumot fedeztem fel.Az egyik, h gyorsan kopik a pedáltest, már most látszik egy kis bemaródás, amit a stopli okozott.A Sh-nak itt van acélkeretes védelme, amit asszem cserélni is lehet.A másik, amit írtak is róla, h kicsit szoros a csapágya új korában.Az enyémben kb. 500km, de még mindig szorosnak érzem kicsit.Ha ráütök az egyik felére, akkor 180 fokot fordul.Szerintetek ez elég, vagy érdemes belepiszkálni?

#625
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

SPD-cipõhöz a stopli helyére létezhet valami olyan mûanyag vagy gumi kiegészítõ, amit felcsavarozva a stopli helyére taposópedállal jobban lehetne használni a cipõt?


Igen. Egyszerûbb Shimano cipõn van ilyen gyárilag.

#626
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
SPD-cipõhöz a stopli helyére létezhet valami olyan mûanyag vagy gumi kiegészítõ, amit felcsavarozva a stopli helyére taposópedállal jobban lehetne használni a cipõt?

#627
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 posts
Nagyon elégedett vagyok a S. m540 pedállal amit a montin használok, és némi vívódás után úgy döntöttem, maradok spd-n az outin is, de gondoltam valami könnyebbet keresek. A lényeg hogy némi nettúrás után rátaláltam az Exustar pedálokra, a review-k alapján kb. a S. megbízhatósága, mûködésminõsége, könnyebb súlyban.
A bike-discount.de-n nézve az árakat:
Kétoldalas SPD:

Exustar E-PD 25, 40 EUR: 268g
Exustar E-PD 25 TI, 100 EUR: 208g

Míg Shimanoban amit szembe lehet állítani árban:
Shimano M-770 XT, 43 Eur: 352 g
Shimano M-980 XTR, 96 Eur: 310 g

(ja és országútiban: Exustar E-PR101PP (Look Keo kompatibilis), 262 g, 28 Eur!, míg a Keo Classic 280g és 50 Eur...)

Van tapasztalata valakinek Exustar pedálokkal?

#628
blueshark

blueshark

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,190 posts

tudom, hogy írtam már ezt korábban, meg nekem semmi bajom a márkával, de azért annyi jótanácsot had adjak, hogy elõször nézd meg jól a speci taho-t, majd menj el egy hervisbe és nézd meg a balance vagy fuji néven kapható túra cipõjüket, vesd össze õket és az áraikat, majd ez alapján döntsél.


szegediben semmilyen spd cipõt nem találtam
Team Heavy Pedal - Szeged

A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.

#629
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1,373 posts
  • LocationVeresegyház
Nekem Speci Sport MTB van és osztom a lentiek véleményét.
Nagyon kemény talpa van és az orr része magasabb mint a sarka, így városban nem túl komfortos benne sokat sétálni.

Terepen viszont korrekten tapad, nem csúszkál, még sziklás terepen sem volt vele gondom.

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#630
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Zee megírta a lényeget, a Sport MTB nem túl kényelmes városi használatra, nem azt mondom, hogy nem lehet benne menni de nem arra találták ki. Keres valamilyen túra cipõt a Specialized Taho hibátlan erre a célra


tudom, hogy írtam már ezt korábban, meg nekem semmi bajom a márkával, de azért annyi jótanácsot had adjak, hogy elõször nézd meg jól a speci taho-t, majd menj el egy hervisbe és nézd meg a balance vagy fuji néven kapható túra cipõjüket, vesd össze õket és az áraikat, majd ez alapján döntsél.

#631
neumann

neumann

    vendég

  • fórumtag
  • 10 posts
köszi a segítséget =)

#632
blueshark

blueshark

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,190 posts
Zee megírta a lényeget, a Sport MTB nem túl kényelmes városi használatra, nem azt mondom, hogy nem lehet benne menni de nem arra találták ki. Keres valamilyen túra cipõt a Specialized Taho hibátlan erre a célra
Team Heavy Pedal - Szeged

A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.

#633
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Ha városba és túra akkor shimanoból mt 21 22 41 vagy 42 specibõl a taho
amit te néztél annak már a nevében is benne van hogy sport, városba kevésbé alkalmas kényelmes.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#634
neumann

neumann

    vendég

  • fórumtag
  • 10 posts
Sziasztok!

Én is beléptem az SPD-használók közé. Ma jött meg a pedálom, Shimano PD-M520, és néztem cipõket is. Egy Spezialized Sport MTB-t néztem ki. Városban meg túrára használnám. Van Valakinek véleménye róla? Mik a tapasztalatok? Esetleg van más ajánlatotok? Kb. 20ezer forintom van rá.

#635
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts
Nekem kellett a keret és a 12.5°-os kioldás. Mindegyik egy plusz komfortot ad, a keret biztonságérzetet lefelé. Ez annyira bevált, hogy nem kívánok változtatni. Nem túrázok, hanem tekerek. Te mész úgy mint egy versenyzõ. :)

#636
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts
Szerintem elõbb kopik meg ezeknél a pedáloknál a dokkoló mechanika mint hogy tönkremenjen a csapágy. A keretes SPD-nek meg túrafelhasználásban nem sok értelmét látom.

#637
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Ha nem kattog, nem kotyog akkor nem kell vele foglalkozni. Karbantartásmentesen is több tízezer km-t kibír az a csapágy. Szerintem ez a legjobb megoldás a piacon.


Ennek örülök. Akkor, amíg nem lesz komolyabb gond nem piszkálom. Annyira tetszik, hogy vennék belõle tartalékot is, nehogy késõbb már ne gyártsák. A keret a gyenge pontja, azt biztosan ki kell cserélni idõvel. Remélem azt lehet kapni külön is a csavarral együtt, amit félig elnyaltam.

#638
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Shimano PD-M647 (DX) -em van, nem gondoltam, hogy DX-bõl van más fajta is. Thx, ez alapján megtaláltam ennek is a robbantott ábráját. A 7-essel jelölt csavarra gondoltam. Ebbõl sajnos nem derül ki milyen menet van rajta. Balra átfordult benne az imbusz, a másik irányban sem mozdul, már nagyon nem merek próbálkozni. Ki kellene jöjjön a tengelytõl függetlenül, nem?


Enyém 540-es meg az elsõ 500km után lóg....:(


A robbantott ábrát elnézve csak úgy lehet a csapágyakhoz férni, ha a kónuszt is kilazítom, annak a beállítása jó móka lehet. Egy ponton érezhetõen nehezebben fordult (hang kíséretében), de nem rágott. Csak akkor szedem szét, ha nagyon muszáj. A balfékeskedésemet meg sajnálom, hogy betettem annak a csavarnak feleslegesen. Majd akkor szívok vele, amikor keretet kell cserélni.



Egyszerre írtuk. :) Thx, én is erre jutottam, hogy azzal kell kezdeni, de a kónusztól megijedtem.


Ha nem kattog, nem kotyog akkor nem kell vele foglalkozni. Karbantartásmentesen is több tízezer km-t kibír az a csapágy. Szerintem ez a legjobb megoldás a piacon.


A sebesség mindent megold.

 


#639
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Nekem az 540 kapott sarat, havat, jeget és ezek kombinációját rendesen de addig biztos nem szedem szét míg el nem kezd rágni, tapasztalatom az a jobb minõségû pedáloknál drasztikusan csökkenti az élettartamot az indokolatlan szétszedés.


A robbantott ábrát elnézve csak úgy lehet a csapágyakhoz férni, ha a kónuszt is kilazítom, annak a beállítása jó móka lehet. Egy ponton érezhetõen nehezebben fordult (hang kíséretében), de nem rágott. Csak akkor szedem szét, ha nagyon muszáj. A balfékeskedésemet meg sajnálom, hogy betettem annak a csavarnak feleslegesen. Majd akkor szívok vele, amikor keretet kell cserélni.

Ha szét akarod szedni, akkor a 2-es alkatrészt tekerd ki a pedáltestbõl, onnantól már látszik, hogy mit hogyan kell. Kónuszos a csapágyazása, ugyanúgy kell összekontrázni, mint a kerekeknél.


Egyszerre írtuk. :) Thx, én is erre jutottam, hogy azzal kell kezdeni, de a kónusztól megijedtem.

#640
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Shimano PD-M647 (DX) -em van, nem gondoltam, hogy DX-bõl van más fajta is. Thx, ez alapján megtaláltam ennek is a robbantott ábráját. A 7-essel jelölt csavarra gondoltam. Ebbõl sajnos nem derül ki milyen menet van rajta. Balra átfordult benne az imbusz, a másik irányban sem mozdul, már nagyon nem merek próbálkozni. Ki kellene jöjjön a tengelytõl függetlenül, nem?

Ha szét akarod szedni, akkor a 2-es alkatrészt tekerd ki a pedáltestbõl, onnantól már látszik, hogy mit hogyan kell. Kónuszos a csapágyazása, ugyanúgy kell összekontrázni, mint a kerekeknél.

Enyém 540-es meg az elsõ 500km után lóg....:(

Az enyém is lógott.


A sebesség mindent megold.