Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Pace Cycles

- - - - -

  • Please log in to reply
104 replies to this topic

#1
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,143 posts
  • LocationSvájc
lanc asszimetrikus, kulso felen nincsenek valtast konnyito bemarasok
  • Mars likes this
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

#2
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 503 posts

Jellemző erre a projektre, hogy lassan halad, de azért halad. 1,5 év alatt lett belőle használható bringa (SS) és azóta is eltelt még 1 év. Mondjuk, nem is sietős, és tudtam is, hogy mit akarok, nem mellékesen mindvégig volt mivel bringázni is. 

 

Érdekes felvetés, hogy a váltósítással mennyivel gyarapodott a bringa tömege. Nem kevéssel, de hozzá kell tenni, hogy a GX AXS nem egy alsópolcos termék, de ettől még nehéz. 

Az SS szett összetevői: DT HG rotortest, SS hézagolószett, On One 22T acél lánckerék, KMC X9 9s lánc. 

 

SS-HG.jpg

 

A rotortest, ss kit, fogaskerék 181 gramm, míg a KMC lánc 250 gramm, azaz összesen: 431 gramm

 

A váltós felálláshoz: DT MicroSpline rotortest, XT M8100 sor, M8100 lánc, GX AXS hátsóváltó, GX AXS váltókar: 55 + 470 + 468 + 79, aza összesen: 1072 gramm

 

A kettő különbözete: 1072 - 431 = 641 gramm, tehát ennyi az ára a váltósításnak. 

 

A GX AXS Upgrade Kit telepítése egyszerű és gyors, vagyis nem annyira. A váltókart, vagyis annak a bilincsét csak úgy lehet felhelyezni, hogy le kell bontani a markolatot, és esetemben még a fékkart is, mert nem bontható a bilincs. Ha már itt jártam, kicseréltem illetve pótoltam a félig eltört, ESI kupakot is, továbbra is valami megmagyarázhatatlan örömöt érzek attól, hogy ezt külön meg lehet venni ehhez a markolathoz. :D Nem mellesleg szerintem kiváló kormányvégkupak. 

 

ESI-kupak.jpg

 

A bilincs felhelyezése a markolat lerángatása után sem volt könnyű, mert az újgenerációs két ponton támaszkodó fékkart is meg kellett bontani, hogy a bilincset be tudjam tenni a két felfekvőpont közé. De hát mit lehessen tenni akkor, ha nekem ott van jó helyen. 

 

V-lt-kar-poz-ci.jpg

 

Az akksit fel kellett töltenem, mert teljesen le volt merülve, és amíg töltődött kicseréltem a rotortestet, felszereltem a sort, és méretre szabtam a láncot. A rotortest szokásos DT minőség, nem lehet rá panaszom, a sor szintén egy olyan pontosan gyártott cucc, ami a Shimano-tól elvárható. A méretre szabott láncnál már csak arra kellett figyelni, hogy jó irányba tegyem fel. Bárkinek van arról tapasztalata, hogy erre miért van szükség? Mert szemre én nem látok különbséget a két oldal között, de én köztudottan nem nagyon látok rendesen. 

 

Sramano-GX-AXS.jpg

 

A beállítás nagyon mókás, a fokozatok közötti finomhangolási lehetőség (0,2 mm elmozdulás) zseniális. A folyamat könnyű, de úgy tapasztalom, hogy a rendszer rendkívül érzékeny a pontos beállításra, különösen a B csavar pozíciójára. De, ha megvan a jó helyzet, akkor a váltás minősége tökéletes, még ezzel a Sramano összeállítással is. Az első terepes, hegyi tesztkör megvolt, rendkívül bíztatóan üzemelt a rendszer, kicsit még finomhangoltam/ hangolok rajta, és legközelebb már a tényleges tapasztalatokkal jelentkezem...


Pace-GX-AXS.jpg

 

...és ígérem, akkor már terepen készült fotók is lesznek!


  • Rabbit likes this

#3
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,190 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Offtopic, de talán még belefér: a 12-es Eagle AXS váltó így tökéletesen működik és szépen vált 11-es soron. Próbáltam 1195-ös SRAM és Shimano 105-ös 11-sebességesen egyaránt, utóbbin többször, mikor a montival görgőztem. A 11-es rendszerhez a 12. sebesség szoftveres tiltása elég lenne. ;)


  • Kisherceg likes this

---

1. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

2. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

3. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#4
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7,506 posts

Pirosból van 2 állapot: sima pirosan világítás váltáskor: 4-5-6 óra még benne van. Villogó piros: kritikus szint - nem sokszor láttam ilyet.

 

Nekem soha nem merült még le teljesen a 6.5 év alatt az akksi.

 

ez így klassz, nem tudtam, hogy pirosból is kétféle jel van. :thumbs up:

 

mondjuk részemről még mindig nem értem, miért is jó az egész villanyosítás, de persze hobbi, rendben. az viszont kritikán aluli, ha nem lehet "váltási térképet" váltani, hogy ne legyenek kompatibilitási problémák. pl shimano/sram sorok csereszabatosak legyenek... arról már álmodni sem merek, hogy pl tudjon 12/11/10 sorokat is kezelni a rendszer. gondolom nem lenne nagy truváj megírni rá a progit.... lehet, hogy most találtam meg a piaci rést élelmesebb hackereknek? ph34r.png


Edited by Kisherceg, 2022. October 07. - 19:37.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#5
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,190 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

ha pirosra vált, mennyit bír még?

Pirosból van 2 állapot: sima pirosan világítás váltáskor: 4-5-6 óra még benne van. Villogó piros: kritikus szint - nem sokszor láttam ilyet.

 

Nekem soha nem merült még le teljesen a 6.5 év alatt az akksi.


  • Kisherceg likes this

---

1. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

2. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

3. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#6
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7,506 posts

 

 

Szerintem érdemes egy tartalék akksi beszerzése, amit mindig frissen feltöltve tart az ember.

 

Nálam a best practice, hogy sose legyen a merüléssel bajom:

  • indulás előtt váltok egyet le, majd vissza és nézem a hátsó váltón a kis ledet
  • ha zöld --> minden OK, indulás
  • ha piros --> csere a tartalék, már feltöltött akksira. Lemerült akksit rá a bicaj mellett lévő, a polcon várakozó töltőre smile.png

 

 

ha pirosra vált, mennyit bír még?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#7
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,190 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Jó olvasni ilyen, ennyire a résztelekbe menő építésekről. A régi Bikemag-et idézi nekem. :)

Kíváncsian várom a tapasztalatokat!

 

Jómagam early bird voltam a 11-sebességes eTappal és az AXS rendszerekkel is (2016 nyarán installáltam eTapot a CX gépemre, Eagle AXS-t 2019 júniusában vásároltam). Sokat megyek, a legrégebbi akksik jópár töltési cikluson lehetnek már túl. Össze-vissza használom már őket, nem tudom, melyik lehet a legrégebbi, de van 1 vagy talán 2, ami mintha kevesebbet bírna, mint a többi. De még montin is elmennek 15 órát így is. Sokat megyek, 3-4 hetet bírnak általában montin, országútin ~2 hónapot 1 töltéssel.

 

Szerintem érdemes egy tartalék akksi beszerzése, amit mindig frissen feltöltve tart az ember.

 

Nálam a best practice, hogy sose legyen a merüléssel bajom:

  • indulás előtt váltok egyet le, majd vissza és nézem a hátsó váltón a kis ledet
  • ha zöld --> minden OK, indulás
  • ha piros --> csere a tartalék, már feltöltött akksira. Lemerült akksit rá a bicaj mellett lévő, a polcon várakozó töltőre :)

  • ultio likes this

---

1. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

2. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

3. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#8
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,143 posts
  • LocationSvájc
axs akksi nalam 2 honapot bir, toltesi ido 1.5 ora
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

#9
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts

Gratula a sok új cucchoz!

 

A shimano és a sram 12-es sorok úgy tudom, nem teljesen kompatibilisek. Láttam néhány videót, azokon a középső lánckerekekhez lőtték be a váltót, úgy elfogadhatóan működött.

Nekem microspline agyam is van, azt utálom benne, hogy halál pontosan kell rátenni a dobra a sort, egyébként nem megy fel. Mondjuk ez lehet előny is. 

Azt vettem még észre, hogy ha nyúlik a lánc, egyre szarabbul fog váltani (0.5 nyúlásnál). Az slx láncok nem valami tartósak, most xt van fent, waxolva, ez eddig jó. 


  • Kisherceg and Rabbit like this

#10
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 503 posts

Megérkezett az utolsó szükséges doboz is, így elkezdődhet az építkezés. Volt némi dilemma a rendszerek vegyítésével kapcsolatban, de végül hosszas gondolkodás eredményeként megszületett az alábbi kombináció. Hogy jó lett-e? Majd kiderül, és ha jó lesz, ha nem, beszámolok majd róla. 

 

Villanyszett.jpg

 

Kakukktojás az ESI kormányvégdugó, de az egyik az enyészeté lett a Pace-en, így kellett az utánpótlás. Nem gondoltam, hogy kapok hozzá gyárit, ezért nagyon örülök neki, mert szerintem szuper végek. Az, hogy mindössze 2 euró a pár, csak hab a tortán. 

A DT ratchet zsír pedig elengedhetetlen része a DT agyak szerelésének, így ha már dobot cserélek, megkenegetem majd a napkerekeket. 

 

Teljes-Sram-GX-AXS-upgrade-kit.jpg

 

A Sram GX AXS Upgrade Kit doboz teljes tartalma. A B csavar beállításához ugyan nem fogom tudni használni a mellékelt célszerszámot, de például az Eagle feliratos mini multitool figyelemre méltó apróság, és egész jó minőségűnek is tűnik. 

 

Sram-AXS-akkumul-tor.jpg

 

Az akkumulátorból ez az 1 volt a dobozban, gondolkodom még egy tartalék beszerzésén, bár lehet, hogy felesleges, ha abból indulok ki, hogy elvileg nagyon ritkán (?) kell tölteni. 

 

Sram-AXS-v-lt-karbilincs.jpg

 

Elhiszem, hogy nem tétel a váltókart tartó bilincs súlya, de azért elvártam volna egy olyan bilincset, ami a markolat lepakolása nélkül levehető. Tuti, hogy nem fogom levenni soha, egyszer felteszem, és marad fent. A drágább AXS szetteknél ide alu csavart adnak? Fogalmam nincs, hogy ezek miért acélok, semmi sem indokolja, hogy itt két acél csavar legyen. 

 

Sram-GX-AXS-v-l-kar.jpg

 

A váltókarhoz nem jár a frissített/finomított gumírozott váltókarlapát. Kipróbálom ezzel, elsőre azért ez is nagyon kitaláltnak tűnik, aztán majd meglátom. 

 

Sram-GX-AXS-v-lt.jpg

 

Ez azért mérnökszemmel egy hihetetlenül finom szerkezetnek tűnik. Elképzelésem sincs, hogy a küszöbön lévő új miben hoz majd előrelépést ehhez képest. 

 

Sram-GX-AXS-upgrade-kit.jpg

 

Összességében azt hiszem, hogy ez nem egy nehéz kit, bár igaz, hogy nem számoltam ki mellé egy XT/XTR szett tömegét. De azt hiszem, hogy még a GX bovdenes szettje is könnyebb nála. 

 

Micro-Sline-rotortest.jpg

 

Nagyon kíváncsi vagyok erre. XD-t lassan 4 éve használok teljes megelégedéssel, a HG dobbal pedig mindenki le élt már egy életet. Soha, egyikkel sem volt baj, már, ami a bordák/menetek tartósságát jelentik. Ennek a MicroSpline-nak a kidolgozottsága számomra nem hagy kívánni valót maga után, nagyon ígéretesnek tűnik. 

 

XT-M8100-12-S-l-nc.jpg

 

A tartósság nagy kérdés lesz. Nem vagyok egy nagy nyomatékot hajtó ember, még SS is lassan kopnak a láncaim. A Sram 12-es láncai is tartósak szerintem, Shimano-ból 6-tól 10-ig mindennel vannak tapasztalataim, és alapvetően nem rosszak. A 11-es világ nekem kimarad, meglátjuk, 12-ből a Shimano mit tudott kihozni. 

 

XT-M8100-12-S-sor.jpg

 

A végére hagytam a legnagyobb dilemmát. Végül egyrészt kísérleti célzattal, másrészt anyagi, vagy inkább ár/érték irányú megfontolásból döntöttem az XT sor mellett. Szerintem egyébként a kidolgozása ennek is csodálatos, és a kategóriájában nem is oly vészesen nehéz. Az külön öröm, hogy a gyári súlyadattal pontosan megegyező a valódi súlya. Ugyanakkor egy X0 mellé odatéve arcpirító a súlykülönbség, az 330 gramm ez 470 gramm. Az X0 gyártástechnológiájához és kidolgozottságához kétség sem fér, egyszerűen más liga, nem túlzás, hogy a többiek a fasorban sincsenek.140 gramm az ára annak, hogy az XT pontosan feleannyiba kerül, mint az X0. Baráti körben is kopik egy X0 sor GX váltóval, nagyon kíváncsi leszek, hogy tartósság/váltáspontosság tekintetében ki járt jobban kettőnk közül hosszútávon. Érdekesség, hogy egy bovdenes GX szett (váltó, váltókar, lánc, bovden, bovdenház és X0 sor) pontosan ugyanakkora anyagi tétel, mint egy GX AXS váltó és váltókar XT lánccal és XT sorral. Ennek fényében még érdekesebb, hogy hogyan alakul a kis házi kísérletünk... 

 

De a lényeg úgyis csak annyi, hogy mindeközben nagyon jól szórakozzunk, úgyhogy építés és teszt: ON. 


  • Kisherceg, Rabbit and zscs like this

#11
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7,506 posts

nahát, egyrészt Marcinak igaza van (má' megin' rolleyes.gif :D). másrészt ha jól látom, ez a váz a jobbik fajta (nyitott rögzítőszemek) végigbovdenházazott váltást fogad, így a váltó+bovden+ház+kar kombó hasonlóan "könnyed" fel-leszerelhetőséget biztosított volna, ha i-spec (nemtommelyik kell a fékkarodhoz) váltókart választasz. szerintem. de mindez mit se' számít, hiszen ez egy SS bicaj, valszeg nem sokat fog váltósként pironkodni. legalábbis nekem ez a tapasztalatom, akárhányszor váltósítottam SS bringát, mindig gyorsan újra egysebivé vedlett. egyszerűen nem volt jó váltóval se az inbred, se a unit. ;) persze simán lehet, hogy tök jó lesz! majd segítünk keresni az újabb SS vázadat! :P :D


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#12
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,507 posts

A következő szakaszba lép a Pace építése. 

Racionálisan megmagyarázni ezt a fejlesztést nehéz, de azért megpróbálom. smile.png

NEM kell megmagyaráznod senkinek semmit!!! Ez a te saját bringád, neked így tetszik. És kész. Ne foglalkozz mások véleményével.

Engem is baszogatnak, hogy hogy néz ki a bringám, pl mér van rajta sárvédő vagy egyéb, csak elrondítja - szerintük. Szerintem meg nem...

Nagyon jól kitaláltad ezt a "néha napján váltósítom" dolgot, ez tényleg hatalmas előny a drótnélküli rendszernél.

Az XT sor szerintem jó ötlet, én is azt venném a helyedben. Már csak azért is mert bontható ha esetleg elkopna vmelyik fog.


  • Rabbit and zscs like this
Marci

#13
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,472 posts

Szuper amit ezzel a bringával művelsz! 

Csak az AXS miatt váltottam Sramra, már több mint 2 éve használom az XX1 AXS váltót és kart. Hasonló megfontolásból GX sort és láncot vettem. Amit éreztem, hogy a váltó és a kar nagyon jó, pontosan váltanak, minden-mindenkor ugyan úgy bír történni de nem olyan sima a rendszer még hajtás közben sem mint az XT-XTR esetében amit előtte használtam. Cseréltem a GX sort X01-re, a láncot XX1-re és bármilyen helyzetben érezni lehet a különbséget. Simán oda passzol a top Shimano rendszerek mellé, szemben az NX-GX rendszerekkel és a Shimano hasonló rendszereivel. Még az XT sor és lánc is működhet.     


  • zscs likes this

#14
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 503 posts

A következő szakaszba lép a Pace építése. 

Racionálisan megmagyarázni ezt a fejlesztést nehéz, de azért megpróbálom. :)

A bringa egyik, ha nem a legfontosabb tulajdonsága, hogy egysebességesként is használható. Ezt a tulajdonságát mindenképpen meg szeretném őrizni, ugyanakkor már a kezdetek kezdetén is volt olyan igény a fejemben, hogy magas hegyek között, hosszabb távú maratonversenyeken használjam a bicajt. Ehhez pedig mindenképpen szükséges azon képessége, hogy váltóval is lehessen használni. 

Ugyanakkor mindenképpen olyan megoldást szerettem volna aminek a fel/le/át szerelése a lehető legrövidebb, legfájdalommentesebb módon kivitelezhető. A DT kerék, és a hozzá kapható mindenféle rotortest lehetővé teszi, hogy az SS szettet egy mozdulattal lehúzzam az agyról, és egy fogaskeréksorral előre felszerelt rotort csak egyszerűen a helyére toljak. Innentől kell még egy lánccsere, ami a patentszem miatt csak egy pillanat, illetve a váltó és váltókar felszerelése. A komplikált rész nyilván az utóbbi kettő, mert fel kell őket szerelni, kell ház és bovden is, illetve össze kell fűzni és még be is kell állítani. Persze, ez semmiség, ha évente 1x, 2x szeretné megtenni az ember, de ha mondjuk egyik napról a másikra, viszonylag sűrűn, akkor már más a helyzet. 

Fenti eszmefuttatás eredménye lett az alábbi megoldás, ami persze ezen túl még rettentően érdekes és jónak is tartott megoldás a részemről. Egyelőre más még nincs meg, a rotortest a majdan választott sortól függ majd, illetve a lánc is ennek fényében alakul majd ki. Erősen tűnődöm egy XT soron és láncon, de ezzel kapcsolatban szívesen veszem a véleményeteket, tapasztalataitokat. A Microspline-tól nem aggódom, szerintem nem rosszabb szabvány mint a DX, de sorból az XT-t kifinomultabbnak tartom a GX-nél, az X.0 (1295) viszont nagyon nagy ugrás, vajon jobb is annyival? 

 

Sram GX AXS: 

Sram-GX-AXS-1.jpg

 

Sram-GX-AXS-2.jpg

 

Végül egy viszonylag friss kép a bringáról, amire majd kerül: 

 

613rXD1XAm4mJ5MiZEu68DW0leEpN_lsw4BrvgVt


  • karakoram, marton, Kisherceg and 2 others like this

#15
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 938 posts
  • LocationKelenföld

Jó fotók, jó bringa, nem hiszem, hogy megbántad. Legalább a gumi is habtiszta lett!

 

Vasárnap gondoltam átsurranok a jánoshegyi-tündérhegyi aszfalton a sárvédőssel, hát nem voltam boldog. Ahogy mondod, túlságosan letaposták a havat, így inkább már jégpáncél volt végig. Szöges gumi kellett volna oda.



#16
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 503 posts

Annyira csodálatos viszonyokban lehetett SS-ezni a hétvégén, hogy erről meg kell osszak két képet. Nagy naivan megnéztem hány fok van, 1 fok volt. Szél: fúj, de nem vészesen. Eső: nincs, nem is lesz. GO! 

 

Aztán mikor kígyózok éppen fel az Edvi Illésen, akkor kezd gyanús lenni, hogy havas a hegyoldal. Semennyire egyáltalán nem voltam tudatában annak, hogy hó lehet a hegyen. Pedig esett rendesen eső a múlt héten, de valahogy nem esett le, hogy ez feljebb akár hó is lehet. Jobb is így, ha tudom, tuti nem indulok el. Az öregség, a puhányság, és a technika védelme lett volna az egyáltalán meg nem süvegelendő indokaim többsége. 

 

h-1.jpg

 

Ezzel szemben rég bringáztam ilyen jót, olyan tapadás volt, hogy az már szinte hihetetlen. Azért persze elő elő fordult kiállva tekerésnél némi hátsókerék megforgás, de ennyi izgalom kell, és a kormányba sem haraptam bele szerencsére. Lefelé meg annyira jól kezelhető, és kiszámítható volt a bringa, hogy el sem hittem. Fogalmam sincs, hogy ez minek köszönhető, de az én technikai tudásomnak azért kevéssé, szóval betudom a geometriának meg a gumiknak, de ez most nagyon szuper volt. Állítom, hogy kontrollálhatóbban csóválta a hátulját, mint sárban/szárazon. Aki teheti, tegyen egy próbát amíg még nem jégmező hanem hómező honol. 

 

h-2.jpg


  • Kisherceg, ZolkoW and Rabbit like this

#17
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 503 posts

Kíváncsi vagyok, mi lesz a véleményed a gumikról, ha kopotabbak lesznek. Elől, hátul használtam, elől megvan még, a hátsó elkopott, kb 4 300 km-t bírt alattam. De a végén már nagyon nem volt jó. Se le, se fel nem volt az igazi. És fokozatos volt a teljesítmény vesztése a kopással. Utólag azt mondom, kb 3 000 km-ig volt igazán jó.

Ezzel úgy vagyok, hogy ha 3 ezer km-t már remélhetek ettől a gumitól, az több mint elég. Sokat kényszerülök menni a városban a hegyig, szóval nem számítok ennyire, mert elég puha a minta, de már kétezerrel is nagyon elégedett lennék. Az utóbbi jó sok évben főleg Schwalbe gumikkal próbálkoztam, és ott 1000-1500 km után már nem csak él, de minta sem volt, foltosodott, és kopott ki az oldalfal. Szóval kicsit lent van az ingerküszöböm gumi terén, de egyelőre a Maxxis nagyon szimpatikusnak tűnik, korábban egy pár Ikon-t már elkoptattam, és az is bírt 4 ezer kilométert mielőtt kivágta egy kő a barna oldalfalát. A minta még akkor is jó volt rajta.  



#18
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 503 posts

 

Neked a negatív stucni miatt ez a verzió jobb lehet, szebben nézne ki szerintem, hogy a stucni fölé hajtható: https://r2-bike.com/...omputer-mount_7

k-edge-computer-mount_7.jpg

 

Fékpofákból megpróbálnék valami mást a gyári helyett, majdnem biztos vagyok benne, egy borda nélküli Trickstuff csodát tesz majd.

 

Off kicsit, szóval, nekem a Magura MT7-ek a Shimanok után olyanok, hogy elgondolkoztam, hátra elég lenne velük egy 160-as tárcsa, mert akkorát fognak. Maradok persze 180-nál, 180-as tárcsás alapból a vázam, ha akarnék, se tudnék 160-as tárcsát használni, csak mint érdekesség, írom. Az MT8-as XC bringám 180/160-nal szerelt, MT8 szuper jól fog (közelíti a Trickstuff fékeim brutális fékerejét), de onnan a Fathomra átülve újra és újra elájulok ettől az adagolhatóságtól és az általam korábban sosem tapasztalt fékerőtől.

A fenti tartó van fent a canyon-on is 2,5 éve, és hibátlanul teszi a dolgát. Úgyhogy köszi a megerősítést, vettem ma még egy ugyanilyet. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy már azt is aliexpress-ről rendeltem, meg a mait is, és 4 dollár volt, ingyen szállítással. (és nem csak garmin hanem bryton adapterek is járnak hozzá) Mi annak az oka, hogy majd 10x annyiba kerül ugyanaz? A kérdés csak részben költői, mert egy ilyen alkatrésznél tényleg nem látom a hozzáadott értéket sehol.  

 

A fék kapcsán most még várok kicsit, hátha több idő kell neki, mert annó a canyon-on az XT ugyanezzel a gyári, bordás, gyantás pofákkal jobban fogott igaz, azon rt-66-os tárcsák vannak. Aztán van még itthon egy pár fémes Shimano is, nem vagyok a fémes híve, de kipróbálom. Aztán egyébként itt is kikötök majd a TrickStuff-nál, mert az nekem is nagyon bevált. Az XT esetében nekem bőven lenyűgöző mennyiségű a fékerő, és a kar érzetét a Shimano-nak szeretem a legjobban. A magurától tényleg a kar anyaga és minősége tántorított el, egyszerűen nem mertem bevállalni, mert több rizikót láttam benne mint a vélt nyereség. 



#19
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7,506 posts

Kíváncsi vagyok, mi lesz a véleményed a gumikról, ha kopotabbak lesznek. Elől, hátul használtam, elől megvan még, a hátsó elkopott, kb 4 300 km-t bírt alattam. De a végén már nagyon nem volt jó. Se le, se fel nem volt az igazi. És fokozatos volt a teljesítmény vesztése a kopással. Utólag azt mondom, kb 3 000 km-ig volt igazán jó.


Off, ezzel - bár más gumimodellekkel van tapasztalatom - maximálisan egyetértek, bár talán általánosságban elmondható, hogy mindegyik nagyjából így viselkedik. Kivéve azokat, amik gyárilag gyenge teljesítményt nyújtanak. Nyilván a minta kopása nem a bütyök eltűnését jelenti, hanem a bütykök eleinek kopását.
  • ultio likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#20
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,190 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Garmin tartó kapcsán stucni fölé.

Ilyenem van kb. 6 éve, bírja szépen: https://r2-bike.com/...unner-Computers

k-edge-computer-mount-stem-mount-for-gar

 

Neked a negatív stucni miatt ez a verzió jobb lehet, szebben nézne ki szerintem, hogy a stucni fölé hajtható: https://r2-bike.com/...omputer-mount_7

k-edge-computer-mount_7.jpg

 

Fékpofákból megpróbálnék valami mást a gyári helyett, majdnem biztos vagyok benne, egy borda nélküli Trickstuff csodát tesz majd.

 

Off kicsit, szóval, nekem a Magura MT7-ek a Shimanok után olyanok, hogy elgondolkoztam, hátra elég lenne velük egy 160-as tárcsa, mert akkorát fognak. Maradok persze 180-nál, 180-as tárcsás alapból a vázam, ha akarnék, se tudnék 160-as tárcsát használni, csak mint érdekesség, írom. Az MT8-as XC bringám 180/160-nal szerelt, MT8 szuper jól fog (közelíti a Trickstuff fékeim brutális fékerejét), de onnan a Fathomra átülve újra és újra elájulok ettől az adagolhatóságtól és az általam korábban sosem tapasztalt fékerőtől.


---

1. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

2. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

3. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507