Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Pace Cycles

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
76 hozzászólás a témában

#1
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 476 hozzászólás
Ááá, látom már, köszi, igazad van. Leközelebb megnézem azt is, ha jól rémlik, akkor eddig még csak a középső nyomot használtam ott is, nem véletlen :D
  • zscs kedveli ezt

#2
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.078 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

ez nem az árpád ám, ez a Látóhegy DH. https://www.strava.c...249081202382466

Strava mindent lát. :)

 

Ez az Árpád, 1 balos sziklás rettenet nyom van, egy középső viszonylag könnyebb és egy jobbos technikásabb. https://www.strava.c...392238021862688


---

1. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

2. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

3. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#3
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 476 hozzászólás

Nagyon szuper!

Technikás nyomon is jártál vele, például Yoko vagy még inkább Árpád DH az Árpád-kilátónál?

Azért 32x20-szal felmenni a Q-völgyön elég kemény lenne nekem (Árpád DH körözgetésnél), átlag 20% sajnos a legtöbb jóféle ösvényhez tartozó mászás.

 

Ha teheted, látogass el például Sopronba (Sopron Downhill) vagy Kőszegre, az ottani traileken kíváncsi lennék, milyennek találod. Kőszegre egyébként az áttételed is teljesen jó lehet, aszfalton lehet mászni szinte mindenhol 5-6-7%-on, de ha terep van egy-két részen, az sem vészes.

Igen, volt egy Yoko meg egy Árpád DH is. illetve viszonylag sokfelé mentünk még a HHH-n más, nem feltétlenül ilyen technikás helyeken. Tervezem eljutni vele messzebbre is, idővel mindenre sort kerítek majd. 

 

minden világos. smile.png köszönöm/köszönjük a részletes élménybeszámolót (és indoklásokat)! mindig érdekelnek a személyes nézőpontok, gondolatmenetek, sokat lehet belőlük tanulni. klassz dolog az ilyen! smile.png

 

...és két dolgot nem tudok megállni, hogy ne említsek meg:

- nagyon menő, hogy privát fotósod is van! blink.png  biggrin.png

- mikor még csak a váz-jelölteken ment az agyalás, én mutattam ezt a vázat. cool.png cool.png cool.png

Ezzel én is pontosan így vagyok, hogy mindenki véleménye, meglátása érdekel, mert a saját tapasztalataim mellé ezeket beépítve egy sokkal jobb irányba tudok elmozdulni. 

A fotóról ott helyben nem is tudtam, csak mikor megkaptam őket, de nagyon örültem, hogy végre ilyen képek is készültek. :) 

És igen, a Pace váz ötlete teljes egészében Tőled jön, akkoriban már jó ideje nézegettem a lehetséges vázakat, és bár 10-15 évvel ezelőtt már találkoztam a Pace-el, de ennek a projektnek az elején egyáltalán nem jutott eszembe, pedig sok szempontból az egyik legjobb választásnak tűnt az elérhető vázkínálatban, nem hogy most, hogy már mentem is vele. 


  • Kisherceg és zscs kedveli ezt

#4
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.078 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Nagyon szuper!

Technikás nyomon is jártál vele, például Yoko vagy még inkább Árpád DH az Árpád-kilátónál?

Azért 32x20-szal felmenni a Q-völgyön elég kemény lenne nekem (Árpád DH körözgetésnél), átlag 20% sajnos a legtöbb jóféle ösvényhez tartozó mászás.

 

Ha teheted, látogass el például Sopronba (Sopron Downhill) vagy Kőszegre, az ottani traileken kíváncsi lennék, milyennek találod. Kőszegre egyébként az áttételed is teljesen jó lehet, aszfalton lehet mászni szinte mindenhol 5-6-7%-on, de ha terep van egy-két részen, az sem vészes.


---

1. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

2. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

3. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#5
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.166 hozzászólás

minden világos. :) köszönöm/köszönjük a részletes élménybeszámolót (és indoklásokat)! mindig érdekelnek a személyes nézőpontok, gondolatmenetek, sokat lehet belőlük tanulni. klassz dolog az ilyen! :)

 

...és két dolgot nem tudok megállni, hogy ne említsek meg:

- nagyon menő, hogy privát fotósod is van! blink.png  :D

- mikor még csak a váz-jelölteken ment az agyalás, én mutattam ezt a vázat. cool.png cool.png cool.png

 


  • Rabbit kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#6
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 476 hozzászólás

nahát, ez bizonyára szép lett, csak ebből az egy képből alig látszik! tongue.png ...és ha több információt írsz le, nem sértődünk ám meg! wink.png

 

segítek:

milyen áttétel?

milyen lánc?

a kormány tényleg annyira lenn van, vagy csak innen tűnik úgy?

hány kg?

hátra miért kell  négydugós fék?

hol tervezel menni, hogy ilyen trakigumi került hátra?

végül milyen kul(l)a(n)csbiggrin.png tartó került rá? (ez?)

 

szóval szépségesnek tűnik, de kérünk még képeket, ennyiből a kollégák sem fogják tudni megdicsérni! biggrin.png

 

ja, igen: rövid mezben tesztelni decemberben is lehetett volna, kérdés, mennyire vagy fázós... biggrin.pngbiggrin.pngbiggrin.png

Megvolt az első próbakör, és meglehetősen pozitívan zárult. Apróságokat kell majd cserélni, mert pl csúnyák, mint az ahead alátétek. De úgy és ott ülök rajta, ahol szerettem volna, és tényleg nagyon erős benne a nagyon egyben van érzés. 

 

Az áttétel 32-22 jelenleg. Ezzel kínszenvedés elérni a hegyig (1 óra, 19 km/h átlag), de jelenleg a hegyen még ettől is letörik a lábam. Amúgy meglepő, hogy az 1x1-et mennyire nem lehet elfelejteni, a jelenlegi hitvány állapotom ellenére is csomó PR lett a HHH-n, mert ugye vagy nyomom, vagy eldőlök... :D Talonban vannak a 32-20, 32-19, 32-18, és a 32-17 áttételek is, de jóideig nem lesz rájuk szükség, azt hiszem. 

 

KMC X-9 lánc. Meglátjuk, nem tűnik rossznak. Elől a Garbaruk tányér fogai jó nagyok, kilógnak a láncból rendesen. A tartósság a lánccal kapcsolatban majd elválik, egyelőre annyit lehet mondani, hogy nagyon szépen csendben és simán fut. De ez azért egyenes láncvonalnál nem a spanyolviasz. 

 

A kormány tényleg annyira lent van. Pont olyan magasan (alacsonyan), mint a Canyon bringámon. Otthon is érzem magam a bringán így. A kormány egyébként 780 mm széles, és kb semmi különbséget nem érzek eben a 760 mm után. Aztán lehet, hogyha visszaülök a 760 mm-re, akkor majd meglesz a különbség. 

 

A súlya 12,5 kg (12475 gramm) menetkészen, pedállal, kulacstartóval, GPS tartóval és GPS-el. 

 

Négy dugattyús fék azért kell, mert fékerőből sosem elég, a cipelt plusz súly pedig elenyésző. És még meg is kell tanulni ezzel a bringával méltó módon biciklizni úgy, hogy amíg sikerül sem kéne meghalni. :D A Canyonon is négydugattyús fékek vannak elől-hátul, az volt a referencia. Biztonságban érzem magam így, talán ez a legjobb magyarázat. 

 

A traktorgumi jelenleg egyrészt rugóút, másrészt a bénaságom kompenzálása fel is le is. Ma először mentem ezzel a bringával, de a fully-n lévő racingralph/racingray (2,35 mindkettő) -hez képest már most gyorsabban kanyarodtam az ismert ösvényeimen. Egyelőre nem érzem, hogy visszahúz felfelé, mert nyilván lassan megyek, ellenben felfelé sem tudtam sehol sem úgy passzírozni kiállva sem, hogy akár csak egy minimálisat is megpörögjön.  

 

Kulacstartóból igen, és szuper passzosan, de mégis könnyen kivehetően tartja a kulacsot, úgyhogy nagyon örülök neki, arról nem is beszélve, hogy szerintem sokkal jobban illik ez a bringához, mint valami műanyag dolog. 

 

Szóval szuper volt az első teszt kör! Csatolom a képeket is méltó környezetében fotózva. Aztán kezdődhet a tanulás, az erősödés, mert eben a bringában nagyon sok van, én meg még nagyon messze vagyok tőle. Élményeket várok, sokat, és úgy tűnik, jó úton haladok, jó lesz ez! 

 

Pace1.jpg

 

Pace2.jpg

 

Pace3.jpg

 

Pace4.jpg

 

Pace5.jpg

 

Pace6.jpg


  • sala, Kisherceg, Rabbit és 1 további fórumtag kedveli ezt

#7
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.166 hozzászólás

nahát, ez bizonyára szép lett, csak ebből az egy képből alig látszik! tongue.png ...és ha több információt írsz le, nem sértődünk ám meg! wink.png

 

segítek:

milyen áttétel?

milyen lánc?

a kormány tényleg annyira lenn van, vagy csak innen tűnik úgy?

hány kg?

hátra miért kell  négydugós fék?

hol tervezel menni, hogy ilyen trakigumi került hátra?

végül milyen kul(l)a(n)csbiggrin.png tartó került rá? (ez?)

 

szóval szépségesnek tűnik, de kérünk még képeket, ennyiből a kollégák sem fogják tudni megdicsérni! biggrin.png

 

ja, igen: rövid mezben tesztelni decemberben is lehetett volna, kérdés, mennyire vagy fázós... :D :D :D


Kisherceg módosította - 2021. szeptember 24. - 21:30

  • Rabbit és zscs kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#8
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.078 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Szuper és sok-sok ezernyi örömteli tekerést vele! Tapasztalatokat ne tartsd magadban! :D


---

1. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

2. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

3. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#9
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 476 hozzászólás

Még biztosan lesz mit finomhangolni, de próbaútra kész. Nem gondoltam volna, hogy idén összejön, de úgy tűnik, hogy létrejön az első teszt rövid mezben :) 

 

IMG-20210923-181154.jpg


  • Kisherceg, Rabbit és zscs kedveli ezt

#10
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 476 hozzászólás

A Pace építésének egy lényeges része befejeződött. Illetve, az építése még el sem kezdődött, de az ehhez szükséges alkatrészek már hiánytalanul megvannak. Reméltem, de nem gondoltam volna – elnézve a jelenlegi piaci helyzetet-, hogy valóban össze is jön majd, de úgy tűnik, hogy sikerült.

 

A legnehezebbnek a fék kérdése bizonyult, mert az sem volt triviális, hogy mit érdemes mostanában venni, de az, hogy ez még találkozzon az aktuális készlettel is szinte elképzelhetetlen volt. A fő cél egy megbízható, jó hatásfokú fék volt, ugyanakkor vágytam valami olyanra, melyet eddig még nem próbáltam, és egy kicsit kevéssé szokványos. A készlethiányt hagyjuk, az általános, venni semmiből sem lehet most egyszerűen, viszont nagyon sok egyéb tényező is van. Sram-ot nem akartam, mert az elixir érában egyszer már nagyon ráfáztam, és azóta sem látom azt, hogy sokat léptek volna előre. Kalapba került a Hope, mely megbízható, de nem annyira erős a leiratok szerint, viszont, ami miatt letettem róla az a DOT fékfolyadék. A formula majdnem betalált, de a megbízhatóságában nem vagyok teljesen biztos, valamint a nagyon kicsi tárcsa/fékpofa kapcsolat sem tetszett, arról nem is beszélve, hogy a féktestbe bemenő fékkábel szöge nem állítható. A magura már majdnem minden feltételnek megfelelt, de sajnos vagy szerencsére, mikorra elhatároztam magam az MT5 sem volt már készleten. Elrettent a fékkarja, mert már a v-fék korszakban sem tudtam megszokni a régi műanyag (bocs thermoplasztik ) Sram 7.0, 9.0 fékkarokat. Valamint az alkatrészutánpótlásával kapcsolatban sem vagyok teljesen nyugodt. Tetszett volna a TRP EVO is, de az azért már masszív árban is, de ha kapható lenne, és nem kellene hozzá a saját (vastagabb) tárcsája, akkor tettem volna vele egy próbát. Végül itt van a Trickstuff, mely mindennél jobban érdekel, de ez ennyiben is marad, mert azon felül, hogy elérhetetlen, még olyan áron is kínálják, ami számomra semmilyen formában nem tolerálható.

 

Ennyi bevezető után a csattanó ugyan elmarad, de a megfelelő fékerő és a megbízhatóság teljesülni látszik. Szürke ugyan, és kicsit unalmas, de pusztán a tény, hogy megvan, és technikai kompromisszumot nem kell vele kapcsolatban kötnöm, ez most nekem elég. 15-60 hét várakozás van mindenhol a szettre jó pár hónapja. A hátsó elérhető, de az első nem, így a szett sem. Kb. két hete a szokásos készletellenőrző körömet futottam a Bike24-en, mikor is látom, hogy az első fékből van raktáron 1 db. Tudom jól, hogy legtöbbször ezek az egy darabos készletek vagy nem is léteznek, vagy tévedés, vagy valami baj van velük, de azonnal lecsaptam rá. A hátsó meg úgyis volt készleten. Nos nem, addigra a hátsó már pont kifogyott, és újabb 15 hét… Ekkor mentem az R2-re, és ott találtam hátsót, megrendeltem. Apró szerencse a dologban, hogy a Bike24-en az elsőt adták olcsóbban míg az R2-n a hátsót, és így a pár olcsóbb lett, mintha szettben vettem volna bárhol. Apró örömök, ugye.  

 

Megjött először az R2 csomag:

 

h-ts-f-k-teljes.jpg

 

Tehát SLX Br-M7120-as fékek a Shimano-tól. Egy nagyobb fajta Elite R2 kulacs (talán a rendelt összegtől függ, hogy mikor adnak csak kicsit, és mikor lehet nagyobbat is választani?), valamint egy fékadapter hátra.

 

h-ts-f-k.jpg

 

A rendszer olajjal feltöltve, de vágatlan, 1700 mm-es fékkábellel érkezik, nem összeszerelt állapotban.  

 

h-ts-f-kkar.jpg

 

A fékkar külön, ledugózva, de szintén feltöltve. Roppantógyűrű benne, a fékcső végébe való fém pin-t pedig külön mellékelik. 

 

f-k-csavarok.jpg

 

Vannak hozzá csavarok is, illetve a fékkar végére a gumi takaró elem. Továbbá a csomag része még a féktestbe illeszthető műanyag távtartó, ha nem lenne benne a kerék.

 

xtr-adapter.jpg

 

Érkezett még egy XTR fék adapter hátra. Valami fura elgondolásból 160 mm-es IS fékkonzolt tett a Pace hátra, itt azért el tudtam volna képzelni egy közvetlenül 180 mm-es PM konzolt. A problémát áthidalandó rendeltem a fenti adaptert, melynek a kidolgozásán teljesen el vagyok képedve, jó értelemben, főleg annak fényében, hogy a klasszikus féltégla adapternél csak 1 euroval drágább. Ki érti ezt?  

 

els-f-k-teljes.jpg

 

Egy nappal később befutott az izgalmasabb doboz is a Bike24-rő.

 

els-f-k.jpg

 

De szerencsére hiánytalanul és hibátlanul benne volt a dobozban minden az első fékhez. A fék szett tömegét 620 gramm-ra saccolom, mert ugye még vágni kell a kábeleken. De fogalmam sincs, hogy ez jó-e vagy sem? Emlékeim szerint az XT-m (M8120) egy grammal nem könnyebb ennél. De pl a már említett MT5 Magura 80 grammal is könnyebb a teljes rendszersúlyt tekintve, ami már úgy az XTR súlykategóriája, hogy közben töredék áron kapható. (még a képeken látható SLX-nél is olcsóbb)

 

kulacstart.jpg

 

Meglepően sokat, már-már túl sokat agyaltam a kulacstartó kérdéskörén is, de úgy tűnik, ez egy ilyen bringa. Végül is, nagyon jól szórakozom mindeközben. Végül győzött a kíváncsiság, és az, hogy egy ilyen szép acél vázra ezt sokkal valóbbnak gondoltam, mint valami műanyag durungot. Így jutottam el eddig a rozsdamentes acélból görbítgetett Salsa darabig. Persze, ha gyengén fogja majd a kulacsot, akkor az első próba után megy fel valami biztonságosabb, de egyelőre bizakodó vagyok.

 

SSadapter.jpg

 

Az SS kerékszettel való vesszőfutásom után végül a praktikusabb és gyávább utat választottam, váltós kereket vettem. Egyrészt azért, hogy ne legyen gond a későbbi alkatrészutánpótlás, de másrészt, és főleg azért, hogy ha kiderül, hogy egy puhány, és lusta disznó vagyok, aki nem bírja elforgatni az SS áttételt, akkor legyen meg a lehetőségem váltórendszer felszerelésére maximum egy rotortest cserével. Ennek az univerzalitásnak az oltárán kellett megoldanom az SS lánckerék hézagolással, és fenti teljes alu szett képében remélem, hogy nem választottam rosszul.

 

f-kbe-ll-t.jpg

 

Végül egy kis szerszámrovat. Nem egy nélkülözhetetlen eszköz ez, de sokat fog könnyíteni az életemen. Az pedig, hogy a nagyjából 7 eurós áráért nem 1 hanem 3 db volt a csomagban csak hab a tortán.

 

Ezzel lassan, de biztosan befejeződni látszik az alkatrészek beszerzésének szakasza. De persze, mindig van egy kis de. De már csak annyi, hogy kell védőfólia a vázra, méretre kell szabni összerakni és légteleníteni a fékeket, széthúzni a telót és pótolni (jó esetben ellenőrizni) a benne lévő kenőanyag mennyiségét és minőségét, valamint betenni a szükséges mennyiségű tokent a légkamrába. Ugyanakkor ez már-már szinte az építés, úgyhogy minderről majd egy későbbi posztban.


  • Kisherceg és zscs kedveli ezt

#11
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.078 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Köszi, ez hasznos, kíváncsi leszek a véleményükre szinte valamennyi fék esetében. A cura4 ha állítható becsatlakozású lenne féknyereg oldalon, akkor tennék vele egy próbát, de ennek hiánya teljesen eltántorít. 

 

Valójában azt bánom, hogy nem egységesek a bringán lévő csavarok. Nekem mindegy, hogy imbusz szettet, vagy torx szettet viszek magammal, csak ne kelljen mindkettőt. 

Miért jobb a torx? Sikerült már torx fejű féktárcsa csavart is elnyalni, bár az tény, hogy ha rendesen mély a torx nyílás (mint pl. itt a FlatForce-on) akkor ennek azért kisebb az esélye, mint az imbusznál. 

MT5 teszt: https://www.bikerada...-brakes-review/

 

ahogy írják, a fékkar filléres érzést keltő. De még az MT7-em fékkarja is valahol... Ettől függetlenül állítólag a fékerővel és adagolhatóságával nincsen gond. Sőt. Csak ugye, hogy műanyag. Jaj. :) (MT5-öt vettem volna, ha lett volna, de hiánycikk volt mindenhol. MT7 lett - ha lesz időm, felszerelem majd a Fathomra. Kíváncsi vagyok, milyen.)


  • Mars kedveli ezt

---

1. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

2. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

3. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#12
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 476 hozzászólás

 

Bikeradaros féktesztekből jó sok jön a következő 1-2 hétben, ez az első: https://www.bikerada...c-brake-review/

 

jön még (köztük az említett Cura is):

  • Clarks M2 Disc Brake
  • Formula Cura disc brakes
  • Hope Tech 3 V4 disc brakes
  • Magura MT Trail SL disc brakes
  • Magura MT5 disc brakes
  • Shimano SLX M7120 disc brakes
  • Shimano XTR Trail disc brakes
  • SRAM Code RSC disc brakes
  • SRAM G2 Ultimate disc brakes
  • Tektro HD-M285 disc brakes
  • TRP Slate T4 Evo disc brakes

 

Köszi, ez hasznos, kíváncsi leszek a véleményükre szinte valamennyi fék esetében. A cura4 ha állítható becsatlakozású lenne féknyereg oldalon, akkor tennék vele egy próbát, de ennek hiánya teljesen eltántorít. 

 

azt sose bánd....én a magam részéről kifejezetten örülnék ha az imbusz úgy ahogy van eltúnne a föld színéről, és torx lenne mindenhol 

amúgy tényleg szép sarab

Valójában azt bánom, hogy nem egységesek a bringán lévő csavarok. Nekem mindegy, hogy imbusz szettet, vagy torx szettet viszek magammal, csak ne kelljen mindkettőt. 

Miért jobb a torx? Sikerült már torx fejű féktárcsa csavart is elnyalni, bár az tény, hogy ha rendesen mély a torx nyílás (mint pl. itt a FlatForce-on) akkor ennek azért kisebb az esélye, mint az imbusznál. 



#13
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.207 hozzászólás

 

 

 

 

Nehezen tudok betelni ezekkel a részletekkel és kidolgozással. Még a torx fejes, titán csavarok is elképesztőek számomra. Azért, azt meg kell mondjam, hogy az imbusz fejnek jobban örültem volna, de ezzel sem siránkozom. 

 

azt sose bánd....én a magam részéről kifejezetten örülnék ha az imbusz úgy ahogy van eltúnne a föld színéről, és torx lenne mindenhol 

amúgy tényleg szép sarab


  • zscs kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#14
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.078 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Bikeradaros féktesztekből jó sok jön a következő 1-2 hétben, ez az első: https://www.bikerada...c-brake-review/

 

jön még (köztük az említett Cura is):

  • Clarks M2 Disc Brake
  • Formula Cura disc brakes
  • Hope Tech 3 V4 disc brakes
  • Magura MT Trail SL disc brakes
  • Magura MT5 disc brakes
  • Shimano SLX M7120 disc brakes
  • Shimano XTR Trail disc brakes
  • SRAM Code RSC disc brakes
  • SRAM G2 Ultimate disc brakes
  • Tektro HD-M285 disc brakes
  • TRP Slate T4 Evo disc brakes

---

1. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

2. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

3. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#15
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 476 hozzászólás

A múlt hét végére beérkezett az a csomag, melynek (egyik) tartalmán közel egy évet agyaltam. Mivel ez már önmagában sem normális dolog, így a következő sorok is valamelyest unalmasak, és túlmagyarázottak lesznek, vigyázat! 

 

stucni-DHR.jpg

 

Egészen örvendetes, hogy az R2-bike ajándékkulacsa, azon túl, hogy durva reklámtábla, legalább egy kiemelkedően jó minőségű Elite kulacs. 

 

DHR-II.jpg

 

Úgy döntöttem, hogy nem várok heteket/hónapokat a Dissector gumira, így gyorsan rendeltem egy picit akciós DHR-II-t. 980 grammjával közel áll a DHF párjához, remélem, így együtt jó páros lesznek. 

 

Flat-Force-Twin-Fix.jpg

 

No, és akkor ez innentől szín tiszta ámokfutás. Irdatlan sokat számolgattam, osztottam szoroztam azért, hogy megkapjam azt a stucniméretet, amire szükségem van. Biztos voltam benne, hogy a jelenleg trail Canyonon lévő kormány magasságánál a Pace-en sem lehet magasabban a kormány, mert az úgy jó, ahogy van. Így van ez a bringa hosszával is. Mivel a két bringa geometriája elég rendesen eltér, ezért nem egyszerű számítások vezettek oda, hogy milyen hosszú stucnira lesz szükség. Figyelembe véve, hogy a Pace 150 mm-s villával épül majd, illetve, hogy milyen hosszú fejcső, és kormánycsapágy magasság adódik a képlethez az lett a konklúzió, hogy az ideális magasság/hossz eléréséhez 44 mm-hosszú, valamint -30 fokos kormányszár kell. Nos, ilyen nem is létezik, vagyis de, 1 darab gyártónál, és ez látható a képen. Félreértés ne essék, ezek a dimenziók ideális esetet feltételeznek, de ha mondjuk nem létezett volna 44 mm-es verzió, akkor beértem volna egy 40 mm-essel is. De a 30 fokos ejtésből nem engedtem, mert a kormány nem lehet magasabban. A képletet bonyolítandó, a Syntace nem fokban adja meg a FlatForce széria értékeit. Azt mondja, hogy a nulla fokhoz képest ezzel a kormányszárral 12 mm-el kerül lejjebb a kormány. Az már csak az én fene nagy szerencsém, hogy 1.: létezik 44mm-es Syntace stucni, 2.: ebben a hosszban, ahhoz, hogy a 12 mm ejtés meglegyen, 30 fokos szög szükséges. Ezen a ponton azt hittem, hogy megérkeztem. De akkor megláttam a képeken azt, amit most Ti is láttok ezen a felső képen. Mi az az égtelen bumszli ott az előlap két oldalán? Nos, az egy konzol, amihez csomó kiegészítőt lehet csatlakoztatni közvetlenül, mint pl. GPS tartó. Megnéztem, de mivel ez a tartó még plusz 50 euróba kerül, és nem is létezik Bryton-hoz, így erre nem volt szükségem. Szerencsémre árulnak hozzá normál előlapot, ami egyébként fele annyiba kerül (és fele olyan nehéz) mint ez a TwinFix adapterrel ellátott előlap, ezért gondoltam egyet, és írtam közvetlenül a gyártónak, hogy nem lehetne-e esetleg, hogy nekem a normál előlappal küldjék a cuccot, mert TwinFixre-re nincs szükségem, persze az eredeti áron. De nem lehetett. Ennél azért örültem volna eggyel rugalmasabb hozzáállásnak, de hát, ha nem, hát nem. Aztán az élet úgy hozta, hogy nem is a gyártótól rendeltem meg végül, mert ott a rendszer nem fogadta be a MasterCard (dombornyomott) kártyámat, az R2-nél pedig nyilván nem lehet ilyenekkel variálni, ott meg sem próbáltam. 

 

Flat-Force-el-lap.jpg

 

A FlatForce normál előlap 13 gramm, míg a TwinFix-es verzió 23 grammot nyom. 

 

Flatforce-norm-l.jpg

 

Egyébként is, de a sima előlappal a komplett súly nagyon tetszetős egy ilyen teherbírású, 10 év garanciával támogatott terméktől. 

 

Flat-Force-1.jpg

 

Nehezen tudok betelni ezekkel a részletekkel és kidolgozással. Még a torx fejes, titán csavarok is elképesztőek számomra. Azért, azt meg kell mondjam, hogy az imbusz fejnek jobban örültem volna, de ezzel sem siránkozom. 

 

Flat-Force-2.jpg

 

Flat-Force-3.jpg

 

Számomra ez olyan szépen, üresre megmunkált funkcionális tökéletesség, hogy még egy vitrinben is elbírnám nézegetni... 

 

Litecap-1.jpg

 

Majdnem észre sem vettem, hogy a dobozban még egy kupak is járt hozzá, ami nagyon visszafogott, de igen könnyű. 

 

Litecap-2.jpg

 

Az pedig teljesen magával ragad, hogy egy láthatatlan helyen ilyen kidolgozást találok. 

Sosem gondoltam volna, hogy ennyit áldozok majd egy ilyen alkatrészre, és hosszú hónapokig nem is sikerült felőle meggyőznöm magam, de most, hogy már a kezemben van, és látom, hogy mit kaptam a pénzemért, egy cseppet sem bánom. Nagyon remélem, hogy ez a használat közben is így lesz majd.  

 

Célegyenes, már csak 1 olyan alkatrész kell, ami nélkül nem lehet összetenni a bringát, és egy (kulacstartó) ami szükséges a használathoz. 

 

ÉS még kell egy szett fék is...


  • karakoram, Kisherceg, Rabbit és 1 további fórumtag kedveli ezt

#16
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 476 hozzászólás

Elégedetten pörgettem az excelemet, hogy milyen jól állok már az összetevőkkel, és közben rájöttem, hogy a kulacstartót elfelejtettem...

 

Nagyon régóta Specialized Rib Cage van a bringáimon, és nagyon beváltak. 

Egyrészt már nincs több szabad belőle itthon, másrészt ezt a régi fajtát már nem lehet kapni, harmadrészt nem is vagyok róla meggyőződve, hogy erre a bringára való-e egy ilyen műanyag megoldás. 

 

Van esetleg jó tippetek megbízható, stabil tartóra (az anyaga másodlagos, először jó legyen)?

Nézegettem a rozsdamentes acél megoldásokat, mert talán az illene a bringához, de nem tudom mennyire tartana jól MTB-n. https://r2-bike.com/...tainless-steel 

 

Aztán itt van ez is, ami funkcionálisan tetszik, mondjuk szépnek nem szép,de semmi tapasztalatom nincs vele: https://www.elite-it...n/rocko-carbon 



#17
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.166 hozzászólás
Óóó, pedig eddig azt hittem, csak én vagyok ilyen erős, hogy elrepedt az 540 tengelye alattam... 😁 Mondjuk gyanús, hogy a túlhúzás miatt, bontáskor történt...

Boostos pedál?! Betojok....

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#18
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 476 hozzászólás

Pompás csecsebecsék ismét, elismerésem.

 

Szerintem a 540-esnek a tengely anyaga hitványabb, abból többről tudok, illteve volt a kezemben is olyan, melynek kirepedt az imbusznyilás sarka.

Az XT tengelye ránézésre olyan, mint az XTR-é, amivel nincs ilyen probléma.

 

A pedáltengely hosszúságát miért variálják újabban, a boost miatt? Erről lemaradtam, megint.

Ooo, erről a tengelyrepedésről még nem hallottam, nálam ilyen sosem fordult elő. 

A hosszal a Q faktor miatt variálnak. Alacsonyabb, vékony testalkatú versenyzőknél még látom is létjogosultságát. Például egy keskeny xtr karral és egy keskeny xtr pedállal nagyon jelentősen csökkenthető a q faktor. 


  • Rabbit kedveli ezt

#19
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 862 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Pompás csecsebecsék ismét, elismerésem.

 

Szerintem a 540-esnek a tengely anyaga hitványabb, abból többről tudok, illteve volt a kezemben is olyan, melynek kirepedt az imbusznyilás sarka.

Az XT tengelye ránézésre olyan, mint az XTR-é, amivel nincs ilyen probléma.

 

A pedáltengely hosszúságát miért variálják újabban, a boost miatt? Erről lemaradtam, megint.



#20
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.166 hozzászólás
Az xtr kérdést meg tudom érteni és jár a piros pont, hogy meglépted! 👍

Kisherceg módosította - 2021. július 28. - 10:06

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"