Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

YETI ARC 2020

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
197 hozzászólás a témában

#41
end.re:

end.re:

    vendég

  • fórumtag
  • 202 hozzászólás
  • LocationBP
Váz 2022 Van Készleten https://www.bike-com...2-Model-p84820/

#42
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Pláne, hogy műanyag... :-D

 

Az a másik, de mindent annyiért adnak, amennyiért megveszik, vagy direkt túlárazva, adva mellé a prémium érzést. Azt meg csak most látom, hogy a nyeregcsövön nincs kulacstartószem, mert olyan alacsony az elsőháromszög, és talán mert kúpos kialakítású a nyeregcső. Oké, tettek az alsócső aljára szemet, meg lehet oda tenni olyan kulacsot, aminek van normális teteje, és nem lesz rögtön tiszta dzsuva. Meg ugye lehet második kulacs nélkül menni, meg hátizsákkal is...



#43
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.872 hozzászólás

mar az 1500 euro is nevetsegesen sok egy vazert.


Pláne, hogy műanyag... :-D
  • Rabbit és talpfa kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#44
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

A 2021es váz kb 1500-1600€ körül ment.
Az ok hogy kijavították a váltópapucs hibát - de felemelték 2000€-ra az árát. Értem én hogy infláció van a világban, meg a chip hiány...meg minden de menjenek már a p....ba... https://www.finest-b...022-x__5953.php


mar az 1500 euro is nevetsegesen sok egy vazert.
  • Kisherceg és talpfa kedveli ezt

#45
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.636 hozzászólás

A 2021es váz kb 1500-1600€ körül ment.

Az ok hogy kijavították a váltópapucs hibát - de felemelték 2000€-ra az árát. Értem én hogy infláció van a világban, meg a chip hiány...meg minden de menjenek már a p....ba...   https://www.finest-b...022-x__5953.php

 


  • blash, Kisherceg, zscs és 1 további fórumtag kedveli ezt
Marci

#46
end.re:

end.re:

    vendég

  • fórumtag
  • 202 hozzászólás
  • LocationBP
Sajnos, csak a 2022 váz igazán megoldás, mert csak ez rendelkezik az újra tervezett váz papuccsal, minden régebbi a régi kialakítású…

#47
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.636 hozzászólás

Most tehát ez a váltótartó szem mizéria csak a 2021es vázra vonatkozik? Sem a 2020as, sem a 2022es vázaknál nincs ilyen probléma?


Marci

#48
gondrom

gondrom

    fórumtag

  • fórumtag
  • 38 hozzászólás

Középcsapira mondj már 1-2 példát lécci, amelyik cserélhető csapágyas és nem kell mindig gyilkolni a press-fit csapágyházat a vázból!

Én egy ilyet tekertem a BMC-be,sőt bele is ragasztottam középerős (kék) Loctite-al, azóta enjoy

Wheels Manufacturing Press Fit BB86/92 Thread Sram GRX 24-22 mm Bottom Bracket Cup


  • blash kedveli ezt

#49
end.re:

end.re:

    vendég

  • fórumtag
  • 202 hozzászólás
  • LocationBP
Kedvencem a KOGEL https://www.kogel.cc/ külön cserélhető, sőt felújítható csészékel a helyén, kapni hozzá több típusú tömítögyürüt külön is, de a teljesség igénye nélkül, márkásabbak , pár ami szerintem ugyanazt a csapágyakat használja, enduro, hope, canecreek, white industries, wheelsmanufacturing, realworldcycling, különben rotor, acros, és cbear, ceramicspeed, cyclingceramic,hambini,prototype, és biztos van még sok ismeretlenebb…
  • Kisherceg kedveli ezt

#50
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.636 hozzászólás

Középcsapira mondj már 1-2 példát lécci, amelyik cserélhető csapágyas és nem kell mindig gyilkolni a press-fit csapágyházat a vázból!


Marci

#51
end.re:

end.re:

    vendég

  • fórumtag
  • 202 hozzászólás
  • LocationBP
Ha már így bele jöttünk, és lehet, hogy remélhetőleg, nem sokára, számotokra is hasznos lehet, szerintem még ami nem is feltétlen hiba, hanem lehet érdekes csak megemlíteni, és a váz kialakítás sajátosságaiból adódik, és érdemes rá figyelni, hogy a váz 55 lánc vonalhoz van tervezve, és ennek megfelelő hajtóművet érdemes hozzá használni, leginkább a lánc tányér férőhely okán, de lehet a váltás okán is, mondjuk, személy szerint, a normál boost 52 hajtómű is elfér, 32 fogas lánc tányért használva,de éppen csak, igaz váltás tekintetében nem volt problémám, és a vázba sem ért be a tányér,de elég szoros, igy a másikon már az ajánlott 55 hajtómű van, aminek a kialakítása is eltér sram esetén, nem csak a lánc tányér aszimmetriáján, és tényleg több a férőhely a váz és a lánc tányér között, de így is 34 fog ami jol elfer, igaz a váz és a kar között is, de mondjuk ez a normál boost hajtóművel sincs túl közel, tudtom szerint a shimano esetén is hasonló a helyzet, szóval a legjobb a boost wide hajtómű 55 láncvonallal, éppen működik az 52 boost is, és az sboost 56.5 is, de nem ajánlottak,egyik túl szoros,másik túl széles, és a váltás is lehet nem tökéletes, szerintem a pressfit 92 közép csapágyra is érdemes figyelni, mondjuk shimano vagy más 24 tengely esetén, lehet kevésbé fontos, mivel szinte mindegyikben van rendes csapágy, de sram dub és 30 tengelyeknél, szerintem megéri valami cserélhető csapágyast, és lehetőleg dupla mélyhornyú választani, létezik több kisebb márka kínálatában, de mondjuk dub esetén a gyári sram is egész jól bírja, még, de így is, biztos ami biztos alapon, érdemes az elsőre lehet nehezebben es drágábban beszerezhetőt választani, mert hosszú távon biztos jobb megoldás, és szerintem a váz is hálás, ha a csapágy külön cserélhető, es nem kell minden esetben a középcsapágy csészét a vázban bolygatni, szerintem kormány csapágyból is érdemes komolyabbat választani, és fontos lehet, hogy a felső csapágy fedőborítás, ha rövid, és nem minden esetben ér le eléggé, és így túl nagy rés tátong a váz es közte, de a másik véglet rosszabb, hol bele is érhet a vázba, ha túl hosszú, szóval ajánlott az ismert és neves márkák termékeit választani, amelyek alapból jók, vagy van hozzájuk megfelelő hézagoló gyári megoldás, ami még sajátos hogy nem minden fék nyereg, igaz csak a nagyobb, négydugattyús, fér el a vázban, főleg nagyobb fék tárcsával, érdemes lehet rá előre felkészülni, és a nyereg szár bilincs mérete sem standard, hanem 36.4 az, de a gyári bilincs sem rossz szerintem, és ha szükséges akkor több neves márka is készít, e méretben, a váz rendelkezik lánc vezető felfogatási lehetőséggel, de csak két csavaros, szóval csak vezető, abból is az újabb, csak felső vezetésű, és nem a három csavaros hagyományos dupla és védős is, már akit érint, valamint még ami nem a kedvenc megoldásom, hogy a példásan belső külön bélés csőben hangtalanul vezetett bowdenezés, az alsó csövön a közép csapágy ház előtt kilép és a lánc villákon lép be újra, így van egy köztes külső kitett szakasz, igaz még nem akadt le vagy sérült meg, de jobb lenne végig vázon belül főleg ezen elméletileg sérülékenyebb ponton, és letisztultabb is lenne, ha már kinézet, szerintem tartós és szép a festés, és a gyári vázvédők is jól kitaláltak, de hogy így is maradjon érdemes lehet beruházni teljes védő fóliába, ami valamelyest a karbont is védheti használat során, amit lehet nem a legkönnyebb e formára egyengetni, de könnyebben is takarítható, és javítható is, és tényleg véd, és szinte nem is látszik , invisiframe vagy ridewrap , szerintem a váz különben, nem csak szép és jó, de mindent összevetve kidolgozásában és kivitelezésében is korrekt, persze, mint szinte mindre, ráférne némi közép és kormány csapágy ház párhuzamosítás, de sajnos karbonhoz nincs szerszámom, és végülis igy sem ez volt a probléma, de ha ideinél az is megoldva, akkor szeretem, persze lehetne kicsit könnyebb…
  • Kisherceg kedveli ezt

#52
end.re:

end.re:

    vendég

  • fórumtag
  • 202 hozzászólás
  • LocationBP
Igaz,kívülről nem látszik a különbség,de belülről már igen, a lényeg hogy csak karbon a váz papucs, és anyagából van kialakítva a sram udh pozicionáló, és pontosan illeszkedik a sram udh váltótartó, mint e képen látható https://i.ibb.co/NmL...TI-ARC-2022.jpg
  • Rabbit és zscs kedveli ezt

#53
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.636 hozzászólás

És miről ismerni fel a 22-es vázat? Ez az UDH annyira belesimul a hátsó háromszög sarkában a vázcsőbe, szinte semmi nem látszik belőle.


Marci

#54
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Szerintem, a jó megoldás, az idei váz, ez kiküszöböli e problémát, a gond csak, hogy nem igazán elérhető, és meg is drágult…különben, az első, a saját vázam, nem produkálta a hibát, még, pedig lényegesen nagyobb és több igénybevételt kapott, és azonos karbantartást és figyelmet, szóval én sem értem, de szintén cserélve lesz, csak még nincsenek idei vázak méretben és színben, de valószínű hamarosan…

Nagyon köszi a rengeteg infót, szuper hasznos! Picit késve tudtam csak írni. Szóval, érdemes várni a 2022-es modellév vázaira, ez a lényeg! ;)



#55
end.re:

end.re:

    vendég

  • fórumtag
  • 202 hozzászólás
  • LocationBP
Szerintem, a jó megoldás, az idei váz, ez kiküszöböli e problémát, a gond csak, hogy nem igazán elérhető, és meg is drágult…különben, az első, a saját vázam, nem produkálta a hibát, még, pedig lényegesen nagyobb és több igénybevételt kapott, és azonos karbantartást és figyelmet, szóval én sem értem, de szintén cserélve lesz, csak még nincsenek idei vázak méretben és színben, de valószínű hamarosan…

#56
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.636 hozzászólás

Sajnálom nagyon az esetet. Főleg, hogy én is valami ilyesmi stílusú vázra gyúrnék de nem nagyon van ilyen. (merev trail karbon vázzal) A Santa Cruz-nak és a Rock Machine-nek van hasonló. Csak hát a SC karbont nem gyártják már, A RM-t meg idén nem nagyon hoznak be...szóval már én is kacsingattam valami alig használt Yeti felé. Erre pont írod az eseményt....

Viszont neked 2 ilyen vázad van, ez volt az asszonyé és van egy fekete is ha jól emlékszem. A másik vázzal mi lesz most?


Marci

#57
end.re:

end.re:

    vendég

  • fórumtag
  • 202 hozzászólás
  • LocationBP
Lényegében, ahogy mondod, és máskor, amikor hasonló történt, mert van érzékem hozzá úgy tűnik, és így meg is van a véleményem, de ez meg ér másik postot, esetleg az topicot is, így történt általában külföldi beszerzésnél, és alkalomadtán belföldi forrásból is, ha garanciális eset adódott, szinte mindig azonos eljárás, kezdődik rövid probléma ismertetéssel pár mondat és pár fénykép erejéig, valamint szükséges a vásárlást igazoló dokumentum esetleg csak adat, és általában alkatrészeknél elég is, vázaknál szükséges a használhatatlanná tétel bizonyítása, és volt rá példa,hogy más karbon fő darab esetén is megkértek, és utána küldték a cserét, ritkábban előfordult, hogy ha direktben a gyártóval történt a kommunikáció, hogy vissza kértek a hibás terméket, leginkább vázakat, de volt hogy alkatrészt is, és előfordult, hogy ha volt hazai forgalmazó, hogy hozzá irányítottak ügyintézésre, és esetleg le kellet adni a hibásat a választott boltban.

Most viszont, valószínű az általános helyzet okán, másképpen alakult, mert amikor jeleztem a problémát a bike24.de, felajánlottak hogy próbáljam megjavíttatni helyi bringaboltban, azaz a letört csavart kiszedetni, és hasonlóval pótoltatni, és ők álljak a szerelés költségeit, esetleg ha én csinálom, a szükséges szerszámok árát, ami szerintem korrekt is, csak nem oldotta volna meg a problémát véglegesen, így mivel nem volt raktáron a váz, es nem tudták, hogy mikor lesz nekik újra készleten, felajánlottak hogy visszafizetik a vételárat, de küldjem vissza a vázat, amit nem fogadtam el, mert akkor máshol sem volt a váz elérhető, és újra tervezett váz sem volt, így hogy meg próbáljam a bringát biztonságosan használhatóvá tenni, szerencsésen kiműtöttem a menetrögzítős M4 alu csavar maradékát, és mivel maradt elég alu betét anyag a karbonban, helicoilt raktam a helyére, majd M5 alu csavart méreteztem, és megfelelő állásban pozícionáltam a sram udh, és karbon csúszás gátló pasztával rögzítettem 25Nm, és sűrűn ellenőriztem, hogy nem e mozdult el, vagy lazult le, és persze nem, de mégis eltört az erősebb csavar is, de mostmár legalább a menetnek helyt adó alu betét is sérült, közben értesítettek hogy érkeztek vázak, és hogy, szeretném e cserét, de közben kiderült, hogy a 2022 váz hanyagolja ezt az alu csavaros mizériát, és a karbon papucsból alakítják végre ki, a megfelelő módon az interfészt a sram udh számára, de persze miután ellenőriztek,kiderült hogy a 2021 vázakat kapták,szóval nem kértem cserét és ismertettem a helyzetet, ami külföldi fórumokon is felmerült, sajnos megoldás nem volt, mivel az silverfish.uk, sem volt még a 2022 váz, és most végül a Yeti intézi a cserét, de nem direktben, hanem a többieken keresztül, de jövő héten érkeznek új vázak,a 2022, és véglegesen megoldódik remélhetőleg a dolog, ezért kérték a farigcsálást, mit persze túl teljesítettem, mert csak egy vágást kértek, lehetőleg a középcsapágyház alján elhelyezett váz szám matrica mellet…de jó akkor lenne,ha sikerült volna elsőre jól csinálni a váz kialakítását, de persze ez csak hiú ábránd marad, mert tapasztalatom szerint, ily performanszra a kerékpár ipar összes szereplője és résztvevője teljességgel képtelen…
  • karakoram, marton, Kisherceg és 1 további fórumtag kedveli ezt

#58
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.636 hozzászólás

end.re!

Segíts már 3-4 mondatban lécci, hogy is volt ez?

Tehát neked is történt gondod a váltótartó füllel, eltört a csavar v. bármi egyéb. Ezt jelezted a kereskedőnek. Erre ők azt mondták hogy ok, vállaljuk a cserét de vágd szét a vázadat és ezt fotózd le nekünk, akkor küldünk új vázat. (pl Canyon-nál így megy kb)

Kb így?


Marci

#59
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.636 hozzászólás

Szoval, komolyan, errol irhatnal, mi tortent. Eltort?

Remelem a gyarto cserelte a vazat/kuldott ujat gariban.

 

AZert is kerdezem, mert tavaly ev vegen hatareset volt, hogy nem rendeltem egy L-es vazat magam is. Sot, ha lenne a piacon, lehet berendelnek 1 ilyet. ...mar ha birja a strapat, mert nalam kapna hideget-meleget. smile.png

Ha még ezek után is érdekel a váz...
https://bikemarkt.mt...5-yeti-arc-gr-l


Marci

#60
end.re:

end.re:

    vendég

  • fórumtag
  • 202 hozzászólás
  • LocationBP
Röviden, a vázak eléggé strapabírónak ígérkeznek, mármint eddigi használat alapján,de sajnos,nem hibátlan,mivel nem sikerült elsőre jól a váz és sram udh kapcsolat kialakítása, első látásra is kissé véleményesnek tűnt, de gondoltam megint túl gondolom, mint általában szoktam, de sajnos igazam volt ismételten, és a hiba, mint már sokaknál, sajnos nálunk is jelentkezett, és leszámítva, néhány kétségbe ejtő sufnituning próbálkozást, ami persze, valószínű csak ideiglenes és megtévesztő, végleges megoldást csak az újra tervezet idei vázra való csere jelenthet…

A hiba, mely külföldi fórumokon is szép szám fellelhető, valószínű abból eredhet, és ez csak találgatás, hogy a vázat először a régebbi, saját váltótartófülhöz tervezheték, erre enged következtetni, a váz papucs kialakítása, de valami oknál fogva, végül az új egyen sram udh mellet döntöttek, ami persze, több szempontból is előnyös, de úgy tűnik első körben, nem igazították hozzá a váz kialakítását, hanem sikerült, úgy megoldani, hogy egy nem szabványos alulméretezett mnégyes alumínium csavar tartja pozícióban a váltókonzolt, és elméletben, ha nem is szép, de használható lehet…

A probléma, hogy természeten a valóságban, ideális esetben sem működik, egyszerűen eltörik a csavar, ezáltal a sram udh elmozdulhat, és jó esetben csak pontatlan lesz az erre igen érzékeny tizenkettes váltás, rossz esetben, a váltó görgők fel szaladnak a lánckereksorba, és a következmények elég költségesek,ha nem baleset veszélyesek lehetnek, persze a csavar, nem is lehet túl erős,mert egy esetleges ütés esetén engednie kell, megvédve váltót és vázat, a sram udh kialakítása is olyan hogy elforduljon bizonyos erő behatásra, vagy eltörjön, de ez esetben együttesen teszik megbízhatatlanná a megoldást, mivel nyomatékra húzva, a nem kevés 25Nm, és csúszás gátló karbon pasztát használva sem marad helyén a sram udh, pedig normál használatban így nem lenne szabad elmozdulnia, mégis valószínű keletkezik annyi erő behatás, hogy nekifeszüljön, és el törje az ominózus csavart, és mi külön érdekes, hogy megtörtént másokkal, hogy rendeltetésszerű használat azaz bringázás nélkül, csak szerelés közben, például váltó állításnál, vagy kerék cserénél eltörött, de megtörtént hogy a csavar törötten érkezzen csak a szállitás után, úgy csak váz, mint komplett bringán is, és akkor lehet kiszórakozni a csavar maradványt, anélkül, hogy az alu menet sérülne a karbon vázban, majd cserélni a csavart ami nem szabvány és nem kapható külön, és minden kezdődhet elölről…

Szóval, mindent egybevéve, inkább a vázak cseréjét kértem, az idei újra tervezetre, ahol végre sikerült a vázat az sram udh alakítani, csak a jelenlegi helyzetben, kissé nehézkesen alakul, de valószínű jövő héten, végre meg is érkezik, csak amit sajnálok az a felesleges pazarlás…
  • zscs kedveli ezt