
Jelentkezz be Regisztrálj

Sram 9.0
#181
Posted 2002. February 01. - 10:09

#182
Posted 2002. February 01. - 10:07

a megfogás ha jól értelmeztem Gyaci magyarázatát, akkor a fékerõbõl eredõ megfogás... nem a tapintásos megfogás..

Pf
#183
Posted 2002. February 01. - 10:02

ekkora különbség nincs az xt és a sram között ezen a téren sem ??? fõleg akkor ha ugyanaz a gyár :

#184
vendég__*
Posted 2002. February 01. - 09:50

Az viszont tény h. a 9.0 karakterisztika a leggagyibb.

#185
Posted 2002. February 01. - 09:33

Amint látom végre megérkezett Gyaci kollega...
privben megbeszéltük, hogy Én nyomom fel a tárcsateszteket a BIKEból... hát akkor csapjunk a közepibe...
Formula B4
ár: 179euro
súly: 355g
kinézet: ***
összhatás: *****
megfogás: ****
adagolhatóság: *****
ár-teljesítmény: ******
SUPER
>>számomra érthetetlen, hogy a diagramját nézve, ugyan olyan mint pölö a Hope Mini, még is super-t kapott...az meg... :-/ egyébként BIKE tipp CCre
Hayes HFX Comp
ár: 179euro
súly: 501g
kinézet: ******
összhatás: ******
megfogás: ***
adagolhatóság: *****
ár-teljesítmény: *****
JÓ
Hayes HFX Magnesium
ár: 255euro
súly: 460g
kinézet: ******
összhatás: ******
megfogás: ***
adagolhatóság: ******
ár-teljesítmény: ***
JÓ
Hope Mini
ár: 225euro
súly: 449g
kinézet: ****
összhatás: *****
megfogás: **
adagolhatóság: ******
ár-teljesítmény: ***
KIELÉGÍTÕ
Magura Clara
ár: 170euro
súly: 435g
kinézet: ****
összhatás: ****
megfogás: **
adagolhatóság: *****
ár-teljesítmény: *****
JÓ
Magure Louise02
ár: 210euro
súly: 406g
kinézet: ****
összhatás: *****
megfogás: ****
adagolhatóság: *****
ár-teljesítmény: *****
NAGYON JÓ
>>a diagramján a vizes és száraz körülményes vonalak szinte totál lefedik egymást... BIKE tipp Allround-ra
Shimano XT
ár: 295euro
súly: 450g
kinézet: ****
összhatás: ******
megfogás: *****
adagolhatóság: *****
ár-teljesítmény: ***
NAGYON JÓ
Sram 9.o
ár: 219euro
súly: 501g
kinézet: ****
összhatás: *****
megfogás: *
adagolhatóság: *
ár-teljesítmény: *
ELFOGATHATALAN
>>nos igen... a diagram egy jól megtaposott gilisztához hasonlít...de Gyaci koma már felvetette a probléma esetleges okát...
Magura Marta
ár: 255euro
súly: 364g
kinézet: *****
összhatás: *****
megfogás: ***
adagolhatóság: ***
ár-teljesítmény: ***
JÓ
Shimano Deore M525
ár: 160euro
súly: 529g
kinézet: ******
összhatás: *****
megfogás: ***
adagolhatóság: *****
ár-teljesítmény: *****
JÓ
>>számomra még egy értelmezhetetlenség a németektõl...kinézet 6*?? na... ez mellbe vágott... a MIni meg csak 4*... hm... a másik dolog itt, hogy a diagramja szerint sokkal szarbbul fog, mint a Mini... és azt mégis... szal nem értem... de lehet, hogy csak Én vagyok? :-/
Na jó böngészetet...
Pf
#186
vendég__*
Posted 2002. February 01. - 09:30

#187
Posted 2002. February 01. - 09:28

#188
vendég__*
Posted 2002. February 01. - 08:35

A 45% az aztán hogy jött ki neked? A 160 kontra 200mm-rel lehet kb. 25%-ot elérni,max 30-at! 180-ról 200-ra nem hinném hogy ez 45%-ot eredményezne....
Ez tökre igaz. A Shimano XT DH upgrade kit-nél is linkeltek egy cseppet mikor azt írták hogy 29%-os fékteljesítmány növekedés a 203-as tárcsa végett. Majdnem eltalálták. Kevesebb mint 27%, szerény számításaim alapján. Ez tiszta fizika, erõ*erõkar. Az vixont elképzelhetõ, hogy a nagyobb beszerelt tárcsa felülete különlegesen kezelet (hamarabb bekopik a pofa) ill. az érdessége nagyobb, vagyis a súrlódó erõ ugyanakkora nyomóerõ esetén nagyobb. Ez persze a pofák idõelõtti szerteszéjjel kopását okozza, de ki nem tojja le, ha 80-nál akar megállni egy bükkfa elõtt??
#189
vendég__*
Posted 2002. February 01. - 08:30

JAJAJAJ!!! NEM!!!!!!
A SRAM nem XT koppintás!!!!
Az egészet a Grimeca találta ki és rulta SYSTEM 8 néven mejd ebból lett az XT, de a Shimano vátig állítja hogy ezt Õk független csinálják a Grimecától, de a vres valóság hogy a Shimanonak is a Grimeca gyártja! A SRAMosok meg nem is tagadják hogy bizony ez egy Grimeca sõt ha szétszede bele is van írva hog SYS 8!
Szóval nem XT!!!
Szerintem is ez a téma. A SRAM-ot a Grimeca csinálja, ezt a Biker is mondta, az pedig szintén tutira láccik, hogy az XT és a 9.0 caliperek olyan mocskosul hasonlóan néznek ki, hogy a mostohatestvérség ténye bizonyított. Csak éppen a japcsik szégyelték hogy nem tudtak IQ-ból összedobni egy tárcsát, ezért külsõ segítséget kértek. Vagyis a Grimeca-t. Aki mást állít az vak és festi magát.

#190
vendég__*
Posted 2002. February 01. - 08:28

Azért a Sram sem tökéletes. Egyik havernak egy hét után roppant meg a 9.0 hátsó agy a belsõ csapágynál. Na most ez tuti gyártási hiba volt, a konstrukció ettõl még lehet jó.
2 év gari van a SRAM cuccokra, a Biker általában kérdés nélkül cseréli a cuccost. Persze ha egy kalapács nyomai fedezhetõk fel a szerkezeten, kellemetlen kérdéseket fognak feltenni....
#191
vendég__*
Posted 2002. February 01. - 08:23


-a 9.0SL váltó nem teljesen "mûanyag", vagyis Grilon kompozit, egyedül az upper knuckle vagyis a felsõ izé, amiben az a csavar vala, amivel a vázhoz rögzítjük. A többi kovácsolt alumínium. A 9.0 az, amelyiknél az inner cage is kompozit, de hogy ezt nem fogom tudni elmagyarázni melyik része is, az tuti!!
-a 9.0SL-ban golyóscsapágyak vannak ott, ahol a 9.0-nál sima csap+persely kapcsolat, de hogy ezt sem fogom tunni elmondani hogy hol van, az szintén tuti!
-a 9.0SL 21ezer Ft. Kábé. A 9.0 11ezer Ft. Kábé. Persze ez a zsé, egy Shimano hasonló kategóriájú tzutzhoz képest is ócsó, de nem versenykörülményekre felesleges pénzkidobás. Persze akinek van pénze, az inkább ezt vegye.
Személyes tapasztalat a 9.0 váltóról:
-2000. november-december környékétõl hasnyálom. Süti!! Teljesen igaz rá, hogy nem kell karbantartani, én akkor szoktam megpucolni mikor már ég a pofámról a bõr, a magam után vontatott sárkoloncok miatt. Szinte teljesen érzéketlen a dzsúzra, a 9.0 kazi szintén. A PC99 (9.0SL kategória) dettó.
A markolatváltóm halfpipe méretû, és bár nem vagyok olyan ugrálós mint aTom mester, de még sosem váltottam félre vele semmilyen letörés után, és csuklás közben se. A lényeg, hogy megfelelõ kesztyût kell venni, és ekkor nem kell görcsösen markolni az egész cuccost, fõleg mikor az istenadta tenyér izzad mint k*rva a templomban. Nekem egy Bell ujjatlan van, zselés tenyérbetéttel, és kis apró csúszásgátló bogyókkal a tenyérrészen, ettõl maxfrankó gripkó markoló kesztyû leszen belõle. Akimeg kesztyû nélkül ugraburgál, az magára vessen hogy lecsúszik a keze az elsõ fék magasságába.

A váltása rém pontos és gyors. Csengõnek is beillik, mert a kisebb kerékre váltásnál kattan egy hangosat. Mármint a váltókar. A másik specialitása a dolognak, hogy frankóbb V, ill. hidr.tárcsafék esetén, mikor 1 ujjal is fog a fék, szóval az adott mutatóujjat a fékkarra helyezve is lehet váltani, nem kell elengedni a néha életet mentõ fékkart. Nekem 9.0 fékem van, ezzel tudok 1 ujjal fékezni. Melegen ajánlom a Vfék fan-oknak ezt is.
Elfáradt az ujjam, majd késõbb még írok.

#192
vendég__*
Posted 2002. February 01. - 08:01

Haliho!!!
Most olvastam a Gyaci levelet, es elkuldott egy reszletet nekem is a Sram -os levelbol, miszerint ok bizony sokan hasznalnak 9.0 tarcsafeket, es szerintuk jobb mint az XT, Magura. Mondjak ok. Meg azt, hogy szerintuk a kulfoldi ujsagok tesztje nem jo, mert lassan kopik be a Sram fekpofa. Azt mondtak, hogy ha nem fog jol, akkor ajanljak a Grimeca fekpofajat. Nagyjabol ez a lenyeg.
Amugy szerintem nagyon egyszeru a kerdes megoldasa: vegyetek hozza egy Acor puha / piros / fekpofat, es maris jobban fog.
Ejnye Vole bácsi, nem igazán idéztél hûségesen. Ihol a levél azon irányú kérdésimre, melyel azt tudakoltam miccólnak a német Bike magazin tesztjéhez és hogy tervezik-e a pofák csréjét:
"In other countries and other magazines the are the best, and in other they are good and in some they are worse. So we are not supprised that some people write there personal preference. So NO, we won't change the brake pads, because their performance is perfect.
Martijn"
Ez pedig azonbéli emilemre jött, melyben taglaltam a Mo-on eluralkodott hírt, mixerint xar a cucc, mer nem fog:
"Hey Gyaci,
A few of my collegues ride them, I have ridden them for a while and also some magazines have ridden them and they were enthousiastic about it and they found that they work better than Shimano, Magura etc. So I don't see the problem, but if you're are not satisfied you're free to try other brakepads. Grimeca and BBB but probably also shimano will fit into our calipers but I can assure that the brake performance will be less than with the original pads.
Martijn"
Ez pedig válasz arra a kérdésemre, hogy ha máshol frankó lett a tesztje, akkor miért lett oly trágya a Bike-ban:
"I don't know, I haven't read it yet, But there is a possibility that the brakes were not proper installed. The hydraulic level can be to less. I can't tell you.
Martijn"
Szóval most már mindenki tudja mi a SRAM hivatalos véleménye errõl.
Az hogy szerintem a fékpofa bekopása hosszabb idejû, az a szerény véleményem, talán jó kemény strapabíró cuccost tettek beléje, ami köztudottan Vfék pofáknál is hosszú kellemetlen hetek okozhat. MInt pl. nekem anno a Ritchey piros pofik.
#193
vendég__*
Posted 2002. February 01. - 07:54

Kinek van 9.0 hátsó lánckeréksora??
És milyen lánc, váltó, hajtómû van hozzá??
Pusztán kiváncsi vagyok?
Valahol hallottam, hogy a Sram nem feltétlem Simánjó kompatibilis?? :
Van valakinek ezirányú tapasztalata??
Hello mindenki! Végre van NET-em! ;D
Nekem az van, a váltás full 9.0, a hmû Suntour. Kompatibilitás 100%. Nem hallottam még h. baj lenne a hajtómû+lánc kompatibilitással. Persze ettõ még lehet....
#194
Posted 2002. January 31. - 23:03

#195
Posted 2002. January 31. - 23:02

És milyen lánc, váltó, hajtómû van hozzá??
Pusztán kiváncsi vagyok?
Valahol hallottam, hogy a Sram nem feltétlem Simánjó kompatibilis?? :

Van valakinek ezirányú tapasztalata??
#196
Posted 2002. January 31. - 21:45

#197
Posted 2002. January 31. - 08:50

A SRAM a 16/16. lett...
Ha holnapig nem tudja senki beírni az eredményeket, akkor majd holnapra behozom az újságot, és bepötyögöm...
Na addig csõváz...
Pf
#198
Posted 2002. January 31. - 00:35

Azt már tudom hogy ki lett a 15. (SRAM) de mi lett az elsõ 14 ? ? ? És mi a sorrend ? ? ?
#199
Posted 2002. January 30. - 20:18

#200
Posted 2002. January 30. - 13:10

Most olvastam a Gyaci levelet, es elkuldott egy reszletet nekem is a Sram -os levelbol, miszerint ok bizony sokan hasznalnak 9.0 tarcsafeket, es szerintuk jobb mint az XT, Magura. Mondjak ok. Meg azt, hogy szerintuk a kulfoldi ujsagok tesztje nem jo, mert lassan kopik be a Sram fekpofa. Azt mondtak, hogy ha nem fog jol, akkor ajanljak a Grimeca fekpofajat. Nagyjabol ez a lenyeg.
Amugy szerintem nagyon egyszeru a kerdes megoldasa: vegyetek hozza egy Acor puha / piros / fekpofat, es maris jobban fog.