Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Örökhajtós bicó építése, de hogyan?
Indította
Bitecus
, 2002. február 02. 20:12
#4121
Írta 2006. október 26. - 19:03
ti mennyire fekeztek pedallal?
ami van nalam fixi /kb egy hete/
van elsofek es alig hasznalom
bar idonkent jol esik /ha faradt vagyok mar hajnal fele, melo vegen/
amugy meg az avasrol is le lehet jonni siman kiporgetve.
szal ti/masok mennyire fekeztek pedalbol?
ami van nalam fixi /kb egy hete/
van elsofek es alig hasznalom
bar idonkent jol esik /ha faradt vagyok mar hajnal fele, melo vegen/
amugy meg az avasrol is le lehet jonni siman kiporgetve.
szal ti/masok mennyire fekeztek pedalbol?
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#4122
Írta 2006. október 26. - 18:50
Most voltam Dunakeszin, vettem 16-17-18-as kerekeket 400/db. Nem tudom milyenek de teljesen újszerûek. Nekem kezdetnek jó lesz ez is, ha érdekel valakit lefotózom és felteszem ide. Néztem a 15-öst is, szerintem elfér, de inkább nem mondok semmit. Ja és megvolt az elsõ fixizésem is, hát érdekes volt spd pedállal utcai cipõvel
#4123
Írta 2006. október 26. - 17:54
es a dx cumoja?
az is bordas es abbol van 16-os tan alapbol is azzal adjak
a vegen ismet gyartani fogok lanckereket.
az is bordas es abbol van 16-os tan alapbol is azzal adjak
a vegen ismet gyartani fogok lanckereket.
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#4124
Írta 2006. október 26. - 17:03
bmx-es boltokban probalkoztatok?
Velvártban kiröhögtek mikor mondtam h 16os kell. 12-13ban utaznak állítólag. De találtam egy jobb BMX boltot, megkérdezem. Meg vki feldobhatná a témát az ss fórumban, hátha leesik.
#4125
Írta 2006. október 26. - 16:54
:heej:Tervben van egy közös fogaskerék-fúrási akció szaki bevonásával. Max 1-2 nap és eldõl h lesz-e meg hogyan. Aki betársulna, jelentkezzen.
#4126
Írta 2006. október 26. - 16:53
Elvileg itt is megoldható hogy szimmetrikus legyen, nem? Ahogy látom a képen a gyorszár anyáján jóval túlér a tengelye... Szóval elvileg még tudsz berakni távtartót a kónusz meg az ellenanya közé, feltéve ha a váz is enged még, mert ugye annyival szélesebb lesz a rendszer... Max ki kell cserélni a tengelyt hátsóagy tengelyre és lefûrészelni belõle...
Többiek, témában jobban otthonlevõk, vélemény?
Többiek, témában jobban otthonlevõk, vélemény?
#4127
Írta 2006. október 26. - 16:45
ha szimmetrikus a lancvilla/tamvilla akkor mar csak az agytol fugg a dolog.
a peremek tekinteteben valoszinuleg nem
de a papucshoz kepest az elso kerek szimmetrikus
bmx-es boltokban probalkoztatok?
a peremek tekinteteben valoszinuleg nem
de a papucshoz kepest az elso kerek szimmetrikus
bmx-es boltokban probalkoztatok?
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#4128
Írta 2006. október 26. - 16:44
Jahh, gyári alapbeállításon aszimmetrikus. Nem egy nagy kaland, így is sokkal közelebb van a szimmetrikushoz mint egy váltós hátsó. Én azt pont kikorrigáltam a távtartózással, de ha neked gyorszár kell... Valamit valamiért:)
Tervben van egy közös fogaskerék-fúrási akció szaki bevonásával. Max 1-2 nap és eldõl h lesz-e meg hogyan. Aki betársulna, jelentkezzen. Aki tudja h hol kapható SS fogaskerék az meg pláne.
Tervben van egy közös fogaskerék-fúrási akció szaki bevonásával. Max 1-2 nap és eldõl h lesz-e meg hogyan. Aki betársulna, jelentkezzen. Aki tudja h hol kapható SS fogaskerék az meg pláne.
#4129
Írta 2006. október 26. - 16:31
Ma volt egy kis idõm:
Hátsó villasaru távolság: 100mm, hátsó villa szimmetrikus, láncvonal: 41mm és az 52-es Biopace nagytányér sem ér a vázhoz 41mm-en :bananadan
Amit nem értek: ehhez a tárcsafékes agyhoz asszimmetrikusra kell fûzni a kereket?
Hátsó villasaru távolság: 100mm, hátsó villa szimmetrikus, láncvonal: 41mm és az 52-es Biopace nagytányér sem ér a vázhoz 41mm-en :bananadan
Amit nem értek: ehhez a tárcsafékes agyhoz asszimmetrikusra kell fûzni a kereket?
#4130
Írta 2006. október 25. - 16:55
#4131
Írta 2006. október 25. - 16:11
A CXP 33 nekem iss masszivabbnak tunik, de sokkal tobb gond van vele, mint az open pro-val. Nekem (es meg jopar haveromnak) open pro van a fiximen, nyuzom rendesen, neha sajna padkazas is osszejon, 8ast megsem sikerult meg osszeszednem, pedig 85kg vagyok...
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.
#4132
Írta 2006. október 25. - 14:13
Felnibõl mit érdemes venni? Mavicról jó tapasztalataim vannak. Sokat mennék vele bringaúton, járdán is emiatt a szegélyrõl óvatos fel-le ugrálást is bírnia kellene. A magasprofilosak nekem masszívabbnak tûnnek. A CXP-22 és a CXP-33 közti 30g különbség megmutatkozik a strapabíróságában is vagy csak azért nehezebb mert olcsóbb anyagokból van? Esetleg OpenPro? Bár talán túl könnyû...
#4133
Írta 2006. október 24. - 16:49
Ma voltam a Bringabutikban is és a Nellában is. A Nellában nincs már viszont a Bringabutikban 3db volt, már csak kettõ van . A Nellában viszont megvettem az elõre szánt agyat (XT v-fékes) 3900ért!!! Igaz színben sem, formában sem passzol, de az ára kárpótol (van még nekik). Csak ha megy valaki ne a Bajcsyn meg Rákóczin mert én rendesen megkönnyeztem, most meg hányingerem vanBringabutikban 7000 a 32 lyukas fekete, a srác akinek most építem a kerekét meg a Nellában 6ért vett ezüst 36lukast (K*rva jól néz ki). Persze nemtom h van-e bármelyik helyen még. Nellában könnyen lehet h utolsó volt, butik esélyes h van még.
#4134
Írta 2006. október 24. - 16:19
hát, elbizonytalanodtam 15-ös fogaskerékben, lehet hogy váltok 39-15rõl 52-19-re az XT-re átállásnál (szép 52-es hajtómûtányérom úgyis van), a lánchossz elvileg okés a fixmeup szerint + picit keményebb áttétel sem ártana.
már csak egy jó kis 19-es fúrható fogaskerék kell és indul a projekt lassan
már csak egy jó kis 19-es fúrható fogaskerék kell és indul a projekt lassan
#4135
Írta 2006. október 24. - 15:46
#4136
Írta 2006. október 24. - 14:50
Lánctól is függ, szal a képlet tizedmillimétereiben nem bíznék.
Megnéztem tolómérõvel h hol mekkora a cucc. A 756 XT-n a rögzítõszemek külsõ átmérõje 52,7mm. (A csavarfejeken 52,5öt mértem, és kis fejû szabvány imbuszcsavar van benne.)
Szal ha a kedvenc 15t fogasodon a láncod átlóban nem lóg 53mm-nél beljebb, akkor jó. Nálam 51,5 jön ki a kéznél levõ cuccokkal... (legszûkebb helyen, ahol a görgõknél kiszélesedik) Sztem nem tudod úgy helyezgetni a lyukakat, hogy vhol ne érjen össze. Attól még mûködhet problémamentesen.
Megnéztem tolómérõvel h hol mekkora a cucc. A 756 XT-n a rögzítõszemek külsõ átmérõje 52,7mm. (A csavarfejeken 52,5öt mértem, és kis fejû szabvány imbuszcsavar van benne.)
Szal ha a kedvenc 15t fogasodon a láncod átlóban nem lóg 53mm-nél beljebb, akkor jó. Nálam 51,5 jön ki a kéznél levõ cuccokkal... (legszûkebb helyen, ahol a görgõknél kiszélesedik) Sztem nem tudod úgy helyezgetni a lyukakat, hogy vhol ne érjen össze. Attól még mûködhet problémamentesen.
#4137
Írta 2006. október 23. - 23:24
nem biztos, hogy a csavar feje a szuk keresztmetszet.
lehet a masik oldalon levo anyagresz is
lancerek osztokoret ugy tudjatok kiszamolni hozzavetoleg, hogy
fogszam*12,7mm/3,14159=osztokoratmero
osztokoratmero-8,5mm=minimum atmero ami elfer a lanc alatt es ez a lenyeg!!!
lehet a masik oldalon levo anyagresz is
lancerek osztokoret ugy tudjatok kiszamolni hozzavetoleg, hogy
fogszam*12,7mm/3,14159=osztokoratmero
osztokoratmero-8,5mm=minimum atmero ami elfer a lanc alatt es ez a lenyeg!!!
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#4138
Írta 2006. október 23. - 20:13
Ismét tanultam valamit! A váz középtengelyétõl kifelé lehet mérni, ha jól gondolom, hogy ez a 42mm meg 45mm amiket írtál az onnan van mérve.
Bocsánat de biztosan lesz még sok hülye kérdésem, mert nem értek hozzá viszont mindenképp magam szeretném összerakni a bicajt...
Bocsánat de biztosan lesz még sok hülye kérdésem, mert nem értek hozzá viszont mindenképp magam szeretném összerakni a bicajt...
#4139
Írta 2006. október 23. - 16:47
Mégis milyen láncvonalhoz stimmeljen a monoblokk? Ha veszel egy XT elsõagyat, azt úgyis távtartózni kell, szal rajtad múlik hova lövöd be. Plusz a hajtókartól is függ. 2 különbözõ kar uazon a monoblokkon más láncvonalat ad. Plusz számolgass majd, h mi fér el a láncvilla mellett ha nagyon szûkre (42 körül) próbálod szabni, karistolhat a tányér.
(Nekem: agy 5 mm-el áttolva jobbra, így 45mm a láncvonal, uannyi mint a 109mm Sh monoblokk és a Sora nagytányér.)
(Nekem: agy 5 mm-el áttolva jobbra, így 45mm a láncvonal, uannyi mint a 109mm Sh monoblokk és a Sora nagytányér.)
#4140
Írta 2006. október 23. - 16:35
Sztem a jobbik shimano monoblokkot érdemes venni, asszem UN73 a gúnyneve, már ha négyszögtengelyes kell.
Láncvonal meg stimmelni fog ha a monoblokk tengelyhossza jó, ezt ki kell sakkozni jól:)
Láncvonal meg stimmelni fog ha a monoblokk tengelyhossza jó, ezt ki kell sakkozni jól:)
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.