Jelentkezz be Regisztrálj
Örökhajtós bicó építése, de hogyan?
#3681
Írta 2007. június 09. - 20:43
#3682
Írta 2007. június 09. - 20:22
#3683
Írta 2007. június 06. - 11:47
ugyanis nincs ra szukseg.
..hacsak úgy nem..nekem viszont mindkét outi tárcsájából rendszeresen kiperegtek a csavarok, mindegy, hogy volt meghúzva, most még rögzítõvel is kimásztak, de nem eléggé. Parajelenség. Kösz az öngyújtós tippet.
#3684
Írta 2007. június 06. - 00:13
csodalkozom mennyit szivtok az ilyen hiper szupi cumokkal
nekem meg semmi gond
b+ agy vmi szotty regi hajtokar
csavar rogzitot soha eletemben nem hasznaltam
ugyanis nincs ra szukseg.
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#3685
Írta 2007. június 05. - 21:07
Lánctányércsavarok: meg lehet próbálni melegíteni pl öngyújtóval, Csak a hajtókar felületkezelésére kell vigyázni.
#3686
Írta 2007. június 05. - 20:51
#3687
Írta 2007. június 05. - 16:23
#3688
Írta 2007. június 04. - 15:49
#3689
Írta 2007. június 04. - 15:07
A menetesnek és a tárcsa fék helyére szerelt megoldásnak van egy nagy elõnye a kazettásal és a Miche rendszerrel szemben.
Az elsõ kettõnél a rögzítés "feszessége" a ható erõre merõleges tényezõtõl függ (fogaskerékkel párhuzamos menetek, amik merõlegesen fejtenek ki erõt),
míg az utóbbiaknál a "feszesség" a párhuzamos komponenstõl függ. Így ha zömül az anyag, kotyogni kezd a fogas.
Ez a menetesnél és a tárcsásnál ilyen formában nem merül fel, ha jól meg van húzva (nincs lehetõsége mozogni a fogaskeréknek), a rendszer is egyben marad.
Monnyuk nem vagyok mérnök, de a menetes rendszer esetén nem kap "túl" nagy terhelést a menet és nem áll fenn a menetszakítás esélye?
Tud annyit zömülni egy kovácsolt menesztõs cucc és egy sziintén kovácsolt erre való lánckerék, hogy érezhetõ kotyogást produkáljon?
(gyakorlati tapasztalatzaim nincsenek, csak vásárlás elõtt igyekszem körüljárni a témát alaposan. Ami közül választok: Miche-rendszer vagy DA láckerék.)
To LóFarkas: Privimet/emailemet megkaptad?
#3690
Írta 2007. június 03. - 12:53
-A B+ flipflop agy gyári lánckereke is igényel alátétet.
-Ne skidelj 3:1-es áttételben a fentiek tudatában
-Legyen a másik oldalon racsni, ha már flipflop
És köszi a srácnak, aki megállt és kisegített 15-ös kulccsal!
#3691
Írta 2007. június 03. - 10:14
#3692
Írta 2007. május 31. - 19:14
Itt most a Miche-szabvány lánckerékrögzítésre gondolsz, vagy általában a menetes fix agyakra?
A miche-féle hullámos-összepasszintós gyorcserélõs rendszerre.
A menetes-kontraanyás alapszisztéma általában teljesen jól bírja a strapát, skiddel együtt. Miniesszé a 15-i hsz-emben. (A michében az is van, meg az a mókás illesztés is.)
Tökre elbonyolítjátok a témát, pedig eccerû.
bugbite: ha fingod nincs a témáról, akkor az ilyen konstruktív hozzászólásokat légyszi inkább csak dörmögd magad elé félhangosan.
#3693
Írta 2007. május 31. - 18:01
Ezt én is tudom. Nem erre gondolok.onen: a tobbinel is van egy menetes anya ami rogzit
A tartó bordák kinyúlnak/zömülnek az erõhatásoktól.
Ez az elõzõ okfejtés szummája.
#3694
Írta 2007. május 31. - 16:17
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#3695
Írta 2007. május 31. - 14:16
#3696
Írta 2007. május 31. - 14:11
A menetesnek és a tárcsa fék helyére szerelt megoldásnak van egy nagy elõnye a kazettásal és a Miche rendszerrel szemben.Itt most a Miche-szabvány lánckerékrögzítésre gondolsz, vagy általában a menetes fix agyakra?
Az elsõ kettõnél a rögzítés "feszessége" a ható erõre merõleges tényezõtõl függ (fogaskerékkel párhuzamos menetek, amik merõlegesen fejtenek ki erõt),
míg az utóbbiaknál a "feszesség" a párhuzamos komponenstõl függ. Így ha zömül az anyag, kotyogni kezd a fogas.
Ez a menetesnél és a tárcsásnál ilyen formában nem merül fel, ha jól meg van húzva (nincs lehetõsége mozogni a fogaskeréknek), a rendszer is egyben marad.
mi? minek? kit? hogyan? mititán?...szerintem, vagy mégse, tuti, bár én még nem próbáltam, egy barátom is látott olyat akinek lenyalódott/széjjeltépte, habár titán csavarokkal biztosan megtartja....)
#3697
Írta 2007. május 31. - 13:50
Ha az ember átfutja az utolsó oldalakat, csaknem bizonyosan megtudhatja hol milyen erõk lépnek fel és melyik anyag hogyan fog reagálni erre (szerintem, vagy mégse, tuti, bár én még nem próbáltam, egy barátom is látott olyat akinek lenyalódott/széjjeltépte, habár titán csavarokkal biztosan megtartja....)
Üdv:
bb a troll
#3698
Írta 2007. május 31. - 08:24
a 1311. poszt képe az a Miche cuccos, és egyébként az is vidáman kikotyogósodik. Nem esik szét, de ha rángatod (skid etc) elkezd szépen lazulgatni. Ilyen erõk sérülésmentes elviseléséhez nem elég az a kis felület.
Lehet, h egy széles talpú lánckerék acél kazettatesten nem kezd el lötyögni, de nem fogadnék rá.
Itt most a Miche-szabvány lánckerékrögzítésre gondolsz, vagy általában a menetes fix agyakra?
A menetes rendszert egy jobb anyagminõségû agy esetében (megfelelõ szerelés mellett) csak a skid teszi tönkre! Eredeti felhasználásuk esetében az ellentartásból fakadó erõk nem túlságosan jellemzõek, hirtelen megállni pályán nem kell.
Utcai használat esetén a féknélküliség szerintem már csak ezért is meggondolandó, márha gondot okoz hogy gyakran cserélj hátsó agyat.
Az ellentartáskor nagy erõk keletkeznek ami az egész meghajtást nagyon terheli+a váz hátsó háromszögét is!
#3699
Írta 2007. május 28. - 17:54
Lehet, h egy széles talpú lánckerék acél kazettatesten nem kezd el lötyögni, de nem fogadnék rá.
#3700
Írta 2007. május 28. - 15:09
Akkor mire tervezték? Ránézésre sokkal jobban bírja a fixit terhelést mint pl a (#1311)-ban említett körmös megoldás, vagy a miche menetese.
Persze árban, és az én meglátásom szerint tartósságban, strapabírásban is mindent visz a fúrt kiskerék-tárcsás agy kombó.
Elölracsnis meghajtáshoz használják, triálban.
Szerintem mindegyik megoldás mûködõképes, csak okosan kell szerelni.
Innentõl szimpátia és pénztárca függõ.