Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Örökhajtós bicó építése, de hogyan?

* * * * * 1 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
5023 hozzászólás a témában

#3681
jocek03

jocek03

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás
hasonló mint az enyém:chin:



#3682
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
http://www.pinkbike.com/photo/1357139/
ez valami meseszép....elmentem :P:)

#3683
nexus8

nexus8

    vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás
csavar rogzitot soha eletemben nem hasznaltam
ugyanis nincs ra szukseg.

..hacsak úgy nem..nekem viszont mindkét outi tárcsájából rendszeresen kiperegtek a csavarok, mindegy, hogy volt meghúzva, most még rögzítõvel is kimásztak, de nem eléggé. Parajelenség. Kösz az öngyújtós tippet.

#3684
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
b+ agy fekete

csodalkozom mennyit szivtok az ilyen hiper szupi cumokkal
nekem meg semmi gond
b+ agy vmi szotty regi hajtokar
csavar rogzitot soha eletemben nem hasznaltam
ugyanis nincs ra szukseg.

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#3685
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Itthon forgalmazott fekete agy tényleg nincs... én lehet h inkább befestenék egy Michét (de leginkébb tárcsás agyat használnék).

Lánctányércsavarok: meg lehet próbálni melegíteni pl öngyújtóval, Csak a hajtókar felületkezelésére kell vigyázni.

#3686
jegesbubu

jegesbubu

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Sziasztok, fekete pályaagyat keresek. Azt hallottam (Matúzmester) h MO-n bajos ilyet szerezni, lenne egy Nova Tech márkájú, az csinál fekete színben, de vhonnan Németo-ból kéne behozni. Tudtok segíteni vmi linkkel v forgalmazóval v kerékpárbolttal v egy másik gyártmánnyal? Köszi

#3687
nexus8

nexus8

    vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás
Ami még nem volt: Lófarkas fúrt hátsó fixiagya tökéletesen stabil, viszont az elsõ tányéron meglazult az összes rögzítõcsavar, s mindezt úgy, hogy menetrögzítõvel gazdagon be lettek eresztve. Most se ki, se be nem tudom tekerni õket, a tányér meg lötyög. Fúráson kívül van még ötletetek? Rozsdamentes csavarokkal lett szerelve, gondoltam, kell az erõ.

#3688
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Mailt kaptam elõször mert akkor tele volt a privifiókom, válaszoltam is mailben még pár napja... Ezexerint nem kaptad meg. Lehet h neked meg a mailfiókod van tele? :) Várjál csak, elüldöm priviben is. Éljen az aszimmetrikus kommunikáció!

#3689
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás

A menetesnek és a tárcsa fék helyére szerelt megoldásnak van egy nagy elõnye a kazettásal és a Miche rendszerrel szemben.
Az elsõ kettõnél a rögzítés "feszessége" a ható erõre merõleges tényezõtõl függ (fogaskerékkel párhuzamos menetek, amik merõlegesen fejtenek ki erõt),
míg az utóbbiaknál a "feszesség" a párhuzamos komponenstõl függ. Így ha zömül az anyag, kotyogni kezd a fogas.
Ez a menetesnél és a tárcsásnál ilyen formában nem merül fel, ha jól meg van húzva (nincs lehetõsége mozogni a fogaskeréknek), a rendszer is egyben marad.



Monnyuk nem vagyok mérnök, de a menetes rendszer esetén nem kap "túl" nagy terhelést a menet és nem áll fenn a menetszakítás esélye?
Tud annyit zömülni egy kovácsolt menesztõs cucc és egy sziintén kovácsolt erre való lánckerék, hogy érezhetõ kotyogást produkáljon?

(gyakorlati tapasztalatzaim nincsenek, csak vásárlás elõtt igyekszem körüljárni a témát alaposan. Ami közül választok: Miche-rendszer vagy DA láckerék.)

To LóFarkas: Privimet/emailemet megkaptad?



#3690
(O.o)nnen

(O.o)nnen

    vendég

  • fórumtag
  • 89 hozzászólás
Péntek este tanulságai:
-A B+ flipflop agy gyári lánckereke is igényel alátétet.
-Ne skidelj 3:1-es áttételben a fentiek tudatában
-Legyen a másik oldalon racsni, ha már flipflop

És köszi a srácnak, aki megállt és kisegített 15-ös kulccsal!


#3691
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
hátha valaki nem ismeri
sok itt a jótanács:
http://www.fixedgear.hu/

#3692
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás

Itt most a Miche-szabvány lánckerékrögzítésre gondolsz, vagy általában a menetes fix agyakra?


A miche-féle hullámos-összepasszintós gyorcserélõs rendszerre.
A menetes-kontraanyás alapszisztéma általában teljesen jól bírja a strapát, skiddel együtt. Miniesszé a 15-i hsz-emben. (A michében az is van, meg az a mókás illesztés is.)

Tökre elbonyolítjátok a témát, pedig eccerû.

bugbite: ha fingod nincs a témáról, akkor az ilyen konstruktív hozzászólásokat légyszi inkább csak dörmögd magad elé félhangosan.

#3693
(O.o)nnen

(O.o)nnen

    vendég

  • fórumtag
  • 89 hozzászólás

onen: a tobbinel is van egy menetes anya ami rogzit

Ezt én is tudom. Nem erre gondolok.
A tartó bordák kinyúlnak/zömülnek az erõhatásoktól.
Ez az elõzõ okfejtés szummája.


#3694
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
onen: a tobbinel is van egy menetes anya ami rogzit

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#3695
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Na ja, én csak azt akartam mondani, hogy - bár még nem próbáltam- ésszerû használattal (nem éjjel-nappal skidelni, fékkel etc) a menetes is bírja. Én még mindig emellett voksolok, melóba járni és aszfalos 100-120km-es túrákhoz kellene.



#3696
(O.o)nnen

(O.o)nnen

    vendég

  • fórumtag
  • 89 hozzászólás

Itt most a Miche-szabvány lánckerékrögzítésre gondolsz, vagy általában a menetes fix agyakra?

A menetesnek és a tárcsa fék helyére szerelt megoldásnak van egy nagy elõnye a kazettásal és a Miche rendszerrel szemben.
Az elsõ kettõnél a rögzítés "feszessége" a ható erõre merõleges tényezõtõl függ (fogaskerékkel párhuzamos menetek, amik merõlegesen fejtenek ki erõt),
míg az utóbbiaknál a "feszesség" a párhuzamos komponenstõl függ. Így ha zömül az anyag, kotyogni kezd a fogas.
Ez a menetesnél és a tárcsásnál ilyen formában nem merül fel, ha jól meg van húzva (nincs lehetõsége mozogni a fogaskeréknek), a rendszer is egyben marad.

...szerintem, vagy mégse, tuti, bár én még nem próbáltam, egy barátom is látott olyat akinek lenyalódott/széjjeltépte, habár titán csavarokkal biztosan megtartja....)

mi? minek? kit? hogyan? mititán? :)


#3697
bugbite

bugbite

    vendég

  • fórumtag
  • 19 hozzászólás
Ebbõl bizony sokat lehet tanulni.
Ha az ember átfutja az utolsó oldalakat, csaknem bizonyosan megtudhatja hol milyen erõk lépnek fel és melyik anyag hogyan fog reagálni erre (szerintem, vagy mégse, tuti, bár én még nem próbáltam, egy barátom is látott olyat akinek lenyalódott/széjjeltépte, habár titán csavarokkal biztosan megtartja....)
Üdv:

bb a troll

#3698
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás

a 1311. poszt képe az a Miche cuccos, és egyébként az is vidáman kikotyogósodik. Nem esik szét, de ha rángatod (skid etc) elkezd szépen lazulgatni. Ilyen erõk sérülésmentes elviseléséhez nem elég az a kis felület.

Lehet, h egy széles talpú lánckerék acél kazettatesten nem kezd el lötyögni, de nem fogadnék rá.




Itt most a Miche-szabvány lánckerékrögzítésre gondolsz, vagy általában a menetes fix agyakra?

A menetes rendszert egy jobb anyagminõségû agy esetében (megfelelõ szerelés mellett) csak a skid teszi tönkre! Eredeti felhasználásuk esetében az ellentartásból fakadó erõk nem túlságosan jellemzõek, hirtelen megállni pályán nem kell.
Utcai használat esetén a féknélküliség szerintem már csak ezért is meggondolandó, márha gondot okoz hogy gyakran cserélj hátsó agyat.

Az ellentartáskor nagy erõk keletkeznek ami az egész meghajtást nagyon terheli+a váz hátsó háromszögét is!



#3699
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
a 1311. poszt képe az a Miche cuccos, és egyébként az is vidáman kikotyogósodik. Nem esik szét, de ha rángatod (skid etc) elkezd szépen lazulgatni. Ilyen erõk sérülésmentes elviseléséhez nem elég az a kis felület.

Lehet, h egy széles talpú lánckerék acél kazettatesten nem kezd el lötyögni, de nem fogadnék rá.

#3700
(O.o)nnen

(O.o)nnen

    vendég

  • fórumtag
  • 89 hozzászólás

Akkor mire tervezték? Ránézésre sokkal jobban bírja a fixit terhelést mint pl a (#1311)-ban említett körmös megoldás, vagy a miche menetese.
Persze árban, és az én meglátásom szerint tartósságban, strapabírásban is mindent visz a fúrt kiskerék-tárcsás agy kombó.


Elölracsnis meghajtáshoz használják, triálban.
Szerintem mindegyik megoldás mûködõképes, csak okosan kell szerelni.
Innentõl szimpátia és pénztárca függõ.