Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Örökhajtós bicó építése, de hogyan?

* * * * * 1 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
5023 hozzászólás a témában

#301
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

ejtõpapucshoz fixi láncfeszítõvel?
nekem ez magas.

Értsd jól, nem ejtõpapucsos, hanem vízszintes, rövid, országúti; és nem láncfeszítõ, hanem ilyen, na...

You can never have "enough" bikes.


#302
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
ejtõpapucshoz fixi láncfeszítõvel?
nekem ez magas.

#303
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

Én biztosan nem cserélném ki arra a vastelepes lemezpapucsra amiröl korábban írtál. Ha valami szép kovácsolt cucc lenne akkor talán. Így inkább félláncszemes láncot használnék, vagy játszanék az áttételekkel, hogy kijöjjön a hossz.


Igazad lehet. Szép a papucs is, a hegesztése is, a váltófület meg úgyis szépen levágom.
Még két kérdés:
-Szerintetek a láncfeszítõt hogy tudnám megoldani rá? Nélküle is meg tudom oldani a beállítást, de azért azzal gyorsabb és pontosabb lenne.
-Létezhet-e olyan 2.8 (42/15) közeli áttétel, ahol nem tudom megoldani a félláncszem berakás/kivétellel belõni a lánchosszt? Hasonlókat fogok mindig használni. Most 42/15 és 1 db félláncszem jól mûködik. A láncvilla eléggé rövid.
Kösz

You can never have "enough" bikes.


#304
Pisz

Pisz

    vendég

  • fórumtag
  • 57 hozzászólás

én nehéz vagyok és fosok a kormányra nehezedni....félek hogy eltörik


Cavendish szériás Pro kormányt meg stucnit dobj fel, azzal letörést is lehet ugrani :P

#305
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
én nehéz vagyok és fosok a kormányra nehezedni....félek hogy eltörik

#306
Pisz

Pisz

    vendég

  • fórumtag
  • 57 hozzászólás

A skidelésrõl valami leírást tudnátok linkelni?


Macaframa trailer
Ezt és az ehhez hasonló videókat érdemes tanulmányozni.
De ami fontos az a tehermentesített hátsókerék (megfelelõ testtartás) és valami pedálkötés használata.

#307
Oxigén_Max

Oxigén_Max

    vendég

  • fórumtag
  • 112 hozzászólás
A skidelésrõl valami leírást tudnátok linkelni?
Lófarok József

#308
Oxigén_Max

Oxigén_Max

    vendég

  • fórumtag
  • 112 hozzászólás

Nem hiszem, hogy egy vékony keréknél érne valamit. A lötty a szúrásos defekteket tömíti, és amíg ez megtörténik, némi levegõ is távozik a belsõbõl. Viszont míg montinál általában 4 bar már elég nagy nyomás, én pl 2,5-tel megyek, max 3-mal, egy országútiban van 8-10 bar, ez a legkissebb lyukon is iszonyatos sebességgel távozik. Vagyis lehet hogy tömítené a lyukat, de ezután esélyes, hogy akkora lenne a nyomásveszteség, hogy fel is ütnéd-az ellen pedig nem jó semmilyen lötty.Akkor inkább már egy defektvédõ szalag, az még olcsóbb is, tömegre pedig kb ugyanannyi.


Igaz, jogos. Nekem amúgy belenyomták mert sok defektet kaptam, de valszeg a szalag miatt volt, és azóta kurva nehéz a kerék és most megnéztem hogy ahogy a folyadék áramlik bent így olyan ha üresen pörgetem a kereket mintha 8-as lenne benne.
Lófarok József

#309
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Viszont nekem is van egy kérdésem a többiekhez: Van egy nagyon f@sz@ országúti vázam "Short Horizontal Dropout"-tal. Nagyon bevált, és szép kis váz. Most szeretném átfényeztetni, de még mindig nem tudtam eldönteni; kicseréltessem-e a papucsokat, régi 28"os bringából mentett papucsokra.
Aki hegesztené, nem vázépítõ, viszont nagyon jó szaki, már másik vázban is cserélt papucsokat és tökéletesen bírta.
Ezen a vázon így nehéz volt a lánchosszt belõni, be is kellett egy félláncszemet raknom, hogy jó legyen...
Nos, mit javasoltok?


Én biztosan nem cserélném ki arra a vastelepes lemezpapucsra amiröl korábban írtál. Ha valami szép kovácsolt cucc lenne akkor talán. Így inkább félláncszemes láncot használnék, vagy játszanék az áttételekkel, hogy kijöjjön a hossz.
Failure is always an option.

#310
redboat

redboat

    vendég

  • fórumtag
  • 52 hozzászólás
Köszi mindenkinek! A Sheldon cikk nagyon király!
Egyébként itt a donor: Picasa Web Albums - szakalpeter - Kettler Puma ...
tiszta alu, kb 9 kg az egész és ezer éves. Átpapucsoltatni nem szeretnék, low budget...
Pörgõs áttétel, szarvkormány és megküldeni itt az Alföldön. Ez a terv. (az elsõ évben a fékek maradnak :-) )Csak legyen már jó idõ.
Minden ellentmondásmentes, a természetes számok elméletét tartalmazó,
formális-axiomatikus elméletben megfogalmazható olyan mondat,
mely se nem bizonyítható, se nem cáfolható.

#311
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

Mesterek!
Mi az igazság: függõleges papuccsal -ha így hívják- (vertical dropout) egyáltalán nem lehet fixit építeni, mert kiesik a kerék az elsõ skidelésénél, vagy lehet, de csak bizonyos áttételekkel, mert nem lehet finomállítani a lánchosszt?





(Karesz: ez a tervem a cruiser után ;-))


Grat a döntéshez, de óvatosan a skiddel azé'!
MaTT jól mondja, igaza van mindkét megállapításával.

Viszont nekem is van egy kérdésem a többiekhez: Van egy nagyon f@sz@ országúti vázam "Short Horizontal Dropout"-tal. Nagyon bevált, és szép kis váz. Most szeretném átfényeztetni, de még mindig nem tudtam eldönteni; kicseréltessem-e a papucsokat, régi 28"os bringából mentett papucsokra.
Aki hegesztené, nem vázépítõ, viszont nagyon jó szaki, már másik vázban is cserélt papucsokat és tökéletesen bírta.
Ezen a vázon így nehéz volt a lánchosszt belõni, be is kellett egy félláncszemet raknom, hogy jó legyen...
Nos, mit javasoltok?

You can never have "enough" bikes.


#312
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Fixed Gear Conversions

#313
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
ennyi erõvel ejtõpapucsos - szerintem így hívják - bringát ne szereljünk tárcsafékkel mert az elsõ fékezésnél kiesik a kerék? szerintem ettõl nem kell félni.
viszont az, hogy nem tudod állítani a láncfeszességet, az mindenéppen gond lesz. lehet, hogy egy bizonyos áttételnél vadi új lánccal pont ki fog jönni a lánchossz, de ahogy kopik a lánc lazulni fog...

#314
redboat

redboat

    vendég

  • fórumtag
  • 52 hozzászólás
Mesterek!
Mi az igazság: függõleges papuccsal -ha így hívják- (vertical dropout) egyáltalán nem lehet fixit építeni, mert kiesik a kerék az elsõ skidelésénél, vagy lehet, de csak bizonyos áttételekkel, mert nem lehet finomállítani a lánchosszt?





(Karesz: ez a tervem a cruiser után ;-))
Minden ellentmondásmentes, a természetes számok elméletét tartalmazó,
formális-axiomatikus elméletben megfogalmazható olyan mondat,
mely se nem bizonyítható, se nem cáfolható.

#315
Csipisz_

Csipisz_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.517 hozzászólás
Nem hiszem, hogy egy vékony keréknél érne valamit. A lötty a szúrásos defekteket tömíti, és amíg ez megtörténik, némi levegõ is távozik a belsõbõl. Viszont míg montinál általában 4 bar már elég nagy nyomás, én pl 2,5-tel megyek, max 3-mal, egy országútiban van 8-10 bar, ez a legkissebb lyukon is iszonyatos sebességgel távozik. Vagyis lehet hogy tömítené a lyukat, de ezután esélyes, hogy akkora lenne a nyomásveszteség, hogy fel is ütnéd-az ellen pedig nem jó semmilyen lötty.Akkor inkább már egy defektvédõ szalag, az még olcsóbb is, tömegre pedig kb ugyanannyi.

http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."


#316
Oxigén_Max

Oxigén_Max

    vendég

  • fórumtag
  • 112 hozzászólás
Sziasztok! Ti használtok defektgátló folyadékot? Van értelme fixiben is szerintetek? Köszi!
Lófarok József

#317
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

a szépségért szenvedni kell :D


:D
Bakker, én még sosem mértem láncvonalat, és a mostani bringámon is csak szemre jött ki, és kívül van a tányér...
BÚÉK

You can never have "enough" bikes.


#318
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
a szépségért szenvedni kell :D

#319
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 hozzászólás
Találtam reménykeltõ cuccot. FSA Gimondi... 130-as lyukköre van, de eddig egytányéros, rendes pálya karnak tûnik. Ha hozza a 42-44-es láncvonalat akkor gyõzelem.

(Nagyon nem akarom a Sugino karon a belsõ vállra tenni a rohadt szép eloxált lánctányért... Az többé-kevésbé megoldaná a kérdést, de ronda...)

#320
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 hozzászólás
Hát jól megszivattam magam... Sikerült olyan agy - váz - hajtókar kombót szerválni, amivel egyszerûen képtelenség a láncvonalat belõni.
Olaszmenetes átalakított outi váz, Sugino Messenger hajtókar, Yobi pálya agy. 43,5-es láncvonal kéne. A legjobb amit sikerült összehozni az 46-os, és ez már 103-as monoblokkal. (Direkt hozattam Németországból, mert itthon nem volt olaszmenetes 103-as.)

Már ott tartok hogy kéne nézni egy jobb hajtókart, ami rendes fixire való egyoldalas, nem ilyen duplavállas... Viszont 130-as tányérhoz való kéne.