Jelentkezz be Regisztrálj
Örökhajtós bicó építése, de hogyan?
#2061
Írta 2009. június 27. - 22:03
Ilyen kormányom van, és a gravírozott hüvely miatt nem tudom közelebb tenni a stucnihoz a fékkart (nagyobb az átmérõje), emiatt kényelmetlen volt a kar fogása és nem tudtam kellõ erõvel húzni.
Az lett, hogy megfordítottam a fékkart, így a karja befelé néz, és a koskormány egyenes részén jobban rá tudok markolni:)
A következõ lépés egy két forgáspontos fék lesz, illetve megoldani valahogy azt, hogy a stucni mellé tudjak rögzíteni fékkart.
#2062
Írta 2009. június 27. - 21:07
Több bovdent húz mint kéne, nem? (Ha alig mozog a kar de vasmarok kéne a fékerõhöz, akkor túl sokat húz, ha meg koppan a kar a kormányon és fékerõ még mindig sehol akkor túl keveset húz.)Valami nem stimmel az elsõ fékemmel.
A bicaj eredeti Shimano 600-as, egy forgáspontos fékét használom, amihez szereztem egy Acor cyclocross fékkart, hogy passzoljon a koskormányra. Ezt elvileg országúti fékekhez találták ki nem? Ajánlották többen is fixihez.
Nomost ezt behúzom, szépen felkeményedik, fékteljesítmény meg nulla...
Még nem tettem fel új bovdent hozzá, de az outi fékkar sokkal jobban szerepelt vele. Nekem az a gyanúm, hogy rövidebb a bovden húzása az Acornak, mivel a fékerõt keveslem...(felnit megtisztítottam)
Kinek van ilyen fékkarkja? Hogy szuperál? Mit csináltam rosszul?
Köszi szépen!
Én lehet hogy vennék egy modernebb féket... az egyforgáspontosoknak elég rossz a híre szal inkább az lehet a ludas.
#2063
Írta 2009. június 27. - 19:47
A bicaj eredeti Shimano 600-as, egy forgáspontos fékét használom, amihez szereztem egy Acor cyclocross fékkart, hogy passzoljon a koskormányra. Ezt elvileg országúti fékekhez találták ki nem? Ajánlották többen is fixihez.
Nomost ezt behúzom, szépen felkeményedik, fékteljesítmény meg nulla...
Még nem tettem fel új bovdent hozzá, de az outi fékkar sokkal jobban szerepelt vele. Nekem az a gyanúm, hogy rövidebb a bovden húzása az Acornak, mivel a fékerõt keveslem...(felnit megtisztítottam)
Kinek van ilyen fékkarkja? Hogy szuperál? Mit csináltam rosszul?
Köszi szépen!
#2064
Írta 2009. június 26. - 08:26
Szedd szét, nézd meg.
Szervíz választás bizalmi kérdés: ha nem bízol meg az arcban, akkor ne hagyd ott - ennyi.
#2065
Írta 2009. június 25. - 22:27
viszont az általad vázolt megoldás sokkal unalmasabb, mint azon társalogni, hogyan kell meghúzni egy csavart
viszont elég idegesítõ, hogy ilyen pofonegyszerû mûvelethez is speciális szerszám kell(ene)...
Más:
a bal oldali hajtókar lenyomáskor, illetve ellentartása esetén éles recsegõ, kattogó hangot hallat, 4-5 kattanás erejéig, azután ellentétes terhelésnél újra.
Gondoltam, hogy a kilazuló lánctányér csavarok miatt, de nem hiszem, hiszen a jobb oldal terhelése hangtalan. A pedált, hajtókart jó meghúztam, a középcsapágy lenne? De miért csak bal oldalon?
Valami tuti tipp? Szervíz kitalálja?
Egyéb tanulság, többet nem bízok szervízre centírozást, a srác állvány nélkül, régi bicóban a villára gumizott, hajlított küllõvel mérte ki az ütéseket...ha türelmesebb lettem volna, én is meg tudtam volna csinálni...
#2066
Írta 2009. június 25. - 17:41
Halihó
Párszáz forint egy ilyen kulcs és egyszer kell megvenni...
viszont az általad vázolt megoldás sokkal unalmasabb, mint azon társalogni, hogyan kell meghúzni egy csavart
#2067
Írta 2009. június 25. - 14:58
Párszáz forint egy ilyen kulcs és egyszer kell megvenni...
#2068
Írta 2009. június 25. - 13:24
http://www.khurramwe...ges/sw-68-6.jpg
http://www.freemansc...ools/BTL32L.jpg
Zsír/olaj a menetre mindenképp jó gondolat.
#2069
Írta 2009. június 25. - 12:56
mVik. szerintem hosszúak az anyák és azért nem tud megszorulni.
nem hosszúak, mert próbáltam alátéttel is (3mm), és 5-bõl 2 megszorult, három nem...
Valamit majd kitalálok, pl megolajozom a menetet, hogy a felfekvõ felületen legyen a nagyobb súrlódás, vagy vmi hasonló.
#2070
Írta 2009. június 25. - 11:34
mVik. szerintem hosszúak az anyák és azért nem tud megszorulni.
#2071
Írta 2009. június 25. - 10:02
Mindkettõnknek az elsõ volt;) de nagyon jól viselkedett! Egyelõre két fék is van rajta, a belvárosi forgalomban (Rákóczi tér - Gellért tér viszonylaton) gondoltam nem lehet belõle baj amíg meg nem tanulom a fixit.
42-16 classic a hajtás, és novatec-el csontra kijött a láncvonal a hátsó tányéron, sõt még az 53-as nagykerék is elférne ott.
Kis kattogó hangot hallat, de az szerintem a lánc kapcsolódása a kis lánckerékre.
Kérdés: a lánctányér rögzítõ csavarok kér lánckerék esetén maguktól megszorultak, nem kellett ellentartani. Ez most valahogy nem mûködik, elforognak, az anya hátoldalán meg olyan hosszú a horony, hogy nincs csavarhúzóm ami átérné a két szélét. Milyen módszerrel szorítottátok meg?
Azért is fontos lenne, mert a lánckereket szeretném koncentrikusra beállítani Sheldon-módszerrel.
#2072
Írta 2009. június 25. - 08:42
Hát ha csak a Bükk irányába bírtok bringázni (szörnyû ), akkor próbálj meg egy pörgõsebb áttételt, de lefelé olyan leszel mint egy kis turmixgép
mostani áttétel:
42-17: 2,47
ezek közül választhatsz:
44-18: 2,44
46-19: 2,42
42-18: 2,33
44-19: 2,31
42-19: 2,21
#2073
Írta 2009. június 25. - 07:42
Na hát ez a kettõ pont nem azt teszi amit én akarok, mert mindkettõ hegyre fel. Na de hegyi embör vagyok itt a Bükk lábánál,síkot keveset találni errefelé, vagy ha van az fõut, s nem erdõ. Áhh tul nagyok az igények mi? Azért gondoltam a pörgetõsre mert csak a városban vagyok síkon, és akkor munkába menet pörgetek pörgetek pörgetek... Köhöm a kép felrakásához (a szóban forgó tekerõ lábaimról) Lor nem járult hozzá
Azt tudom hogy 42-16 az baba, de járjon az ilyennel aki síkon lakik mert így is mászok eleget felfele.
Hát ha egy pályabringás lábát, és egy országúti bringásét összehasonlítod nem pont ugynaz a kettõ. Olyan sonkák vannak alattuk hogy az már inkáb csülök.... de szép.
#2074
Írta 2009. június 24. - 15:20
Fixivel nem csak közlekedni jó, hosszabb utakat is be lehet vele vállalni, erre vonatkozott hogy néha egy síkon hosszabb tekerés tud szálkásítani.
#2075
Írta 2009. június 24. - 14:44
Hello Phijúk!
Ide illõ kérdésem van:
Fixizek másfél éve, minden nap, hegyre fel-le. 42-17-el nyomom, ami amúgy nem durva, problem annyi hogy a combom nem kicsit megnõtt tõle, mivel Komlóstetõre megyek haza vele. Tiborommal (Lor) azon beszéltünk ha esetleg átraknánk pörgõsebbre, akkor vajon az izom építés is átalakulna-e, és nem növelné a tömegét meg a kerületét, hanem szálkásítaná? Vélemény errõl? Kondiba is kis súllyal sok sorozat szálkásít, nagy súly kevés sorozattal növeli a kerületet.
Ksz
Sajnáljuk, de nem tudunk segíteni a problémádon anélkül, hogy rápillantást nyerhetnénk a szóban forgó,pörgetõ,tekerõ lábakra.
Na félre az udvariatlansággal, a pörgetés megoldaná a problémádat, de ez elég hosszú távú dolog...de igen, szálkásítaná. Amúgy 42-16 a legjobb láberõsítõ, nézz pedálkirályt szerintem 42-18 jó lenne. 42-19 az már nemkicsit pörgetõs, én a fixin 52-19et hajtok
Retyizozo: a hillclimb az adott, mert hazafelé megy... Vagy költözzön el a hegyrõl, ha karcsú szálkás combokat akar ? :)
#2076
Írta 2009. június 24. - 10:21
Hello Phijúk!
Ide illõ kérdésem van:
Fixizek másfél éve, minden nap, hegyre fel-le. 42-17-el nyomom, ami amúgy nem durva, problem annyi hogy a combom nem kicsit megnõtt tõle, mivel Komlóstetõre megyek haza vele. Tiborommal (Lor) azon beszéltünk ha esetleg átraknánk pörgõsebbre, akkor vajon az izom építés is átalakulna-e, és nem növelné a tömegét meg a kerületét, hanem szálkásítaná? Vélemény errõl? Kondiba is kis súllyal sok sorozat szálkásít, nagy súly kevés sorozattal növeli a kerületet.
Ksz
Viszont ha egyébként ez az áttétel kellemes, akkor szét fogod pörgetni az agyadat, ha még kisebbet teszel fel (vagy lassú leszel, pl. Komlósról városközpont felé)
Én szálkásítás gyanánt inkább laza pörgetõs, de hosszabb távot javasolok, egyenletes tempóban (30-50km síkon tekerést az 5-10km-es hillclimb helyett )
#2077
Írta 2009. június 24. - 10:21
Még nem skideltem, de a csúszó kerekeket nem lehet kormányozni szerintem, autón ezért van abs, mert a kormány mit sem ér.
Ettõl függetlenül még felfüggeszthette volna a csúszást, és kikerülhette volna, de nem kapcsolt idõben.
#2078
Írta 2009. június 24. - 10:17
Mert: Sosem a gyerek a hibás ! Szerintem.
Értem, hogy a bringásnak körültekintõnek kell lennie, mert a gyalogos még inkább sebezhetõ szereplõje a forgalomnak. Sztem ez nem volt védhetõ...
Jelen esetben szvsz a gyerek volt a hibás. A bringás az úton haladt, a gyalogosnak kutya kötelessége szétnézni, mielõtt az úttestre lép (én legalábbis így közlekedek gyalog).
Amúgy jó kis csíkott húzott a srác
#2079
Írta 2009. június 23. - 21:37
AZTAK..VAAAA !!!egy kicsit off de http://www.guyswhocu...ma_some_smokes/
Hát, én, ha kiszámíthatatlan tényezõt (gyerek, kutya, stb) látok, jóelõre lassítok (defenzív stílus, vagy mi), pedig vagy elsõ fékem is.
Mindazonáltal ez "mûsor" ízû képsor kicsit...
De nem lenneék büszke rá, ha én szerpeltem volna itt (le).
Mert: Sosem a gyerek a hibás ! Szerintem.
Amúgy a skid ne migazán lassításra való, én úgy tapasztalom...
U.I.: Ja, a videót megnézve, a skid volt elõbb, nem a gyerek. Hát így már kicsit más, de védhetõ lett volna, nem ?
You can never have "enough" bikes.