Az az ideális eset, ha a hátsó kerék teljesen középre van fûzve. DE,
ez esetben a hátsó lánckerék középsíkjának távolsága a váz középvonalától egy fix érték, nem lehet eltolni, ez egyértelmû.
Így ilyen esetben a teljesen egyenes láncvonal érdekében az elsõ lánctányért kell beállítani a hátsóhoz képest, úgy hogy pontosan (+-1mm) egy síkban legyenek. Ha szerencséd van, egybõl jó lesz. A valóságban igazítani kell valamit. Ezt lehet más tengelyhosszúságú középcsapágy beépítésével, vagy egyszerûbb a lánctányér pozíciójának változtatásával a hajtómûvön. A régi outi hajtómûveken is két helyre lehet tenni a lánctányért, illetve ezeken belül alátétezéssel lehet még módosítani a dolgon, a lánctányér csavarok alatt.
Szóval legelõször célszerû kiszámolni a láncvonalat hátul, majd elöl is, és látni fogod, hogy elöl merre kell eltolnod a lánctányért. Ehhez segítség:
http://www.sheldonbr.../chainline.htmlHa középre húzott hátsó felnivel sehogy sem tudod kihozni az egyenes láncvonalat (nekem nem volt nehéz, 120-as hátsó agy esetén csak a hajtómû belsõ oldalára kellett tennem a lánctányért), akkor jöhet szóba a hátsó agy hézagolása és a félre fûzés. Ez esetben mindenképp vázzal együtt vidd a kereket a szervízbe!
De leginkább nézd meg ezeket a videókat, és fûzd, majd centrírozd magad!
http://www.ehow.com/...l-building.htmlEz alapján fûztem, majd centríroztam 4 kereket, teljesen jók lettek! Igaz még csak 3hete futnak, de szervíznek is megmutattam, csak hümmögtek, javítani nem sokat javítottak rajta...
Hogy minek középre fûzni a hátsót is, ha csak macera, ha nem jön ki a láncvonal?
Sokkal szebb:) Valamivel strapabíróbb is. És baromi elegáns, szép, szimmetrikus és egyszerû, mint a fixi maga.
Nem tudom elsõ tárcsás agynál mennyire lesz nehéz ezt elérni (mivel 100-as a papucstávja), de nem tûnik reménytelennek, sõt!
Update:
Jah!
Tárcsás elsõ agynál, még olyan lehetõséged is van, hogy a hátsó lánckereket alátétezed a csavaroknál, ezzel kifelé tolva azt!