Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Örökhajtós bicó építése, de hogyan?

* * * * * 1 votes

  • Please log in to reply
5023 replies to this topic

#1921
bgergo

bgergo

    vendég

  • fórumtag
  • 79 posts

Bázz olyan volt szombaton, leültem! Eltört a nyeregcsövem egy padkázás után


kemeny....milyen nyeregcso volt ez? vagy mekkora padka? igy azert, hogy eltort eleg nagy erohatasnak kellett ervenyesulnie (hany kilo vagy?)

a vaz nem serult a bilincs korul?

steel is real


#1922
mrteo

mrteo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 375 posts

fogalmam sincs, milyen menetes, középrésszel együtt került hozzám (ingyen!!!), csak ledobtam otthon. nem tudom mikor lesz belõle valami, idén már aligha.


Vazz, egy Patai-Szabó vázzal engem is megajándékozhatna valaki...

#1923
mrteo

mrteo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 375 posts

Így ne is fixizzen senki rendszeresen, de kipróbálni az érzést ez a legegyszerûbb, és legolcsóbb megoldás. Úgy értettem mrteo ilyet szeretne, mert nem akar új kereket fûzetni.


Annyiban pontosítanék, hogy fûzetni fogok kereket, de nem tudom hogy a fixi vagy a kontra lenne a tökéletes, és 2 kerék fûzésére nincs pénz.
Szóval, ha egyszerûen a mostani alapot használva ki tudtam volna próbálni a fixit, akkor utána könnyebben döntöttem volna.
De majd kitalálok valamit :)

#1924
mVik

mVik

    vendég

  • fórumtag
  • 140 posts

azt szerettem volna kifejezni, hogy en nem ajanlanek ilyen megoldast fixizeshez.

a hatso fek tema persze vilagos, ismerem sheldon papa irasait...bar szerintem ez nem mukodik minden terepviszony mellett. azt nem tudom, hogy mrteo hol hasznalja a ss-et, de valamiert megiscsak meg akarja oldani maganak a hatso feket :)


Így ne is fixizzen senki rendszeresen, de kipróbálni az érzést ez a legegyszerûbb, és legolcsóbb megoldás. Úgy értettem mrteo ilyet szeretne, mert nem akar új kereket fûzetni.

Bázz olyan volt szombaton, leültem! Eltört a nyeregcsövem egy padkázás után mikor ráhuppantam. Gurult el az ülés:) Nem vicces mikor a helyén egy rúdcsonk figyel...
Aztán az sem volt az, hogy a bajnokig kiállva kellett mennem tegnap, fixivel meglehetõsen fárasztó... Csak náluk volt a városban 27-es csõ. No de rakhatom szerencsére a szigetre minden nap;) Remélem az idõjárás is kegyes lesz.

#1925
mrteo

mrteo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 375 posts

azt szerettem volna kifejezni, hogy en nem ajanlanek ilyen megoldast fixizeshez.

a hatso fek tema persze vilagos, ismerem sheldon papa irasait...bar szerintem ez nem mukodik minden terepviszony mellett. azt nem tudom, hogy mrteo hol hasznalja a ss-et, de valamiert megiscsak meg akarja oldani maganak a hatso feket :)

Pesten használom, hegyet ritkán lát ez a bringa, alapvetõen nem nagy gáz, mivel a montin is megszoktam, hogy az elsõ féket adagoljam, de a biztonságérzetemnek jót tenne ha a hátulját is uralhatnám.

#1926
bgergo

bgergo

    vendég

  • fórumtag
  • 79 posts

@bgergo: olvasd el a teljes hsz-omat!
Egyébként Sheldon Brown a hátsó féket csak különleges esetekre ajánlja, még szabadonfutó gépeken is. Logikus, mert ha hatékonyan fékezel elöl, a hátsó kerék kvázi "súlytalan" lesz, szóval minek még lefogni?


azt szerettem volna kifejezni, hogy en nem ajanlanek ilyen megoldast fixizeshez.

a hatso fek tema persze vilagos, ismerem sheldon papa irasait...bar szerintem ez nem mukodik minden terepviszony mellett. azt nem tudom, hogy mrteo hol hasznalja a ss-et, de valamiert megiscsak meg akarja oldani maganak a hatso feket :)

steel is real


#1927
mVik

mVik

    vendég

  • fórumtag
  • 140 posts

Alapvetõen kizárólag a járdára le-fel közlekedés miatt van kétségem a fixizéssel kapcsolatban, mert jelenleg nem tudom elképzelni, hogy lehet megoldani. (racsnival simán megemelem a hátulját)


A bunny hop a megoldás! :)
Másfél hónapja fixizem, de nem volt különösebb gáz a padkákkal, lassan kell megközelíteni, keresni a feljárókat, stb. Kétszer érte el a hajtókart eddig, de az már akkora padka volt, hogy felmenni meg sem próbáltam volna.

#1928
mVik

mVik

    vendég

  • fórumtag
  • 140 posts

Sejtettem, hogy nem lesz egyszerû a megoldás...
Egy vadi új SS racsnim van, ezt nem szeretném leheggesztetni.


Nem kell az újat elrontani, kukázhatsz is, ill. 1-2 ezerért lehet találni újat is. Ha jó az agyadra a sima menetes lánckerék, akkor az 900 Ft-ból megvan! (zöld pontot, vagy bajnokot keresd fel szerintem)

@bgergo: olvasd el a teljes hsz-omat!
Egyébként Sheldon Brown a hátsó féket csak különleges esetekre ajánlja, még szabadonfutó gépeken is. Logikus, mert ha hatékonyan fékezel elöl, a hátsó kerék kvázi "súlytalan" lesz, szóval minek még lefogni?

#1929
mrteo

mrteo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 375 posts


habar hozzateszem mar az is bator dolog, hogy egy ss bicon csak elso feket hasznal valaki :)


Nem érzem biztonságosnak, ezért is akarom megoldani a hátsó kerék fékezését kontrával vagy lábbal.
Alapvetõen kizárólag a járdára le-fel közlekedés miatt van kétségem a fixizéssel kapcsolatban, mert jelenleg nem tudom elképzelni, hogy lehet megoldani. (racsnival simán megemelem a hátulját)
Tudom rakjam az úttesten, de a mindennapi útvonalamon vannak olyan részek, ahol le kell vágnom az utamat néhány járda érintésével, és nem akarok leszállni emiatt.

#1930
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,140 posts

az illeszteseket mivel oldottad meg?


Epoxi gyantával átitatott kenderkóc. A fejcsõ + a monoblokk ahova belemegy egy régi acélvázas bringából származik. A nyeregcsõnél is egy 10cm-es acél csõ van a bambuszon belül, a nyeregcsõbilincsnél karbonszövettel megerõsítve.
Semmi közöm a bútorokhoz, a biciklikhez is csak hobbi szinten.

#1931
bgergo

bgergo

    vendég

  • fórumtag
  • 79 posts

Kicsit rugalmas a váz, ami jó mert kényelmes, és rossz mert kevésbé hatékonyan lehet tekerni.


az illeszteseket mivel oldottad meg?
jol sejtem, hogy egyebkent ezzel foglalkozol (butor??)?

steel is real


#1932
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,140 posts

kivancsi vagyok mennyire strapabiro!


Én is...még csak kb.100km-t mentem vele, de azt hegyen-völgyön, macskakövön. Bírta. Kicsit rugalmas a váz, ami jó mert kényelmes, és rossz mert kevésbé hatékonyan lehet tekerni.

#1933
bgergo

bgergo

    vendég

  • fórumtag
  • 79 posts

építettem egy bambuszvázas fixit


ez szjep munka! gratula!
kivancsi vagyok mennyire strapabiro!

steel is real


#1934
bgergo

bgergo

    vendég

  • fórumtag
  • 79 posts

Biztos vagy te ebben?
Racsniból is kétféle menetes létezik, M30-as, és 1,37”-os. Csak azért szólok bele, mert nekem a flip-flop agyon mindkét oldalon azonos menet van, és az egyik oldalra mehet racsni, másikra lánckerék. Mondjuk még nem próbáltam racsnival.


hm...ismereteim szerint a szabadonfuto menete mellett nincs kontra menet. vagyis nem tudsz ra balmenetes kontraanyat tekerni, ami "lezarja" a fogaskerekedet.

mrteo egy szabadonfutos agyra szeretne egy fogaskereket tekerni...igy viszont az egy szal fogaskerek feltekerese (ha egyaltalan fel lehet tekerni a szabadonfuto helyere >> meret kerdes) szerintem: 1. ertelmetlen 2. veszelyes.

szvsz mindennek megvan a maga helye.

habar hozzateszem mar az is bator dolog, hogy egy ss bicon csak elso feket hasznal valaki :)

steel is real


#1935
_kz_

_kz_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,374 posts

Biztos vagy te ebben?
Racsniból is kétféle menetes létezik, M30-as, és 1,37”-os. Csak azért szólok bele, mert nekem a flip-flop agyon mindkét oldalon azonos menet van, és az egyik oldalra mehet racsni, másikra lánckerék. Mondjuk még nem próbáltam racsnival.


Igazad van, rosszul emlékeztem. 1,37 mindkét oldalon + a fix részen 1,29-es a lockring.
People should know when they are conquered.
Would you, Quintus? Would I?

#1936
mrteo

mrteo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 375 posts
Sejtettem, hogy nem lesz egyszerû a megoldás...
Egy vadi új SS racsnim van, ezt nem szeretném leheggesztetni.

#1937
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,140 posts
Sziasztok, építettem egy bambuszvázas fixit. Ha valakit érdekel itt talál róla képeket:
http://www.kepfeltol...lery&gal=Kobike

#1938
mVik

mVik

    vendég

  • fórumtag
  • 140 posts

Az SS racsninak és a fogaskeréknek más a menete, nem csereszabatosak.


Biztos vagy te ebben?
Racsniból is kétféle menetes létezik, M30-as, és 1,37”-os. Csak azért szólok bele, mert nekem a flip-flop agyon mindkét oldalon azonos menet van, és az egyik oldalra mehet racsni, másikra lánckerék. Mondjuk még nem próbáltam racsnival.

@mrteo: szerintem nézd meg, hogy az agyad milyen menetes, és keress hozzá olyan lánckereket. Bár a legolcsóbb 8-900 Ft, és ha spéci kell az elmehet 4-8000-ig is (miche, dura-ace)! Vagy legegyszerûbb kókány, ha egy racsnit behegesztessz/kiékeled.

És ezzel még nincs megoldva a letekeredési problémakör...Néhány bátor ezt csak rotafixával oldja meg, és idõnként utánahúz. Lehet még próbálkozni kontraanyával is, ha van még a meneten hely, de az sem tuti. És azzal számolj, hogy minden egyes megtépésnél elnyalhatod a menetet. Néhányan ragasztották is, de bontásnál az is roncsol.
Én az csinálnám, hogy csak simán rátekernék egy lánckereket, és nem skidelnék orrba szájba, max csak lassítanék vele. Ha van elsõ féked, az sem gáz a lelazul néha. Így is meg lehet tapasztani a "fixi-érzést". Szerintem.

És ha bejön, veszel egy rendes flip-flop agyat, oszt mehet az örök hajtás. Bár ha most kéne vennem, erõsen számításba vennék egy Sram Torpedo Singlespeed-et! Sajnos 150$...akkor mégsem:(

#1939
_kz_

_kz_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,374 posts
Az SS racsninak és a fogaskeréknek más a menete, nem csereszabatosak.
People should know when they are conquered.
Would you, Quintus? Would I?

#1940
mrteo

mrteo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 375 posts
Sziasztok!

Van egy országútiból átalakított SS bringám, amin csak elsõ fék van.
Szeretném megoldani a hátsó kerék fékezését is, de fékszerkezet nélkül.
Erre 2 lehetõséget találtam, vagy fûzetek egy kontrás agyra hátsó kereket vagy fixit csinálok.
Mivel most nincs felesleges 10-15 ezrem arra, hogy kipróbáljam a fixi életérzést és eldobjam/eladjam a kereket ha nem jön be, felmerült az a kérdés, hogy a jelenleg használt agyat meg tudom-e oldani, hogy fixen mûködjön?
Ez az egy menetes outi agy, amire racsnis SS lánckerék van téve.
Gondolom simán feltekerhetek rá egy menetes lánckereket, de az elsõ lassításkor le fog lazulni.
Van erre valami visszafordítható megoldás, vagy kizárólag pályaaggyat használ mindenki?
Átmenetileg akarom így használni, ha beválik fûzetek egy kereket.