Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Örökhajtós bicó építése, de hogyan?

* * * * * 1 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
5023 hozzászólás a témában

#1881
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

Juby:általában aszfalton az elöl nagy tányér,hátul pedig a 6-7-8. kisfogasokat hajtom.Az a problémám a régi outi vásárlással,ha pl 30-ért veszek egyet,akkor egy másik(új)alkatrészre megint spórolnom kellesz egy darabig..
Ezért merészelnék így belevágni a dologba,hogy próba nélkül vágnék bele az építésbe,olyan ez mint az interneten való ismerkedés:D vagy bejön vagy nem...
De én érzem hogy fogom szeretni..

mVik:én 179cm,vagyok melyik váz a nekem legoptimálisabb??A kisebb vázakat egyébként jobban kedvelem.
A hátsó csúszopapucsok hogy legyenek hosszúak,ha eredetileg a váz váltós volt anno?És kérlek magyarázd el a szignós fogalmát.
Valószínû novatec flip flop agyat választom hátra,a montin is novatec van,szeretem megbízható..
Ja és ha megmondaná vki hogy mit takar a skid patch és a páros fogszám meghálálnám:)
Ugyan leérettségiztem angolból de azért a Sheldon Brown angol irománya nekem túl nagy falat lenne.


a skid patch az az, hogy hány pontja van a guminak, amit skidelésnél koptatsz. ha az áttétel nem egész számra jön ki, az a jobb ebbõl a szempontból, mert nem lesz kockás a gumid.

#1882
Whist

Whist

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 362 hozzászólás
Juby:általában aszfalton az elöl nagy tányér,hátul pedig a 6-7-8. kisfogasokat hajtom.Az a problémám a régi outi vásárlással,ha pl 30-ért veszek egyet,akkor egy másik(új)alkatrészre megint spórolnom kellesz egy darabig..
Ezért merészelnék így belevágni a dologba,hogy próba nélkül vágnék bele az építésbe,olyan ez mint az interneten való ismerkedés:D vagy bejön vagy nem...
De én érzem hogy fogom szeretni..

mVik:én 179cm,vagyok melyik váz a nekem legoptimálisabb??A kisebb vázakat egyébként jobban kedvelem.
A hátsó csúszopapucsok hogy legyenek hosszúak,ha eredetileg a váz váltós volt anno?És kérlek magyarázd el a szignós fogalmát.
Valószínû novatec flip flop agyat választom hátra,a montin is novatec van,szeretem megbízható..
Ja és ha megmondaná vki hogy mit takar a skid patch és a páros fogszám meghálálnám:)
Ugyan leérettségiztem angolból de azért a Sheldon Brown angol irománya nekem túl nagy falat lenne.

#1883
mVik

mVik

    vendég

  • fórumtag
  • 140 hozzászólás
Hello Whist!
Most nyáron raktam össze a fixit, elég hosszadalmas elõkészületek után, szóval leírom, hogy mire érdemes figyelni!

Elõször válassz használt outi bicót a bikemag apróban, vaterán, testbike bolhán, vagy egyéb forrásból. 30-nál többet nem érdemes kiadni, mert a drága alkatrészek nagy részét úgyis leszeded, eladni macerás. Én 15-ért vettem már két hibátlan bringát is, Mórról jöttek postával (+2e.).
Amire figyelj a választásnál: vázméret passzoljon neked, a hátsó csúszópapucsok viszonylag hosszúak legyenek (láncfeszítés miatt), felnik peremesek, ne szingósak, hajtómû ne legyen integrált (a nagyobb lánckerékkel egybe van építve), így nem is kell cserélni, kb. ennyi.

Ezután hátsó agyat kell szerezni! Figyelni kell a papucstávolságra, hogy befér-e a vázba! Létezik B+ 2e.ért (júniusban nem sikerült szereznem, a forgalmazónál nem volt egy ideje), illetve drágábbak, 5-8 ezerért, de akkor már Novatec flip-flop 8ért, ebike-on olcsóbb. Van szép miche és hasonszõrû pálya agyak 12-tõl felfelé! Alternatíva a tárcsás elsõ agyra csavarozott lánckerék, de nem lehet forgatni, macerás a szükséges tengelycsere, spéci lánckerék kell. Mindehhez új felni és küllõ szett dukál, a felni szigorúan középre fûzetve!

Ezután rádobsz egy egysebi láncot (1000,-), és megnézed, hogyan stimmel a láncvonal! Nekem két lánctányéros hajtómûvem van, ha a belsõn van a lánckerék, akkor egyenes a novatec-el! Ez nagyjából minden vázban, középcsapággyal és aggyal egyedi, de lehet állítgatni, pl a lánckerék alátétezésével, vagy más tengelyhosszúságú középcsapággyal.

Legtöbben 42/16-os áttételt hajtanak, Pesten nekem is bejött! Kicsit pörgetõs, de jól gyorsul, és hegyre fel sem gond. Amúgy még a skid patch-re és a páros fogszámokra kell figyelni!

Olvasd Sheldon Brownt, és minden meg fog világosodni!
Nekünk is kéne ilyen fixi témájú cikkeket írni, mert a sok itteni hozzászólásból elég idõigényes minden kibogarászni...

És hajrá, meg rakjad neki!!!

#1884
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás
Whist:A fogszámot kb be lehet löni ha váltossal folyamatossan egy fokozatban jársz persze egy monti és outi között van külömbség szerintem a leg egyszerüb az lenne ha venél egy öreg outit kompletten azzal jársz egy darabig és meglesz az ideális áttétel ha bontható hajtómüvest választasz már meg is van az egy tányéros (lekapod az egyiket+rövid csavar vagy alátétek) csináltatsz bele egy hátso kereket flipflop aggyal vagy racsnit veszel vagy lánckereket és már kész is aztán beleszeretsz a dologba és már tolod is bele a kilcsiket és a sulyos tízezreket:D
:D ...Nem,nem tündérke a kívánság,az kívánság. Térdelj csak le szépen!:D

#1885
Whist

Whist

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 362 hozzászólás
Igazad van a féket illetõen,valójában idiótán állna rajta:)
Az menyire hátrány fixi építésénél,hogy hátul nem csúszópapucsos a váz??Mert ugye a csúszópapucsosnál jobban meg lehet feszíteni a láncot.
Persze közbe már javában pásztázom a topicot is.
Valószínû valamit nem csinálhatok jól,ugyanis nem találtam rá a a flip flop agyra.ÁRban ez hol helyezkedik el,momentán mennyi szokott lenni?
Az egy lánctányérosoknak majd utána járok,valójában még nem próbáltam fixit vagy ss-t,úgyhogy nem tudom melyik fogszámot bírnám el,de jó erõben vagyok,a hegyet is elhúzom.Ha alföldön laknék nem is tartanék ennyire a fogszámoktól...

#1886
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
vázból lehetõleg ne franciát válassz mert nem kapsz hozzá középcsapágyat.
olasz meg angolmenetes középcsapágy, monoblokk elég sok helyen beszerezhetõ. a tengely szélessége függ a hajtókartól, hátsóagytól, de ez szépen ki lett vesézve. keress rá hogy láncvonal vagy ilyesmi.
agyakból szerintem miche vagy novatec. de sokan meg vannak elégedve a bikepositive fixi agyával is. ha szabadonfutót is akarsz akkor flip-flop agy kell neked, aminek egyik oldala fix másik ss. ha középre van füzve a kerék, csak meg kell fordítani a vázban a kereket és kész.
egytányéros hajtókar elég sok helyen kapható azért. nézd végig bringaboltok kínálatát a neten. hercehurca, luongo, ridebike, matuzmaster stb stb.
cantifék outival szerintem elég fura. kétforgáspontos outi féket már kapsz pár ezer forintért...

de a topikban kb az összes fõ építésközben felmerült kérdés ki lett már tágyalva ;) olvasgass. meg ott a fixedgear.hu sheldonbrown.com-on is lexikon van fixikrõl...ha nem okoz problémát az angol.
hajrá!

#1887
Whist

Whist

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 362 hozzászólás
Sziasztok.

Fixit akarok építeni,városi szaladgálásra,suliba járásra.Sokat hajtok be a városba kerékpárral és a rombolót nem szeretem otthagyni sehol,túl drága volt,és a 2.25-ös bütykös kerekekkel annyira nem szeretek aszfalton menni mint a slick-el:D.
Szóval elképzelésem van,de véleményem formálható,meghallgatok minden hozzáértõt és tanácsot.Az elképzelésem:régebbi országúti váz a villájával,vagy más villával akár,elöl -hátul canti fékekkel,"kos" kormánnyal,igazából úgy nézzen ki mint egy outi,csak lényegében fixi legyen.
Olyan kérdések merültek fel bennem mint pölö a régebbi outi vázanál mi a középcsapágy mérete,ill. hol találok én egy tányéros hajtómûvet?De rengeteg kérdés fog bennem még valószínû megfogalmazódni késõbb...
Az a pár kiegészítõ a kerékpáron viszont új lenne,esetleg a hajtómû lehet még régebbi széria.
Árba nem akarok nagyon elszállni,azt már megtettem a montival.A lényeg az,hogy egy igényesen felújított váz-villa legyen alattam használható alkatrészekkel,amikben meg lehet bízni.

Dani

Még annyit,hogy fixinél meg lehet e oldani azt,hogy szabadonfutós legyen e,tudom azért fixi,mert magánál a hátsó agynál fixen van rögzítve a fogas az agyhoz,vagy az hogy forogjon hátul a fogaskerék már más fajta agy szükséges mint amit fixi nevezetû bicikliknél használnak?De azért nekem mindenképpen egy fogas kellene hátra.

#1888
bgergo

bgergo

    vendég

  • fórumtag
  • 79 hozzászólás
Feltöltött kép

steel is real


#1889
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

Mai,elsõ menettapasztalatok,még a régi,maszekolt v fékes De rosa országúti vázzal:
-Az ülést célszerûbb leengedni 2 centivel,mivel a jól megszokott lábujjhegyes tekerés itt fájdalmas lehet
-48/18 az 2.66666,:kell a fék....elölre felraktam a régi v-t.(1 mili a tárcsás felni fala,egy darabig elmegy.úgyis szétütötte elõzõ gazdi.)
-tök jó,ha egy pedálra állok úgy 15 km/h nál,végiggurulom az utcánkat(kb500m)
-sokáig lehet vele egyhelyben állni....és hátrafelé is megy!Úgy tíz métert.....

Segítség!:ha legyártanám,egy 24 es lánckerékkel pont 2/1 re áttételezõdnék.nem bántja le a menetet?Vagyis boltban nem-e ezért 21 a max?

(Bocs.a menetes megarange os cucc sem tépi le a menetet.jó bamba vagyok néha)

A kerek számú áttételi hányados azért nem lesz jó, mert a kerekeden a /lábbal/ fékezésnél és a skidnél a gumi egy ponton fog kopni. Tört számúnál ez szóródik...

You can never have "enough" bikes.


#1890
Csipisz_

Csipisz_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.517 hozzászólás
ja,képek

http://hardware.lord...hu/galleryview/

http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."


#1891
Csipisz_

Csipisz_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.517 hozzászólás
Mai,elsõ menettapasztalatok,még a régi,maszekolt v fékes De rosa országúti vázzal:
-Az ülést célszerûbb leengedni 2 centivel,mivel a jól megszokott lábujjhegyes tekerés itt fájdalmas lehet
-48/18 az 2.66666,:kell a fék....elölre felraktam a régi v-t.(1 mili a tárcsás felni fala,egy darabig elmegy.úgyis szétütötte elõzõ gazdi.)
-tök jó,ha egy pedálra állok úgy 15 km/h nál,végiggurulom az utcánkat(kb500m)
-sokáig lehet vele egyhelyben állni....és hátrafelé is megy!Úgy tíz métert.....

Segítség!:ha legyártanám,egy 24 es lánckerékkel pont 2/1 re áttételezõdnék.nem bántja le a menetet?Vagyis boltban nem-e ezért 21 a max?

(Bocs.a menetes megarange os cucc sem tépi le a menetet.jó bamba vagyok néha)

http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."


#1892
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás

Köszi a linket!
Fékem nem lehet,mtb vázszett,outi kerekek,tárcsás felnik....Meg a fixi az fixi:)
Azért no para, nem belvárosi futkosó leszek,két település között ingázok keróúton a suliba meg melóba vele.....eleinte.


elöl outi villa outi fék vagy treking villa v ill.canti fék ha meg társcás kerék akkor tárcsa fék elölre
:D ...Nem,nem tündérke a kívánság,az kívánság. Térdelj csak le szépen!:D

#1893
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás
Hihi, aztán meg felrakod rá az 52-16-ot és csodálkozol hogy nem állsz meg. Várjuk a képeket :D

#1894
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Te tudod ;)



#1895
Csipisz_

Csipisz_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.517 hozzászólás
Köszi a linket!
Fékem nem lehet,mtb vázszett,outi kerekek,tárcsás felnik....Meg a fixi az fixi:)
Azért no para, nem belvárosi futkosó leszek,két település között ingázok keróúton a suliba meg melóba vele.....eleinte.

http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."


#1896
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Szerintem meg ha ez lesz az elsõ fixid, akkor pláne ne gondolgozz fék nélküliben :chin:



#1897
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

A kerekek 622-esek lesznek,csak azt nem tudom eldönteni,hogy a hátsót fûzhetem e úgy,hogy a hajtás felõl 3 kereszt,a túloldalon radiális.(Féket nem akarok,így az is itt lesz megoldva.....)


Hello,
A montimhoz csinátam utcai kerekeket, annál én is így fûztem (az elsõt meg full radiális), ott jól mûködik, de fixinél szerintem nagyon nagy erõk vannak lassításkor pláne skid-nél és a radiális küllõk meg a felni nem biztos hogy bírná...
Az így fûzött kerék elõnye, hogy hasonló feszességûek a küllõk egy asszimetrikus keréknél (mint amilyen szinte minden váltós gép hátsó kereke), de fixinél jó esetben szimmetrikusan van fûzve a hátsó kerék is, így ez az elõny hátrány lesz.
Sheldon Brown bácsi részletesebben kifejti itt:
http://www.sheldonbr...wheelbuild.html

#1898
Csipisz_

Csipisz_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.517 hozzászólás
Halihó.
Fixi építésbe kezdtem,ez lesz az elsõ.Kaptam egy láncvillarepedt acél gt karakoram montivázat,ez lesz az alapja.Áthegesztem csúszópapucsosra,és lepusztítok róla minden kiálló izét....

A kerekek 622-esek lesznek,csak azt nem tudom eldönteni,hogy a hátsót fûzhetem e úgy,hogy a hajtás felõl 3 kereszt,a túloldalon radiális.(Féket nem akarok,így az is itt lesz megoldva.....)

Ha valaki tud tippet adni,azt megköszönném.

http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."


#1899
bgergo

bgergo

    vendég

  • fórumtag
  • 79 hozzászólás

hol lehet itthon kapni Knog N.E.R.D 12 funkciós vezetéknélküli kilóméterórát?


nem tudok pontos infot a kilometerorarol (gyanitom, hogy azt meg nem lehet itthon kapni) csak azt, hogy ezekben a boltokban van knog termek:

hercehurca.hu
luongo.hu
schwinncsepel.hu (vasar u. a rakoczi ter mellett)
var-kerekpar.hu

szerintem naluk erdeklodj.

steel is real


#1900
mrteo

mrteo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 375 hozzászólás

OFF bringák:



Én sem szeretem a hosszú bowdeneket ;)...


Tényleg off, de nagyon ötletes.
Felhívom matuzt, hogy van-e Vuelta Airline 4 felnije, és ha találok olcsó fix agyat akkor összedobatok valamit.