Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Örökhajtós bicó építése, de hogyan?

* * * * * 1 votes

  • Please log in to reply
5023 replies to this topic

#1861
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 posts
De a skidnek mi értelme van? Ugyan az, mintha montin hátul satufékeznék, azzal meg hatszor akkora a fékút, mint okosan fékezve.

Whist:
Ha SS akkor is inkább elõre egy jó fék, mint két gagyi. Ha jól fékezel, akkor a hátsó kerék fékezésével szinte semmit nem lassulsz.

#1862
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,649 posts
ez is egy megoldás de pont azért szeretjük a fixit mert gondozás mentes. senkinek sincs kedve hetente forgatni a gumiját szerintem. sokkal ideálisabb ha egyenletesen kopik. 17 skidpatchcsel kb 3 hónapig tudom használni a gumim. utána kezd megjelenni napok alatt egyre több helyen a szövet.

#1863
loser66

loser66

    vendég

  • fórumtag
  • 100 posts
Hali! Én nem vagyok fixis, de ez a szkíd pecs szerintem hülyeség. Egy teljes kör 360 fok, csak a külsõt kell tekergetni a felnin ha már kopott a gumid. Szerintem :)

#1864
Whist

Whist

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 362 posts
Az igaz,de én jobban hajlok az SS fele,és akkor már hátul nem tudnék fékezni.

#1865
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 posts
Féket elég csak elõre venned, és azzal is spórolsz.

#1866
Whist

Whist

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 362 posts
Az orosz váz az csak egy alternatíva/volt.
Tényleg nagyon egészségesen néz ki a váz,ha megkapom akkor legfeljebb eladom..
Mindenképpen flip flop lesz az agy hátul..
Amit megálmodtam az valami olasz váz krómozattan,króm villával,novatec flip flop hátsó aggyal elöl vmi polír shimanoval,36 lyukas felnivel,ami szintén ezüstöt vagy polírozott,kos kormány azon fekete bandázs és 2 forgáspontos shimano fék(még nem tudom pontosan milyen shimano) shimano fékkarok hozzá ls majd kap még polír nyeregcsövet kormánnyal és befogóval..
Nagyvonalakban ennyi...
De hogy holt tudnám megcsináltatni azt h a vázar krómozzák it tmiskolcon,arról fogalmam sincs,ezért ha ez nem lehetséges akkor kp vmi szolíd színt.

#1867
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 posts

Én nem biztos, hogy szeretnék kiadni 60 pengõt egy orosz vázas bringáért (mire felépül annyi lesz kb.). Ha késõbb vázat akarsz cserélni az megint macera, valószínûleg magával hozná a villa és nyeregcsõ, esetleg másik monoblokk cseréjét is :(



A középcsapágyház menete, szélessége "normális" az orosz vázakban is, ha jól emlékszem.
Villa, nyeregcsõ, stucni: a lehetõ legolcsóbbat (lehetõleg a váz sajátjait) kell belerakni "kísérleti célra".
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#1868
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 posts

Akkor szerintetek ne fogjak bele az orosz vázzal?


Miért ne? A kerékméret ugyanaz.
Csak egy pár jó kereket kell szerezned (gumival), hajtómûvet középcsapággyal, kormányt fékkarral, stb, stb... Ha bejön a dolog, szerzel egy jó vázat, ha meg nem, eladod a cuccot valakinek, aki ilyet akar építeni, és váza van. (Flip-flop aggyal csináld, akkor az SS-eseket sem zárod ki.) A láncvonal elvileg független a váztól, ha már egyszer összelõtted a hajtómûvet az aggyal, bár nem tudom, az orosz csoda papucstávolságban hogy viszonyul a nyugati gépekhez... (Meg olyan orosz vázat se nagyon látott még senki, ami ne lett volna kicsit elhúzódva.)
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#1869
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,760 posts
Én nem biztos, hogy szeretnék kiadni 60 pengõt egy orosz vázas bringáért (mire felépül annyi lesz kb.). Ha késõbb vázat akarsz cserélni az megint macera, valószínûleg magával hozná a villa és nyeregcsõ, esetleg másik monoblokk cseréjét is :(



#1870
_kz_

_kz_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,374 posts
Legalábbis határeset. :)
People should know when they are conquered.
Would you, Quintus? Would I?

#1871
Whist

Whist

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 362 posts
Akkor szerintetek ne fogjak bele az orosz vázzal?

#1872
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 posts
Na, itt van egy váz, hosszú papucsos, ma divatos színben. A középcsapágyházzal lehetnek menet-inkompatibilitási problémák:

http://piacter.bikem...t=244205&cat=57

Vagy itt egy másik:

http://piacter.bikem...t=244952&cat=57

Lehet, hogy akkor jársz a legjobban, ha megbeszéled az ürgével, hogy ne szedje szét, hanem adja el komplett fixiként.


Átalakításhoz itt egy lehetséges alany, legalább nem kell gondolkodni, hogy melyik lánckereket tartsd meg:

http://piacter.bikem...t=245051&cat=56

Ugyanúgy régi Shimano 600-as, és ugyanaz a baja, mint az enyémnek. Ha meg akarod javítani, már túl is vagy a 30-on, még úgy is, ha magad csinálod, és van otthon Palmatex. (Egy szingó >4000 Ft.) De ha úgyis fûzetsz hozzá fixi agyas hátsókereket, akkor azt fûzetheted mindjárt peremes felnivel. Így viszont nem fog kijönni 40-bõl. (Agy, felni, küllõk, fûzetés, lánckerék kontraanyával, külsõ és belsõ gumik, új lánc...)


De itt van egy azonnal használatba vehetõ Puki SS feleannyiért. Ezzel max. annyi baj lehet, hogy az alap Puch-ok váza nem készült valami spéci anyagból. De azért még mindig nem olyan kõ nehezek, mint egy Csepszon. (Nomeg így elmarad a saját építés öröme.)

http://piacter.bikem...t=244912&cat=56

The choice is yours.

Az orosz váz geoja jó, anyaga takony. Ha a használata mellett döntesz, próbáld megszerezni a hozzá való fékeket is, két forgáspontosak... (Egy mai "kis" fék úgysem lesz jó hozzá. Viszont legalább jó ballonos gumi is elfér benne a 622-es kerekeken, ha terepfixit akarsz...)
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#1873
Whist

Whist

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 362 posts
Tisztában vagyok azzal,hogy nem úszom meg 50 alatt,nem is akarom igazából,ha reálisan gondolkodik az ember akkor tudja hogy annyi kevés lesz.
Most találtam egy régi országútit,orosz a váz,egy ajtó mögött eldugva találtam, a festése és a váz állapota teljesen kielégítõ,a festésen nincs repedés felpattogzás,leverõdés vagy rozsda folt így elsõ komolyabb szemrevételezés után.Ami nekem nem tetszik az az,hogy mintha a régi orosz vázaknál hosszabb lenne a tengelytáv a régi nyugati bicikliknél.Ezt kérdeztem már mViktõl is,hogy vajon itt a villa a ludas ebben??Mert a villára ránézve,olyan mintha jobban meg lenne hajlítva az agy felöli részén mint pl. az olasz vagy angol vázaknál,vagy csak egyszerûen a geometriája ilyen?

#1874
mVik

mVik

    vendég

  • fórumtag
  • 140 posts

ha mindenbõl újat veszel 60 alatt nem fogsz kijönni.


jaja! vagy inkább 90 alatt...

#1875
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,649 posts
naja.
régi outi váz villa: 10-15
kerekek: 25-30
hajtókar: 10
és akkor még nincs kormány, nyeregcsõ, nyereg, stucni, pedál, fék, fékkar stb.

ha mindenbõl újat veszel 60 alatt nem fogsz kijönni.

#1876
mVik

mVik

    vendég

  • fórumtag
  • 140 posts
Jól értettelek:)
De ha nem egy régi országúti alapból indulsz ki, hanem nulláról, az sokkal többe lesz!
Ha jól választasz egy ilyen régi bicajt, azon jó eséllyel használható lesz minden, a hátsó kereket, váltókat, láncot, hátsó féket kivéve! Ha a fennmaradókat külön-külön szerzed be, még akár használtan is, nagyon messze lesz még 30e-tõl is, de persze felfelé! Igaz, új alkatrészre az elsõ esetben is elmegy kb. 20e. (agy, felni küllõ, lánckerék lánc, esetleg a lánctányérnál vmi, vagy középcsapágy), de olcsóbb megoldást nem tudok elképzelni. Nekem is jó sokáig várta a régi outi a felújítást a garázsban...
Aztán ha gurul a fixi majd meglátod, hogy mibõl szeretnél rá jobbat, tetszetõsebbet.

#1877
Whist

Whist

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 362 posts
Köszi a segítségeket.
Az építésre nem 30E-et szánok,valószínû félre érthettél de sebaj,arra gondoltam,hogy nekem nem fér most bele jelenleg az,hogy veszek egy régi outit harmincezerért ,és utána még azt pumpáljam.Ezért merészelnék kapásból építeni egy újat,mert így hátha kedvezõbben jövök ki anyagilag,és érzem h nem bánnám meg.
De most nem kapkodom el a nagy hév közepette mint a jómúltkor,inkább kivárok tovább is ha az kell,és átgondoltan vásárolok.

#1878
mVik

mVik

    vendég

  • fórumtag
  • 140 posts
Whist!

Az 55-56 való neked, barátnõm picit alacsonyabb mint te, de neki az 57 is bejött! Azt javaslom, hogy próbálj fel egy párat, még akkor is ha túl drága, megvenni nem akarod;)

Két héten belül lehet találni megfelelõ bringát 20e. alatt!

A csúszópapucs minimum ilyen legyen, vagy hosszabb, "vízszintesebb".

A peremes felni a hagyományos külsõ+belsõs rendszerhez való, amilyet eddig láthattál mindenhol, montikon, bmx-eken! A szingót leginkább országúti versenyzéshez, vagy pályára használják, mert könnyebb és nagyobb nyomást bír. Emellett jóval drágább és macerásabb egy kezdõnek. A kétféle felni nem kompatibilis!

Itt leírták, hogy egyes áttételeknél hány skid patch-el kell számolni! Minél több, annál több helyen fog kopni a gumid, tehát ha sokat skidelsz, jobban eloszlik a kopás, tovább bírja mire kilátszik a szövet...

A páros fogszámú lánckerekeket (elöl és hátul is) Sheldon javasolta. A láncnak vannak szûkebb, és tágabb rései ahová a fogak kapcsolódnak. Páros fogszámok esetén az egyes fogak mindig ugyanolyan jellegû réssel kapcsolódnak, így növelve a saját, ill. a lánc élettartamát. Csak lánclevételnél kell figyelni, hogy jól kerüljenek vissza;)
Egyébként nem véletlenül olyan népszerû a 42/16!

Az angol szöveggel meg segít a google translator, ill a sztaki szótár!

#1879
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 posts

Juby:általában aszfalton az elöl nagy tányér,hátul pedig a 6-7-8. kisfogasokat hajtom.Az a problémám a régi outi vásárlással,ha pl 30-ért veszek egyet,akkor egy másik(új)alkatrészre megint spórolnom kellesz egy darabig..
Ezért merészelnék így belevágni a dologba,hogy próba nélkül vágnék bele az építésbe,olyan ez mint az interneten való ismerkedés:D vagy bejön vagy nem...
De én érzem hogy fogom szeretni..

mVik:én 179cm,vagyok melyik váz a nekem legoptimálisabb??A kisebb vázakat egyébként jobban kedvelem.
A hátsó csúszopapucsok hogy legyenek hosszúak,ha eredetileg a váz váltós volt anno?És kérlek magyarázd el a szignós fogalmát.
Valószínû novatec flip flop agyat választom hátra,a montin is novatec van,szeretem megbízható..
Ja és ha megmondaná vki hogy mit takar a skid patch és a páros fogszám meghálálnám:)
Ugyan leérettségiztem angolból de azért a Sheldon Brown angol irománya nekem túl nagy falat lenne.


- Az a baj, hogy ha alkatrészenként akarsz mindent összevásárolni, nemigen jössz ki 30e-bõl. Lehet, hogy mégis jobb lenne egy komplett használt bringából kiindulni.

- Neked outiban az 55-56 (cm) -os méret lenne a jó. Ha egy kicsit "montiszerûre" akarod csinálni, választhatsz kisebbet.

- Itt nem vízszintes papucsról van szó, hanem elölrõl nyitott, ferde papucsról. (Régen nagyjából minden biciklin ilyen volt, a függõleges "dropout" egy késõbbi találmány.) Valamekkora állíthatóságot megenged, de nem akkorát, mint egy igazi pálya-vagy csúszópapucs, ezért elõfordulhat olyan áttétel, ami nem jön össze vele. (Bár ebbõl is van rövidebb, meg hosszabb kialakítású. Hosszút keress.) Léteznek, éppen tegnap néztem a Piacteret, a méretedben, meg ferde papuccsal is kínálnak vázat.

- A szingó (nem szignó) egy csõformájú külsõ, amibe bele van varrva a belsõ. Nem peremes felnire megy, hanem egy ívelt felületû felnire kell felragasztani. Amíg megy, addig jó, de ha gond van vele, rendkívül macerás cserélni. (Ezért áll most az én outim is.)

- A skid patch-et már elmagyarázták.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#1880
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,649 posts

a skid patch az az, hogy hány pontja van a guminak, amit skidelésnél koptatsz. ha az áttétel nem egész számra jön ki, az a jobb ebbõl a szempontból, mert nem lesz kockás a gumid.


44/16 se egész, mégis kockás lesz a gumija :P

le kell egyszerûsíteni az áttétet legnagyobb közös osztóval és ami a nevezõben marad annyi helyen kopik a gumi, ha mindig ugyanazzal a lábaddal fékezel.
http://software.bare...bit.applet.html