Jelentkezz be Regisztrálj
Örökhajtós bicó építése, de hogyan?
#61
Posted 2013. June 09. - 22:14
Én 9 éven át fixiztem télen-nyáron esõben-hóban. Ellopták. de most épül az új.
Sokat cseréltem a hátsó lánckereket. A elején fel is lazult vagy kétszer. ami elsõsorban a legfontosabb: nem szabad lazának lennie a láncnak. Mert ha laza nagy ütésszerû dinamikus terhelés éri a hátsó fogast, azonnal ledobja.( pl Ha nem lazul egy csavar elkezded ütni a kulcsot hogy meglazuljon )
cserekor alaposan megtisztítottam az agyat és a fogaskereket is, kevés oldható Loctite, majd jól meghúztam. majd hegynek fel (már ha van). aztán kontraanya, de úgy hogy meghúzás közben erõsen ellentartottam a fogaskeréknek, gyakorlatilag mindkettõt ráhúzva összefeszítettem a rendszert. azóta nincs lazulás pedig, 42/14 vagy 48 /16 mentem fék nélkül.
#62
Posted 2013. June 09. - 20:22
akkor azt mondd meg, ha esetleg láttad a szerelés elõtt, hogy az agyon a menet melyik oldalhoz hasonlít:
http://wiseracer.com...r_FixedFree.jpg
a bal oldali való fix lánckerékhez. ott láthatod, hogy a kontraanya menete kisebb, és balos. ez biztosítja, hogy megszorul a lánckeréken, ha az elindul hátra.
a jobb oldali meg sima menetes szabadonfutóhoz való. így látatlan azt tudom elképzelni, hogy arra lett feltekerve egy lánckerék, majd egy ugyanolyan jobbmenetes kontraanya rögzítésnek (pl. régi középrész bal oldaláról lebontott darab). ebben az esetben viszont megtépés és ragasztás nélkül nem sokat fog tartani. és nem is túl biztonságos.
igazából én az utóbbira gyanakszom, mivel ha rendes balos kontramenet lenne rajta, akkor nem letekeredett volna, hanem menettel együtt ki kellett volna szakadnia a kontraanyának.
#63
Posted 2013. June 09. - 18:37
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
csináltam fotót, nemtudom, hogy mennyit ér... :/
#64
Posted 2013. June 08. - 23:56
#65
Posted 2013. June 08. - 23:54
ha tényleg rendes kontramenetes fix agy lett befûzve, akkor ellentartásnál a kontraanya megszorul, fizikai képtelenség, hogy letekeredjen a lánckerék.
#66
Posted 2013. June 08. - 23:17
böngésztem sokat az elõzõ hozzászólásokat, de nem igazán találtam választ a kérdéseimre, ezért felteszem (bocsi, ha már volt róla szó, de tényleg nem leltem eddig...)
szóval, dióhéjban: összeraktunk egy öreg "szakival" egy fixit, régi puch váz, 42/16-os hajtás, (egyenlõre elsõ-hátsó fék), és a problémám a következõ:
hazafele tartottam vele, és próbálgattam fék nélkül lassítani a bicajt, azt hittem, hogy jól csinálom, de a hátsó fogaskerék "letekeredett" a helyérõl, és leugrott a rögzítõ alátét/agy :confused: , vele együtt persze a lánc is. a láncról annyit, hogy nagyon kicsit ferde az elsõ-hátsó fogaskerék kis eltérése miatt, de széles, és elvileg ez nem lehet akkora hiba.
a szaki aztmondta erre, hogy jó, hogy berakta a kontrás agyat, mert különben ledaráltam volna a menetet...
na ezekre szeretnék választ kapni, hogy miért lehetett ez, illetve, hogy lehetne ezt kiküszöbölni.
(bocsánat, ha hülyén fogalmaztam, de nem vagyok még igazán otthon a témában..)
elõre is köszi a válaszokat
#67
Posted 2013. May 28. - 09:54
Én régi bicajból szereztem a felniket, amit donornak vettem. Újonnan csak szerencsével. Agyra szintúgy érvényes a beszerzési lehetõség, de csak elsõ esetében.
Megnéztem Dávid munkásságát, és egész jól néz ki. Öröm, hogy többen is foglalkoznak vázépítéssel itthon. Külön dicsérendõ a színhasználat, semmi csicsa, túlkapás, giccs, stb...
Hátulra az agy tárcsafékes, vagy menetes lesz? Tárcsafékes felfogatásra, ha nem akarsz valami egyedit és drágát, akkor az Alivo egész jó ár/érték arányban van.
#68
Posted 2013. May 23. - 18:43
igen szeretnék ilyen régi felnit. DE Honnann??????
a váz az Békásmegyeren készül Szabó Dávid - Kurtz
Agyra van vmi jó tippetek???? Ez a Yobi nevû magyar gyártó mûködik még?
#69
Posted 2013. May 23. - 17:32
#70
Posted 2013. May 23. - 17:28
Én sosem mértem az alkatrészeket csak egyben a bicajt. Valószínû, mert nincs szép kis helyre modern konyhai mérlegem. Ha lenne, valószínû mérném én is. Könnyû felnire javaslat, ha nem átalkodsz a használt/régi cuccoktól: régi alacsony profilú, duplafalú felnik (Mavic, FIR, stb...) teljesen jól mûködnek napjainkban is. Rázós utakra meg kifejezetten elõnyös. Hát nem étvágygerjesztõek? http://www.75grad.de...1ac2bbee8_b.jpg
MTB radiálra? Merész. Persze, ha csak sík úton...
Azért kérdeztem, hogy Miskolcon-e mert akkor Merényire gondoltam volna.
Amúgy abban igazad van, hogy túlzott a félelem. Valószínû, ha kiszámítanánk az erõhatásokat, akkor lehet megnyugodhatnánk. Amit nem ismerünk, attól tartunk. Egyébként meg: jobb félni, mint megin' esni.
48 még mai napig megvan BMX-en, a 36 maradt a modern klasszikus, a 32-tõl is féltek, emlékszem. Én sem szerettem.
Node! Ha, nem számít(ana) a pénz akkor ezt ajánlanám [legalább elõre, kátyúmentes sík útra, ünnepnapokon]: How Mad Fiber carbon wheels are made - YouTube
Az áttételed, pedálfordulatodhoz pont kiad egy egészséges tempót. Környéked dimbes-dombos?
#71
Posted 2013. May 22. - 17:31
Közben már lemondtam a szingó kerékrõl, ami igazán döntött az az hogy a szingó gumik nagyon magas TPI számmal rendelkeznek, vagyis sûrûn szõtt szövettel és lepkefing vastagságú gumival, azaz egy -két skid és már oda is van!
Elõl könnyû felnit használtam 405 gramm 36 3X és jól birta, de a montim 32 radiálba volt fûzve gyárilag merev villával és az is bírta. ezért gondoltam hogy megpróbálom. lehet hogy 32 radiál lesz.
Szíjhajtás lesz 55/21 vagy 60/21 áttétellel még nem tudom.
Nem Miskolcon készül.
nem tudom a pedálfordulatomat talán úgy 75-85 környékén lehet.
Visszatérve a kerekekre: szerintem sok estben túlzott ez a félelem a könnyû felnik esetén, könnyû felni sok küllõ-> mûködhet
(régen 48-36-32 küllõt használtak 250-300 gr felnikhez országútra, azért mertem azt gondolni hogy 400-450 gr felnihez elég lehet a 28-32)
Na de könnyû felnit találni!? na az mûvészet, talán Velocity aerohead NMSW.
#72
Posted 2013. May 21. - 10:03
Én csak kb. 62-67 kg vagyok, lehet hogy csak hagyományõrzésbõl (amit biztonságosnak hiszek), de én mindig 36/3-ra fûzöm, elõl-hátul. Gondolj bele, ha a hátizsák meg van tömve, akkor a 84kg-ból hirtelen lehet akár 94kg is. Ez meg már nem épp országútira "való" tömeg. Fõleg ha minél jobban megközelíti a szimmetrikus terhelést elsõ-hátsó kerékre nézve a geometriából adódóan. Jó, még akkor is csak +5 kiló elõre, biztos bírja, csak nem tud szólni, hogy nem kéne. Plusz a keréknyomás emelése, stb... Amennyiben az elõzõ keródon is ritka fûzésû volt az elsõ kerék, nem szóltam.
Szingónak meg szerintem csak versenyzésnél van szerepe (kisebb kerületi tömeg -> jó gyorsulás), ahol defekt esetén alád raknak egy új kereket, és mehetsz tovább. Vagy "defektfolyadék". Mindenképp macerás leszedni, feltenni egy újat. Nem saját tapasztalat, csak tanulok mások hibáiból is.
Csak nem éppen Miskolcon készül a vázad?
48/16 -> respekt! Nekem 42/17 van, elég is ide a dimbes-dombos környékre, lábat mozgatni. Mennyi a pedálfordulatod?
#73
Posted 2013. March 27. - 19:25
köszi a válaszokat.
Könnyû peremes felni ? azért nagyon nem dúskálunk a választékban: IRD cadence, velocity, .. tudtok még mondjuk 400 gramm alatt?
#74
Posted 2013. March 26. - 14:51
Sziasztok!
Szeretnék egy örökhajtós gépet építeni.
Van már tapasztalatom ezen a téren mert 8 éven át fixit hajtottam fék nélkül 622-20 kerekekkel, 48-16 áttétellel nap mint nap. Csak sajnos 1,5 évvel ezelõtt ellopták. Épp itt az ideje egyet beújítani!
A konzept:
Egyedileg magyar vázkészítõvel készített acélváz (reynolds 853 /725) élforrasztva. Szíjhajtás.Egy relatív könnyû városi-városközi hazsnálatra. 84 Kg vagyok.
Úgy nagyjából tiszta a kép alkatrészek, árak terén csak a kerekekkel vagyok meglõve. Szingót szeretnék (még sohasem használtam mindenképp szeretném kipróbálni) könnyût, gyorsuljon mint az állat. "sok kûllõs" kerekeken gondolkozom (elsõ 28 radiál vagy 32 1 kereszt, hátsó 36 3kereszt)
Hülyeség? mit gondoltok. Alkatrészek-tapasztalatok stb.. várom jó tanácsaitokat, kérdéseiteket, válaszokat.
Ha lehet az ár legyen harmadlagos fontosabb a technika, tömeg (nem feltétlenül grammhuszárkodás)
Elõre is köszönöm az építõ jellegû hozzászólásokat.
szingó kérdéshez annyit, hogy sokan esküsznek rá, de a saját tapasztalataim alapján nekem soha többett
az elõnye, hogy könnyû, tényleg jól gyorsítható, meg nehéz felütni (bár nekem a peremest sem sikerült soha), de kapsz nagyon könnyû peremest is, szingóból meg alig van itthoni választék, de az legalább drága, defekt esetén kuka (valakinek állítólag évekig nincs, nekem budapesten havonta összejött egy TUFO-val), vihetsz magaddal pótszingót, ami egy defekthez jó és ragasztás nélkül onnan már csordogálós a túra, ugyanakkor a szingós érzés meg valahogy elmaradt, nem volt sem kényelmesebb, sem jobb futású, mint az utána vásárolt középkategóriás kevlár peremes michelin gumi
õszintén szólva marha nagy megkönnyebülés volt megválni tõle (mavic gp4, campagnolo record, tufo, meg conti külsõk)
#75
Posted 2013. March 26. - 14:24
a bringaexpon beszeltem a csepel egyik emberevel.o mondta hogy a contineltalal kozosen fejlesztenek egy ujfajta szijhajtast
amit elvileg nem kell majd ugy megfesziteni mint a gates szijat.
kb egy even belul megjelenik ha minden jol alakul.
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#76
Posted 2013. March 26. - 13:53
Szeretnék egy örökhajtós gépet építeni.
Van már tapasztalatom ezen a téren mert 8 éven át fixit hajtottam fék nélkül 622-20 kerekekkel, 48-16 áttétellel nap mint nap. Csak sajnos 1,5 évvel ezelõtt ellopták. Épp itt az ideje egyet beújítani!
A konzept:
Egyedileg magyar vázkészítõvel készített acélváz (reynolds 853 /725) élforrasztva. Szíjhajtás.Egy relatív könnyû városi-városközi hazsnálatra. 84 Kg vagyok.
Úgy nagyjából tiszta a kép alkatrészek, árak terén csak a kerekekkel vagyok meglõve. Szingót szeretnék (még sohasem használtam mindenképp szeretném kipróbálni) könnyût, gyorsuljon mint az állat. "sok kûllõs" kerekeken gondolkozom (elsõ 28 radiál vagy 32 1 kereszt, hátsó 36 3kereszt)
Hülyeség? mit gondoltok. Alkatrészek-tapasztalatok stb.. várom jó tanácsaitokat, kérdéseiteket, válaszokat.
Ha lehet az ár legyen harmadlagos fontosabb a technika, tömeg (nem feltétlenül grammhuszárkodás)
Elõre is köszönöm az építõ jellegû hozzászólásokat.
#77
Posted 2012. December 17. - 22:12
Ha valaki képben van a kerékfûzéssel kapcsolatban és hajlandó is segíteni, feltennék pár gyakorlati kérdést a pálya agyak kialakításával és fûzésével kapcsolatban.
#78
Posted 2012. December 17. - 02:28
#79
Posted 2012. December 17. - 01:52
#80
Posted 2012. December 17. - 01:44
A fixi hátsóagyak menetével kapcsolatban van kérdésem.
Ugye a lánckerék menete 1.37" x 24 TPI jobbmenet. Az ellenanyáé pedig 1.29" x 24 TPI.
De ha ténylegesen le akarnám gyártani ezt a menetet, akkor egy adat még hiányzik, ez a menet magátmérõ. Nem tudja ezt valaki véletlenül?