Jelentkezz be Regisztrálj
Örökhajtós bicó építése, de hogyan?
#861
Írta 2010. június 14. - 16:57
Persze ki hogy csinálja, nekem ez jött be.
http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."
#862
Írta 2010. június 14. - 13:55
Még anno, a blogunkon csináltam egy magyarítást a rotafixáról
Hasznos kis leírás!
A menet olajozást én nem ajánlanám, ellenben a menetrögzítõt!Sima menetes agyra is fel lehet rakni így, pluszban megfejelhetõ egy középcsapágycsésze kontraanyájával.van a csapatunkban 3 elég termetes srác fék nélkül, és nem gyengén gyapálják a kereket, eddig semmi gond vele.
Nekik meg csak gratulálni tudok...
Mondjuk én már törtem össze magam csúnyán, és ahhoz még ilyen rizikófaktor sem kellett. Azóta semmi felesleges kockázatot nem vállalok, pl. mindenhová csak sisakban.
A menetrögzítõ párszor már ki lett tárgyalva: csak rögzít, nem tart, kilazulás ellen használják (pl rezgésbõl eredõre), megfelelõ (nem túl nagy) nyomaték hatására old. Próbáld ki egy 10-es csavaron, meg fogsz lepõdni mennyire tart!
A jól ráhúzott jobbmenetes kontraanya fogja nekik, nem a kék nyál.
Részletekbe nem mennék bele, de nem véletlenül gondoltam úgy, hogy jó lenne kenni a meneteket. Ha el akar valami fordulni, inkább forduljon, mint hogy a menetet nyúzza le.
Legalábbis szerintem.
#863
Írta 2010. június 14. - 13:15
Minden keróra így rakom fel, eddig semmi gond vele.A menet olajozást én nem ajánlanám, ellenben a menetrögzítõt!Sima menetes agyra is fel lehet rakni így, pluszban megfejelhetõ egy középcsapágycsésze kontraanyájával.van a csapatunkban 3 elég termetes srác fék nélkül, és nem gyengén gyapálják a kereket, eddig semmi gond vele.
http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."
#864
Írta 2010. június 14. - 09:40
Mondjuk minden alkalommal olajjal kentem a meneteket.
És fontos, hogy néhány km után újrahúzd a dolgokat, és addig ne nagyon skid-elj.
#865
Írta 2010. június 14. - 08:11
A kontraanya/lockring levétele körmöskulccsal/kalapáccsal, ki hogy... A lánckerék lehúzása, rögzítése pedig így.
(Miki, neked nem ajánlom, ekkora erõkarral könnyen széttéphetnéd a menetet... )
Zseniális, egyszerû, és teljes mértékben satumentes...
Arra azért oda kell figyelni, mit merre csavarsz.
... így lehet faszán letólni a menetet az agyról. Nekem elsõre sikerült
#866
Írta 2010. június 13. - 22:35
Ez zseniális, köszi az infót!
Igazán nincs mit, én is innen tudom régebbrõl (asszem).
Én is ámultam, mikor elõször láttam...
You can never have "enough" bikes.
#867
Írta 2010. június 13. - 22:32
#868
Írta 2010. június 13. - 22:20
Ismerõs bringaszerelõ megcsínálta,mert nekem nincsen megfelelõ szerszámom se a kontra anyához se a fogaskerékhez, le kell egy kontra anyát tekerni ami fordított menetes és utánna a fogaskereket kell lecsavarni(meg széttörök mindent mostanában és hozzá sem kezdtem volna ),egyébként 5 perces mûvelet ha van szerszámod!Én 53-19-re cseréltem mert hajtómû csere is volt,ez a végleges állapot!Pöpec lett, pörgõs tetszik nagyon, így maradt 2db 42-es lánctányérom egy csepel meg egy shimano105-ös!Már csak egy fasza kis markolat kell!
Ász! Fixi?
#869
Írta 2010. június 13. - 22:18
A kontraanya/lockring levétele körmöskulccsal/kalapáccsal, ki hogy... A lánckerék lehúzása, rögzítése pedig így.
(Miki, neked nem ajánlom, ekkora erõkarral könnyen széttéphetnéd a menetet... )
Zseniális, egyszerû, és teljes mértékben satumentes...
Arra azért oda kell figyelni, mit merre csavarsz.
Ez zseniális, köszi az infót!
#870
Írta 2010. június 13. - 20:18
A láncba jócskán kellett toldani !A nyerget most tesztelem hogy milyen magasság és dõlésszög a legmegfelelõbb.A kormány kényelmes,bár ez sem az igazi,(markolat szar)egy jó bull kormányt elfogadnék,mert amit én vágtam az ................!Jóóó az a hajtómû, grat, meg látom ,a BMX lánc is felpattant, szerencsére volt tartalékba egy darab, mi ?
A kormány meg a nyereg neked úgy kényelmes ?
CSÕ
#871
Írta 2010. június 13. - 19:50
Az a problémám hogy nem tudom hogy jó lessz e a BTS HC PRO (1) láncfeszítõ a monoblokkomra mert azt írják hogy integrálthoz van de mi van ha nem integrált a monoblokkom akkro is jó lessz e vajon ? (nem tudom megnézni hogy milyen a monoblokkom most) Még annyi, hogy mi a különbség az integrált és a nem integrált között?
#872
Írta 2010. június 13. - 17:42
Jóóó az a hajtómû, grat, meg látom ,a BMX lánc is felpattant, szerencsére volt tartalékba egy darab, mi ?Ismerõs bringaszerelõ megcsínálta,mert nekem nincsen megfelelõ szerszámom se a kontra anyához se a fogaskerékhez, le kell egy kontra anyát tekerni ami fordított menetes és utánna a fogaskereket kell lecsavarni(meg széttörök mindent mostanában és hozzá sem kezdtem volna ),egyébként 5 perces mûvelet ha van szerszámod!Én 53-19-re cseréltem mert hajtómû csere is volt,ez a végleges állapot!Pöpec lett, pörgõs tetszik nagyon, így maradt 2db 42-es lánctányérom egy csepel meg egy shimano105-ös!Már csak egy fasza kis markolat kell!
A kormány meg a nyereg neked úgy kényelmes ?
You can never have "enough" bikes.
#873
Írta 2010. június 13. - 17:37
48/14-el gondban lennék. De ebike-ról visszaírtak, hogy jövõ héten bejön a fogaskerék! Ti házilag tudjátok cserélni a hétsó fogaskereket? Nem árt hozzá egy satu, vagy mi a módszer?
Ja igen és Te mire cseréltél?
A kontraanya/lockring levétele körmöskulccsal/kalapáccsal, ki hogy... A lánckerék lehúzása, rögzítése pedig így.
(Miki, neked nem ajánlom, ekkora erõkarral könnyen széttéphetnéd a menetet... )
Zseniális, egyszerû, és teljes mértékben satumentes...
Arra azért oda kell figyelni, mit merre csavarsz.
You can never have "enough" bikes.
#874
Írta 2010. június 13. - 15:22
48/14-el gondban lennék. De ebike-ról visszaírtak, hogy jövõ héten bejön a fogaskerék! Ti házilag tudjátok cserélni a hétsó fogaskereket? Nem árt hozzá egy satu, vagy mi a módszer?
Ja igen és Te mire cseréltél?
Én egy ilyet gyártottam magamnak. Amint látod, kell egy darab laposvas, bele kell fúrni 3 db lyukat és egy használt láncból a szükséges méretû darabokat rá kell tenni (ehhez még nem árt egy láncbontó szerszám)
#875
Írta 2010. június 13. - 12:28
48/14-el gondban lennék. De ebike-ról visszaírtak, hogy jövõ héten bejön a fogaskerék! Ti házilag tudjátok cserélni a hétsó fogaskereket? Nem árt hozzá egy satu, vagy mi a módszer?
Ja igen és Te mire cseréltél?
Ismerõs bringaszerelõ megcsínálta,mert nekem nincsen megfelelõ szerszámom se a kontra anyához se a fogaskerékhez, le kell egy kontra anyát tekerni ami fordított menetes és utánna a fogaskereket kell lecsavarni(meg széttörök mindent mostanában és hozzá sem kezdtem volna ),egyébként 5 perces mûvelet ha van szerszámod!Én 53-19-re cseréltem mert hajtómû csere is volt,ez a végleges állapot!Pöpec lett, pörgõs tetszik nagyon, így maradt 2db 42-es lánctányérom egy csepel meg egy shimano105-ös!Már csak egy fasza kis markolat kell!
#876
Írta 2010. június 13. - 09:38
14-est nem akarsz ?Felszabadult 1db!
48/14-el gondban lennék. De ebike-ról visszaírtak, hogy jövõ héten bejön a fogaskerék! Ti házilag tudjátok cserélni a hétsó fogaskereket? Nem árt hozzá egy satu, vagy mi a módszer?
Ja igen és Te mire cseréltél?
#877
Írta 2010. június 13. - 04:01
3. Ja és ADJATOK MÁR EGY 17-es FOGASKEREKET HÁTRA!!!
14-est nem akarsz ?Felszabadult 1db!
#878
Írta 2010. június 11. - 23:47
#879
Írta 2010. június 11. - 19:01
Ma vettem huszat.
http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."
#880
Írta 2010. június 11. - 16:41
OK köszi. Nálam lehet hogy mégis inkább az a gond, hogy elmászik a kerék egy idõ után, ki fogom próbálni azt a dupla alátétes megoldást is.
Nomeg nemcsak Surly Tuggnut létezik, van láncfeszítõ Bike+ is, BMX-hez, meg pályapapucshoz is.
Itt korábban a topocban láttam belinkelve egy olyan megoldást, ami elõre nyíló ferde papucsban is megtartja a tengelyt, valami kilincsforma alumínium darab, de azt egyedileg kell legyártatni.