Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Örökhajtós bicó építése, de hogyan?

* * * * * 1 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
5023 hozzászólás a témában

#781
Oxigén_Max

Oxigén_Max

    vendég

  • fórumtag
  • 112 hozzászólás

A folyamatot megfordítva megkapod a megoldást ;)...

cool vagy :) arra gondoltam, hogy gondolom a leszedésnél pl már mindent meg kell lazítani, hogy el tudjon indulni a fogkerék lefelé, stb. Bármi más okosság?
Lófarok József

#782
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

Hello! Visszatérve a rotafixára ezzel hogy lehet leszedni magát a fogaskereket? Nálam most vált aktuálissá. Mert ugye fixálást írja csak le.


A folyamatot megfordítva megkapod a megoldást ;)...

You can never have "enough" bikes.


#783
Oxigén_Max

Oxigén_Max

    vendég

  • fórumtag
  • 112 hozzászólás
Hello! Visszatérve a rotafixára ezzel hogy lehet leszedni magát a fogaskereket? Nálam most vált aktuálissá. Mert ugye fixálást írja csak le.
Lófarok József

#784
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás

Az elsõ kerék radiális fûzésében semmi jót vagy rosszat nem érzek. Ott van, jól néz ki és kész.


Nekem is volt, rohadt merev volt, nem szerettem. Mostani kerekem 3kereszt, könnyebb mint a radiális volt és sokkal kényelmesebb, én ezt jobban szeretem.


Amúgy a saját készítésû bringa kipróbálásának élménye azt hiszem máshoz nem hasonlítható...


Ezzel még úgy is egyet értek, hogy nem volt (és valszeg egy darabig nem is lesz) hasonló projektem.



#785
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Tegnap este összeraktam, itt egy kép róla, az albumban van még több is.


Megvolt az elsõ "testride" is. Nagyon jó :) A kis módosítások a geometrián bejöttek még kezelhetõbb és fordulékonyabb lett. A bambusz úgy viselkedik mint a másiknál, kicst rugalmas, de nagyon kényelmes.
...és ami másnak is hasznos lehet (nem bambusz specifikus :)):
48/18 áttételt ugyanolyannak érzem mint a másikon a 42/16-ot, bár elvileg egy hajszálnyit erõsebb. Lehet hogy a jobb cuccok és a könnyebb súly kompenzálja.
A Miche hajtómû tetszik, merevnek érzem. 165-ös hajtókarhosszt választottam, azt gondoltam nem fogom érezni a különbséget a korábbi 170-eshez képest, de igen. Ahogy írták mások is, sokkal könnyebb pörgetni (legalábbis nekem, 178 magas vagyok)
A KMC-710-es lánc elég zajos ezen is, pedig a láncvonal jó és elöl/hátul vastag Miche lánctányér/lánckerék van.
Ilyen pedált vettem rá, ezel a klipsszel. Ezen is ez a bõr klipszszíj van, mint a másikon. Csak azért írtam le ilyen részletesen, mert ez így annyira nem jött be, a másikon a régi XT pedál valami mûanyagklipsszel sokkal kényelmesebb és sokkal könnyebb ki/be lépni. Vagy csak meg kell szoknom...
A Miche fék nagyon finoman mûködik és jól fog az Altrix Spider felnin (bár tudom ez sokaknak fixin nem szempont).
Korábban volt szó a Miche kerékanyákról, hogy nem fogják elég erõsen és lelazul a lánc. Nekem semmi gondom vele, igaz 80kg alatt vagyok és nem skideltem nagyokat, sajnálom még a jó kis szõrös gumit (ami egyébként 28-as Conti Sportcontact, a másikon is ilyen van és nekem nagyon bejött)
Az elsõ kerék radiális fûzésében semmi jót vagy rosszat nem érzek. Ott van, jól néz ki és kész.

Amúgy a saját készítésû bringa kipróbálásának élménye azt hiszem máshoz nem hasonlítható...
Failure is always an option.

#786
Whist

Whist

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 362 hozzászólás
A testbike-on leírt véleményekre nem tudok már adni... a sok légbõl kapott felületes vélemények miatt.
A kérdésedre válaszolni nem tudok,de ezt csak azért írtam le,hogy ne vedd készpénznek amit a testbike-on írnak.Úgyhogy én inkább hinnék a bajnoknak.

#787
Oracle

Oracle

    vendég

  • fórumtag
  • 12 hozzászólás
Üdv! A neuzer sirocco váz amit bajnokban lehet venni, az cro-mo vagy hi-ten?? Mert neten egy bolt azt írja hi-ten, testbikeon egy srác azt írja cro-mo most akkor kinek van igaza??

#788
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Huh, nem szarral gurítasz!
Így látatlanba mondom, hogy big riszpekt és minden elismerésem!
Nagyon szép lett! Egyszer megnézném élõben, ha összeáll és lenne rá lehetõség, addig várom a weboldalra a sok infót és képet!
Kíváncsi lennék, mennyire hajlong, elég merésznek tûnik így elsõre az a 1.64kg.

Elõzõ verzió milyen súlyú? (arra ha jól rémlik azt írtad, hogy kellemesen rugalmas, még nem zavaró)


Köszönöm.
Tegnap este összeraktam, itt egy kép róla, az albumban van még több is.
Az elõzõt 2,19kg-nak mértem, a fél kiló különbség abból jött, hogy a fém részek kisebbek és aluból vannak, valamint próbáltam csak a szükséges mennyiségû gyantát használni.
Ezt kb. ugyanolyan merevnek érzem mint az elõzõt, bár még csak a garázs elõtt kõröztem vele :)
Ha Fehérváron jársz ugorj be és próbáld ki õket.
Failure is always an option.

#789
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás

Na elkészült az új bambusz fixi vázam. 1,64 kg! :)
Itt vannak képek róla.


Huh, nem szarral gurítasz!
Így látatlanba mondom, hogy big riszpekt és minden elismerésem!
Nagyon szép lett! Egyszer megnézném élõben, ha összeáll és lenne rá lehetõség, addig várom a weboldalra a sok infót és képet!
Kíváncsi lennék, mennyire hajlong, elég merésznek tûnik így elsõre az a 1.64kg.

Elõzõ verzió milyen súlyú? (arra ha jól rémlik azt írtad, hogy kellemesen rugalmas, még nem zavaró)



#790
myk74

myk74

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.426 hozzászólás

Sima Velo cseh gyártmányú lánc.
Nekem már-már örök. Bevált "kempingre", cruiserre, tanyabájkra, satöbbi, ezer éve, gondoltam, fixire is jó lesz, nem ?
De.


Na a lentebb leírt problémámra ez volt a megoldás!Cseréltem láncot és CSEND!Így olcsón megúsztam egy problémát!

#791
myk74

myk74

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.426 hozzászólás

vagy a lánctányért rakod át (kívül/belül) vagy ha tudod alátétezed. de a legszebb megoldás ha egy más méretû monoblokkot veszel bele.


Próbáltam alátétezni de így sem jó!Lehet monoblokk csere lesz!
Más:Brooks b5n nyergemet darabokra szedtem,és bõrdíszmûves barát újra szegecselte,fasza lett bátran ajánlom a cserét mindenkinek aki bõr nyereggel megy és szar a szegecs.

#792
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
akkor mondom

fogj egy centit
mérd meg az elsõ lánckerék távolságát a nyeregvázcsõ közepétõl, ergo a bicaj középvonalától
mérd meg a papucstávolságot
tételezzük fel hogy 120mm
ergo bicaj középvonalátol 60-60mm mindkét irányba
ha az elsõ mért érték 43mm akkor a papucs belsõ pereme és a hátsó lánckerék közepe közt 17mm-nek kell lenni


tehát a fele papucstávolságból kivonod az elsõ láncvonal távolságot
remélem érthetõ

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#793
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
vagy a lánctányért rakod át (kívül/belül) vagy ha tudod alátétezed. de a legszebb megoldás ha egy más méretû monoblokkot veszel bele.

#794
myk74

myk74

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.426 hozzászólás
Üdv!Nagyban befolyásolhatja a láncvonal egyenességét hogy hajtómûvet cseréltem?Shimano 300exage-t cseréltem shimano105-re(régebbi tipus),illetve 42-14 rõl,53-19-re váltottam!Sehogyan sem jön ki szépen a láncvonal(pedig én egyenesnek látom),zörög a lánc nem fut szépen,olyan tekerni mint egy darálót .Lehet monoblokkot kell majd cserélnem?Idegesít mert szépen összeállt a sas és zavaró tényezõ nagyon,halják hogy jövök.CSÕ

#795
Oracle

Oracle

    vendég

  • fórumtag
  • 12 hozzászólás
Üdv!

Villából és stucniból melyik jobb , a menetes vagy az a-head-es? Talán az a-head-est könnyebb szerelni és beállítani, még nem döntöttem melyiket válasszam.

#796
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Apám!Ez egy csoda!Szeretem a természetes anyagokat,gyönyörû munka!Igényes kivitelezés,fasza nagyon,látszik hogy sok munka van benne!GRT!Eladásra nem csínálsz egy kis szériát?BAMBOO TEAM!:)


Köszi, a feleségem szerint is kicsit sokat foglalkoztam vele... :)
Failure is always an option.

#797
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Szép munka! Gratula!
Hány munkaóra van egy ilyen vázban? A láncvillán a sötét foltok miért vannak? Gondolom nem integrált láncvédõ.
A csõ találkozások a legjobbak, sokkal jobban passzolnak a bambuszhoz mint az ilyenek: http://www.bikerumor...oad-nahbs01.jpg .


Köszi.
Kb. 100 óra.
Azok karbon erõsítések, ott kicsit el van vékonyítva a láncvilla hogy a hajtómû elférjen.
Failure is always an option.

#798
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Az illesztések mibõl vannak? Úgy tûnik az is valami természetes anyag.


Jaja, kenderkóc :)
Csinálgatom ezt az oldalt, ahol fent vannak/lesznek a részletek.
Most hétvégén sajnos nincs idõm összerakni, de jövõ héten már tutti hogy tesztelem :) Majd rakok fel képeket a kész bringáról is.
Failure is always an option.

#799
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Na elkészült az új bambusz fixi vázam. 1,64 kg! :)
Itt vannak képek róla.


Az illesztések mibõl vannak? Úgy tûnik az is valami természetes anyag.

#800
Arpi_

Arpi_

    vendég

  • fórumtag
  • 97 hozzászólás

Na elkészült az új bambusz fixi vázam. 1,64 kg! :)
Itt vannak képek róla.


Szép munka! Gratula!
Hány munkaóra van egy ilyen vázban? A láncvillán a sötét foltok miért vannak? Gondolom nem integrált láncvédõ.
A csõ találkozások a legjobbak, sokkal jobban passzolnak a bambuszhoz mint az ilyenek: http://www.bikerumor...oad-nahbs01.jpg .