cool vagy arra gondoltam, hogy gondolom a leszedésnél pl már mindent meg kell lazítani, hogy el tudjon indulni a fogkerék lefelé, stb. Bármi más okosság?A folyamatot megfordítva megkapod a megoldást ...
Jelentkezz be Regisztrálj
Örökhajtós bicó építése, de hogyan?
#781
Posted 2010. July 05. - 07:19
#782
Posted 2010. July 04. - 22:27
Hello! Visszatérve a rotafixára ezzel hogy lehet leszedni magát a fogaskereket? Nálam most vált aktuálissá. Mert ugye fixálást írja csak le.
A folyamatot megfordítva megkapod a megoldást ...
You can never have "enough" bikes.
#783
Posted 2010. July 04. - 10:47
#784
Posted 2010. July 01. - 23:28
Az elsõ kerék radiális fûzésében semmi jót vagy rosszat nem érzek. Ott van, jól néz ki és kész.
Nekem is volt, rohadt merev volt, nem szerettem. Mostani kerekem 3kereszt, könnyebb mint a radiális volt és sokkal kényelmesebb, én ezt jobban szeretem.
Amúgy a saját készítésû bringa kipróbálásának élménye azt hiszem máshoz nem hasonlítható...
Ezzel még úgy is egyet értek, hogy nem volt (és valszeg egy darabig nem is lesz) hasonló projektem.
#785
Posted 2010. July 01. - 13:18
Tegnap este összeraktam, itt egy kép róla, az albumban van még több is.
Megvolt az elsõ "testride" is. Nagyon jó A kis módosítások a geometrián bejöttek még kezelhetõbb és fordulékonyabb lett. A bambusz úgy viselkedik mint a másiknál, kicst rugalmas, de nagyon kényelmes.
...és ami másnak is hasznos lehet (nem bambusz specifikus ):
48/18 áttételt ugyanolyannak érzem mint a másikon a 42/16-ot, bár elvileg egy hajszálnyit erõsebb. Lehet hogy a jobb cuccok és a könnyebb súly kompenzálja.
A Miche hajtómû tetszik, merevnek érzem. 165-ös hajtókarhosszt választottam, azt gondoltam nem fogom érezni a különbséget a korábbi 170-eshez képest, de igen. Ahogy írták mások is, sokkal könnyebb pörgetni (legalábbis nekem, 178 magas vagyok)
A KMC-710-es lánc elég zajos ezen is, pedig a láncvonal jó és elöl/hátul vastag Miche lánctányér/lánckerék van.
Ilyen pedált vettem rá, ezel a klipsszel. Ezen is ez a bõr klipszszíj van, mint a másikon. Csak azért írtam le ilyen részletesen, mert ez így annyira nem jött be, a másikon a régi XT pedál valami mûanyagklipsszel sokkal kényelmesebb és sokkal könnyebb ki/be lépni. Vagy csak meg kell szoknom...
A Miche fék nagyon finoman mûködik és jól fog az Altrix Spider felnin (bár tudom ez sokaknak fixin nem szempont).
Korábban volt szó a Miche kerékanyákról, hogy nem fogják elég erõsen és lelazul a lánc. Nekem semmi gondom vele, igaz 80kg alatt vagyok és nem skideltem nagyokat, sajnálom még a jó kis szõrös gumit (ami egyébként 28-as Conti Sportcontact, a másikon is ilyen van és nekem nagyon bejött)
Az elsõ kerék radiális fûzésében semmi jót vagy rosszat nem érzek. Ott van, jól néz ki és kész.
Amúgy a saját készítésû bringa kipróbálásának élménye azt hiszem máshoz nem hasonlítható...
#786
Posted 2010. June 29. - 18:54
A kérdésedre válaszolni nem tudok,de ezt csak azért írtam le,hogy ne vedd készpénznek amit a testbike-on írnak.Úgyhogy én inkább hinnék a bajnoknak.
#787
Posted 2010. June 29. - 18:38
#788
Posted 2010. June 29. - 10:43
Huh, nem szarral gurítasz!
Így látatlanba mondom, hogy big riszpekt és minden elismerésem!
Nagyon szép lett! Egyszer megnézném élõben, ha összeáll és lenne rá lehetõség, addig várom a weboldalra a sok infót és képet!
Kíváncsi lennék, mennyire hajlong, elég merésznek tûnik így elsõre az a 1.64kg.
Elõzõ verzió milyen súlyú? (arra ha jól rémlik azt írtad, hogy kellemesen rugalmas, még nem zavaró)
Köszönöm.
Tegnap este összeraktam, itt egy kép róla, az albumban van még több is.
Az elõzõt 2,19kg-nak mértem, a fél kiló különbség abból jött, hogy a fém részek kisebbek és aluból vannak, valamint próbáltam csak a szükséges mennyiségû gyantát használni.
Ezt kb. ugyanolyan merevnek érzem mint az elõzõt, bár még csak a garázs elõtt kõröztem vele
Ha Fehérváron jársz ugorj be és próbáld ki õket.
#789
Posted 2010. June 28. - 22:21
Na elkészült az új bambusz fixi vázam. 1,64 kg!
Itt vannak képek róla.
Huh, nem szarral gurítasz!
Így látatlanba mondom, hogy big riszpekt és minden elismerésem!
Nagyon szép lett! Egyszer megnézném élõben, ha összeáll és lenne rá lehetõség, addig várom a weboldalra a sok infót és képet!
Kíváncsi lennék, mennyire hajlong, elég merésznek tûnik így elsõre az a 1.64kg.
Elõzõ verzió milyen súlyú? (arra ha jól rémlik azt írtad, hogy kellemesen rugalmas, még nem zavaró)
#790
Posted 2010. June 28. - 22:09
Sima Velo cseh gyártmányú lánc.
Nekem már-már örök. Bevált "kempingre", cruiserre, tanyabájkra, satöbbi, ezer éve, gondoltam, fixire is jó lesz, nem ?
De.
Na a lentebb leírt problémámra ez volt a megoldás!Cseréltem láncot és CSEND!Így olcsón megúsztam egy problémát!
#791
Posted 2010. June 27. - 21:24
vagy a lánctányért rakod át (kívül/belül) vagy ha tudod alátétezed. de a legszebb megoldás ha egy más méretû monoblokkot veszel bele.
Próbáltam alátétezni de így sem jó!Lehet monoblokk csere lesz!
Más:Brooks b5n nyergemet darabokra szedtem,és bõrdíszmûves barát újra szegecselte,fasza lett bátran ajánlom a cserét mindenkinek aki bõr nyereggel megy és szar a szegecs.
#792
Posted 2010. June 27. - 21:09
fogj egy centit
mérd meg az elsõ lánckerék távolságát a nyeregvázcsõ közepétõl, ergo a bicaj középvonalától
mérd meg a papucstávolságot
tételezzük fel hogy 120mm
ergo bicaj középvonalátol 60-60mm mindkét irányba
ha az elsõ mért érték 43mm akkor a papucs belsõ pereme és a hátsó lánckerék közepe közt 17mm-nek kell lenni
tehát a fele papucstávolságból kivonod az elsõ láncvonal távolságot
remélem érthetõ
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#793
Posted 2010. June 27. - 21:08
#794
Posted 2010. June 27. - 21:05
#795
Posted 2010. June 26. - 13:39
Villából és stucniból melyik jobb , a menetes vagy az a-head-es? Talán az a-head-est könnyebb szerelni és beállítani, még nem döntöttem melyiket válasszam.
#796
Posted 2010. June 26. - 11:14
Apám!Ez egy csoda!Szeretem a természetes anyagokat,gyönyörû munka!Igényes kivitelezés,fasza nagyon,látszik hogy sok munka van benne!GRT!Eladásra nem csínálsz egy kis szériát?BAMBOO TEAM!
Köszi, a feleségem szerint is kicsit sokat foglalkoztam vele...
#797
Posted 2010. June 26. - 11:11
Szép munka! Gratula!
Hány munkaóra van egy ilyen vázban? A láncvillán a sötét foltok miért vannak? Gondolom nem integrált láncvédõ.
A csõ találkozások a legjobbak, sokkal jobban passzolnak a bambuszhoz mint az ilyenek: http://www.bikerumor...oad-nahbs01.jpg .
Köszi.
Kb. 100 óra.
Azok karbon erõsítések, ott kicsit el van vékonyítva a láncvilla hogy a hajtómû elférjen.
#798
Posted 2010. June 26. - 10:51
Az illesztések mibõl vannak? Úgy tûnik az is valami természetes anyag.
Jaja, kenderkóc
Csinálgatom ezt az oldalt, ahol fent vannak/lesznek a részletek.
Most hétvégén sajnos nincs idõm összerakni, de jövõ héten már tutti hogy tesztelem Majd rakok fel képeket a kész bringáról is.
#799
Posted 2010. June 26. - 10:06
Na elkészült az új bambusz fixi vázam. 1,64 kg!
Itt vannak képek róla.
Az illesztések mibõl vannak? Úgy tûnik az is valami természetes anyag.
#800
Posted 2010. June 26. - 08:39
Na elkészült az új bambusz fixi vázam. 1,64 kg!
Itt vannak képek róla.
Szép munka! Gratula!
Hány munkaóra van egy ilyen vázban? A láncvillán a sötét foltok miért vannak? Gondolom nem integrált láncvédõ.
A csõ találkozások a legjobbak, sokkal jobban passzolnak a bambuszhoz mint az ilyenek: http://www.bikerumor...oad-nahbs01.jpg .