Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Örökhajtós bicó építése, de hogyan?

* * * * * 1 votes

  • Please log in to reply
5023 replies to this topic

#501
KisKovi

KisKovi

    vendég

  • fórumtag
  • 15 posts

Ja, csak tudod máshol szükség van egy bizonyos áttételtartományra ahhoz, hogy abszolválni tudd versenytempóban a távot

Szerintem az elektronikus váltás korában tart már ott a technika, hogy meg lehetne oldani a váltós örökhajtást.
Sõt lehetne akár kormányról fixálható hátsóagy is. Ha tényleg hatékonyabb, akkor megérné azt a plusz 1.2 g-ot :)

Ha nem lenne jelentõsen hajtáshatékonyabb, akkor miért használnák pályán?

Gondolom hagyomány, elég sokáig használták a colos meghajtást is, pedig annak se volt értelme.
De az is lehet, hogy 200 m-en tényleg hatékonyabb.

Egy szabadonfutós, két jó fékkel felszerelt bringánál egy fixi sosem lesz jobban kezelhetõ és nagyobb biztonságérzetet nyújtó !

Itt most örökhajtásról és szabadonfutásról van szó, a fékeket ne keverjük bele. Fixin gyorsan és kényelmesen tudom kontrollálni a sebességemet, akár akkor is, ha épp nem a fékkarnál fogom a kormányt.

#502
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,931 posts

Remélem hamarosan a hatóságok is így fognak gondolkodni a fékrendszeremrõl :)

A hajtáshatékonysággal kapcsolatban értem, hogy mire gondoltok, csak nem érzem.
A kerék a holtponton átad a lábadnak a gördülési energiájából, tehát a kerék gördülési energiája csökken. Ezzel mit nyerek?

Én nem értek ehhez, de ha jelentõsen hajtáshatékonyabb lenne a fixi, akkor használnák versenyzésre, pályán kívül is.

A fix hajtásnak szerintem is van elõnye, de nem hatékonysági, hanem kerékpár kezelési és biztonságérzeti.

Egy jó ideje én is leginkább fixivel járok, de próbáltam már sok minden mást is.
Namármost: A fentebb tett kijelentésed számomra abszurd és értelmezhetetlen. Egy szabadonfutós, két jó fékkel felszerelt bringánál egy fixi sosem lesz jobban kezelhetõ és nagyobb biztonságérzetet nyújtó ! Persze mást nyújt: több élvezetet, örömöt, megfontoltságot, stb.
Szerintem.

You can never have "enough" bikes.


#503
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2,025 posts

Remélem hamarosan a hatóságok is így fognak gondolkodni a fékrendszeremrõl :)
...

Inkább arra tippelnék hogy bekeményítenek. A németeknél pár éve szálltak rá a fixisekre a rendõrök, Svájcban pedig akkor is megbüntetnek ha van féked, de csak elöl.
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#504
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,925 posts

Én nem értek ehhez, de ha jelentõsen hajtáshatékonyabb lenne a fixi, akkor használnák versenyzésre, pályán kívül is.


Ja, csak tudod máshol szükség van egy bizonyos áttételtartományra ahhoz, hogy abszolválni tudd versenytempóban a távot (HEGYEK pl?), vagy csak egyszerûen leszakadnál a kanyarok utáni kigyorsításokban, mert nem tudsz megfelelõ pedálfordulattal tekerni és nincs erõd kigyorsítani.

Megfordítom a dolgot: Ha nem lenne jelentõsen hajtáshatékonyabb, akkor miért használnák pályán?

Szerk.: télen én is fixivel fogok alapozni, sokkal gyorsabban fejlõdik az ember és javítja a hajtástechnikát.

#505
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Nem vagyok egy nagy fizikus, de szerintem valahol itt az igazság. Ha már a kerék hajtja a hajtókart, akkor már biztosan veszteség lép fel.


Mondjuk igen. Talán aki tényleg körkörösen hajt, annál segít. Vagy aki nagyon rútúl teker, annak is rávezeti a lábát.

Versenyzõktõl is mintha olyanokat hallottam/olvastam volna, hogy segít a helyes mozgás kialakításában.

#506
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

Remélem hamarosan a hatóságok is így fognak gondolkodni a fékrendszeremrõl :)

A hajtáshatékonysággal kapcsolatban értem, hogy mire gondoltok, csak nem érzem.
A kerék a holtponton átad a lábadnak a gördülési energiájából, tehát a kerék gördülési energiája csökken. Ezzel mit nyerek?

Én nem értek ehhez, de ha jelentõsen hajtáshatékonyabb lenne a fixi, akkor használnák versenyzésre, pályán kívül is.

A fix hajtásnak szerintem is van elõnye, de nem hatékonysági, hanem kerékpár kezelési és biztonságérzeti.


Nem vagyok egy nagy fizikus, de szerintem valahol itt az igazság. Ha már a kerék hajtja a hajtókart, akkor már biztosan veszteség lép fel.

#507
KisKovi

KisKovi

    vendég

  • fórumtag
  • 15 posts
Remélem hamarosan a hatóságok is így fognak gondolkodni a fékrendszeremrõl :)

A hajtáshatékonysággal kapcsolatban értem, hogy mire gondoltok, csak nem érzem.
A kerék a holtponton átad a lábadnak a gördülési energiájából, tehát a kerék gördülési energiája csökken. Ezzel mit nyerek?

Én nem értek ehhez, de ha jelentõsen hajtáshatékonyabb lenne a fixi, akkor használnák versenyzésre, pályán kívül is.

A fix hajtásnak szerintem is van elõnye, de nem hatékonysági, hanem kerékpár kezelési és biztonságérzeti.

#508
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Ted Shred neve gondolom nem ismerõs.

A fixi hajtáshatékonyságát pedig tudja bármilyen szabadonfutós bringa bármilyen pedálkötéssel.


Nem tudom ki az a Ted Shred, de igazából itt nem a kivételekrõl és a cirkuszi akrobatákról van szó, hanem arról, hogy pl. a skidelés, és a féknélküliség számomra kicsit üti egymást. Divatos azt mondani, hogy féknélküli vagyok, de közben meg 20 méteres féknyomokat hagyok.... ugyan már.

Vagy te kimennél mondjuk a hétfõ reggeli, budai forgalomba egy szabadonfutós, féknélküli paripával?

A hajtáshatékonyságban meg szerintem az dominál, hogy a holtponton átviszi a pedált lendületbõl (és a lábat), ami egy szabadonfutós gép esetében simán csak izommunka.

#509
Oxigén_Max

Oxigén_Max

    vendég

  • fórumtag
  • 112 posts
Szerintem ez nem igaz, mivel a kerék gördülésébõl fakadó erõ nem hat vissza a hajtásra.
Lófarok József

#510
KisKovi

KisKovi

    vendég

  • fórumtag
  • 15 posts

Vegye már le valaki a féket egy ss bicóról és akkor elhiszem ezt a féknélküliséget. Addig csak jól hangzó duma az egész.

Ted Shred neve gondolom nem ismerõs.

A fixi hajtáshatékonyságát pedig tudja bármilyen szabadonfutós bringa bármilyen pedálkötéssel.

#511
Oxigén_Max

Oxigén_Max

    vendég

  • fórumtag
  • 112 posts
Hali! Tudtok ajánlani valami jó elsõ kereket ami nem 100e forint? Ár érték arányban valami jó kéne, mert a mostani brutálisan kavarja a szelet. Köszi elõre is.
Lófarok József

#512
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,140 posts

Bakker!!! Bambusz váz, saját gyártmány, nem semmi!!! Gratula!


Szia! Végignéztem a képeket a bambuszbringáról... Nem semmi! Csupa apró szép részlet, igazán szép munka!!! Egyvalamiben viszont egyezik az én bringámmal: az elsõ fék nekem is miche, fekete, már megvettem. Igazából az alkatrészek közül már csak a két felni van hátra, na meg a vázfényezés... Amúgy a bambuszt honnan szerezted be?


Kösz mindkettõtöknek, örülök hogy tetszik :)
Ez a Miche fék nekem nagyon bejött, finoman és hatékonyan mûködik.
Nehéz jó bambuszt találni, de pár kertészeti boltban árulnak, pl. itt.
Failure is always an option.

#513
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

Városi fixit outi vagy pálya vázra jobb építeni? A pálya vázon gondolom a fékrögzítés hiánya jelentõs parát jelenthet... Viszont az outi vázakon meg a láncfeszesség beállítása lehet necces...


Azért 100-ból 99 ember megoldja.

#514
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

de akkor meg minek a fix áttétel? ott a ss.
amúgy meg városban nem hiszem, hogy sokszor kéne földig dönteni a gépet. de ha belefér a pályaváz akkor hajrá.


Én a fixi értelmét a hajtáshatékonyságban látom, és nem abban, hogy fék nélkül mész vele. Ami nem is igaz, mert van féked, csak éppen a térdednek hívják, és azt koptadod a fékgumi helyett. Olyan, mint egy elcseszett kontra.

Vegye már le valaki a féket egy ss bicóról és akkor elhiszem ezt a féknélküliséget. Addig csak jól hangzó duma az egész.

#515
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts
de akkor meg minek a fix áttétel? ott a ss.
amúgy meg városban nem hiszem, hogy sokszor kéne földig dönteni a gépet. de ha belefér a pályaváz akkor hajrá.

#516
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Fék rögzítés hiányára jó megoldás, ha nem raksz fel féket :)


És majd használod a porckorongos kontrát....

#517
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,649 posts
Fék rögzítés hiányára jó megoldás, ha nem raksz fel féket :)

#518
Csipisz_

Csipisz_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,517 posts
Pálya váz, outi villával, elsõ fékkel. az országútiban nem a láncfeszesség a nagyobb baj, hanem az, hogy nagy az esése, és leér kanyarban a pödáll.

http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."


#519
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 posts
Városi fixit outi vagy pálya vázra jobb építeni? A pálya vázon gondolom a fékrögzítés hiánya jelentõs parát jelenthet... Viszont az outi vázakon meg a láncfeszesség beállítása lehet necces...

#520
szabi72

szabi72

    újonc

  • fórumtag
  • 4 posts

Kedvcsinálónak az enyém :)
Ezzel az egyenes alu villával kicsit csuklószaggató, de nálam is a design gyõzött a praktikusság felett. Nem bántam meg, annyira nem vészes. A felni Altrix Spider, attól tartottam kicsit, de bírja.


Szia! Végignéztem a képeket a bambuszbringáról... Nem semmi! Csupa apró szép részlet, igazán szép munka!!! Egyvalamiben viszont egyezik az én bringámmal: az elsõ fék nekem is miche, fekete, már megvettem. Igazából az alkatrészek közül már csak a két felni van hátra, na meg a vázfényezés... Amúgy a bambuszt honnan szerezted be?