kéne fixi amin lehet kuplungolni
és akkor lenne motorfék is (LOL) meg pofára se esnél vele ha mondjuk lerágta a csontot a lábadról
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Örökhajtós bicó építése, de hogyan?
Started by
Bitecus
, 2002. February 02. 20:12
#5001
Posted 2005. August 22. - 14:02
#5002
Posted 2005. August 22. - 14:01
Hát, azért is raktam be, hogy mindenki lássa, milyen harapós állat a fixi. Bicózás közben is csúnyán meg tudja rágni a nadrágszárat/cipõfûzõt. Állítólag volt már, akirõl teljesen letépte a melegítõnacit...
De én azért szeretem:)
De én azért szeretem:)
#5003
Posted 2005. August 22. - 13:36
#5004
Posted 2005. August 22. - 13:22
#5005
Posted 2005. August 22. - 13:18
Tudsz még egy bicót, amivel lehet hátrafele menni és egy vehemensebb lántisztításnál simán levágja az ujjad? (http://www.sheldonbr...fixed.html#fing) Na látod, hogy nem.
Megj.: 52/13 al körülbelül úgy gyorsulsz, mint a nagyanyám a járókerettel.
Megj.: 52/13 al körülbelül úgy gyorsulsz, mint a nagyanyám a járókerettel.
#5006
Posted 2005. August 22. - 13:03
Egy AKÁRMILYEN tárcsás hátsóagy SOKKAL drágább, mint ez a B+ dolog. Meg aztán hol kapsz outi vázba tárcsás agyat???
Miért jó a fixi? Minimalista dolgok mennek mostanság. Ezen aztán tényleg nincs mit karbantartani.
Miért jó a fixi? Minimalista dolgok mennek mostanság. Ezen aztán tényleg nincs mit karbantartani.
"nem vagyok senki csak ûzöm a vadat
másnak hajtok, mások hajtanak"
másnak hajtok, mások hajtanak"
#5007
Posted 2005. August 22. - 12:16
BikeMag asszem tavalyi számában volt, hogy úgy csináltak örökhajtós hátsóagyat, hogy a hátsó kereket megfordították és a tárcsa helyére egy fogaskereket csavaroztak fel. Talán tudtam segíteni, hogy az ötletek beinduljanak. :-)
Ja, én nem értek hozzá, de miért jó ez az örökhajtós bicó? Egy sima, egysebességes sztem jobb, mert nem kell félni a kanyarodáskor, meg elinduláskor is be lehet állítani a hajtókar állását, hogy a lámpánál úgy gyalázzuk le az autókat gyoruslásunkkal, mint a rakéta… :-)
Én az országútimról szedtem le a felesleges cuccokat, így elöl egy 52es tányér maradt, hátul meg egy 13? fogaskerék. Ez még a régi menetes hátsóagy, a legkisebb fogaskerék szorítja a második legkisebbet amit használok. Nekem így bejött
Ja, én nem értek hozzá, de miért jó ez az örökhajtós bicó? Egy sima, egysebességes sztem jobb, mert nem kell félni a kanyarodáskor, meg elinduláskor is be lehet állítani a hajtókar állását, hogy a lámpánál úgy gyalázzuk le az autókat gyoruslásunkkal, mint a rakéta… :-)
Én az országútimról szedtem le a felesleges cuccokat, így elöl egy 52es tányér maradt, hátul meg egy 13? fogaskerék. Ez még a régi menetes hátsóagy, a legkisebb fogaskerék szorítja a második legkisebbet amit használok. Nekem így bejött
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#5008
Posted 2005. August 22. - 09:30
#5009
Posted 2005. August 22. - 07:49
a B+ létezik örökhajtós agya!
Ez most hogy? Mi?
Amúgy igen, van B+ örökhajtós agy, országuti vázakba jó, és ha megfordítod, rakhatsz rá BMX racsnit is. Olcsó is.
"nem vagyok senki csak ûzöm a vadat
másnak hajtok, mások hajtanak"
másnak hajtok, mások hajtanak"
#5010
Posted 2005. August 22. - 07:08
#5011
Posted 2005. July 22. - 18:08
Azaz ott olvass és kérdezz, ha még utána is van ködös folt.
Mellesleg menetes fogaskerékkel nem igazán tudod megoldani, csak ha ráhegeszted az agyra véglegesen.
Mellesleg menetes fogaskerékkel nem igazán tudod megoldani, csak ha ráhegeszted az agyra véglegesen.
#5012
Posted 2005. July 22. - 18:03
#5013
Posted 2005. July 22. - 17:14
#5014
Posted 2005. July 22. - 16:59
sziasztok
nem tudom nézitek-e még ezt a topikot mert elég régi az utolsó bejegyzés, vagy csak mostanában nem akar senki fixit épiteni vagy már mindenki mindent tud?
nekem van egy ezeréves, leharcolt, használaton kivüli országúti favoritom. szeretnék belõle elsõ nekifutásra minél kevesebb anyagi-, alkatrész- és munka ráforditással fixit épiteni. meg tudom-e oldani egyetlen menetes fogaskerék (ill. hozzá lánc) vásárlásával és cseréjével, ha nem, miért?
szóval elõször nem kell perfekt gép csak ki szeretném próbálni hogy összeillünk-e. késõbb jöhetnek pályaagyak, hajtókarhossz- vagy láncfeszitési problémák, most egyelõre csak egy hajtható/fékezhetõ fixit szeretnék...
valaki pontokba kaphatná azokat a szempontokat, bukkanókat, trükköket amikre nagyon kell figyelni az átépitésnél.
köszi
nem tudom nézitek-e még ezt a topikot mert elég régi az utolsó bejegyzés, vagy csak mostanában nem akar senki fixit épiteni vagy már mindenki mindent tud?
nekem van egy ezeréves, leharcolt, használaton kivüli országúti favoritom. szeretnék belõle elsõ nekifutásra minél kevesebb anyagi-, alkatrész- és munka ráforditással fixit épiteni. meg tudom-e oldani egyetlen menetes fogaskerék (ill. hozzá lánc) vásárlásával és cseréjével, ha nem, miért?
szóval elõször nem kell perfekt gép csak ki szeretném próbálni hogy összeillünk-e. késõbb jöhetnek pályaagyak, hajtókarhossz- vagy láncfeszitési problémák, most egyelõre csak egy hajtható/fékezhetõ fixit szeretnék...
valaki pontokba kaphatná azokat a szempontokat, bukkanókat, trükköket amikre nagyon kell figyelni az átépitésnél.
köszi
#5015
Posted 2002. February 25. - 23:56
ja, igen, én is ezt akartam hozzátenni még, hogy a hajtókarhossz is mennyit számít kanyarban. mondjuk itt hozzájön, hogy ki melyiket szereti, szerintem a 165-ös már marha rövid... azzal nagyon lehet pörgetni, viszont mászni már nem annyira.
#5016
vendég__*
Posted 2002. February 25. - 11:47
Vlahol azt olvastam, hogy nem csak a középcsapágy magasságával lehet variálni, hanem a hajtókar hosszával is. Megolgás: RX100-as 165 mm-es hajtókar.
#5017
vendég__*
Posted 2002. February 25. - 08:27
középcsapágy: minél magasabbra! ) én kb. 3 hónapja közlekedek az örökhajtósommal, de még mindig nem merek vele bedõlni rendesen, mert félek, hogy leérne a pedál. így konkrét cm-es értéket nem tudnék mondani, az enyémet még sosem mértem. ???
#5018
Posted 2002. February 21. - 14:39
ja meg valami.
szerintetek miaz idealis kozepcsapagy magassag egy fix bringanal? masik problemam a cipoorr-elsokerek atfedes,ami nem gaz ha csak orszagutizol de varosban kinos lehet. akinek van tapasztalata vagy ilyesmi az igazan ideirhatna.
koszi.
szerintetek miaz idealis kozepcsapagy magassag egy fix bringanal? masik problemam a cipoorr-elsokerek atfedes,ami nem gaz ha csak orszagutizol de varosban kinos lehet. akinek van tapasztalata vagy ilyesmi az igazan ideirhatna.
koszi.
#5019
Posted 2002. February 21. - 14:06
Üdv!
Énis mostanában épitek egy fixi 100% városi bringát.A kerék tényleg probléma.meg lehet probálkoyni a menetes agy átalakitásával de valahogy ez olyan öszvérmegoldás volt a szememben úgzhogy kutattam tovább.ha pályaagyat akarsz szerezni a nagy boltokat (X-factor)felejtsd el,hacsak nincs 22000Ft-od Dura-Ace agyra (mindkét oldalon menetes és tényleg beszerezhetö). csak kis üzletekben túrhatcc ilyesmit. ha végképp nem megy a dolog irj egy mailt a lietkyness@index.hu-ra és asszem tudok neked szerezni egy Campa Record agyat. Talán.sok szerencsét az épitkezéshez!
Énis mostanában épitek egy fixi 100% városi bringát.A kerék tényleg probléma.meg lehet probálkoyni a menetes agy átalakitásával de valahogy ez olyan öszvérmegoldás volt a szememben úgzhogy kutattam tovább.ha pályaagyat akarsz szerezni a nagy boltokat (X-factor)felejtsd el,hacsak nincs 22000Ft-od Dura-Ace agyra (mindkét oldalon menetes és tényleg beszerezhetö). csak kis üzletekben túrhatcc ilyesmit. ha végképp nem megy a dolog irj egy mailt a lietkyness@index.hu-ra és asszem tudok neked szerezni egy Campa Record agyat. Talán.sok szerencsét az épitkezéshez!
#5020
Posted 2002. February 20. - 20:56
A segítõ szándékért köszönet jár, de én nem szánok erre a célra olyan sokat, legalábbis nem mostanában. Azon kívül a fõvárosi boltok csaknem 200 km-re vannak tõlem... Egyébként a problémámat megoldottam: vettem egy mezei bmx racsnit (400 Ft-nál kevesebb), a belsõ részeket kivettem, utána a forgó és az álló résztösszehegesztettem! Erre nem megy fel vékony lánc, tehát mégis néznem kell majd menetes kereket.